Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Countryman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    ik zag net op mobile.de een countryman plugin hybrid als stockwagen staan

    57000 euro

    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #42
      Is die X1 populair?
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
        ik zag net op mobile.de een countryman plugin hybrid als stockwagen staan

        57000 euro

        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...Id=C&fnai=next
        Ik zat bij Volvo te kijken en daar begint de xc60 hybride vanaf 70.000€.
        Met wat opties zit je aan 90.000.
        Waar is de tijd dat 25.000 de maximum grens was en dan was je al goed bemiddeld.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #44
          En zeggen dat er mensen zijn die denken zuinig te rijden met een hybride auto... de constructeurs lopen weg met de centjes die de Staat toekent als voordeel

          Comment


          • #45
            Ik denk, als je de hybride gebruik waarvoor hij dient wel.
            Als het enkel fiscaal is, niet.

            Comment


            • #46
              Het zou dan betekenen dat je enkel electrisch rijdt, wat met een hybride erg moeilijk is, tenzij je aanvaardt permanent met een slak onderweg te zijn, en je amper een paar tientallen kilometers per dag aflegt.
              Zogoed als niemand doet dat, met als besluit dat bijna iedereen die electrisch rijdt dat hoofdzakelijk uit fiscale overwegingen doet.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Is die X1 populair?
                hééél populair, staat bovenaan de lijst met meest verkochte (geleasde) auto's, Mini countryman moet zich op dat vlak nog bewijzen...

                Comment


                • #48
                  Denk dat ik die nieuwe modellen dan aanzien voor een 3.
                  Zal er eens meer moeten op letten.
                  De eerste generatie en de fl daarvan vond ik maar mottige dingen.
                  De eerste Countryman zijn dashboard was dan weer niet aangepast aan de grote van de wagen.
                  Zelfde formaat van ventilators, klok enz als in de gewone mini maar dan in een veel langer dashboard.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #49
                    dat ze es stoppen met fiscaal voordeel te geven aan auto's boven de 50K euro.

                    Als je een hybride van 100K kan veroorloven heb je geen nood aan subsidies.

                    #sosmode uit
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                    Comment


                    • #50
                      Die subsidies dienen om de auto's te vergroenen. En dus voor iedereen... Zonder subsidies kopen die gewoon voor een iets lager bedrag een vervuilende auto. Waar iedereen last van heeft.

                      Of alles verloopt zoals gewenst, laat ik in het midden.

                      Comment


                      • #51
                        Rij-impressie: MINI COUNTRYMAN COOPER S E ALL4

                        De vraag naar plug-in hybrides mag in Nederland dan ingestort zijn, dat betekent niet dat dit type auto geen bestaansrecht meer heeft. Mini heeft de Countryman nu voorzien van een stekker. De elektromotor maakt hem wel ruim 1.000 kg zwaarder dan het origineel uit de jaren 70.


                        Die arme plug-in hybride toch! Sinds Wiebes vorig jaar de stekker uit de subsidiecentrale trok, is deze aandrijfvorm fiscaal gezien zinloos geworden. De Mitsubishi Outlander is de bekendste representant in zijn soort en het is eigenlijk jammer dat Mini niet een paar jaar eerder met een oplaadbare Countryman is gekomen. Dan had het er een stuk vrolijker uitgezien op de weg, want reken maar dat het een verkoophit zou zijn geweest. Maar goed, qua bijtelling is een plug-in hybride in Nederland niet interessant meer. Wel is het zo dat je voor de mrb het halve tarief betaalt. Dat geldt tot 2019, want vanaf dan betaal je het volle pond, zij het dat een plug-in jaarlijks € 300 korting krijgt. En hangt dan de nieuwe verbruikstest, de WLTP (World Wide Harmonized Light Vehicles Test Procedures) niet als een zwaard van Damocles boven het hoofd van de plug-in hybride? Nee, dat valt in de praktijk heel erg mee. Het aantal grammen CO2 per kilometer gaat in deze testmethode weliswaar iets omhoog, maar veel zal het niet zijn. Zoals we weten staat of valt het brandstofverbruik van een oplaadbare hybride met de manier waarop je hem gebruikt
                        en hoe vaak je hem aan de laadpaal hangt. De Countryman heeft volgens opgave een elektrische actieradius van 42 kilometer, wat in het dagelijks leven zal neerkomen op 25 tot 30 kilometer. Is de afstand naar je werk bijvoorbeeld 50 kilometer, dan rijd je slechts een klein deel op de brandstofmotor. Op die manier kun je een heel laag benzineverbruik realiseren.


