Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Countryman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mini Countryman

    Mini trekt het doek van de compleet nieuwe Countryman. De tweede generatie van het SUV-achtige model wordt langer, heeft scherpere lijnen en herbergt veel nieuwe technieken. De voornaamste daarvan is de plug-in-hybride aandrijflijn, Mini’s eerste.


    Wie de foto's van de nieuwe Countryman bekijkt, zal direct zien dat de auto ietwat andere verhoudingen heeft dan het uitgaande model. Dat komt vooral door de lengte: de nieuweling is maar liefst 20 centimeter langer dan z'n voorganger. Andere opvallende verschillen worden gevormd door de scherpe vouwen in de flank. Waar de reeds bekende Countryman het typische ronde Mini-lijnenspel laat zien, krijgt de nieuwe daardoor een meer eigen uitstraling. De 'platgedrukte' koplampen dragen daaraan bij. Ook is meteen duidelijk dat Mini niet bang is om veel verschillende kleuren en opvallende details te hanteren: de carrosseriekleur wordt bij veel exemplaren afgewisseld met matzwart, zilvergrijs, hoogglans zwart en – optioneel - een in afwijkende kleur gespoten dak.
    Picknickbank
    De toegenomen lengte en breedte (3 cm) zorgen voor fors meer binnenruimte. De bagageruimte blijft met de bank omhoog gelijk met 450 liter, maar wie de bank neerklapt heeft nu 1.309 liter tot z'n beschikking. Nu is dat 1.170 liter. De met 7,5 cm toegenomen wielbasis belooft veel goeds voor de achterpassagiers, die plaatsnemen op een over 13 centimeter verschuifbare driezits achterbank. Bijzonder is dat daarachter plaats is voor nóg twee personen - bij stilstand, althans: Mini biedt – net als Land Rover in de Range Rover – een 'picknickbank' (foto 19 en 20) aan die het mogelijk maakt om enigszins comfortabel in de kofferruimte plaats te nemen. Het interieur is dankzij de enorme cirkel in het midden van het dashboard typisch Mini, maar herbergt toch de nodige noviteiten. Zo is de als optie verkrijgbare sfeerverlichting niet langer alleen in het plafond en op de vloer te vinden, maar ook in de ring rond de centrale 'klok' én zelfs in de sierstrip op het dashboard. Te veel afleiding? Geen nood, de laatste stand van zaken op het gebied van rijassistentiesystemen is eveneens present.

    Het motorengamma begint voorlopig bij de Cooper Countryman die een driecilinder met 136 pk onder de kap krijgt. Daarboven volgt de Cooper S, die uit een vierpitter 192 pk weet te trekken. Op dieselgebied is het minimum vooralsnog de Cooper D, die 150 pk mobiliseert. Sneller dieselen kan met de SD met 190 pk.

    Hybride
    Helemaal nieuw is de uitvoering met de lange naam Cooper S E Countryman ALL4. Deze plug-in hybride heeft de aandrijflijn van de BMW 225xe onder de kap. Dat betekent dat de elektromotor en de driecilinder benzinemotor samen 224 pk leveren. Dat vermogen wordt bovendien verdeeld over alle wielen. Volledig elektrisch rijden kan tot 125 km/h, de CO2-uitstoot bedraagt in theorie 49 gram per kilometer.

    Tot slot: wie dacht dat de Always-Open-meter die Mini in cabrio's monteert, vergezocht is, zal helemaal smullen van de Country Timer in deze nieuwe Countryman. De auto 'voelt' met deze functie of er over oneffen terrein wordt gereden en houdt zo het percentage naast het asfalt afgelegde kilometers bij. Op basis daarvan behaal je een score, die begint bij 'Street Cruiser' en eindigt bij 'Cliff Champ'. Het is maar dat je het weet.

    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

  • #2




    freude am fahren

    Comment


    • #3




      freude am fahren

      Comment


      • #4




        freude am fahren

        Comment


        • #5


          freude am fahren

          Comment


          • #6




            freude am fahren

            Comment


            • #7


              freude am fahren

              Comment


              • #8
                Absoluut geen verbetering, vind ik.
                freude am fahren

                Comment


                • #9
                  freude am fahren

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                    Absoluut geen verbetering, vind ik.
                    Ben het 100% met je eens, doe mijn de oude maar, ziet er toch een stuk stakker uit, de nieuwe is over-styled naar mijn mening, te veel poespas.

                    Comment


                    • #11
                      De oude was wel héél dringend aan een nieuw interieur toe.
                      We hebben hem er 2 jaar geleden al voor laten staan.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #12




                        Comment


                        • #13


                          Comment


                          • #14
                            Had hier persoonlijk ook meer van verwacht, maar eigenlijk ligt het helemaal in lijn met de recente nieuwe mini's verder.
                            Niet echt mijn ding

                            Comment


                            • #15



                              Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                              Absoluut geen verbetering, vind ik.
                              Idd, en de oude was al zo lelijk..

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #16
                                Ik vind m niet mis. Ook voorheen even aan gedacht, maar op de website vond ik destijds niet veel over de motorisaties terug en hetgeen ik vond, kwam er precies op neer dat ge max 120pk in diesel kon krijgen en dat was dan sowiso een no-go voor mij. Nu lees ik dat er 150 en 190pk ook is. Is dat dan nu pas, of bij het oude model ook?

                                Comment


                                • #17
                                  Die achterkant is juist een Londense taxi.

                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Compleet uitgemolken "concept".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vind die er niet verkeerd uitzien. Imo een verbetering tov het vorige model.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Ik vind m niet mis. Ook voorheen even aan gedacht, maar op de website vond ik destijds niet veel over de motorisaties terug en hetgeen ik vond, kwam er precies op neer dat ge max 120pk in diesel kon krijgen en dat was dan sowiso een no-go voor mij. Nu lees ik dat er 150 en 190pk ook is. Is dat dan nu pas, of bij het oude model ook?
                                        Dat was al.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment

                                        Working...
                                        X