Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Countryman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Compleet uitgemolken "concept".
    Maar neen.
    Die gaat weer heel goed verkopen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22






      Comment


      • #23
        Mini heeft de inmiddels bekende John Cooper Works-saus over de nieuwe Countryman gegoten. Het resultaat: spoilerwerk én 231 pk!

        In oktober vorig jaar lanceerde Mini de tweede generatie Countryman, de 'hoge Mini' die voor het eerst ook als plug-in hybride op de markt verschijnt. Wat wél weer bij het oude blijft, is de aanwezigheid van een John Cooper Works-versie. Vandaag schuift Mini die spierbundel naar voren.

        Net als de reeds bekende JCW-modellen krijgt ook de Countryman John Cooper Works een 231 pk en 350 Nm sterke 2,0-liter vierpitter in zijn neus gemonteerd. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak, wie liever zelf de verzetten inzet, kan een achttrap Steptronic-bak aanvinken op de bestellijst. De transmissie stuurt het vermogen naar alle vier de wielen. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 6,5 tellen achter de rug. Daarmee is de auto zo'n 0,8 tellen rapper dan de Cooper S Countryman All4. Het gemiddeld verbruik moet op 7,4 l/100 km liggen.

        Zowel in- als exterieur zijn overladen met de bekende JCW-aankleding. We zien spoilerwerk, 18-inch lichtmetalen wielen, een set remmen van Brembo, extra luchtinlaten en een met biesjes en sportstoelen overladen interieur.

        In maart laat de Countryman JCW zijn gezicht zien tijdens de Autosalon van Genève. Uiteraard rolt ook deze Countryman straks bij VDL Nedcar in Born van de band. Bestellen kan per direct.










        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24








          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26






              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Ik heb ook nog even naar de Countryman zitten kijken, maar uiteindelijk toch niet voor gekozen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Op foto vond ik hem ook niet meteen top moet ik zeggen, maar ik heb mijn mening bijgesteld na het salon. Inrichting is eindelijk op niveau van de gevraagde prijs. En de looks vond ik ook zeer goed meevallen IRL.
                  Ik zou deze altijd boven een X1 verkiezen.

                  Comment


                  • #29
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Vind hem in 't echt ook stukken beter dan op foto...zou er wel zo eentje willen.
                      mss èèn detailke, jammer dat de mistlichten zo naar mekaar zijn toegegroeid...beetje gelijk sommige japanners vroeger...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door lovelife Bekijk Berichten
                        Vind hem in 't echt ook stukken beter dan op foto...zou er wel zo eentje willen.
                        mss èèn detailke, jammer dat de mistlichten zo naar mekaar zijn toegegroeid...beetje gelijk sommige japanners vroeger...
                        Inderdaad, vind ook dat mistlichten eigenlijk op de uithoeken zouden moeten staan.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #32
                          als je praat van een lelijke auto... doet het bijna zo goed als een duster of een audi SUV
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Doa
                            als je praat van een lelijke auto... doet het bijna zo goed als een duster of een audi SUV
                            Lang over na moeten denken?
                            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                            Comment


                            • #34
                              Rij-impressie:

                              Elders op de wereld wordt gedreigd met zware importheffingen voor auto’s die in het buitenland worden gebouwd. Mocht Nederland dat ooit doen, dan heeft Mini met de nieuwe, Limburgse Countryman een fijne aanbieding in huis.


                              Al begin deze eeuw kwamen de geruchten los dat Mini bezig was met een SUV-variant. En tot ieders verbazing was het begin 2010 daadwerkelijk zover. Een Mini met vier deuren, optionele vierwielaandrijving en een lengte van meer dan vier meter. De reacties van fans en pers waren niet bepaald enthousiast, maar het model heeft het goed gedaan. Out-of-the-box-Mini's als de Paceman, Roadster en Coupé kregen allemaal geen opvolger, wat genoeg zegt over hun succes. De Countryman scoorde echter wél, zodat daarvan nu een tweede generatie verschijnt.

