Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    Dat nieuwe lettertype voor hun badges is toch een misser. Het handgeschreven lettertype van vroeger zoals bv. op de Giulietta 2010-2015 was stukken origineler dan de caps lock van nu
    dat was exact dezelfde badge als de giulietta van de jaren 50... enkel van plastic nu... dus toch niet zo origineel

    Comment


    • #62
      Eerste Stelvio in het 'wild' gezien, vrij leuke wagen en bloedmooie kleur eigenlijk.



      Toch een paar details waar ik het minder voor heb:

      fake uitlaten


      plaatsing van de radar

      Comment


      • #63
        best wel veel roet om een fake uitlaat te zijn

        Comment


        • #64
          Dat zijn toch geen fake uitlaten? Gemoet eens bij Mercedes en VW kijken, dat zijn pas fake uitlaten.

          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

          Comment


          • #65
            Valt voor mij toch onder de categorie fake uitlaat, het chroom gedeelte is show en staat niet in contact met de echte uitlaat, de echte zit in het midden erachter en is de helft van de diameter van het chroom stukje. Maar akkoord er zijn ergere (Mercedes en de golf facelift zoals aangegeven)

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
              Valt voor mij toch onder de categorie fake uitlaat, het chroom gedeelte is show en staat niet in contact met de echte uitlaat, de echte zit in het midden erachter en is de helft van de diameter van het chroom stukje. Maar akkoord er zijn ergere (Mercedes en de golf facelift zoals aangegeven)
              Een uitlaat beweegt, die kan je niet vast maken aan de bumper. kijk maar eens hoe ver je uitlaat uitsteekt bij koude motor, en hoeveel als je goed doorgereden hebt.

              Dus eigenlijk vind je dat het chroom niet aan de bumper mag hangen?

              Comment


              • #67
                Had idd wel dikker geweest moest 't niet zo een pijpje zijn maar een dikke tip

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  In de meest recente AG staat gedetailleerde wegtest van de 280pk benzine.
                  Gemiddeld testverbruik is 10 liter en dat vind ik heel erg netjes.
                  Kost ook nog geen 3k meer dan Giulia met dezelfde motor.
                  ook gelezen
                  wel spijtig dat die van bij de lancering al achterloopt qua rijhulpsystemen en multimedia
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

                    ook gelezen
                    wel spijtig dat die van bij de lancering al achterloopt qua rijhulpsystemen en multimedia
                    Qua verbruik heb ik dezelfde motor steken in mijn Giulia, reken inderdaad op 10 liter als je af en toe het potentieel wil aanspreken.
                    Rij je een stabiele snelheid, dan kom je toe met 6 liter desnoods.
                    Ga je continue het varken uit hangen, dan kom je niet toe met 10 liter, het is echter ook geen 20 liter dan .

                    Ivm rijhulpsystemen: welke bedoel je dan? Er staan er nu al meer op dan nodig voor mij, en eigenlijk wil ik gewoon met die wagen rijden, want eerlijk gezegd dat doet die uitstekend. Lekker stuurtje.

                    Multimedia:
                    Het is niet de meest flashy GPS met landschapskaarten zoals VW, maar het brengt je wel waar je moet zijn zonder problemen.
                    Je kan meerdere toestellen aansluiten via usb, bluetooth enz. Je kan zo dus desnoods streamen via je telefoon.

                    Naar ik vernomen heb wordt er continue doorontwikkeld op de software en worden functies uitgebreid ook.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

                      ook gelezen
                      wel spijtig dat die van bij de lancering al achterloopt qua rijhulpsystemen en multimedia
                      In alle testen klagen ze dat Apple Carplay en Android auto er niet is... Persoonlijk heb ik dat in mijn Skoda systeem, maar zie daar echt geen meerwaarde in...

                      Comment


                      • #71
                        nu als het over zulk een zaken gaat, dan nou ik dat eerlijk gezegd geen gemis. In een auto zit ik vooral omdat ik wil autorijden, niet om met android of wat dan ook te spelen.

