De 540i
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5 Serie G30
Collapse
X
-
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenPPK = Performance Power Kit -> https://www.sfbmwcoding.com/bmw-perf...r-n54-engines/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
benzine liefhebber geworden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbartIk heb prijs laten maken voor een 540d dit voor de vervanging van onze huidige f11 530d. Ik ben er nog niet uit, terug een 530d maar deze keer met PPK of toch direct voor de 540d gaan ?
Persoonlijk ben ik meer te vinden voor de 530d, omdat deze explosiever is van karakter. De 540d voelt lineairder aan, en haalt z'n paar tienden van seconden in de hoge toeren. Ik baseer mij op wat ik destijds heb ervaren bij F10, dus ik weet niet hoe deze motoren vandaag zijn.
Waarom zou je de 540i niet overwegen?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
En dat wordt door BMW zelf gedaan of hoe gebeurt dat hier ? (Ook beschikbaar voor de mijne?)Last edited by bakkerbart; 15/06/2017, 05:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Ga eens met beide rijden, er ervaar het verschil. Qua kostprijs en CO2 is het verschil niet zo groot, dus beslis op welke motor u het best bevalt.
Persoonlijk ben ik meer te vinden voor de 530d, omdat deze explosiever is van karakter. De 540d voelt lineairder aan, en haalt z'n paar tienden van seconden in de hoge toeren. Ik baseer mij op wat ik destijds heb ervaren bij F10, dus ik weet niet hoe deze motoren vandaag zijn.
Waarom zou je de 540i niet overwegen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Hmmmmm, ik rij altijd een auto warm alvorens sportief te rijden zit gewoon in m'n genen en volgens mij ook de enige manier om de motor niet te laten afzien.
Trouwens bij Amg zit er een apart instructieboekje bij waarop duidelijk nog eens de garantievoorwaarden bovengehaald worden en indien je een defecte motor hebt binnen garantieperiode volgt er bij Mercedes steeds een volledige uitlezing alvorens ze overgaan tot herstelling/vervanging en blijkt bij het uitlezen dat je te sportief gereden hebt (boven bepaalde toerentallen) bij een koude motor dan valt het niet meer binnen garantie. Bij de amg versies is er een apart menu op het dashboard waarin je de temperaturen kan volgen en bij een koude motor staan de cijfers in het blauw, eens hij opgewarmd is zijn ze wit en mag je voluit gaan met de banaan.
Die AMG zuipt zo veel dat die ook na 2-3 km warm is als je 3000 t draait.
En ja, als je een rondje gaat maken op Zolder rij je zelfs eerst je banden en remmen warm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenBegrijp niet waarom er de dag van vandaag nog steeds voor diesel gekozen wordt... aan de pomp zal het in 2018 gelijk komen met naft om dan tegen 2019 erboven te stijgen dus reden te meer om naft te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Door een verschil in energieinhoud en een rendementsverschil is er 30% verschil in verbruik tussen de twee. En is diesel bij een gelijke prijs nog altijd 30% goedkoper per gereden km. En het verschil in verkeersbelasting valt nog mee...Last edited by Schnippy; 21/06/2017, 10:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
als je de 530i en 530d neemt dan scheelt het dat de benzine al 100kg lichter is en ook 5000€ goedkoper is... dus als je niet veel km's doet dan ben je niks met die 30% rendementsverschil :p
Comment
-
Het blijft een feit dat diesel goedkoper blijft dan benzine in verbruik, maar het verschil wordt alsmaar kleiner, en de diesels komen meer en meer onder vuur door hun roetuitstoot. Er zijn nu al steden waar diesels worden geweerd, dus besef dat als je vandaag een diesel koopt dat de kans reëel is dat je deze over pakweg 3-5 jaar niet meer verkocht krijgt. Kopers van tweedehands diesels zijn meestal particulieren, en die gaan heel zeker over een aantal jaren geen diesel meer kopen.
Als ik een 530d vergelijk met een 540i, dan kosten ze hetzelfde in aankoop, en zijn ze even duur qua VAA en fiscale aftrekbaarheid. Door de magere toekomst van de diesels, zou ik altijd voor de 540i gaan. Mijn 530d xDrive verbuikte destijds 9,2 liter, terwijl mijn C450 4-Matic er 11,7 verbruikt, een verschil van 2,5 liter. Het prijsverschil tussen diesel en benzine wordt alsmaar kleiner, dus met mijn 35k km per jaar spreken we nog over een prijsverschil in verbruik van goed € 1.500,- per jaar. Dat heb ik graag over voor het extra rijplezier die een benzine biedt.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
als je de 530i en 530d neemt dan scheelt het dat de benzine al 100kg lichter is en ook 5000€ goedkoper is... dus als je niet veel km's doet dan ben je niks met die 30% rendementsverschil :p
Ik ervaar dat een benzine versie meestal duurder is dan de dieselversie... 530d vs 540i enz...
Comment
-
530e goedkoper in aanschaf dan de 530d, fiscaal interessant en koppel zat.
en anders: ne naft heeft minder cylinders nodig om een bepaald vermogen te halen, da's juist een voordeel toch, minder gewicht op de neus enzo
dus ne 530i is eigenlijk gewoon prima, voldoende vermogen en met het uitgespaarde geld kan je al heel wat naft kopen. Of ne 30d nu beter klinkt dan nen 30i weet ik niet, 6 cyl klinkt op zich altijd goed maar ik verkies meestal de sound van benzine...
Ne 540i zal je uiteindelijk meer kosten dan ne 530d, maar da's ook ergens logisch, die 530d zal niet hetzelfde rijplezier bieden (bv. al qua sound) dan een 6-in-lijn benzine.
Dus als geld geen rol speelt, altijd de 40i, en anders kiezen tussen 30i, 30e en 30d .. waarbij de 30d zeker goed zal zijn, qua verbruik en koppel, maar uiteindelijk toch ook een forse nieuwprijs heeft.
Comment
Comment