Omdat hij het zo leuk kan aanbrengen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Stelvio
Collapse
X
-
Alfa Romeo’s CEO, Reid Bigland, presents the all-new Alfa Romeo Stelvio—an SUV only Italy could create. Learn more: https://www.alfaromeousa.com SUBSCRIBE FO...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
22 november, 2016 by CorsaItalia
Scoop: de normale Alfa Romeo Stelvio laat zich zien
Vorige week werd de Alfa Romeo Stelvio gepresenteerd. Net als bij de eerste presentatie van de Giulia beperkte Alfa Romeo zich tot de ultieme versie, de Quadrifoglio. De iets tammere versie van de Stelvio zal ongetwijfeld niet lang op zich laten wachten maar voorlopig moeten we het nog even doen met ingepakte exemplaren. De laatste ‘spot’ is er echter eentje die weinig camouflage meer kent. Reden genoeg voor een computerbewerking.
Van de Q-loze Stelvio verschijnt sowieso een 280 pk sterke benzine-uitvoering, dezelfde krachtbron als die van de Giulia Veloce. Vermoedelijk komen er ook de bekende 2.2 dieselmotor en minder vermogende 2-liter benzinemotoren in het vooronder. De Stelvio-voor-de-normale-man/vrouw krijgt zwarte strips rond de spatbordranden, in tegenstelling tot de in kleur gespoten lijsten bij de Quadrifoglio, die ook wat dikker lijken. De achterbumper is veel rustiger van vormgeving en wat minder diep doorgetrokken. Daardoor lijkt de gehele auto iets ranker dan de lekker dikke Q. Twee gigantische schoorsteenpijpen in plaats van vier iets kleinere van de Q moeten zorgen voor de afvoer van de uitlaatgassen. De voorzijde zal hetzelfde afslank-recept krijgen als de achterkant.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logicAmai, ik zeg het niet gauw, maar deze heeft gigantische wielen nodig, de grootste uit de optiecataloog (de welke dat ook moge zijn), anders zijn de uitlaten nog groter dan de wielen.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Zoals bij elk model heb je er mooie en lelijke tussen naargelang welk kleur, optie pakket en velgen er op zitten.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenZoals bij elk model heb je er mooie en lelijke tussen naargelang welk kleur, optie pakket en velgen er op zitten.
Maar deze Stelvio toont naar mijn mening heel duidelijk dat het niet volstaat om een paar kleine wijzigingen aan te brengen aan het design van een geslaagde berline om er een geslaagde SUV van te maken. Zo knap de Giulia is, zo banaal is deze Stelvio, vind ik...
Comment
-
Vandaag de Stelvio gezien achter de schermen op het autosalon. Ik vind'm irl beter meevallen dan op de foto's. Was echt een knap model.
Een klein puntje van kritiek is dat ik vind dat de LED-signatuur vooraan te weinig "body" heeft. Voor de rest top!freude am fahren
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik heb ook de Stelvio gezien in Brussel achter de gesloten deuren. EN moet ook zeggen dat deze in het echt veel beter tot zijn recht komt dan op foto. Ik had ook het 'gedacht' dat deze ruimer is (achterste zitplaatsen) dan de Audi Q5 en merc GL en vergelijkbaar met de Audi A7 naar breedte toe.
Ik wil deze ook gaan bestellen (first edition), zeker na een testrit gedaan te hebben met Giulia met zelfde motorisaties, maar dan wil ik zeker zijn dat deze effectief ruimer is dan deze andere modellen (Q5, merc GLC) wegens plaatsen van kinderzitje en 2 grotere kinderen.
Is er iemand die misschien een afbeelding heeft met afmetingen van binnenruimte achterin ofzo?
Anders gaat het de A7 worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Logger Bekijk BerichtenIk heb ook de Stelvio gezien in Brussel achter de gesloten deuren. EN moet ook zeggen dat deze in het echt veel beter tot zijn recht komt dan op foto. Ik had ook het 'gedacht' dat deze ruimer is (achterste zitplaatsen) dan de Audi Q5 en merc GL en vergelijkbaar met de Audi A7 naar breedte toe.