                              Daarin zet Mini door: de nieuwe versie is maar liefst 20 centimeter langer en 3 centimeter breder dan zijn voorganger. Daardoor groeit hij niet zomaar, maar werkt hij zich eigenlijk omhoog van een B- naar een C-segment-SUV. Achterpassagiers profiteren het meest van de toegenomen ruimte, want de beenruimte is stukken groter dan voorheen. Je kunt achterin nu als volwassene comfortabel zitten. Maar ook voorin is het ruimer dan voorheen. Die extra centimeters in de breedte maken zeker verschil. Voor liefhebbers zal het andere formaat evengoed wennen zijn.


                              HET OLIJKE IS WEG

                              De nieuwe Countryman heeft natuurlijk helemaal niets meer te maken met waar Mini ooit voor stond. Ja, de rijeigenschappen zijn altijd nog uitstekend, de fijne, relatief directe besturing biedt veel gevoel en het onderstel gaat dynamisch rijgedrag niet uit de weg. Maar de 'echte' Mini, de driedeurs, biedt dat ouderwetse kart-gevoel met zijn ultra-directe besturing en lage zwaartepunt, waarmee je de auto als op rails elke hoek om jaagt. Het is bij voorbaat al onmogelijk om dat gevoel in een grote auto als een Countryman of zelfs maar de Clubman te creëren. Is dat erg? Het maakt de nieuwe modellen niet tot slechte auto's. En net als bij BMW, waar de 2-serie Active Tourer en de X1 totaal niet het klassieke BMW-rijgevoel bieden, maar beide wél goed rijdende, kwalitatief hoogwaardige auto's zijn, zal de Countryman de doelgroep uitstekend bevallen. Wel is het olijke van de voorganger weg. De cockpit is veel volwassener geworden en lijkt logischerwijs veel op het dashboard in de nieuwe Clubman, een Mini die eveneens laat zien waartoe het merk in staat is. De nieuwe iDrive-knop werkt tienmaal beter dan de onhandige bediening van voorheen. Kijk ook naar de afwerking rondom de stoelen en onderaan de middenconsole en zie het kwaliteitsverschil met zijn voorganger. De stap naar het C-segment zit hem merkbaar niet alleen in de toegenomen ruimte.



                              MOTOREN

                              Vooralsnog zijn er alleen Cooper-versies leverbaar. Zowel aan de diesel- als aan de benzinekant kun je kiezen voor een S-versie. Een John Cooper Works-variant met 231 pk volgt snel, net als een plug-in, die dezelfde techniek heeft als de BMW 2-serie Active Tourer met stekker. Nu het bijtellingsvoordeel in Nederland voor dit soort modellen verdwenen is, zal dit evenwel geen verkoopknaller worden. De gewone Cooper is dan een stuk belangrijker. Deze krijgt BMW's 1,5-liter driecilinder met 136 pk. Wij reden de Cooper S All4, met de 2,0 liter turbomotor van 192 pk. Op de slechte, modderige Engelse binnenwegen was de vierwielaandrijving prettig voor de tractie; in Nederland is het alleen nodig voor wie zware aanhanger gaat trekken. De aandrijflijn, met de bekendeachttraps-automaat, is erg fijn. Er is zoveel vermogen, dat we niet verwachten dat het in de 'gewone' Cooper erg behelpen zal zijn. Verwacht geen supercomfortabele auto, maar het ongeraffineerde stuiterwerk van de vorige versie is verdwenen. Nu had ons testmodel dynamische dempers, dat scheelt natuurlijk een stuk.

                              Nog voordat de nieuwe Countryman in de showroom staat, heeft de importeur al meer orders kunnen schrijver dan was begroot. Dat is goed nieuws voor de fabriek in Limburg, want de Countryman wordt voor alle Mini-kopers wereldwijd in Born gemaakt. Dat maakt het bovendien nét even leuker om te melden dat de nieuwe Mini Countryman ook gewoon een erg goede auto is geworden.

                              OORDEEL

                              • +Veel ruimte
                              • +Ook qua verfijning een segment gegroeid
                              • -Niets mini meer aan
                              • -Leuke versies zijn al snel heel prijzig















                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                MINI COUNTRYMAN KRIJGT NIEUWE 'INSTAPMOTOREN'

                                Mini voegt vanaf juli twee motoren toe aan het aanbod voor de Countryman. De driecilinder benzine- en dieselmotor krijgen beide een nieuwe variant toebedeeld.

