Die reclame was al maanden te zien in Amerika. Daar is die nummerplaat vooraan optioneel vaak. En eerlijk gezegd lig ik er niet van wakker, en die hangt ook op mijn giulia links. Trouwens, meesten zien toch maar achterkant :p
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alfa Romeo Stelvio
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenHeb al gelezen dat de standaard geluidsinstallatie maar pover is.
Comment
-
Alfa Romeo Quadrifoglio: de Nederlandse verkopen.
Zijn de Nederlanders gecharmeerd van de heetste Giulia en Stelvio, of shoppen we toch liever ergens anders? Dit zijn de autoverkopen tot nu toe. De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kwam in 2016 op de markt en de Stelvio Quadrifoglio volgde meer dan een jaar later. We gaan langzaam maar zeker richting 2019, voor ons de […]There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Revised 2020 Alfa Giulia And Stelvio Make Surprise Debut In China With Improved Interiors
Bron: [www.carscoops.com]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenZag m daarnet in een mooie blauwe kleur voorbij komen op FB. Mss dat ik voor de gein ook eens bij Alfa ga binnen wippen. Misschien moet ik er eens in gezeten hebben om eens te evalueren.
Vond de zithouding direct perfect, en afwerking is veel beter dan je zou verwachten... (en zou nog beter geworden zijn)
Comment
-
Altijd al een zware boon gehad voor Alfa, maar toen de X1 vervangen moest worden is hij vrij snel afgevallen hier, en dat nog voor er één meter mee gereden te hebben.
Grootste struikelblok waren de prijzen (ben daar eerlijk in), voor eentje min of meer uitgerust naar mijn zin zat ik al tegen de 50000€, Alfa is én gierig geworden qua standaard uitrusting én opties vond ik aan de prijs.
Erger: de volkomen desinteresse van de verkopers bij de enige echte dealer hier in de buurt was simpelweg stuitend (en ben ik erg gevoelig voor), ik kreeg met moeite ne goeiedag. Maar ja, ze waren druk aan het telefoneren, what was I thinking ;-)
In/exterieur, simpel: waauw. Mooi dash, mooi leder interieur, lekker stuur, en voor mijn figuur héél fijne stoelen. Qua afwerking: er is mij niks specifiek opgevallen, maar goed, dat was na een kwartiertje zitten en wij komen uit de eerste generatie X1 hé - nu niet bepaald de referentie :-) Ruimte achterin: ok, koffer lijkt op het zicht wat ruimer dan de Koleos die we uiteindelijk gekocht hebben.
Echter:
- wij wilden absoluut comfort, nu is dat lastig beoordelen als ge geen testrit doet, maar uit zowat iedere test komt naar voren dat hij op het stugge af is ?
- onderhoud en dan met name de kosten: dat gaat eerder richting BMW gaan dan Renault + dichtstbijzijnde dealer voor ons is bijna 50km. Ook -detail- staat mij bij dat deze op runflats staat, ik werd al mottig als die 17" wielekes van de X1 verse sloefen nodig had, laat staan 19" a 20" op deze Alfa.
- betrouwbaarheid ? Laat ik in het midden, Ik heb nog niks schokkend gehoord/gelezen van deze generatie Alfa's (Giulia & Stelvio) - en we hebben net een Renault gekocht, ha :-)
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk
Comment
-
Prijzen lijken idd wat hoog. Ge weet dat Italianen passie verkopen en geen auto hé Daar hangt ook een prijs aan vast. Geen idee wat de fleetkortingen zijn, en dus ga ik gewoon eens zien. Ook al is het maar om er een in gezeten te hebben.
Voor mij zou eerder het dashboard een struikelpunt zijn, maar mss bevalt het zo goed, dat ik daarover kijk. Maar vind hem enkel in een bepaald blauw mooi en dat is niet in elke versie te krijgen. Dus hangt daar ook al veel vanaf
Comment
-
Ik ben er eens in gaan zitten bij de dealer en had niet het "SUV gevoel", ik vond hem mooi, zowel van binnen als van buiten, maar het gebrek aan "hoog SUV gevoel" was heel opvallend en toch wel een showstopper.
Maar, voor de zakelijk koper, zijn de CO2 waardes natuurlijk het allergrootste probleem. Met dergelijke CO2 waardes is het onbegonnen werk om te concurreren op de business markt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenIk ben er eens in gaan zitten bij de dealer en had niet het "SUV gevoel", ik vond hem mooi, zowel van binnen als van buiten, maar het gebrek aan "hoog SUV gevoel" was heel opvallend en toch wel een showstopper.
Maar, voor de zakelijk koper, zijn de CO2 waardes natuurlijk het allergrootste probleem. Met dergelijke CO2 waardes is het onbegonnen werk om te concurreren op de business markt.