Ik wil deze ook gaan bestellen (first edition), zeker na een testrit gedaan te hebben met Giulia met zelfde motorisaties, maar dan wil ik zeker zijn dat deze effectief ruimer is dan deze andere modellen (Q5, merc GLC) wegens plaatsen van kinderzitje en 2 grotere kinderen.
Is er iemand die misschien een afbeelding heeft met afmetingen van binnenruimte achterin ofzo?
Anders gaat het de A7 worden...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De Q7 is een heel andere categorie, maar ik wou vergelijken met de A7 (is eigenlijk plattere A6), daar heb ik ook ingezeten en vond ik voldoende ruim achteraan.
De breedte (buitenzijde excl spiegels) is van beiden A7 en Stelvio ongeveer 1903 mm. Maar of dit zich zo ook doortrekt naar binnenruimte?
Ik had de indruk van wel, maar dat was ook maar 'een eerste indruk' tijdens de autoshow.
Nu rijd ik met een mercedes C, en dat is wat te krap achteraan.
Comment
-
Bij de introductie van zijn eerste SUV, de Stelvio, hanteert Alfa Romeo een bijzondere volgorde. Eerst kregen we topmodel Quadrifoglio te zien, later de First Edition en vandaag is het tijd voor een blik op de rest van het gamma.
De Stelvio is al sinds januari te bestellen, wat doet vermoeden dat de complete line-up bekend is. Niets is echter minder waar: slechts de beestachtige Quadrifoglio en de First Edition zijn tot nu toe beschikbaar. Laatstgenoemde heeft een geblazen 2,0-liter benzinemotor met 280 pk onder de kap, die hem aan een 0-100-tijd van 5,7 seconden en een top van 230 km/h helpt. Deze benzinemotor komt natuurlijk ook beschikbaar in combinatie met minder tijdelijke uitvoeringen. Dieselrijders kunnen in eerste instantie slechts opteren voor de 210 pk sterke versie van Alfa's 2,2-liter zelfontbrander. Die motor stuwt de Stelvio in 6,6 seconden van 0 naar 100, de top bedraagt hier 210 km/h.
Na een niet nader gespecificeerde termijn krijgen deze motoren gezelschap van een bescheidener variant. In het geval van de 2,0-liter benzinemotor levert die net als in de Giulia 200 pk, de diesel krijgt een versie met 180 pk. Laatstgenoemde is de enige versie die in basisvorm achterwielaangedreven is, de rest krijgt standaard Alfa's Q4-vierwielaandrijving. De achttraps automaat is eveneens altijd present.
Uitrustingsniveaus
Wie z'n Stelvio graag wil onderscheiden van die van anderen, kan kiezen uit 13 kleuren en evenzoveel wieldesigns. Los van de twee eerder geïntroduceerde varianten komt de Stelvio er in drie verschillende uitvoeringen. De eenvoudigste versie heet simpelweg 'Stelvio' en wordt standaard geleverd met onder meer lane departure warning, een automatisch noodremsysteem, parkeersensoren, 17-inch lichtmetaal en een elektrisch bediende achterklep.
Daarboven komt de Stelvio Super te staan, die 18-inch wielen, halfleren bekleding en keuze uit drie verschillende interieurkleuren biedt. Wie volledig leer wil, kan bovenop deze uitvoering voor het Luxury Pack kiezen. Ook houtaccenten en verwarmde voorstoelen horen daarbij. Klanten met een sportieve inslag kunnen opteren voor het Sport Pack, dat een sportiever stuurwiel, sportstoelen en aluminium pedalen biedt.
Naast de basisversie en de Super is er de Stelvio Business, waarmee Alfa Romeo – weinig verrassend – vooral zakelijke rijders wil verleiden. Deze uitvoering is dan ook alleen verkrijgbaar in combinatie met een dieselmotor en beschikt over navigatie, xenon en elektrisch inklapbare buitenspiegels .
De volgende stap in het introductieproces van de Alfa Romeo Stelvio bestaat ongetwijfeld uit het bekendmaken van de prijzen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment