De Golf VII heeft een update gekregen.
Verlichting
Standaard halogeenkoplampen met LED dagrijverlichting en LED achterlichten. Optioneel volledige LED koplampen, serie in duurdere uitvoeringen.
Infotainment
Composition Touch en Composition Colour (niet in BE):
6,5 inch, 800x480p
Composition Media en Discover Media:
8 inch, 800x480p
Discover Pro:
9,2 inch, 1280x640p, bediening met handgebaren mogelijk
Active Info Dislay:
12,3 inch, 1440x540p
Rijassistentie
Traffic Jam Assist
Voor modellen met DSG
Werkt op basis van ACC en lane assist
Gedeeltelijk autonoom
Versnellen, vertragen en sturen tot 60 km/u
Emergency Assist
Automatisch noodremsysteem
Wanneer het systeem geen activiteit van de chauffeur detecteert, zal het voertuig (geleidelijk) tot stilstand worden gebracht
Motoren
Nieuwe 1.5 TSI evo (in de loop van 2017)
Cilinderuitschakeling en common-rail directe injectie
130 pk en 200 Nm bij 1400 tpm
Gemiddeld 4,6l/100 km en 104 g/km CO2 (NEDC, dus onrealistisch)
150 pk en 250 Nm bij 1500 tpm
Gemiddeld 4,9l/100 km en 110 g/km CO2 (NEDC, dus onrealistisch)
GTI gaat van 220 naar 230 pk
GTI Performance gaat van 230 naar 245 pk
R gaat van 300 naar 310 pk
DSG7 lost DSG6 af. DSG7 met droge koppeling bij de lichtere motoren (tot 250 Nm), DSG7 met natte koppeling voor de sterkere motoren.
De update van de e-Golf was al langer bekend:
35,8 kWh
136 pk - 290 Nm
Actieradius: 300 km (NEDC, onrealistisch)
0-100: 9,2 sec.
Vmax: 150 km/u
Verlichting
Standaard halogeenkoplampen met LED dagrijverlichting en LED achterlichten. Optioneel volledige LED koplampen, serie in duurdere uitvoeringen.
Infotainment
Composition Touch en Composition Colour (niet in BE):
6,5 inch, 800x480p
Composition Media en Discover Media:
8 inch, 800x480p
Discover Pro:
9,2 inch, 1280x640p, bediening met handgebaren mogelijk
Active Info Dislay:
12,3 inch, 1440x540p
Rijassistentie
Traffic Jam Assist
Voor modellen met DSG
Werkt op basis van ACC en lane assist
Gedeeltelijk autonoom
Versnellen, vertragen en sturen tot 60 km/u
Emergency Assist
Automatisch noodremsysteem
Wanneer het systeem geen activiteit van de chauffeur detecteert, zal het voertuig (geleidelijk) tot stilstand worden gebracht
Motoren
Nieuwe 1.5 TSI evo (in de loop van 2017)
Cilinderuitschakeling en common-rail directe injectie
130 pk en 200 Nm bij 1400 tpm
Gemiddeld 4,6l/100 km en 104 g/km CO2 (NEDC, dus onrealistisch)
150 pk en 250 Nm bij 1500 tpm
Gemiddeld 4,9l/100 km en 110 g/km CO2 (NEDC, dus onrealistisch)
GTI gaat van 220 naar 230 pk
GTI Performance gaat van 230 naar 245 pk
R gaat van 300 naar 310 pk
DSG7 lost DSG6 af. DSG7 met droge koppeling bij de lichtere motoren (tot 250 Nm), DSG7 met natte koppeling voor de sterkere motoren.
De update van de e-Golf was al langer bekend:
35,8 kWh
136 pk - 290 Nm
Actieradius: 300 km (NEDC, onrealistisch)
0-100: 9,2 sec.
Vmax: 150 km/u
Comment