Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lynk & Co. 01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Wel mooier dan de Volvo. Niet dat dat moeilijk is.

    Comment


    • #22
      wat een lelijke ding, kan niet anders er zitten chinezen achter, zal dus wel dikke lelijke brol zijn

      Comment


      • #23
        Veel zal afhangen van de normen die ze gaan hanteren. En de prijszetting... Ooit heeft Cardoen eens een 'Chinees weekend' georganiseerd en stonden er een 10 a 15 tal verschillende Chinese wagens. Denk dat hij wou peilen naar de haalbaarheid om die dingen hier te verkopen. Maar de afwerking was bijzonder onzorgvuldig, totaal niet wat we hier gewoon waren. Nu Volvo er zich mee moeit zal het natuurlijk een pak beter zijn.

        Comment


        • #24
          De Chinezen gaan zich geleidelijk een serieus marktsegment in Europa opbouwen en gaan daarbij de Koreanen en Japanners veel concurrentie aandoen. Hun voordeel is dat Aziatisch goed ingeburgerd is en de bijklank "degelijk" heeft.

          Volgens mij gaan ze de prijs juist zetten, en zo heel wat klanten lokken. En al zij die nog denken dat Chinezen enkel brol kunnen bouwen: ze maken uw Iphone, wat zouden ze dan geen goede auto's kunnen maken. En Geely heeft met Volvo reeds alle nodige kennis in huis. En ze leren heel snel bij.

          Comment


          • #25
            Ja, maar ook hun eigen GSM werd hier een redelijk succes hee. De huaweii. Eerst op de markt gekomen als iets van veel voor weinig geld, intussen vragen ze ook al vrij hoge prijzen en ze geraken er precies mee weg. Of het goed of slecht is voor de economie weet ik echt niet. Is iets waar je toch geen controle over hebt en de markten zullen steeds in evolutie zijn.
            Maar als geinteresseerde in het autogebeuren vind ik het wel iets interessants om op te volgen. De Japanse, Europese, Amerikaanse en Koreaanse auto's kennen we al, misschien binnen enkele jaren een nieuwe wereldspeler erbij ?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
              Ja, maar ook hun eigen GSM werd hier een redelijk succes hee. De huaweii. Eerst op de markt gekomen als iets van veel voor weinig geld, intussen vragen ze ook al vrij hoge prijzen en ze geraken er precies mee weg.
              Die eerste Huawei's waren dan ook heel gewone en goedkope gsm's . Kan je in de verste verte niet vergelijken met wat ze vandaag de dag maken; de huidige P10 is een flagship die naam waardig, en is qua specificaties soms iets minder dan een Iphone (maar ook niet zoveel), maar qua kwaliteit kan hij perfect mee met Apple en Samsung. En in verhouding nog altijd aan een veel lagere prijs. Dus ja, ze kunnen het, dat bewijzen ze ook...

              Comment


              • #27


                Meer uitleg en foto's: [jalopnik.com]

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Zeer interessant informatie in dat Jalopnik artikel over de prijs: ze verkopen je de wagen niet, maar je kan hem per maand huren!
                  A month-minimum model means that if we assume the price is around $400 to $500/month (that’s a guess, but one the CEO was using, so I think we can play with it, too, and it’s right around the average for a car loan and/or lease) then all of a sudden Lynk & Co becomes very competitive with rental cars.

                  I just checked some car rental sites, and it costs between $400 and over $500 to rent a roughly similar SUV for a week, and you have to pick that up and drop it off on your own; Lynk & Co will deliver the car to you, and pick it up again.

                  So, for the cost of a rental car for a week, you could have a Lynk & Co 01 for an entire month. If this actually happens like they say it will, why the hell would you get a rental car?
                  Dat lijkt me veel interessanter dan een auto gaan leasen. Of mooie aanvulling op een EV voor dagelijks gebruik en zo'n Lynk voor als je op vakantie gaat.

                  Comment


                  • #29
                    Dat zit blijkbaar wel in de lift voor particulieren... huren en liefst met een all in formule. Goed gezien voor een merk dat hier nog een plaatsje moet veroveren om hierop in te spelen.
                    De Chinezen gaan hier nog potten breken. Alles wat we nu veel te duur aankopen bij gevestigde waarden die in feite made in China zijn... ze hebben het de Chinezen geleerd hoe ze allerlei zaken moeten bouwen, waarom zouden ze het dan voor een appel en een ei blijven doen en niet in eigen beheer gaan werken ?
                    Waarom zouden ze niet kunnen produceren volgens Europese normen ?

