Volvo's moederbedrijf Geely heeft een nieuw dochtermerk gebaard. Deze Lynk & Co. 01 moet hele fraaie dingen gaan doen op automarkten in zowel de nieuwe als de oude wereld.
In 2018 moeten de eerste auto’s onder de Lynk & Co. vlag worden verkocht. Voor wie zich afvraagt welk merk dit is: het gaat om een brand spanking new submerk van Volvo’s Chinese moederbedrijf Geely. De SUV is gebouwd in samenwerking met Volvo en de auto staat dan ook op het platform van de aankomende XC40.
De compacte SUV krijgt een 2.0 benzinemotor of een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 1,5-liter driecilinder benzinemotor en een elektromotor. Deze motoren worden gelinkt aan een handbak óf aan een DCT met zeven verzetten. Overigens kunnen we binnen afzienbare tijd ook nog een compacte sedan en andere koetsvarianten verwachten onder het Lynk & Co. label.
Verder worden de auto’s gebouwd in China en zet moederbedrijf Geely in het op middensegment. Desalniettemin wordt flink ingezet op connectiviteit en een autodeelprogramma, om zo onze visie op autobezit eens even grondig aan te pakken. Waarschijnlijk is het een manier van Geely om jongeren naar de dealer te lokken, want da’s nog geen sinecure. We besteden onze centjes immers liever aan drank en drugs dure telefoons en andere gadgets.
De 01 is door Volvo ontworpen, maar wees niet bang. We weten grotendeels hoe de nieuwe XC40 eruit komt te zien en hij lijkt nog niet een beetje op dit Chinese zusje.
http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-halve-volvo-is-gebaseerd-op-de-xc40-92167
In 2018 moeten de eerste auto’s onder de Lynk & Co. vlag worden verkocht. Voor wie zich afvraagt welk merk dit is: het gaat om een brand spanking new submerk van Volvo’s Chinese moederbedrijf Geely. De SUV is gebouwd in samenwerking met Volvo en de auto staat dan ook op het platform van de aankomende XC40.
De compacte SUV krijgt een 2.0 benzinemotor of een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 1,5-liter driecilinder benzinemotor en een elektromotor. Deze motoren worden gelinkt aan een handbak óf aan een DCT met zeven verzetten. Overigens kunnen we binnen afzienbare tijd ook nog een compacte sedan en andere koetsvarianten verwachten onder het Lynk & Co. label.
Verder worden de auto’s gebouwd in China en zet moederbedrijf Geely in het op middensegment. Desalniettemin wordt flink ingezet op connectiviteit en een autodeelprogramma, om zo onze visie op autobezit eens even grondig aan te pakken. Waarschijnlijk is het een manier van Geely om jongeren naar de dealer te lokken, want da’s nog geen sinecure. We besteden onze centjes immers liever aan drank en drugs dure telefoons en andere gadgets.
De 01 is door Volvo ontworpen, maar wees niet bang. We weten grotendeels hoe de nieuwe XC40 eruit komt te zien en hij lijkt nog niet een beetje op dit Chinese zusje.
http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-halve-volvo-is-gebaseerd-op-de-xc40-92167
Comment