Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Deze namiddag bij bmw geweest en dealer wist me te vertellen dat 95% van de verkochte 5 reeksen 520d zijn.. wat mij toch enigszins verbaasde !!! Ik dacht dat een bmw liefhebber hield van een stevige motor...

    Comment


    • Verbaast mij niet echt, vooral bedrijfswagens en dan blijft voor een 5 reeks de 20d (of zelfs 18d bij de F10) - en dan nog vaak met handbak - economisch de meest verantwoorde keuze.
      Met nen deftige motor en wat opties gaat die wel ruim boven de 50k eur en draai of keer het zoals ge wilt, dat is veeuul geld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
        Deze namiddag bij bmw geweest en dealer wist me te vertellen dat 95% van de verkochte 5 reeksen 520d zijn.. wat mij toch enigszins verbaasde !!! Ik dacht dat een bmw liefhebber hield van een stevige motor...
        De liefhebbers kopen dan ook vooral die andere 5 %. Als een merk als BMW alleen van zijn traditionele liefhebberspubliek moest afhangen, dan was het nu nog altijd een constructeur die in België een paar duizend auto's per jaar verkoopt. Ze zijn in verkoopsaantallen op twintig jaar tijd gigantisch gegroeid, net zoals Audi en Mercedes, maar dat is vooral via bedrijfswagens gebeurd. Het aantal mensen dat gewoon uit privé-middelen een auto van die prijsklasse kan kopen, is niet zo heel groot. En als het bedrijf koopt, dan doet het dat vooral rationeel, al was het maar omdat anders de fiscus genadeloze uppercuts uitdeelt. De rationele versie in de 5-reeks is zondermeer de 520d.

        Comment


        • Voor de meeste mensen is een 520dA een vlotte auto en eigenlijk kan je ze geen ongelijk geven. 190pk samen met die achtrapsautomaat en dat is meer dan snel genoeg voor het fileverkeer van tegenwoordig. En of daar nu 4 of 6 cilinders inzitten voelen de meesten niet of het interesseert hen zelf niet. Mijn nonkel heeft jaren met verschillende 6 cilinders gereden, zowel BMW als andere merken. Een paar jaar terug kocht hij zich een F10 520d die heel dik in de opties zit. Het budget voor iets duurder/sneller was er zeker maar die 520 is voldoende voor hem. Dat ding heeft exact even veel pk als zijn E39 530d van begin 2000 maar met die achtraps is die wel nog een pak vlotter.

          Nu ja dat terzijde. Ik zou persoonlijk steeds kiezen voor een 6 cilinder. Alleen al voor de souplesse van het blok, de extra pk's zijn ook mooi meegenomen. En als mijn budget dat niet toelaat, shop ik wel een klasse lager of tweedehands maar dat is een absolute minderheid die zo denkt als ik.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Verbaast mij niet echt, vooral bedrijfswagens en dan blijft voor een 5 reeks de 20d (of zelfs 18d bij de F10) - en dan nog vaak met handbak - economisch de meest verantwoorde keuze.
            Met nen deftige motor en wat opties gaat die wel ruim boven de 50k eur en draai of keer het zoals ge wilt, dat is veeuul geld.
            Door de lagere CO2 is het tegenwoordig vaak interessanter om een automaat te speccen dan een handbak. Ook verkoopt in die klasse een handbak 2dehands niet zo goed als een automaat waardoor manuele versies een lagere restwaarde hebben. Toen mijn vader dit jaar zijn nieuwe firmawagen mocht kiezen, hebben we ook naar de 5 gekeken en een 520d met automaat had een hoger optiebudget dan een 520d manueel, dit terwijl de manuele versie toch meer dan €2000 goedkoper is in aankoop.

            Comment


            • Mmm bij de G30 scheelt het 1 gram CO2 in het voordeel van de automaat, da's nu niet zo echt de moeite denk ik Mss was het bij de F10 anders.
              Ken iemand met een F11 518d handbak, was zowat de beste wagen binnen zijn leasebudget, wellicht niet de meest spannende bak maar uiteindelijk nog steeds een behoorlijk luxueuze firma/gezinswagen en op zich ook niet ondergemotoriseerd. Sommige mensen rijden ook gewoon liever manueel en op zich is daar niet echt iets mis mee. Ik rijd zelf automaat maar af en toe stap ik eens in een manuele en dat is even goed plezant.

              Comment


              • Comment


                • Rij-impressie: BMW 5-SERIE TOURING

                  Als het op inhoud en laadvermogen aankomt, heeft de BMW 5-serie Touring de E-klasse Estate van aartsrivaal Mercedes altijd voor moeten laten gaan. Tot nu toe werd dat altijd gecompenseerd met dynamische rijeigenschappen. De nieuwe Touring blijkt echter comfortabeler dan ooit en dat zorgt voor enige verwarring.