                    Comment


                    • #30
                      AUTO’S NOG WEL OP KOERS VOOR 2020

                      EUROPESE PRODUCTIEPLANNEN LYNK & CO UITGESTELD

                      Het plan om eind volgend jaar in het Belgische Gent te beginnen met de productie van Lynk & Co auto’s gaat wordt tot nader orde opgeschoven. Dat heeft een woordvoerder van co-ouder Volvo op vrijdag laten weten in een reactie op vragen van persbureau Reuters.

                      “Het besluit de productieplannen voor Lynk & Co te wijzigen is het gevolg van toegenomen macro-economische onzekerheid”, aldus de woordvoerder.

                      Volvo heeft vanwege het handelsconflict tussen de Verenigde Staten en China, thuisland van moederbedrijf Geely, flink moeten schuiven met verschillende productieplannen.

                      De productie van de V60 moest worden verplaatst van Zweden naar België en China om ruimte te maken voor de komst van de XC60. De voor export naar de Verenigde Staten bestemde exemplaren lopen nu nog in het Chinese Chengdu van de band.

                      Om dezelfde reden zal de S60 vanaf volgend jaar ook in China worden gebouwd. Het model wordt nu enkel in de Verenigde Staten gebouwd, om vervolgens geëxporteerd te worden.

                      Om de Lynk & Co toch rond de geplande datum van 2020 op de Europese weg te krijgen, zullen de auto’s vanuit China verscheept worden.

                      Bron: Autoweek


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        edit.
                        Last edited by Jocar; 08/12/2019, 09:29.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          MAAK PLAATS VOOR ZEVEN

                          LYNK & CO. KOMT MET VERLENGDE 01

                          Geely's Lynk & Co. werkt aan een verlengde versie van zijn eerstgeborene: de 01. Die auto is nu in camouflagetrim opgedoken.

                          Lynk & Co. heeft ambitieuze plannen. Het merk van Geely, tevens moederbedrijf van Volvo Cars, verkoopt auto's als de 01, 02 en 03 al in China, maar wil dat vanaf volgend jaar ook de Europese markt veroveren. Het eerste model van het merk is de 01, een auto waarvan ook een verlengde versie in het vat zit, als we tenminste deze foto's mogen geloven.

                          De Lynk & Co. 01 is een auto die het in China op moet nemen tegen onder meer de Volkswagen Tiguan Allspace. Of de 01 op termijn ook Europese bodem onder zijn wielen krijgt, is nog niet zeker. Veelal zijn verlengde versies van reguliere modellen voorbehouden aan de Chinese markt. We mikken er overigens op dat deze langere 01 plek biedt aan twee extra inzittenden. Daarmee zou het dus een zevenzitter zijn. Reken op een 182 pk 1.5 driepitter die gezelschap krijgt van een 242 pk geblazen 2.0 viercilinder. Net als van de korte 01 verschijnt ook van deze 01 'LWB' een plug-in hybride variant.







                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Vermits deze 05 exclusief voor China is en de vierdeurscoupé van de 01 zal ik het hier maar bijposten.


                            New Coupe SUV is latest model to arrive from Swedish firm

                            Swedish firm Lynk & Co, owned by Chinese car giant Geely, has launched its latest model, called the 05. Although the company will begin its expansion into European markets next year, the 05 is exclusively for China.

                            The new 05 coupe SUV joins the 01 SUV, 02 crossover and 03 saloon in the lineup.The 04 will be a Ford Focus-sized hatchback but is yet to be official revealed.

























                            Bron en meer informatie: www.autoexpress.co.uk
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              Wat uitleg over de Europese plannen van Lynk & Co,

                              https://europe.autonews.com/automake...an-launch-plan

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                DETAILS 01 EN ABONNEMENTSMODEL

                                LYNK & CO NAAR EUROPA MET

                                Lynk & Co komt naar Europa met een voor de Europese markt aangepaste variant van de 01 en een bijbehorend abonnementsmodel. Met dat laatste wil het merk inspelen op een in toenemende mate veranderende markt.

