Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Idd. Mijn 5 was een jonge PS, nieuw kostte die wagen 87000 Maar prive kopen heeft ook zijn voordelen, je koopt wat je wil Uit eigen zak natuurlijk, maar het kostenplaatje heb ik er voor over ik krijg er zo veel rijplezier voor terug.
Toch nog iemand die het dieselkoppel weet te apprecieren
Foute formulering toch denk ik. Natuurlijk is dieselkoppel te apprecieren. Maar met sommige benzinemotoren heb je beide Ik begrijp perfect dat verbruik voor sommige mensen belangrijk is, zeker als je veel kilometers moet doen. Aangezien ik maar 12K per jaar doe, zal het me aan m'n reet roesten
Foute formulering toch denk ik. Natuurlijk is dieselkoppel te apprecieren. Maar met sommige benzinemotoren heb je beide Ik begrijp perfect dat verbruik voor sommige mensen belangrijk is, zeker als je veel kilometers moet doen. Aangezien ik maar 12K per jaar doe, zal het me aan m'n reet roesten
Voor die benzinemotor moet je dan al naar de 540I gaan... veel duurder, ook in gebruik. Een mens moet ergens een lijn trekken hee.
Jep idd ik heb de N55 3.0 in de F10. Zo veel duurder is dat niet in gebruik, en ik heb de wagen nu 2 jaar en 6 maand. Tenzij je veel kilometers doet natuurlijk. In stadsverkeer lust die wel een litertje maar bon who cares als je niet teveel kilometers doet. Maar een dikke diesel zou ik niet vies van zijn, enkel moest ik echt veel kilometers doen dan. Is een andere beleving wel.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Jep idd ik heb de N55 3.0 in de F10. Zo veel duurder is dat niet in gebruik, en ik heb de wagen nu 2 jaar en 6 maand. Tenzij je veel kilometers doet natuurlijk. In stadsverkeer lust die wel een litertje maar bon who cares als je niet teveel kilometers doet. Maar een dikke diesel zou ik niet vies van zijn, enkel moest ik echt veel kilometers doen dan. Is een andere beleving wel.
Hoeveel verbruik je gemiddeld ? Ben wel benieuwd hiernaar...
Mooi resultaat voor de benzine. Vooral in de hernemingen. Ma ja, de pk's zijn er hee. Verschil in verbruik zou voor mij maar een 2 tot max 3 liter zijn, voortgaande op de ervaringen hierboven. Zou gerust een opvolger kunnen zijn deze motor, maar dan wel in een kleiner koetswerk. Binnen enkele jaren koop ik kleinere wagen...
Mooi resultaat voor de benzine. Vooral in de hernemingen. Ma ja, de pk's zijn er hee. Verschil in verbruik zou voor mij maar een 2 tot max 3 liter zijn, voortgaande op de ervaringen hierboven. Zou gerust een opvolger kunnen zijn deze motor, maar dan wel in een kleiner koetswerk. Binnen enkele jaren koop ik kleinere wagen...
Wat bedoel je met een kleinere wagen? 5? 3? Mijn 5 kan heus nog vrij sportief knallen, als ik die vergelijk met mijn 3. Hoe kleiner hoe wendbaarder natuurlijk. Extra massa voel je vooral in de bochten. De ruimte van bvb een 5 segment zou ik wel moeilijk kunnen missen. Tenzij alle kids het afbollen natuurlijk
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Kleiner, dan denk ik aan 3GT, X4 of zoiets. Maar afwachten of de vering dan wel soepel genoeg is. Wil geen harde auto op de weg. Rij nu ook altijd in comfortstand.
Ja maar dat is weer even groot hee... En t is toch voor de toekomst hoor, kinderen rijden nu nog regelmatig mee. Jongsten van school afhalen, uitstapjes, oudsten van en naar kot voeren,... Ben van plan nog enkele jaren te rijden met dezen en dan over te schakelen naar iets handigers. Blijft wel een hele schuit om een parkeerplaatsje te vinden zulle. Heb nu 40.000 km, dus die zal wel even meegaan
Awel ik verschiet daarvan... Dacht dat die ruim over de 10 liter zou gaan. Hoeveel pk is dat ? 340 ? En koppel, weet je dat ?
320 pk en 440nm koppel. Het verbruik loopt wat op bij file rijden, maar is bij iedere auto zo. nog altijd veel minder dan bij mijn saab 9-3 turbo van 1999 bvb.
De gegevens van de site hierboven kloppen niet volledig. Deze zijn van de pre facelift F01. de face lift iis nog een stukje efficienter geworden.
Comment