Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Octavia (Facelift)

Alweer drie jaar geleden lanceerde Skoda de huidige generatie Octavia. Vandaag is het moment daar dat de ruimtelijke Tsjech een facelift ondergaat.

Het is 2013 als Skoda de huidige derde generatie van de Octavia aan de wereld voorstelt. Geheel volgens traditie verscheen het model als liftback en als stationwagen op de markt. Inmiddels zijn we drie jaar verder en acht Skoda de tijd rijp voor een bijpuntsessie.

Waar de in 1996 gelanceerde Octavia op halverwege zijn bestaan op subtiele wijze onder het mes ging, was de facelift die Skoda op de tweede Octavia toepaste, stukken ingrijpender. Datzelfde geldt voor de huidige Octavia. De auto krijgt een nieuw front met gescheiden, hoekige lichtunits die enigzins doen denken aan de exemplaren voorop de vorige generatie van de Mercedes E-klasse. De units maken gebruik van full-led-techniek. Skoda's beeldmerk is voortaan prominenter aanwezig.
    In het interieur vinden we een nieuw optioneel infotainmentsysteem, gekoppeld aan een 9,2-inch metend scherm.

Geen update zonder nieuwe veiligheidssystemen. De Octavia kan beschikken over Towing Assist, Front Assist, Blind Spot Detection en Rear Traffic Alert. Verder heeft Skoda de sleutel aangepast. Aan iedere sleutel zijn bepaalde instellingen, denk aan de stuur- en stoelstand, gekoppeld. Het stuurwiel is optioneel verwarmbaar en onder de motorkap van de Combi ligt een uitneembare lamp. Op motorenvlak is de gefacelifte Octavia niet gewijzigd.

Begin volgend jaar start de levering van de vernieuwde Octavia. Overigens: eerder werd de Octavia in China al op subtiele wijze bijgepunt. De facelift die nu in Europa is gepresenteerd, heeft niets met de Chinese update te maken.

Bron: http://www.autoweek.nl
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Die dubbele koplampen vind ik totaal geen verbetering, het is zelfs gewoon lelijk. En voor de rest is er aan het uiterlijk blijkbaar niks veranderd? Geef mij de huidige versie maar.

Comment

Ik ben idd zeer blij dat ik de pré facelift gekocht heb. En motoren blijven ongewijzigd, oef!

Die dubbele koplampen vind ik ook maar niks maar gaat mss beter zijn na een gewenningsperiode.

Comment

Comment

Die GPS is wel nice, maar die front is lelijk

Comment

ik ben ook blij dat ik men pre face octavia heb

dit is gewoon lelijk !
            Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
            Klikerdeklikhier
            Car name: Octavius Rsus

Comment

Nee, dat is er niet beter op geworden, in tegendeel zelfs.
              Je vraagt je af wat voor derde rang designers ze daar hebben als dit het beste is wat je bedenken kan.
              Om maar te zwijgen welke BoBo hier goedkeuring voor geeft.

Comment

Hm ... Zal wennen worden. Ziet er een beetje uit als een slechte photoshop van "hoe het zou kunnen zijn".

Nu, bij de facelift van de vorige Octavia vond ik die ook echt lelijk, maar uiteindelijk wen je eraan. Of zoals iemand anders hier onlangs plaatste: het mere exposure effect zorgt daar wel voor.

Comment

Hadden ze bij Mercedes nog wat koplampen op overschot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Hadden ze bij Mercedes nog wat koplampen op overschot?

dit was ook mijn eerste gedacht
                    Z4 M40i

Comment

Ben benieuwd hoe die lichten gaan uitkomen in RS trim.

Comment

Deze bobo zijn goedkeuring heeft ie :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ach, dat is zoals vaak na een facelift weer wennen, blijft een mooie auto.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Volgens een artikel van autowereld zou de RS variant mss de motor van de GTI clubsport krijgen.

Comment

Update is een verbetering: heeft wat meer karakter gekregen. Ben fan.

Comment

ik ben ook benieuwd wat ze met de rs gaan doen
                                Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                Klikerdeklikhier
                                Car name: Octavius Rsus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                                  ik ben ook benieuwd wat ze met de rs gaan doen
                                  +1
                                  =================
                                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

Dat ziet er bijna goed uit.

Comment

Vond bij pfl de drl bij xenon niet 100%, mss stom detail, maar :-)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Amai, moet wel de lelijkste facelift in jaren zijn.

Comment

Working...
                                        X