Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, een vriendin van mij heeft een nieuwe Clio gekocht halfjaar geleden. Die staat om de twee weken in de garage met een of ander probleem (nu de schakelbox die vervangen moet worden). Maar van nen italiaan moest ze niet weten, want dat is brol volgens haar
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Denk dat iedereen in zijn autogeschiedenis wel eens een auto gehad heeft van één of ander merk dat niet voldeed. Ik durf voor bijna geen enkele auto meer mijn hand in het vuur steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Je had duidelijk twee slechte exemplaren vast, vooral die Lancia, Jocar... Ik neem aan dat alles in garantie opgelost is?
        Idd! Op het rammelen na toch. En dat niet starten weet ik niet omdat ik 'm nooit nog langer dan een week heb durven laten stilstaan. Maar ik was dat ding na 2,5 jaar wel moe hé, gewoon onbetrouwbaar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Denk dat iedereen in zijn autogeschiedenis wel eens een auto gehad heeft van één of ander merk dat niet voldeed. Ik durf voor bijna geen enkele auto meer mijn hand in het vuur steken.
          Volledig akkoord. Vandaar ook mijn opmerking over de goeie garage.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Volledig akkoord. Vandaar ook mijn opmerking over de goeie garage.
            Maar zo zijn er zaken die gewoon niet op te lossen zijn en dan staat die garagist ook met zijn handen in het haar. Ik heb veel miserie gehad met het infotainmentsysteem van de DS5 en we hadden al meer dan 10 jaar een goede garage. Toen die het niet meer opgelost kreeg, zei die doodleuk: 'Ik kan er niets meer aan doen, leg maar een klacht neer via de website van citroën'

Ok, dat gedaan en na wat boze telefoontjes, een nieuw infotainment erin. En ja, weer opnieuw problemen. Omdat het probleem gewoon aan dat type infotainment lag. Hebben ze ook maar 7 maanden ingebouwd in die DS5'en en daarna een nieuw type.
            Uiteindelijk hebben zij er naar gekeken, de grote garage uit de groep heeft iemand 3 x gestuurd waarbij ik zelfs nog zaken heb moeten recht zetten op de PC bij de dealer om die update werkende te krijgen . Daarna hebben ze 2 x iemand van bij de invoerder gestuurd en die heeft het dan opgelost gekregen.

Op 1 jaar tijd dus 17 x in de garage geweest waarvan 13 x voor die infotainment . De andere keren was nazicht 1000km, onderhoudsbeurt en dan nog 2 x een terugroepactie. Daar sta je dan met je 'goede' garage. Thans altijd dag en nacht voor het bedrijf klaar gestaan, maar dan uitkomen op een 'voor hen' onoplosbaar probleem.

Maar zoals DHL zegt. Ge kunt bij alle merken problemen hebben, echt hebben in het verleden bepaalde merken meer problemen gehad dan anderen. En er zal wel een reden zijn waarom de italiaanse wagens die reputatie hebben. Franse wagens hadden vroeger de reputatie van weg te roesten. Opel had de reputatie van rammelen. En ga zo maar door,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Maar zo zijn er zaken die gewoon niet op te lossen zijn en dan staat die garagist ook met zijn handen in het haar. Ik heb veel miserie gehad met het infotainmentsysteem van de DS5 en we hadden al meer dan 10 jaar een goede garage. Toen die het niet meer opgelost kreeg, zei die doodleuk: 'Ik kan er niets meer aan doen, leg maar een klacht neer via de website van citroën'

Ok, dat gedaan en na wat boze telefoontjes, een nieuw infotainment erin. En ja, weer opnieuw problemen. Omdat het probleem gewoon aan dat type infotainment lag. Hebben ze ook maar 7 maanden ingebouwd in die DS5'en en daarna een nieuw type.
              Uiteindelijk hebben zij er naar gekeken, de grote garage uit de groep heeft iemand 3 x gestuurd waarbij ik zelfs nog zaken heb moeten recht zetten op de PC bij de dealer om die update werkende te krijgen . Daarna hebben ze 2 x iemand van bij de invoerder gestuurd en die heeft het dan opgelost gekregen.

Op 1 jaar tijd dus 17 x in de garage geweest waarvan 13 x voor die infotainment . De andere keren was nazicht 1000km, onderhoudsbeurt en dan nog 2 x een terugroepactie. Daar sta je dan met je 'goede' garage. Thans altijd dag en nacht voor het bedrijf klaar gestaan, maar dan uitkomen op een 'voor hen' onoplosbaar probleem.

Maar zoals DHL zegt. Ge kunt bij alle merken problemen hebben, echt hebben in het verleden bepaalde merken meer problemen gehad dan anderen. En er zal wel een reden zijn waarom de italiaanse wagens die reputatie hebben. Franse wagens hadden vroeger de reputatie van weg te roesten. Opel had de reputatie van rammelen. En ga zo maar door,...
              Over fransen en hun infotainment systemen, nog een leuke:
              Toen een maat van me bij z'n huidig werk begon een paar jaar terug, kreeg die een 407 full option als aanloopwagen.
              Auto had werkelijk alles, tot het naivgatiesysteem & panoramisch dak e.d.

Bijna direct had hij last met het scherm dat tijdens het rijden gewoon uitviel en niet meer aan ging tot je de auto stil legde en terug startte, iets wat vrij lastig is als je constant op de baan moet en wel vertrouwt op je Navi

Toen hij er mee naar de garage ging vroegen ze hem: "Staat de wagen soms in de zon geparkeerd? Want door de warmte daarvan kan het navigatiesysteem inderdaad te warm worden".