                                De Lynk & Co 01 is al even op de markt in China. In eerste instantie ging de SUV, die zijn platform deelt met de Volvo XC40, door het leven als Geely CX11. Zowel de Chinese als de Europese versie staat op het CMA-platform. Beide varianten delen hun onderliggende technologie dus met de XC40. Qua formaat ontlopen de twee elkaar dan ook niet veel: de Lynk & Co 01 is met een lengte van 4,54 meter 11,6 cm langer dan de XC40. De wielbasis van de 01 is 3 centimeter groter dan die van de Volvo. Achterpassagiers hebben in de Chinees 8,2 cm meer beenruimte dan op de achterbank van de Zweed. De bagageruimte is nagenoeg gelijk: de 01 biedt 466 liter aan bagageruimte met de achterbank omhoog, wat 6 liter meer is dan in de XC40.

                                Louter hybride

                                Er is keuze uit twee aandrijflijnen: allereerst is er een plug-in hybride. Deze beschikt over een 1.5 driecilinder turbomotor met 180 pk en 265 Nm koppel, die samenwerkt met een elektromotor die 81 pk en 160 Nm koppel levert. Het gecombineerd vermogen ligt volgens Lynk & Co op 261 pk. De accucapaciteit bedraagt 16,7 kWh, waardoor de theoretische elektrische range 70 km bedraagt. Dat is beduidend meer dan de Chinese variant, die een accu van 9 kWh heeft. De plug-in hybrid sprint in 7,9 seconden naar de 100 km/h en de topsnelheid ligt op 220 km/h. Daarnaast is er een reguliere hybride beschikbaar, die alleen in Europa wordt geleverd. Onder de kap van deze versie huist eveneens de 1.5 driecilinder, maar dan met 143 pk en 215 Nm koppel. De elektromotor levert 54 pk en 130 Nm koppel, waardoor het gecombineerd vermogen op 197 pk komt te liggen. De prestaties van de reguliere hybride zijn iets minder spetterend, maar een sprinttijd naar de 100 km/h van 9 seconden en een topsnelheid van 190 km/h zijn geen slechte waarden. Beide varianten hebben een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Opvallend genoeg lijkt Lynk & Co er in tegenstelling tot Volvo niet voor te kiezen om haar auto's te begrenzen op 180 km/h.

                                Twee kleuren

                                Wat betreft de uitrusting zijn alle auto's hetzelfde, waarbij er dus geen extra opties meer beschikbaar zijn. Klanten kunnen slechts kiezen uit twee kleuren: zwart of blauw. De architectuur is voor de Europese variant verder verbeterd om te kunnen voldoen aan hogere veiligheidsstandaarden, met onder meer een extra zij-airbag voorin. Ook de aandrijflijnen zijn specifiek ontwikkeld voor de Europese markt, zoals hierboven al aangehaald, en het chassis heeft een andere afstemming gekregen. Aan het exterieur zijn subtiele aanpassingen aangebracht. De koplampen, de exemplaren in de bumper dus, de voorbumper zelf en de grille wijken iets af van dat van de Chinese 01. Ook achterop nemen we een nieuwe, strakker vormgegeven bumper waar.

                                De grootste wijzigingen hebben plaatsgevonden in het interieur, want dat is ten opzichte van de Chinese variant compleet nieuw. Het dashboard, de middenconsole, ventilatieroosters en het instrumentarium hebben voor de Europese markt een veel strakker en moderner ontwerp gekregen. Hierbij vallen vooral de ventilatieroosters op, die over de gehele breedte van het dashboard doorgetrokken zijn. Het infotainmentsysteem in de auto is eveneens compleet nieuw, met een groter scherm en een aanvullende focus op connectiviteit om het autodelen te kunnen faciliteren. Ook het materiaalgebruik en de afwerking zijn verbeterd. Lynk & Co maakt uitsluitend gebruik van duurzame materialen, waaronder gerecycelde visnetten.

                                Het platform wordt weliswaar gedeeld met Volvo, maar het businessmodel van Lynk & Co is zodanig verschillend dat CEO Alain Visser geen 'kannibalisme' vreest met de Zweden, zo reageert hij op vragen van AutoWeek. Verder is er geen specifieke doelgroep qua leeftijd in acht genomen, maar richt Lynk & Co zich in het algemeen op mensen die autobezit graag op een andere manier willen ervaren. In China is het businessmodel van Lynk & Co traditioneler dan in Europa, daar is het kopen van auto's nog heel erg in trek. Maar Visser verwacht dat die trend in China snel kan veranderen.