                        Waarom wordt aan zulk een zaken toch zoveel waarde gehecht en niet meer aan het rijden op zich.
                        Heeft vermoedelijk te maken met het freude am fahren en dergelijke die velen ervaren als ze met hun auto rijden (not).

                        Comment


                        • #72
                          Ik ben gewoon de boodschapper van wat AG schrijft, voor mij is ie ook goed genoeg
                          Ze roemen bijv. wel prestaties, verbruik, compromis wegligging-comfort en prijszetting tegenover concurrenten

                          Technologie/connectiviteit is nu eenmaal een criterium dat ze ook beoordelen in testen.
                          Sommigen hechten daar belang aan, anderen minder. Sommigen gaan ook minder belang hechten aan verbruik bvb.

                          Voornaamste kritiek is idd. de multimedia: traag, bediening niet intuïtief, geen touch screen, te kleine en te korrelig scherm; weinig contrast (voor achteruitcamera), geen link met uw apps via Android Auto of Apple CarPlay
                          ACC is een optie, veel dingen niet beschikbaar die bvb. Mercedes wel heeft (als optie): geen intelligente ACC, geen zelfrijdende functionaliteiten, stuurcorrectie bij lane departure,...
                          Gaat er niet zozeer over dat dit niet standaard is, maar wel dat het niet eens beschikbaar is.
                          Het is misschien op zich wel voldoende voor u specifiek maar blijkbaar ondermaats in dit segment/prijsklasse, vooral omdat het om een nieuw model gaat.

                          edit: staat allemaal in AutoGids 982
                          Last edited by KdF; 27/06/2017, 18:39.
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                          Comment


                          • #73
                            staat allemaal in AutoGids 982
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Dat zijn toch geen fake uitlaten? Gemoet eens bij Mercedes en VW kijken, dat zijn pas fake uitlaten.

                              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                              Dat ze fake zijn is zeker, althans die buitenste schoorsteenpijp.... Dit weekend stond er eentje in de winkelstraat in Roeselare tijdens de braderie , mooie wagen maar die uitlaten verkrachten de hele achterkant voor mij, da's er toch gewoon los over ??? Die buizen zijn waarschijnlijk ergens toch een 12cm in diameter ofzo , een hedendaagse kachel doet het met minder... en dan zit daar centraal de echte uitlaat van een cm of 4 veel te duidelijk zichtbaar...Voor mij lijkt dit meer op goedkope tuning dan Italiaanse finesse.... Geef me dan maar die MB of VW uitlaten....
                              Last edited by Audidriver; 28/06/2017, 09:37.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

                                Dat ze fake zijn is zeker, althans die buitenste schoorsteenpijp.... Dit weekend stond er eentje in de winkelstraat in Roeselare tijdens de braderie , mooie wagen maar die uitlaten verkrachten de hele achterkant voor mij, da's er toch gewoon los over ??? Die buizen zijn waarschijnlijk ergens toch een 12cm in diameter ofzo , een hedendaagse kachel doet het met minder... en dan zit daar centraal de echte uitlaat van een cm of 4 veel te duidelijk zichtbaar...Voor mij lijkt dit meer op goedkope tuning dan Italiaanse finesse.... Geef me dan maar die MB of VW uitlaten....
                                ja, want hier worden we wel wild van natuurlijk.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                  Ik ben gewoon de boodschapper van wat AG schrijft, voor mij is ie ook goed genoeg
                                  Ze roemen bijv. wel prestaties, verbruik, compromis wegligging-comfort en prijszetting tegenover concurrenten

                                  Technologie/connectiviteit is nu eenmaal een criterium dat ze ook beoordelen in testen.
                                  Sommigen hechten daar belang aan, anderen minder. Sommigen gaan ook minder belang hechten aan verbruik bvb.

                                  Voornaamste kritiek is idd. de multimedia: traag, bediening niet intuïtief, geen touch screen, te kleine en te korrelig scherm; weinig contrast (voor achteruitcamera), geen link met uw apps via Android Auto of Apple CarPlay
                                  ACC is een optie, veel dingen niet beschikbaar die bvb. Mercedes wel heeft (als optie): geen intelligente ACC, geen zelfrijdende functionaliteiten, stuurcorrectie bij lane departure,...
                                  Gaat er niet zozeer over dat dit niet standaard is, maar wel dat het niet eens beschikbaar is.
                                  Het is misschien op zich wel voldoende voor u specifiek maar blijkbaar ondermaats in dit segment/prijsklasse, vooral omdat het om een nieuw model gaat.

