Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hmmmmm da's het van het hé. Zou ik wel willen, diesel of geen diesel. En dat voor slechts 3000cc, ongelofelijk.

    Comment


    • mmm m550d.
      ik vind dat de nieuwe toch wat meer présence heeft dan de vorige.
      lets have some more member berries

      Comment


      • Geef mij maar de 540i. Zescilinder en helemaal niet slecht qua CO2.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Geef mij maar de 540i. Zescilinder en helemaal niet slecht qua CO2.
          Zou ook een logische stap zijn voor u... als ik je autoverleden bekijk en de vermogenstoename...

          Alleen moet je nu voor een mercedes gaan...

          Comment


          • Heb ik al gezegd dat ik hem wil? In die kleurencombi, aub. Jullie mogen leveren! Dank uuu
            Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
            Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
            (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
              Heb ik al gezegd dat ik hem wil? In die kleurencombi, aub. Jullie mogen leveren! Dank uuu
              Allereerst van harte gefeliciteerd met uw aankoop.
              Levering staat ingepland op sint-juttemis. Zorg dat u thuis bent om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen.
              Wij vragen u wel om eerst een voorschot te betalen. Als u ons uw bankkaart even leent en pinnummer bezorgt, doen we dat ook wel even voor u, met plezier zelfs. Persoonlijke service hoort nu eenmaal bij zo'n wagen !

              Comment


              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Niet mijn ding, geef mij de E60/61 maar!
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                    Niet mijn ding, geef mij de E60/61 maar!
                    *Valt van mijne stoel*
                    Dat is in mijn ogen de lelijkste 5-serie ooit gemaakt, ... maar 't is zoals ze zeggen, beauty is in the eye of the beholder.

                    Comment


                    • Eigenlijk is dit geheel off-topic maar ik vind de E60 ook een prachtige auto. De F10 en G30 zijn ook zeer knap maar ze missen een beetje het karakter en de eigenheid van de E60. De recentste modellen van de E60 zijn ondertussen ook al 7 jaar oud, dat zou je ze niet aangeven vind ik.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                        Eigenlijk is dit geheel off-topic maar ik vind de E60 ook een prachtige auto. De F10 en G30 zijn ook zeer knap maar ze missen een beetje het karakter en de eigenheid van de E60. De recentste modellen van de E60 zijn ondertussen ook al 7 jaar oud, dat zou je ze niet aangeven vind ik.
                        Dat is waar, als je alle generaties van de 5-serie naast mekaar zet, springt de E60 er tussenuit.

                        Comment


                        • Heb er ondertussen eindelijk eens mee gereden. Algemene indruk was zeer positief.

                          Het is/blijft qua design een relatief undercover wagen, maar er zit wel een zekere sportieve elegantie in die in het echt goed overkomt. Het interieur is klassiek maar wel top qua materiaalkeuze en afwerking. Zeker in het lichte (Elfenbeinweiss of zo?) kleur zeer te smaken. Op zich maak je mij zo snel gek met schermpjes en computers, maar wat hij daar van heeft werkt wel goed. Het is naar mijn gevoel wat minder flashy dan de E-klasse die ik ook getest heb, maar dat hoeft geen minpunt te zijn. Ik stoorde me ook minder aan de digitale tellers dan ik verwacht had, misschien net omdat ze zo hun beste doen de analoge versies na te bootsen (wel moeilijk te begrijpen dat dit een upgrade van 100'en EUR is, want verder doet BMW er niets speciaals mee).

                          Heb verder de HK en B&W soundinstallaties kunnen testen, en ik hoorde niet/nauwelijks verschil (beluisterd vanaf een wireless Spotify bron dus niet optimaal, maar wel realistisch). Wat me bij Apple Carplay brengt - het feit dat dit wireless kan vind ik een grote toegevoegde waarde. Een reden op zich om voor de professional navi te kiezen, waarvan ik verder de meerwaarde tegenover de 'gewone' niet echt inzie (groter scherm - maar het standaard is al groot). Dat en het feit dat je dan de 'volledige' digital tellers kan kiezen - die half/half oplossing die je standaard krijgt ziet er op foto alvast vreemd uit.

                          Wat het rijden zelf betreft eerst de vaststelling dat het M-sportstuur er zeer lekker uit ziet, zeer zacht aanvoelt, maar ook ridicuul dik is. Het went wel na een tijdje, maar als BMW aan dit tempo verdergaat hebben we straks twee handen per kant nodig om het stuur nog omklemd te krijgen. Dat hoefde voor mij niet echt. Van stuurgevoel is dan ook hoegenaamd geen sprake, als het er al was heeft men het er met die dikke rand helemaal uit gehaald. Dat neemt weliswaar niet weg dat je de wagen zeer precies kan plaatsen, en dat hij wel voorspelbaar reageert. Ik reed wat potentere motoren, en op de openbare weg lag de grip grens te hoog om ooit in de buurt van onderstuur te komen (dus gewoon 'point & shoot'). Op rechte snelwegen/regionale wegen stuurt dit dan weer heel rustig, wat wel een voordeel is.