                        VLEKKELOOS SAMENSPEL

                        Er staat All4 in de type-aanduiding en dat betekent dat deze Mini vierwielaandrijving heeft. De verbrandingsmotor neemt de voorwielen voor zijn rekening, de 88 pk sterke elektromotor de achterste twee. Kortom, in de puur elektrische modus rijd je een achterwielaandrijver. Of een winters driftje daarmee binnen bereik komt, weten we niet, maar we achten de kans zeer klein. Zonder hulp van de driecilinder bedraagt de topsnelheid 125 km/h. Dankzij het enorme koppel van de elektromotor komt de zware Mini nog altijd goed van zijn plek. In principe rijd je vrijwel altijd in de modus 'Auto eDrive', waarbij de elektronica bepaalt welke motor wat doet. Ben je een beetje voorzichtig met het gaspedaal, dan zoef je geruisloos
                        door de stad en ook buiten de bebouwde kom kun je dan tot 80 km/h volledig elektrisch rijden. Is je rechtervoet in een vrolijke bui, dan springt de gewone motor sneller bij en is er ineens heel veel stuwkracht. Het gecombineerde vermogen bedraagt namelijk 224 pk, bijna net zo veel als dat van de Countryman John Cooper Works (231 pk). Daarmee accelereert de zwaargewicht toch nog in 6,8 tellen vanuit stilstand naar 100 km/h; dat is vrijwel net zo rap als de JC Works. Het is vooral de souplesse van deze aandrijflijn die indruk maakt. Het samenspel van de driecilindermotor, de automatische transmissie en de elektromotor verloopt vlekkeloos en doet totaal niet gekunsteld aan.


                        KLEINE TANK

                        Na een kleine dertig kilometer houden de accu's het inderdaad voor gezien en neemt de benzinemotor het definitief over. Die 1,5-liter driecilinder is een fijne machine, die we ook in een aantal BMW's en in de Countryman Cooper vinden. In die laatste heeft hij ruim 300 kg minder mee te slepen, dat scheelt nogal. Maar niet gevreesd: er blijft altijd voldoende stroom in de accu's om de elektromotor te laten meewerken en tijdens het rijden en vooral afremmen wordt er steeds bijgeladen. Heb je thuis of op het werk een wallbox, dan duurt het opladen twee uur en een kwartier, aan een gewoon stopcontact een uur langer. Dat de half- elektrische Countryman zwaarder is dan de gewone, merk je alleen tijdens heel snel bochtenwerk. Vering en demping zijn echter aangepast, zodat ook dit een vermakelijke auto is. Hij stuurt met veel gevoel en precisie en is gelukkig niet bikkelhard geveerd. Nadelen zijn de kleine brandstoftank en het feit dat er geen aanhanger achter mag. Dat zul je vooral merken als je op vakantie gaat. Met slechts 36 liter aan boord sta je vrij snel weer aan de pomp.

                        Rest de vraag: heeft een auto als deze nog zin? Wij vinden van wel. Bovendien kan de slimme lader een aardig centje besparen aan brandstof. En wat natuurlijk een leuke bijkomstigheid is: hij wordt in ons eigen Nederland gebouwd.

                        OORDEEL

                        • +Rijdt vlot en soepel
                        • +Stuurt vermakelijk
                        • -Zwaar
                        • -Kleine brandstoftank













                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Het dashboard vind ik nog steeds een bij elkaar geraapt zooitje.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #53
                            Rij-impressie: MINI COUNTRYMAN JOHN COOPER WORKS ALL4

                            Het is geen geheim dat Mini vooral in trek is bij de dames: zij nemen meer dan de helft van de verkopen voor hun rekening. Toch groeit de belangstelling voor het guitige merk onder mannen gestaag. En als die Mini dan ook nog eens Countryman heet, de proporties van een middenklasse-SUV heeft én er ligt een lekker potente motor onder de kap, dan is de man met een beetje autohart natuurlijk wakker. Ofwel: de Mini Countryman John Cooper Works All 4.