                                  edit: staat allemaal in AutoGids 982
                                  Adaptieve cruise control is aanwezig, vertraagt, versnelt enz allemaal automatisch, moet je af en toe nog eens naar je stuur kijken. Lane departure dan begint dat hels lawaai te maken (laat het dus af staan).
                                  Weet ook dat veel van deze dingen doorgaans softwarematig toegevoegd kunnen worden indien de nodige hardware al aanwezig is.
                                  Touchscreen is er nu niet (kan nogal omslachtig zijn nu, maar went). Korrelig, hmm, ziet er toch voldoende uit. Trouwens net nog maar een grote softwareupdate uitgevoerd, waar bepaalde functies aan toegevoegd zijn.
                                  Voor hetgeen in de Veloce betaalt heb, vind ik die persoonlijk meer dan behoorlijk uitgerust .

                                  Naar wat ik elders op internet al tegengekomen ben, zou er een uitgebreider systeem onderweg zijn, kaarten gaan door de gebruiker zelf kunnen opgeladen worden. Voor android heb ik ook al gelezen dat er aan gewerkt wordt enz. Dat is puur softwarematig, vergelijk het met een Ipad, nieuw ios systeem en plots doet dat heel andere dingen extra.

                                  Maar natuurlijk geef ik je gelijk, op dat vlak lopen ze achter op een BMW bv, maar je mag ook stevig in de buidel gaan tasten als je al die toeters en bellen wil.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                    ja, want hier worden we wel wild van natuurlijk.

                                    of je ziet een dubbele uitlaat en dan merk je dat eigenlijk 1 van die 2 dicht is hmm.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                      ja, want hier worden we wel wild van natuurlijk.

                                      Het ging mij in hoofdzaak over de diameter van die dingen ... totaal uit proportie... of er rook uitkomt of niet zal me worst wezen.

                                      Comment


                                      • #79
                                        CLARKSON LOVES THE STELVIO, HATES THE Q5

                                        I HAVE driven the latest Audi Q5 and can think of absolutely nothing interesting to say about it. It’s a well-made box that costs some money and produces some emissions and, frankly, I’d rather use Uber.
                                        No, really. Who’s going to wake up in the morning, sweating like a dyslexic in a spelling test, because their new Q5 is arriving that day? What child is going to stick a poster of a car such as this on its bedroom wall? Who’s going to think how hard they’ll have to work to pay for the damn thing and reckon it’s worth the sweat? No one is. You buy a car like this in the way you buy washing-up liquid. And who wants to read 1,200 words about a mildly updated bottle of Fairy Liquid?

                                        What I can tell you before I move on is that I hated its engine. Volkswagen’s post-Dieselgate 2-litre turbo is possibly the most boring power unit fitted to any car at any time. It’s about as exciting as the motor in your washing machine. By which I mean, you only really notice it if it goes wrong. Which you hope it will in the Audi, because then you can call an Uber. At least that’ll smell interesting. And come with some unusual opinions.

                                        I’ll be honest with you. I loathe all the current crop of so-called SUVs, except those I dislike intensely. I cannot see the point of driving around in a car that’s slower, more expensive and thirstier than a normal saloon or estate. It just seems idiotic.
                                        But then I had to make a brief trip to Tuscany recently, and once I’d negotiated a path through Alan Yentob and Polly Toynbee and Melvyn Bragg and emerged into Pisa airport’s car park, I found a man offering me the keys to Alfa Romeo’s new Stelvio.

                                        Named after a remote Alpine pass in northern Italy, this is a direct rival of the Q5 and all the other mid-range jacked-up estates whose names I can’t be bothered to remember. In short, it’s a Giulia saloon on stilts, and I was determined to hate every bit of it.
                                        The man was very keen to have his photograph taken with me and to say how much he enjoyed a programme called Top Gear, but I wasn’t listening. I was thinking: “What in the name of all that’s holy was Alfa Romeo thinking of?”