SUV gevoel heb ik al niet meer sinds mijne C-Crosser. Daarvoor een Kia Sportage en dat was nog SUV gevoel. Toen ik met de C-Crosser in de garage vertrok, had ik direct het gevoel met een monovolume op de baan te zitten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAls je voor het SUV gevoel wil gaan, zou ik toch's naar de XC40 gaan kijken....maar die vond je te klein zeker?
Stelvio prachtig beestje verder, daar niet van.
Qua ruimte zou ik toch wel graag in de richting van mijne tiguan blijven. Die is maar heel justekes en een AllSpace zou zelfs wat beter zijn. Maar ben er ondertussen wel uit dat ik beter bij de gewone blijf als het een Tiguan wordt omdat ik de extra ruimte op en al 2 x per jaar nodig zou hebben en het tot nu toe ook zonder is gegaan. Dus zou dan liever dat extra budget opsouperen aan een Platinum versie.
Sta te popelen om overal te gaan zien, maar gebrek aan tijd hé. Dus zal ergens tussen de werkuren moeten zijn, maar zit de laatste 2 weken redelijk veel op kantoor. Als ik op de baan zit, neem ik dat er wel ff tussendoor.
Staan voorlopig op de planning: CX5, Stelvio, GLB, Tiguan, Kodiaq. Desondanks het in liters niet veel verschil is tussen een Q3 en Tiguan, lijkt op de schema's dat de laadvloer van de Q3 wel 10cm korter is. En in dat geval blijf ik dan liever bij VW, omdat die garage hier maar 2 km verder is. Voor Audi moet ik al helemaal naar de andere kant van Diest bij B&O of naar Hasselt bij Delorge waar onze baas gaat. Nu drop ik de auto af en ze brengen mij naar kantoor en hoef ik nergens op te wachten. Nu, voor Mercedes is het ook al naar Diest bij VDH.
Dus het wringt wat. Enerzijds rij ik altijd graag met nieuw speelgoed, maar anderzijds met ik enorm tevreden van de VW garage en eveneens ook heel tevreden van de Tiguan. Maar 2 x identiek dezelfde is gewoon thuis komen en niets spannends aan De Mazda garage ligt nog 1km verder en is dezelfde garage waar ook onze Citroën camionetten gaan. Voor de Stelvio is het dan weer tegen mijn woonplaats. We zijn vrij de garage te kiezen, maar ze vragen ofwel kort bij woonplaats of kort bij het bedrijf of in de groep waar we al wagens gekocht hebben. Dus voor PSA wagens liefst groep Bruyninx bv, voor VAG dan groep Delorge,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenJa ik was zelf idd ook niet zo kapot van de XC40, qua looks en rijgedrag...maar hij voelt wel als een SUV, dat bedoelde ik.
In jouw geval lijkt me idd een nieuwe Tiguan de beste optie, maar ik begrijp ook helemaal dat je niet twee keer dezelfde auto wil rijden. Heb ik zelf ook altijd.
Maar zo zijn er mensen die telkens willen thuis komen in de nieuwe wagen zonder teveel moeten uit te zoeken. En ik zit graag uren in de auto alles uit te pluizen Met een nieuwe tiguan gaat dat niet veel zijn, alhouwel ze een compleet nieuw dashboard hebben tov de mijne met meer instellingsmogelijkheden.
De vader van een ex van mij die heeft enorm lang gewisseld tussen maar 2 modellen. Die wisselde ook om de 4 jaar van firmawagen en die mam telkens om en om een Passat en een 3-reeks. Zo reed hij nooit 2 x met dezelfde, maar als hij dan terug naar de passat of 3-reeks ging, dan was dat ook telkens een nieuw model of facelift.
Comment
-
Anderzijds keek ik vroeger ook wel meer naar de garage dan de laatste tijd.
Als je ziet hoe weinig je tenslotte toch maar op onderhoud moet, als alles goed gaat?
Een GLB of Stelvio zou ik toch wel boven een Tiguan kiezen... al was het maar gewoon om te veranderen.
Persoonlijk een boontje voor de Stelvio, omdat ik nog nooit Alfa gereden heb...maar da's puur sentimenteel dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Persoonlijk een boontje voor de Stelvio, omdat ik nog nooit Alfa gereden heb...maar da's puur sentimenteel dan.
En dat mooi design, daar blijft het dan ook bij, want de rest is minder mooi....
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Hahaha, ik heb mij in mijn oude dagen ook ooit laten verleiden door mooi Italiaans design
En dat mooi design, daar blijft het dan ook bij, want de rest is minder mooi....
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenAnderzijds keek ik vroeger ook wel meer naar de garage dan de laatste tijd.
Als je ziet hoe weinig je tenslotte toch maar op onderhoud moet, als alles goed gaat?
Een GLB of Stelvio zou ik toch wel boven een Tiguan kiezen... al was het maar gewoon om te veranderen.
Persoonlijk een boontje voor de Stelvio, omdat ik nog nooit Alfa gereden heb...maar da's puur sentimenteel dan.
Comment
Comment