Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha, ik heb mij in mijn oude dagen ook ooit laten verleiden door mooi Italiaans design

    En dat mooi design, daar blijft het dan ook bij, want de rest is minder mooi....
    Dat doet me dus ook wel wat schrik aan, maar ze hebben toch wel een evolutie doorgemaakt. Ducati had hetzelfde probleem. Waren miseriebakken tot en met, maar iedereen wilde die Italiaanse passe tussen zijn benen en betaalde daar ook graag veel geld voor. Maar vanaf 2004 is daar een keerpunt gekomen waarbij ze ineens een pak betrouwbaarder waren. Alhoewel ik nog veel mensen ken met de gekste verhalen van de jongere modellen.
    Italiaanse voertuigen en betrouwbaarheid hebben nooit samen gegaan, hoe goedkoop of hoe duur ook.

    Maar op zich hoort of leest ge tegenwoordig toch weinig van de problemen bij Alfa of Fiat. Enkel diene Jeep hier onlangs bleek een miseriegeval te zijn dat ge ook op een ander wek kunt voor hebben. Maar voornaamste is dan wel hoe ge daar als invoerder/fabrikant mee om gaat. En dat was bij de TS ook geen succes.

    Zelf moet ik daar minder naar zien omdat het een firmawagen is. Een euvel neem ik er wel bij, maar ik wil wel dat de wagen zo betrouwbaar is dat ik altijd op mijn bestemming geraak. Met de Tiguan heb ik ook een paar zaken voor gehad, maar geraakte steeds op mijn bestemming. Alhouwel de eerste keer met die sturing van de DSG het maar raar was

    De opa van ne maat van mij heeft meer dan 30 jaar met dezelfde LADA gereden en nooit ook maar iets mee voor gehad. Maar weet niet of ik daar nu nog dagelijks mee de baan op wil

    Comment


    • Heb nog een 156 gehad, en nu hebben we een Giulletta. Nooit kosten of problemen gehad buiten het normale onderhoud....

      Als ik zie hoeveel keer mijn baas zijn A6 al binnen geweest is met problemen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Italiaanse voertuigen en betrouwbaarheid hebben nooit samen gegaan, hoe goedkoop of hoe duur ook.
        Dat is met een Delta uit 2009 en een G.Punto uit 2010 de belangrijkste les die ik geleerd heb. Ik had mij toen ook laten wijsmaken dat ze een grote inhaalbeweging op dat gebied gemaakt hadden.
        Ook hun herverkoopwaarde lijkt nergens op.

        Never again!

        Gelukkig had ik een goeie dealer en was hun bijstand okee want ik of de zoon moesten bijna maandelijks ergens in binnen of buitenland gedepanneerd worden.
        Met MB heb ik nu het omgekeerde probleem, goeie auto, slechte dealer. Maar dat is minder erg natuurlijk en ondertussen opgelost

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
          Heb nog een 156 gehad, en nu hebben we een Giulletta. Nooit kosten of problemen gehad buiten het normale onderhoud....

          Als ik zie hoeveel keer mijn baas zijn A6 al binnen geweest is met problemen
          Dan zijt gij één van de gelukkigen, want zowat iedereen die ik ken die een 156 heeft gehad, heeft er meer dan 1 x mee in de garage gestaan. En destijds was de 156 een zeer populaire firmawagen.
          Maar er is wel 1 meiske dat ik ken dat nog ne 156 had bij een klant die zei dat ze er ook nog nooit iets mee aan de hand had gehad, maar zei er wel bij dat het hele bedrijf met Alfa moest rijden en dat ze enkele jaren ervoor waren gestopt ermee omwille te veel problemen. Maar zij was nog de laatste met een Alfa. Pittig detail: ze zijn daar in dat bedrijf overgestapt naar Jaguar en Range Rover. Vreemde keuze als ge om die reden van merk verandert

          Maar ik ga er vanuit dat de hedendaagse modellen van Alfa toch wel in orde zijn. Ik hoor toch weinig klachten, maar ken momenteel ook niemand die nog met alfa of fiat rijdt.

          Comment


          • Er is hier toch iemand met een Stelvio op het AW forum, niet?
            Ben even de naam kwijt

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Er is hier toch iemand met een Stelvio op het AW forum, niet?
              Ben even de naam kwijt
              Op AM wel.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

              Comment


              • Wss ligt het simpel voor de hand, maar ik zie ff de link niet met AW en AM

                Comment


                • AW : Autowereld
                  AM : Autominded ;-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    AW : Autowereld
                    AM : Autominded ;-)
                    Ah, die ken ik niet. Heb vroeger wel nog op carstyling.net gezeten en zelfs nog een Golfke 3 van iemand over gekocht

                    Comment


                    • Autominded zit vol met "vluchtelingen" van dit forum... ben er ook al tijdje lid, maar het is er niet veel beter dan hier tegenwoordig.

                      Hoop gestechel en weinig inhoudelijke info LOL

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Autominded zit vol met "vluchtelingen" van dit forum... ben er ook al tijdje lid, maar het is er niet veel beter dan hier tegenwoordig.