                            Leef je even uit in de configurator van de duurste Countryman en je ziet een eindbedrag dat overeenkomt met de prijs van een BMW X5 met viercilinderdiesel. Jawel, dóór de 70 mille! (NL). Voor een auto die ongeveer hetzelfde formaat heeft als een X1, waarmee hij zijn platform deelt. En de productielijn. Inderdaad, ze rollen beide in Born van de band. In die fabriek werken meer dan 5.500 mensen en dat is goed nieuws voor de regio Zuid-Limburg, maar ook voor de BV Nederland.

                            Dat die JC Works er zou komen, lag natuurlijk voor de hand. De vorige Countryman was er ook in die uitvoering, de driedeurs-Mini eveneens en die beschikt over de zelfde motor als zijn grote, vierwielaangedreven broer. We hebben het dan over een 2,0-liter viercilinder met 231 pk. In de gewone Mini sleept die machine 1.180 kg mee, in de Countryman JCW is dat 1.515 kg. Toch liggen de fabrieksopgaven voor de sprint naar 100 km/h erg dicht bij elkaar: de kleine JCW doet dat in 6,3 tellen, de grote in slechts twee tienden meer (handgeschakeld). Dat is een zeer klein verschil. Kijken we naar de technische specificaties van deze twee JCW's, dan zien we dat de gewone Mini iets andere overbrengingsverhoudingen heeft dan de Countryman. In elk geval halen ze beide gemakkelijk 100 km/h in twee, een vereiste voor een goede acceleratietijd. Overigens vind je deze motor ook in de BMW X1 25i, die eveneens exact 1.515 kg weegt en dezelfde prestaties heeft als de Countryman JCW.



                            KUNSTMATIG GELUID

                            Genoeg theorie, tijd voor een stukje praktijk. In Born stappen we achter het stuur van een handgeschakelde Countryman, die trouwens hetzelfde (stevige) prijskaartje heeft als de versie met achttrapsautomaat, die iets zuiniger is en dus ook minder CO2 uitstoot. De zitpositie is uitstekend en het interieur is telkens weer een feestje. Oké, even wennen aan al die klokken, knoppen en schakelaars, maar je kunt er ook zonder nadere studie meteen al mee uit de voeten. De rode startknop in de middenconsole wekt de vierpitter tot leven en die klinkt minder wild dan je zou verwachten. Dat rauwe, ruige en opwindende van de oude JCW's is er wel af. Maar niet getreurd, de afdeling Akoestisch Vermaak is zeker aan de slag gegaan met deze Mini. Kies voor de modus 'Sport' en er komt (weliswaar via de speakers) een lekker motorgeluid naar het interieur en bij gas los ploft de uitlaat er vrolijk op los.

                            Wat wel tegenvalt, is de gasrespons. Wat je wilt, is een motor die gretig aan het gas hangt en zodoende een heel grote grijns op je gezicht tovert. Zeker, je zit wel met plezier achter het stuur, maar het had allemaal wel een tikkie heftiger gemogen. Want als je het gaspedaal vloert, lijkt eerst de rekenkamer even aan het werk te moeten. Pas daarna komt de boel in actie. Hij mag zijn maximumkoppel dan al bij 1.450 tpm hebben, in de praktijk merk je dat niet. En dat is dan op zich weer niet zo heel erg, want het is in een auto als deze veel leuker om de motor zelf een beetje op toeren te houden. Dan is hij goed bij de les en heb je alsnog volop pret.