                  Een BMW die glooiingen in het wegdek neemt als een authentiek Amerikaans landjacht, dat is even wennen. Oké, het gaat te ver om de nieuwe 5-serie Touring te vergelijken met een zompige Cadillac uit de seventies, maar je begrijpt wat we bedoelen. Dit is met afstand de meest comfortabele BMW de we sinds lange tijd hebben gereden, afgezien van de 7-serie. Dat heeft te maken met de luchtvering die standaard op elke Touring zit en waarmee hij een behoorlijk ander karakter krijgt dan de sedan. De achterasconstructie van de Touring is compacter, zodat er zo veel mogelijk laadruimte overblijft – daar koop je een stationwagon tenslotte voor. Nu ben ik zelf niet vies van een overdosis comfort in een auto, maar ik kan me voorstellen dat het voor BMW-rijders wennen zal zijn. Die verwachten traditiegetrouw een sportieve auto, of op z'n minst een 'dynamische'. Die dynamiek zit er zeker nog wel in, maar de nieuwe Touring schurkt verdacht dicht tegen het comfort van een Mercedes E-klasse aan. Onze testauto is voorzien van Dynamic Damper Control, waardoor we het karakter van de auto nog enigszins kunnen beïnvloeden. Druk de Sport-knop in en de demping is al flink straffer. Zo kun je altijd nog met een gerust hart een bochtig parcours te lijf. Wie meer sportiviteit wenst, raden we het met 10 mm verlaagde en sportiever afgestemde M-Sport-onderstel aan.



                  WEER EEN MAATJE GROTER

                  Alle ins en outs van de nieuwe 5-serie zijn de afgelopen maanden de revue al gepasseerd; laten we ons daarom focussen op het enige echt nieuwe onderdeel van deze auto: de bagageruimte. Sinds de eerste Touring, de E34 van begin jaren 90, namen de buitenen binnenmaten bij elke nieuwe generatie toe. Hetzelfde gold voor het laadvermogen. Prettig, maar het betekende ook elke keer gewichtstoename. En dat komt de rijeigenschappen en het verbruik niet ten goede. BMW keert die trend met de G31 – de interne naam voor de nieuwe 5 Touring – door veel aluminium toe te passen, waardoor de auto, afhankelijk van de uitvoering, tot 100 kg lichter is dan zijn voorganger. Zo weegt de achterklep 4,5 kg minder dan voorheen.

                  Daarover gesproken: die heeft nog steeds een separaat te openen ruitje. De klep zelf is elektrisch bedienbaar, optioneel kan dat ook handsfree door met je voet onder de bumper te bewegen. Je krijgt zo toegang tot een laadruim van maximaal 1.700 liter, 30 liter méér dan in de vorige Touring. Met de rugleuningen rechtop is er 570 liter beschikbaar, een toename van 10 liter. De 'hoedenplank' is oprolbaar en de balk die overblijft, kun je netjes onder de laadvloer opbergen. Het laadvermogen bedraagt 730 kg, dat is een niet geringe 120 kg meer dan bij de F11, het vorige model 5 Touring. Volgens BMW nam de beenruimte op de achterbank met 18 mm toe. De zitting is in elk geval mooi lang. Toch is het achterin nog steeds niet de ruimste in zijn klasse.



                  SOEPEL EN STIL

                  BMW levert de nieuwe 5 Touring vanaf juni en je hebt in eerste instantie keuze uit twee diesels (520d en 530d) en twee benzinemotoren (530i en 540i). De sterkste versies zijn ook met xDrive leverbaar. Wij reden de 520d met automaat, een heel fijne motorbakcombinatie. De viercilinder levert ruim voldoende trekkracht, is bijzonder stil en de achttrapsautomaat schakelt zeer soepel. De vierwielbesturing werkt prettig, zeker bij manoeuvres op lage snelheid. Hoe de afstemming van het onderstel zónder vierwielbesturing en adaptieve dempers is, kunnen we hopelijk tijdens een test in Nederland uitproberen. Ook zonder die laatstgenoemde optie zal de Touring zich aan de comfortabele kant van het spectrum begeven. Vanaf de zomer komen er meer uitvoeringen beschikbaar, waaronder de basisbenzinemotor, de 520i. Ook de voorlopige topdiesel, de 540d, komt dan. Op het klapstuk, de M550d, moeten we tot het einde van het jaar wachten.

                  OORDEEL

                  • +Heerlijke reisauto
                  • +Comfortabel én dynamisch
                  • -Mist echte rijdynamiek
                  • -Minder ruim dan E-klasse











                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Hmm, dynamiek bij plus- én minpunten.
                    Ik zou het prijskaartje ook als minpunt zien want als ik t goed voorheb is hij fors duurder dan het vorige model?

                    Comment


                    • Binnen een jaar is mijn huidige wagen mogelijks aan vervanging toe (renting loopt af, weet nog niet wat ik ga doen). Mijn oog is ook al gevallen op de nieuwe 5-reeks, al vraag ik me wel af of een 5-reeks wel al bij mij past. Momenteel een Mercedes A45, dus het zou toch een serieuze verandering zijn. Los van dat, is de grootste twijfel ook nog of mijn hart moet laten spreken of mijn portemonnee. 540i vs 530e dus. 540i valt wel ontzettend goed mee qua co2-uitstoot, maar als ik een 5 echt naar mijn zin samenstel komen er een pak (dure) opties bij kijken. Zijn er hier nog die voor die keuze staan? En wat zegt jullie gevoel? Ik doe er op zich niet veel kilometers mee (minder dan 20.000 per jaar), en de gemiddelde snelheid van die meeste kilometers zal op 40 km/u liggen vermoed ik (woon-werk, weinig snelweg (en datgene wat snelweg is, is nu ook niet echt vlot verkeer te noemen)).