                                De huidige instapversie van de Countryman Cooper heeft een 1,5-liter driecilinder met 136 pk onder de kap. In juli komt er een 102 pk sterke versie bij, die daarmee de titel van instapmodel overneemt. De krachtbron levert maximaal 180 Nm koppel en is standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Een zestraps Steptronic-automaat is ook leverbaar. Sprinten naar 100 km/h moet in 11,8 seconden voor elkaar zijn met de handgeschakelde versie, de automaat heeft er 12,2 seconden voor nodig. De topsnelheid bedraagt 180 km/h. Mini geeft een gemiddeld verbruik op van tussen de 5,5 en 5,8 l/100 km.

                                Ook de Countryman Cooper D krijgt gezelschap van een nieuwe instapmotor. Ook deze dieselmotor is een driecilinder, goed voor een vermogen van 116 pk en een koppel van 270 Nm. Naar verwachting zal ook deze dieselmotor gekoppeld zijn aan een handgeschakelde zesbak óf de zestraps Steptronic. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens Mini 4,1 tot 4,3 l/100 km. Accelereren van 0-100 km/h moet in 10,9 seconden te doen zijn, bij 190 km/h houdt het versnellen op. Prijzen voor beide instapmodellen volgen.

                                Verbeteringen in interieur voor alle Mini's

                                Mini maakt van de gelegenheid gebruik om gelijk ook een aantal verbeteringen aan te kondigen voor de interieurs van alle modellen. Zo zullen er vanaf juli in alle modellen in het donker geen oranje maar witte letters worden gebruikt bij de tellers en het head-up display, om de leesbaarheid te verbeteren. Daarbij kan de persoonlijke afstelling van dat display, de elektrische verstelbare stoelen en de zijspiegels worden opgeslagen op een persoonlijk profiel in de sleutel. Verder zal in de Countryman en de Clubman het infotainmentsysteem - afhankelijk van de uitvoering - Apple CarPlay gaan ondersteunen.

                                Bron: Autoweek
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Schitterende wagen, maar net ietske te klein

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                    Schitterende wagen, maar net ietske te klein
                                    Wat verwacht je dan van een 'mini' ? Hij is nu al te groot...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                      Wat verwacht je dan van een 'mini' ? Hij is nu al te groot...
                                      Daar zegt ge zowat.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Wij hebben vorige week één besteld!

                                        Mini Cooper Countryman D

                                        - Melting Silver
                                        - Zwart leder
                                        - Chilli (LED lichten, comforttoegang, sportsuur, sportzetels,...)
                                        - Panoramisch dak
                                        - 19" 'Masterpiece' velgen
                                        - Hemelbekleding zwart
                                        - Decoratieve lijsten pianolak
                                        - Wired (GPS prof,...)
                                        - Automaat
                                        - Verdonkerde ramen
                                        - Elektrische koffer
                                        - Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                                        - Dakrails zwart
                                        - Zwart dak en striping
                                        - PDC VR+AR
                                        - Parkeer assistent
                                        - Cruise control
                                        - Verwarmde zetels
                                        - ...

                                        Ik was zelf in het begin niet overtuigd van de nieuwe Countryman, maar in het echt ziet deze er echt goed uit! (zeker in deze spec. denk ik :p ). De auto zal niet voor mij zelf zijn, maar is besteld voor mijn stiefmama, reed wel leuk tijdens de testrit!

                                        Levering juli-augustus!

                                        (Ik wou foto's van de configurator erbij zetten, maar het lukt weer niet...)

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ben aan het twijfelen tussen de basis diesel X1 en de countryman one diesel... in ongeveer dezelfde samenstelling qua opties zit de countryman ongeveer 3000 euro goedkoper dan de X1.... Zelfde motor, zelfde chassis, de één wat saaier dan de ander, maar misschien steekt dat "hippe" dan weer veel sneller tegen na een tijd; Restwaarde is ook belangrijk en als ik zie hoe populair de X1 is tov de Countryman denk ik dat ik mijn X1 voor beter geld ga kunnen verkopen over 3 jaar dan de countryman.... choices :-(

                                          Comment

                                          Working...
                                          X