                            VOLDOENDE INTERIEURRUIMTE

                            Minstens zo belangrijk voor een fikse dosis rijplezier zijn het stuurgedrag en de wegligging. Die zijn bij Mini altijd prima voor elkaar, zo ook bij deze auto. Van zijn grootte en gewicht merk je vrijwel niets. De koets helt niet over, duikt niet met remmen en elke stuurbeweging wordt enthousiast omgezet in een koersverandering. Afritten, rotondes, lekkere bochten in het Limburgse landschap; de Mini vindt het allemaal even leuk en maakt daarmee ook zijn bestuurder (m/v) blij. En bij dat alles beschikt hij toch nog over een zeer aangenaam veergedrag. Natuurlijk is de snelste Countryman bovengemiddeld stevig geveerd en gedempt, maar irritant wordt het nooit. De remmen zijn bij dit alles zeer goed op hun zwaardere taak bemeten. Het pedaal voelt altijd vertrouwd aan en de vier schijven vertragen uitstekend.

                            Dat dit de grootste Mini ooit is, merk je trouwens ook aan de interieur- en bagageruimte. Twee achterpassagiers vinden een goede plek, een derde past er met wat duwen trekwerk ook wel bij. De kofferbak meet 450 liter, een keurige waarde. Kortom, een prima gezinsauto, zij het dat de ouders over een stevig autobudget moeten beschikken. Maar daar geeft de Mini Countryman John Cooper Works wel evenredig veel voor terug. En daar zijn trouwens niet alleen mannen gevoelig voor …

                            OORDEEL

                            • +Stuurt geweldig
                            • +Speels vormgegeven
                            • -Gasrespons kan beter
                            • -Stevig geprijsd










                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54








                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Testje: MINI COUNTRYMAN S E

                                LICHTVOETIGE HYBRIDE

                                Het aanbod van de jongste generatie van de Countryman werd onlangs verrijkt met Mini’s allereerst plug-in hybride, de S E.

                                De Countryman is de grootste en ruimste Mini die je op dit moment kunt kopen. Wel laat de hybridetechniek zijn sporen achter in het interieur. Een verstelbare achterbank is niet leverbaar en bovendien zit je achterin hoger, en op een dunnere zitting. De bagageruimte is met 405 liter 45 liter kleiner dan de gewone Countryman.

                                De hybride Mini Countryman oogt redelijk ingetogen. De extra klep van de laadaansluiting verraadt zijn elektrische aandrijving.

                                In interieur staat het infotainmentscherm centraal, omringd door een cirkel van ledlicht. Het infotainment heeft een centrale bedieningsknop tussen de voorstoelen en een touchscreen. De S E biedt in het menu als extra uitgebreid inzicht in de energiestromen en opties om het opladen te plannen.

                                De automatische transmissie heeft zes trappen. Met de eDrive-schakelaar in het dashboard kun je drie rij-optie instellen om de mate van elektrisch rijden te bepalen. De 1,5-liter driecilinder levert 136 pk, de elektromotor 88 pk en het gecombineerd vermogen is 224 pk. Regelmatig laden is aan te bevelen, want de benzinetank is slechts 36 liter groot. Bij lange autoritten, bijvoorbeeld tijdens een vakantie, betekent het dat je al gauw weer bij de pomp staat.

                                We kennen de jongste generatie van de Countryman als een echte Mini, die bijna net zo veel rijplezier garandeert als de hatchback. Mini is zo slim geweest om de vering en demping aan te passen. Daardoor is de plug-in nog steeds een lichtvoetige auto en plukt hij zelfs de vruchten van een bijzondere gewichtsverdeling: de benzinemotor voorin en de batterijen achterin.


                                SPECIFICATIES

                                Brandstof Benzine
                                Motor 3-cil. in lijn
                                Cilinderinhoud 1.499 cc
                                Maximaal vermogen 75 kW / 102 pk bij 4.100 tpm
                                Maximaal koppel 180 Nm bij 1.250 tpm
                                Lengte / breedte / hoogte 4.299 mm / 1.822 mm / 1.557 mm
                                Wielbasis 2.670 mm
                                Massa leeg 1.360 kg
                                Laadvermogen 615 kg
                                Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.100 kg / 710 kg
                                Banden 205/65R16
                                Topsnelheid 180 km/h
                                Acceleratie 0-100 km/h gemeten 7,9s (12,2s)
                                Acceleratie 50-80 km/h in D 2,6s
                                Acceleratie 80-120 km/h in D 5,5s
                                Brandstofverbruik gemeten 7,1 l/100km
                                (fabrieksopgave: 5,5 l/100km)
                                CO2-uitstoot 126 g/km