                          Het weggedrag was voor de rest een meevaller, dit voelt duidelijk een pak lichtvoetiger aan dan de F10. Ik heb 5 jaar geleden de 520d en 320d na elkaar gereden, en had toen zonder twijfel voor de 320d gekozen. Nu zou dat het geval niet meer zijn (als budget niet meetelde). Qua gewicht staat hij zelfs dicht tegen mijn E92 aan, en zeker in combinatie met het lichtere stuur voelde hij zelfs nog agieler dan mijn wagen aan. Ik reed met RWD versies en het bleek nog steeds mogelijk de wagen op het gas de bocht om te sturen - in dat opzicht dus nog steeds een BMW. Dwars zal je er niet mee gaan, maar wie wil nu dwars met een 5-reeks op de openbare weg? Het gaat meer over de balans in het onderstel, en dat aspect zit echt goed (bij een E-klasse krijg je dat er veel minder uit). Het is mij trouwens een raadsel waarom je dat unieke voordeel zou weggommen door voor xDrive te gaan op dit model?

                          De wagens stonden ook allebei op EDC met 20", wat zelfs in sportstand verbazingwekkend comfortabel was - echt 'mind blowing'. Velgen van 19" met M-ophanging lijkt mij ideaal, dat moet echt 'smeuiig' zijn, maar tegelijk steeds met de goeie body control van de EDC sportstand. De Comfort stand was overkill tenzij je echt voor het limousine gevoel wil gaan.

                          Final thoughts dan voor de motoren: de 30d is een beest van een diesel, en maakt heel graag toeren tot richting 5.000 tpm. Had ik nooit met een benzine gereden, ik was er verlief op geworden. Helaas ben ik meer/anders gewoon, en kon de 40i mij veel meer bekoren. Het blijft een absoluut beest van een motor, en hij slaagde er (nog meer dan de 30d, die me ook zwaarder op de vooras leek) in om de ganse wagen te laten 'krimpen'. Je bouwt zo gemakkelijk snelheid op, wat opnieuw bijdraagt aan het gevoel met een kleinere wagen onderweg te zijn. Koop dan gewoon een kleine zou je zeggen - maar het rijcomfort, de geluidsisolatie en de afwerking van de G30 zijn zwaar superieur aan de 3-reeks. Wat niet wegneemt dat hij ook pokkeduur is...

                          Comment


                          • Belooft ook voor de volgende 3 reeks... een 340i tov de 520d

                            Comment


                            • Mooi verslag!
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Leuk verslag! Dubbel hoera voor de benzinemotor, zo lees ik het graag, die kan mij ook erg bekoren. Alles gaat zonder enige moeite, en maakt er een erg veelzijdige wagen van. Dat wordt vast mijn volgende.
                                Last edited by order66; 24/05/2017, 08:17.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Kan er maar niet aan wennen . Ondertssen al vaak zien passeren maar doet mij gewoon niets . Ik vind een e60 met mpakket toch wel knapper als deze.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Kan er maar niet aan wennen . Ondertssen al vaak zien passeren maar doet mij gewoon niets . Ik vind een e60 met mpakket toch wel knapper als deze.
                                    Deze week eens naar een grijze met M pack staan kijken, en vond hem niet echt wauw, mocht ik een van de vorige generatie hebben, zou ik hem er toch nooit voor wegdoen...

                                    Maar mocht ik in deze klasse één mogen kiezen, blijft het wel mijn favoriet

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                                      Deze week eens naar een grijze met M pack staan kijken, en vond hem niet echt wauw, mocht ik een van de vorige generatie hebben, zou ik hem er toch nooit voor wegdoen...

                                      Maar mocht ik in deze klasse één mogen kiezen, blijft het wel mijn favoriet
                                      Dan ga ik liever voor een occasie 6 gc

                                      Comment


                                      • Rij-impressie: BMW M550I XDRIVE

                                        Om de leemte tussen de 540i en de nog te lanceren M5 te vullen, presenteert BMW de M550i xDrive. Geen échte M, maar wel flink méér dan de 550i van de vorige generatie. Voorlopig is het sowieso de snelste productie-BMW, sneller dan de huidige M5. Kan de nieuwe M5 met de komst van deze M550i van de verlanglijst af?