                      Het kan trouwens nog iets totaal anders worden (RS3 bv), dus het is duidelijk dat ik nog echt niet goed weet wat ik wil Maar elke raad / tip is welkom.

                      Comment


                      • AC SCHNITZER KOMT MET PRETPAKKET VOOR BMW 5-SERIE

                        De Duitse tuner AC Schnitzer heeft zijn tuningsprogramma voor de 5-serie gepresenteerd. De 5-serie wordt als sedan en Touring zowel op technisch als optisch vlak aangepakt.

                        AC Schitzer heeft modules voor de 530d en de 540i klaargestoomd. Ondertussen werkt de tuner nog hard aan krachtkuurtjes voor de 520d, de 530i en voor de (nu nog) topper M550i xDrive. De regulier 265 pk sterke 530d is na de kuur van AC Schnitzer goed voor 315 pk. De standaard 340 pk sterke 540i levert na zijn behandeling 400 pk.

                        Voor de 520d, 530d en 540d heeft AC Schnitzer andere uitlaateindstukken ontwikkeld. De Duitsers komen verder met een geluidsmodule die de 5-serie een luidere grom moet geven. Een verlagingsset staat op de bestellijst, een set nieuwe veren waarmee de 5-serie aan de voorzijde 2,5 en aan de achterzijde zo'n 2 cm dichter boven het asfalt komt te hangen. Uiteraard is een hele verzameling aan sideskirts, achterspoilers en lichtmetalen wielen (in de maat 19- of 20-inch) voor de 5-serie bedacht.













                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Wil wel ééns met de m550d rijden. Wat een lekker blok heeft dat ding.

                          Comment


                          • de berline vind ik echt mooi, de break totaal niet terwijl ik de vorige 2 5 serie modellen wel mooi vond in break
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Wil wel ééns met de m550d rijden. Wat een lekker blok heeft dat ding.
                              Als je gaat testrijden, vraag dan eerst de 540i en dan de 550d, maak een kort verslagje... Jij als kenner.

                              Comment


                              • Ik heb een 530 D F 11 van eind 2013. Als ik naar de "nieuwe" 5 kijk, zie ik niet direct veel argumenten om te vernieuwen, of het zou voor de 540i zijn die een aanvaardbare CO2-uitstoot heeft voor een zescilinder benzine.
                                Maar het design zowel interieur als exterieur is weinig vernieuwend, om het zacht uit te drukken. En als je een goede en goed uitgeruste 5 hebt, is er nog minder stimulans om een nieuwe 5 te kopen enkel voor een betere motor.
                                Zoals het er nu uitziet, ga ik misschien wel langer dan 5 jaar met deze rijden.
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Ik heb een 530 D F 11 van eind 2013. Als ik naar de "nieuwe" 5 kijk, zie ik niet direct veel argumenten om te vernieuwen, of het zou voor de 540i zijn die een aanvaardbare CO2-uitstoot heeft voor een zescilinder benzine.
                                  Maar het design zowel interieur als exterieur is weinig vernieuwend, om het zacht uit te drukken. En als je een goede en goed uitgeruste 5 hebt, is er nog minder stimulans om een nieuwe 5 te kopen enkel voor een betere motor.
                                  Zoals het er nu uitziet, ga ik misschien wel langer dan 5 jaar met deze rijden.
                                  ik rij net zoals jij met een 530d F11 2014, ondertussen gaan rijden met de nieuwe 530d xdrive, rijdt toch totaal anders.... de mijne moet ik nog een dik jaar afschrijven, dan zien we wel, een 540d zie ik wel zitten, een 540i minder.... Heb al offertes liggen van 530d xdrive vs 540d xdrive maar de 540d in nog niet te rijden in Belgie...

                                  Comment


                                  • Volgende week maandag 21 augustus wordt de M5 officieel voorgesteld.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • bakkerbart in welke zin rijdt de nieuwe totaal anders dan F10/F11?

                                      Comment


                                      • En waarom eerder een d dan i, co gerelateerd of verbruik?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • In leasing zitten de meesten toch aan de grenzen met hun budget met een mooie 520d.
                                          De 6 cilinders worden toch vooral gekocht door zelfstandigen die goed boeren, en het de moeite waard vinden. (zelfde bij Merc of Audi).
                                          Als kaderlid moet je al behoorlijk hoog op de ladder staan om een 6-cilinder vast te krijgen, vooral nu de aftrekbaarheid in het vizier ligt.

                                          En privé personen die een 6-cilinder kopen houden er van, tot ze het totale kostenplaatje zien. Privé kiezen mensen ook al makkelijker voor een jonge tweedehands. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X