                                EINDOORDEEL

                                3,5 / 5

                                De S E rijdt bijna net zo leuk en biedt bijna net zoveel ruimte als de benzine- of dieselversies van de Mini Countryman. Wel is het dure auto, die met de nodige opties nog veel duurder wordt.









                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #56
                                  Mini trekt in één ruk het doek van zowel de John Cooper Works Clubman als van de John Cooper Works Countryman. De twee zijn direct de sterkste voor de openbare weg bestemde modellen die Mini ooit op de weg heeft gezet. Dat belooft wat voor de John Cooper Works GP ...

                                  De John Cooper Works-versies van de Clubman en Countryman waren voorheen 231 pk sterk, maar deze nieuwe varianten blazen hun voorgangers in ieder opzicht weg. De nieuwe John Cooper Works Clubman en Countryman persen namelijk 306 pk en 450 Nm uit een ingrijpend aangepaste versie van de 2.0 uit de Cooper S-modellen. Daarmee zijn ze 75 pk en 100 Nm krachtiger dan voorheen. De John Cooper Works Clubman is in staat in 4,9 tellen naar 100 km/h te sprinten. De John Cooper Works Countryman heeft 5,1 seconden voor dat klusje nodig. Daarmee snoepen ze respectievelijk 1,4 en 1,5 tel van de sprinttijd van hun voorgangers af. All4-vierwielaandrijving is net als voorheen standaard. Wel wordt het vermogen voortaan via een nieuwe achttrapsautomaat (Steptronic Sport) over de wielen verdeeld. In die automaat is een mechanisch sperdifferentieel verwerkt om het vermogen dat op de vooras wordt losgelaten, in goede banen te leiden. De topsnelheid van beide nieuwe sportievelingen is begrensd op 250 km/h.

                                  Bij normaal gebruik, als Dynamic Stability Control is ingeschakeld, gaat al het vermogen naar de voorwielen. Als één of beide voorwielen grip dreigen te verliezen, wordt de achterwielaandrijving ook ingeschakeld. Een set extra krachtige remmen moet de twee hitsige Mini's weer fatsoenlijk tot bedaren kunnen brengen.

                                  Die hitsige 2.0 vraagt natuurlijk om voldoende koeling en daarom heeft het tweetal niet één, maar twee radiateuren. Het koelsysteem is volgens Mini volgestopt met kennis die het tijdens zijn avonturen op het circuit heeft opgedaan. Mini heeft onder andere delen van het chassis en de motorophanging verstevigd en heeft het eveneens verstevigde onderstel stijvere én lichtere componenten dan voorheen. De John Cooper Works Clubman heeft standaard een adaptief sportonderstel waarmee -ie 1 centimeter dichter tegen het asfalt is te leggen. 18-inch lichtmetaal is standaard. Verder zorgt een nieuw uitlaatsysteem voor een passend geluid. De uitlaateindstukken monden uit in zowel de linker- als de rechterkant van de achterbumper. Bij de Clubman hebben ze een diameter van 95 mm, bij de Countryman zijn ze 10 mm minder dik.

                                  Vanbuiten is het John Cooper Works-tweetal niet alleen te herkennen aan het lichtmetaal, maar ook aan het nieuwe bumperwerk dat zowel voor- als achter een plek heeft gekregen. We zien grotere luchtinlaten en een diffuserachtige constructie in de achterbumper. Mini maakt zelfs melding van - jawel - 'aerodynamisch geoptimaliseerde buitenspiegelkappen'. Uiteraard heeft de 'JCW' Clubman ook de 'Union Jack'-ledverlichting die op de onlangs gefacelifte reguliere Clubman werden geïntroduceerd.

                                  Prijzen volgen binnenkort.







                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment

                                  Working...
                                  X