                                        If you have a heritage as glamorous and as achingly cool as Alfa’s, why would you want to make a bloody school-run car? That is like Armani deciding to make carrier bags.
                                        Alfa’s engineers are at pains to explain that, while it may look like an SUV, it doesn’t feel like one to drive. They say all the power from the engine is sent to the rear wheels, but then, if traction is lost, up to half the power is sent instantly to the front. They also speak about carbon-fibre prop shafts and much lightweight aluminium in the body, and I stood there thinking: “Yes, but it’s still a bloody carrier bag.”

                                        “You get the impression it was engineered by people who were involved because they wanted to be. Not because they’d done something wrong”
                                        I had much the same sense of teeth-gnashing rage when I first encountered Maserati’s Levante, and that turned out to be just as bad as I’d feared. But as the man brought over more friends for more selfies, I started to gaze more carefully at the Stelvio, and there was no getting round the fact that, actually, it’s quite good-looking.

                                        Eventually, after I’d posed with all the police force, everyone in border security and 3,000 taxi drivers, all of whom loved Top Gear, it was time to step into the Stelvio, and there was also no getting round the fact it was a nice place to sit. Way, way nicer than the Audi.
                                        There’s some genuine sculpture in there. You get the impression in a Q5 that the dash was built with all the care of a kitchen worktop. It’s just a housing for the dials and the switches. Alfa has made its one something worth looking at. I suppose it’s an Italian thing. It’s why Siena is a better place to sit and people-watch than Dortmund.

                                        Setting the sat nav, however, was a challenge. This is because every town in Italy has 5,000 letters in its name, and then, when you finally manage to type it in, the sat nav asks which Santa Lucia del Menolata di Christoponte you would like to set as the destination. And it turns out there are 5,000 towns with that name.

                                        Eventually, though, as Alan and Melvyn and Polly were returning to the airport from their week of brainstorming, I had the right town and fired up the engine. The diesel engine. Oh, dear Lord. A diesel Alfa Romeo SUV.

                                        The funny thing is, though, that because everyone in Italy has a diesel-powered car, it didn’t feel all that weird to be clattering out of the car park. And then it felt fine, because soon I was on the racetrack known as an autostrada, where it felt very powerful. The figures say it’ll go from 0 to 62mph in 6.6 seconds, which is good, but it’s the mid-range surge that impresses most of all. It’s a surge you just don’t get from Audi’s Q5. And it means you can always break free from the walnut-faced peasant who has affixed his aged Fiat Ritmo to your back bumper at 100mph.
                                        And it’s not as if you’re leaving a trail of death in your wake because, despite the power and the torque, this engine is considerably cleaner than the diesel Porsche puts in its Macan. And Alfa says it’ll do almost 60mpg.

                                        So it’s as fast as the badge would suggest, but does it handle as well as Alfa promises? Well, obviously, as it’s more than 7in higher than the saloon and has longer springs, it’s squidgier, which would be fine if Alfa hadn’t given it the same superfast steering setup.
                                        The tiniest movement of the wheel causes a big change of direction, which is great when you are on a track in a low-riding “car”, but when you are on the autostrada, on stilts, with a Ritmo up your chuff and a lorry up front that has suddenly decided to wander into your lane because the driver is watching pornography on his phone rather than the road ahead, it can be a bit alarming.
                                        It takes time to learn to think your way round corners, but when you get there, I must say this is a genuinely exciting car to drive. It doesn’t feel as cumbersome as all the other SUVs, and you get the impression it was engineered by people who were involved because they wanted to be. Not because they’d done something wrong.

                                        And because of that — because it’s a big, practical car with a huge boot and folding seats and lots of cubbyholes that’s also an Alfa Romeo — it’s the only SUV that’s quite tempting. It may even be irresistible when Alfa launches the version with the 500-horsepower petrol engine.



                                        https://www.driving.co.uk/car-review...romeo-stelvio/
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • #80
                                          Alfa lijkt de sleutel gevonden te hebben...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X