Kleine toevoeging, dit speelde zich af in het voorjaar

"staat de wagen soms in de zon geparkeerd"

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ze hadden waarschijnlijk zelf last van een zonneslag ... delirium is één van de symptomen ...

Comment

• Moet nu wel toegeven dat het verhaal van die 407 niet onbekend klinkt . Ik had dat met mijne C5 die ik voor de DS5 had. Op 3 jaar tijd ne keer of 5 aan de hand gehad dat het infotainment niet opstartte. En de enige manier om die terug opgestart te krijgen was uitstappen, afsluiten, 5 min wachten en dan terug instappen, starten en dan ging het terug

Met de Tiguan nog niet voor gehad dat het op zwart ging, maar wel al 2 x meegemaakt dat hij geen plaatsnamen vindt. En vermoed dat ik gewoon veel te snel was. Maar ook daar krijg ik hem terug aan de praat met de PSA ceremonie Dus ge ziet, op ne VW werkt dat ook

Comment

• Ben altijd eens aan het rondsurfen en aan het configureren uit nieuwsgierigheid. Blijf graag op de hoogte van de prijzen en levertermijnen. Kwestie van op tijd aan te kloppen bij de baas en direct te kijken welke garages te gaan bezoeken. Want hier moet altijd alles rap gaan dan

Hoeveel % korting geven ze bij Alfa?

Comment

• Korting heb ik geen idee van, maar sinds een paar weken zie ik elke dag een witte op mega grote OEM velgen.
                      Ik zou het niet nemen maar wat een schoonheid

Comment

• Als die kortingen doenbaar zijn en een mooie uitrusting hebben, dan wil ik het wel eens overwegen. Binnen 2 à 3 jaar zal ook al veel meer bekend zijn over de betrouwbaarheid, maar dat zal wel snor zitten.

Comment

• Als firmawagen moet dat kunnen ... het kost je uiteindelijk geen bal en als je met een Alfa rijdt vindt niemand het nog abnormaal dat je te laat bent of zelfs helemaal niet opdaagt.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                              Als firmawagen moet dat kunnen ... het kost je uiteindelijk geen bal en als je met een Alfa rijdt vindt niemand het nog abnormaal dat je te laat bent of zelfs helemaal niet opdaagt.
                              Want file?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Want file?
                                Wss doelt hij op de betrouwbaarheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Wss doelt hij op de betrouwbaarheid
                                  Uiteraard!
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Iedereen heeft slechte ervaringen met bepaalde merken. Ik heb 2 bmw's gehad en dat ik het enige merk dat er definitief nooit meer inkomt wegens voor mij onbetrouwbaar. Ken langs de andere kant genoeg mensen met bmw's waar nooit iets aan is. Altijd dat gemeuzel over onbetrouwbaarheid. Zelfs de Mazda cx 5 heeft al 2 terugroepacties en 2 reperaties achter de rug en volgens mij is Mazda normal zeer betrouwbaar. Ik zou een alfa kopen en me er gen fluit van aantrekken, wel genoeg garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Uiteraard!
                                      Neeeeee... écht? Goh, dat had ik niet zien komen.

Comment

• Even copy-paste uit het topic van mijn Tipo. Heb een dagje met een vervang-Stelvio gereden toen mijn eigen wagen op onderhoud was.

2.0 benzine 200 pk Q4 8AT.

Kort gezegd, wat een wagen.

- motor en bak zijn een hemelse match (is de ZF8 die o.a. BMW ook gebruikt). Motor is enorm koppelrijk en vol onderin, bak schakelt zeer zacht en kordaat. Meer dan voldoende vermogen voor een chauffeur als ik, kan hier zelfs met gemak 50 pk afgeven... Zeer vlotte wagen.
                                        - dit voelt als een Giulia op hoge poten, en dat is een compliment (wat een strak rijdende kar...)
                                        - Eerste auto ooit waar ecostand (A) leuk is, zeer lage toeren maar geen artificieel gaspedaal en gaat nog steeds zeer goed vooruit.
                                        - D (dynamic, als in sport) irriteerde me op die manier dat de bak de motor onnodig veel toeren laat draaien, en zeer veel terugschakelt, zelfs bij het uitbollen naar een rond punt vaak de motor naar 4.000 toeren om af te remmen op de motor en klaar te zijn voor de 'nieuwe acceleratie'. Past in een Giulia, hier niet. Past vooral niet bij mijn rijstijl
                                        - In de N, van Normal, perfect te rijden naar eigen smaak, zowel kalm als vlot.
                                        - Vaak gehoorde commentaar: auditief teleurstellende motor. Kan ik bevestigen als zijnde een compliment in de Stelvio, een gemis in de Giulia (daar zou wat meer sound voor mij welkom zijn, er zou rap een Ragazzon of dergelijke onderzitten )
                                        - Ongelofelijk zuinig: na een rit van +- 50 km met mij aan het stuur en alles testen (en af en toe doorduwen, maar niet lang) zat ik aan 6,7 liter
                                        - Interieurafwerking op het eerste zicht toch wel heel goed, geen enkel kraakje, zachte materialen (voor zij die dat belangrijk vinden), auditief zeer stille wagen binnenin. Zeer goede zetels.
                                        - Standaard geluidsinstall speelt al zeer goed, vraag me af hoe de Harmann Kardon het doet (fantastisch waarschijnlijk).

Dikke merci aan garage Pieteraerens voor het gebruik van de wagen. Na de Giulia laat ook deze een immens sterke indruk na op mij. Ik zou hem wel nemen in Misanoblauw, rood of donkerblauw. Maar dat is uiteraard smaak.

Italianen, wat blijven het stuk voor stuk knappe wagens...

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Heb al gelezen dat de standaard geluidsinstallatie maar pover is.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X