                                        Sneller dan de M5, laat die woorden even goed op je inwerken bij de aanblik van de M550i xDrive. Daar staat een vrij ingetogen sedan, zeker zo in het donkerblauw. Geen wilde spoilers of uitgeklopte wielkasten. Maar laat je niet foppen: dit is momenteel de snelste sprinter uit het BMW-assortiment. Sneller dan een M5, maar ook dan een M3, M4, M6 of i8. Nul tot honderd in vier-komma-nul seconden. Daar sta je dan met je M5, die toch echt 0,4 seconde langer nodig heeft voor de standaardsprint. Ook een M4 bijt in het stof, al geeft die slechts 0,1 seconde toe. We willen maar zeggen: de M550i xDrive is snel. Héél snel. Dat was de vorige ook, maar die had nog geen M in zijn typenaam staan. Het betekent dat deze BMW onderdeel is van de M Performance-familie, modellen die aanzienlijk meer bieden dan de 'gewone' versies, maar geen officiële M-producten zijn. Ze zitten tussen de modellen met M Sport Package (wél de looks, niet de prestaties) en de echte M's (looks én prestaties) in. Deze 'gatenvullers' zijn bedoeld voor mensen die geen behoefte hebben aan het uitbundige karakter van een pure M, maar wél prijs stellen op bovengemiddeld serieuze prestaties tijdens dagelijkse ritten. Iets soortgelijks deed BMW al met de M140i, M240i, X4 M40i, X5 M50d, X6 M50d en M760Li. Op papier maakt de M550i xDrive veel indruk, maar hoe rijdt dat nu in de praktijk?


                                        ALTIJD XDRIVE

                                        De 550i van de vorige 5-serie (ook wel bekend als de E60, de huidige heet F10) was er met achterwielaandrijving en xDrive, BMW's benaming voor vierwielaandrijving. De nieuwe heeft die xDrive altijd. Dat garandeert optimale tractie, niet alleen om vanuit stilstand naar de 100 te snellen, maar ook bij het uitkomen van een bocht. BMW legt de nadruk op de achterwielen, waardoor de auto het kenmerkende overstuurde karakter behoudt. Je hoeft echter niet bang te zijn dat je bij het uitkomen van een bocht in de rondte gaat wanneer je
                                        enthousiast op je gas gaat en niet adequaat genoeg tegenstuurt. De voorwielen trekken de auto weer in het juiste spoor. In de tussentijd bromt, gromt of brult voorin de V8, afhankelijk van de hoeveelheid toeren die hij maakt. In de Sport-stand komt er een brok 'sound engineering' om de hoek kijken en wordt het geluid van de achtcilinder kunstmatig versterkt door de speakers. Het komt gelukkig niet al te gekunsteld over.

                                        De V8 is de bekende 4,4-liter TwinPower Turbo, in zijn meest recente gedaante goed voor 462 pk (de vorige 550i had er 450) en 650 Nm. Daarmee is het koppel gelijk aan dat van zijn voorganger, en die grote troef kun je het best inzetten tussen de 1.800 en 4.750 tpm. Oftewel: het maximumkoppel is beschikbaar over het meest gangbare toerengebied. Daarmee wordt elke inhaalactie of tussensprint bijna lachwekkend snel afgeraffeld. Vergeet namelijk niet dat je 'gewoon' in een luxe, relatief onopvallende sedan zit. Wie doet je wat? De besturing, aangepast aan het karakter van de M550i, is niet superdirect, maar wel mooi precies. En dat is wat je wilt in een auto waarin je dagelijks rijdt.

                                        NIEUW PAKKET

                                        Het grote verschil met zijn voorganger is de afstemming van het onderstel. Waar de 550i kort door de bocht gezegd een 'gewone' 5-serie met standaard onderstel en een dikke motor was, heeft de nieuwe M550i een compleet nieuw pakket aan onderdelen die voor een aanzienlijk sportiever weggedrag zorgen. Denk hierbij aan modelspecifieke veren, dempers, stabilisatoren en 'bump stops', rubbers die te diep inveren tegengaan. Ook de wielvlucht, de verticale stand van de voorwielen ten opzichte van het asfalt, werd aangepast. De verantwoordelijke hiervoor is de Nederlander Jos van As. Wat voor ons gevoel een nuance in rijgedrag is, is voor hem een wereld van verschil. Volgens hem is de stap van de M550i naar de nieuwe M5, die voor het eerst in zijn bestaan vierwielaandrijving zal krijgen, dan ook erg groot. Tot die tijd is de M550i een meer dan adequaat alternatief. En anders kun je terecht bij de M550d xDrive, de powerdiesel die die net is onthuld. Voor de nieuwe M5 is er sowieso werk aan de winkel, want die is nu aan zijn stand verplicht om de 0-100-sprint in minder dan vier tellen te doen.

                                        OORDEEL

                                        • +Imposant snel
                                        • +Comfort voor alledag
                                        • -Het blijft een net-niet-M5
                                        • -Niet meer met achterwielaandrijving leverbaar












                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment










                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X