                                Lynk & Co werkt samen met Volvo voor het faciliteren van het onderhoud. De status van de auto wordt bijgehouden en hij geeft een notificatie als er een onderhoudsbeurt nodig is. De auto wordt dan opgehaald en naar de dichtstbijzijnde Volvo-dealer gebracht.

                                Financiële stimulans voor autodelen

                                Eigenlijk kwam Lynk & Co naar eigen zeggen tot de conclusie dat er geen nieuw automerk nodig is, maar wel een nieuw mobiliteitsconcept. Het merk heeft gekeken naar drie wereldwijde trends onder klanten. Traditioneel eigenaarschap is volgens Lynk & Co minder belangrijk, het gaat om het gebruik. Dat maakt car-sharing volgens het merk steeds interessanter. Daarnaast is connectiviteit in de auto steeds belangrijker geworden voor klanten. De derde trend die door het merk wordt gesignaleerd is de toenemende focus op duurzaamheid.

                                Deze drie factoren heeft Lynk & Co gebruikt om een nieuw businessmodel te ontwikkelen. Het abonnement van Lynk & Co kost maximaal € 500 per maand, waarbij alle servicekosten inbegrepen zijn. Dit bedrag kan lager worden wanneer je de auto gaat delen. Het abonnement is niet verplicht, desgewenst kun je de auto ook kopen. Autodelen gaat via een digitaal netwerk waarmee je de auto op ieder gewenst moment kunt delen. Iemand anders kan 'm vervolgens via een app openen.

                                Lynk & Co wil delen stimuleren door een kostenreductie wanneer de auto daadwerkelijk wordt gedeeld. Hierbij belooft het merk dat klanten in theorie 'gratis' een auto kunnen rijden wanneer deze voldoende wordt gedeeld. Ook is het mogelijk voor klanten om gratis lid te worden zonder auto. In dat geval betaal je alleen voor de kosten van het gebruik.

                                Amsterdam heeft primeur

                                Eind oktober wordt de eerste winkel in Amsterdam geopend. Amsterdam is tevens de eerste stad die een dergelijke fysieke 'club' krijgt. Tegen die tijd kunnen klanten zich ook aanmelden voor een abonnement. De losse prijzen worden over enkele maanden bekend gemaakt, tegen die tijd is het dus ook mogelijk om de 01 te kopen. In eerste instantie wil Lynk & Co de nadruk leggen op het abonnementsmodel.
















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  De facelift en ik heb nog altijd geen enkele gezien. Waar is de tijd van de beloftes dat deze in Gent ging gebouwd worden

















                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    De facelift en ik heb nog altijd geen enkele gezien.
                                    Ik denk niet dat dat zo erg is, zo een lelijk ding.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #38
                                      LYNK & CO 01, eerste NEDERLANDSE TEST

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #39
                                        Lynk & Co 01 REVIEW - new car brand with a cheaper Volvo XC40 !

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Lynk & Co. 01 PHEV HEV
                                          Antrieb 1,5-Liter-Dreizylinder (132 kW/180 PS) plus E-Motor (60 kW) und 14,1-kWh-Akku, 261 PS Systemleistung 1,5-Liter-Dreizylinder (105 kW/143 PS) plus E-Motor (40 kW), 197 PS Systemleistung
                                          maximales Drehmoment 160 + 265 Nm 130 + 215 Nm
                                          Getriebe 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe 7-Gang-Doppelkupplungsgetriebe
                                          0-100 km/h 8,0 Sek. 9,0 Sek.
                                          Höchstgeschwindigkeit 210 km/h 190 km/h
                                          elektrische Reichweite 69 km (WLTP) n.a.
                                          Länge 4.541 mm 4.541 mm
                                          Breite 1.857 mm 1.857 mm
                                          Höhe 1.694 mm 1.694 mm
                                          Radstand 2.734 mm 2.734 mm
                                          Kofferraumvolumen 466 - 1.213 Liter 466 - 1.213 Liter
                                          Leergewicht 1.879 kg 1.739 kg
                                          Anhängelast 1.800 kg (gebremst) 1.500 kg (gebremst)
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X