                        Hoop gestechel en weinig inhoudelijke info LOL
                        Da's het asielcenter van de autowereld?

                        Comment


                        • Na 90000 km werkt mijn Giulietta (1.4 170pk,) TCT-versnellingsbak alvast nog zonder problemen. (zoals de hele auto),
                          Last edited by Gixxer; 03/02/2020, 12:28.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Er is hier toch iemand met een Stelvio op het AW forum, niet?
                            Ben even de naam kwijt
                            Wij rijden sedert eind 2018 met een Stelvio.
                            Zeer tevreden tot op heden, hebben ook wel amper 12000km.

                            Comment


                            • Ik ook. Nu 25000 km probleemvrij. Had ook niets anders verwacht na mijn eerdere Alfa ervaringen (75 2.0TS -dit was wel een probleemgeval, maar waren ook andere tijden , 145 1.6 boxer, 156 2.0TS, Alfa 147 1.6, Alfa Mito 1.4 TCT).

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                Na 90000 km werkt mijn Giulietta (1.4 170pk,) TCT-versnellingsbak alvast nog zonder problemen. (zoals de hele auto),
                                Owla, de volle 90000km. Het gaat vooruit

                                Dus wilt ge zeggen omdat gij nog niets hebt voor gehad, dat geen enkele Alfa kan stuk gaan en zoals ik lees gaat 'elke' VW kapot? Beetje kort door de bocht, niet? Thans een paar jaar terug hier iemand met zijne alfa die bij de regelmaat alle remmen zomaar toe smeet. Gezellig moet dat zijn

                                De ervaring leert mij dat merkfreaks nooit iets aan hun wagens krijgen Ik krijg regelmatig in discussies te horen/lezen van bv. Ik rij al mijn hele leven Renault en ik heb nog 'nooit' iets aan de hand gehad. En dat terwijl ze 6 maanden ervoor een foto op FB zetten dat ze enkele klepveren aant vervangen zijn omdat ze gebroken waren Of mensen die zeggen dat ze Oh zo tevreden waren van hunnen 156 en ge dan van de papa achteraf te horen krijgt dat hij hem van miserie heeft moeten weg doen.

                                Of toen ik begon met autorijden. Ik had ne 1985 escort met 344000km en mijn grootouders dezelfde, maar ne naft van 1983 met toen 50000km. Telkens ik stukken had, hoorde ge mijn grootmoeder: 'Onze auto is zelfs een paar jaar ouder, en wij hebben er nog niets aan gehad'

                                Ik lacht daar gewoon altijd mee, omdat ik weet dat ge altijd wel eens iets voor kunt hebben. Met een auto moet ge geluk hebben en er is geen enkel merk dat er ongeschonden uit komt. Ik ken van alle merken wel iemand die met zeer veel problemen heeft gezeten, hoe duur ook.

                                Eender welk merk dat ge rijdt, als ge er totaal niets mee aan de hand krijgt, moogt ge uw pollekes kussen. Voornamer is als ge iets aan de hand hebt, hoe de garage ermee om gaat. Bij mijne Tiguan waren er wat prullekes die probleemloos zijn opgelost. Enkel het rammelen in het pano dak ben ik 3 x voor binnen moeten gaan, maar het is zonder morren opgelost. Daarentegen als ge dan de verhalen hier leest van Kristof zijne Jeep en de houding van FCA, dan mag ik toch ook wel mijn pollekes kussen.

                                Ge kunt met elke auto pech hebben en met elke auto chance.

                                PS.: uwe haat ten opzichte van VAG is wel al stilaan duidelijk hoor. Geen idee waarom, maar het moet toch ergens voor één of andere reden pijn doen. Mogen we weten waarom?
                                Last edited by Gixxer; 03/02/2020, 12:30.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                  Van schokvrij rijden kan zowel de VW/Audi DSG, als de Getrag (MB, BMW, Renault, Volvo, Ford) nog iets van die TCT leren….


                                  Alleen al daaraan weet iedereen dat ge compleet uit uwe nek aant lullen zijt. Ik heb ne DSG 7 en die voelt ge totaal 'niet'. Collega's van mij staan er steeds verstomd van als ze mijne auto al eens lenen. Dus een beetje objectief blijven aub
                                  Hieraan alleen weet ik al dat ge nog nooit met ne DSG gereden hebt Busted

                                  Trouwens, dat is nu al de x aantalste keer dat ge over die DSG dokters schrijft. Dat is ook maar goochelen wat ge doet hé? Als gij in een dorp woont met 10 vegetariërs en 500 vleeseters, gaat ge dan een vegetarische winkel openen of een slagerij? Dus is logisch hé, want een TCT dokter zal failliet gaan. Niet omdat er niets aan komt, maar omdat daar maar een fractie van rond rijdt.
                                  Last edited by ; 01/02/2020, 16:10.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                    Na 90000 km werkt mijn Giulietta (1.4 170pk,) TCT-versnellingsbak alvast nog zonder problemen. (zoals de hele auto), dat kan niet elke VW rijder zeggen....
                                    en da’s jammer genoeg ook niet iets wat iedere TCT gebruiker kan zeggen ...

                                    De linkjes daarnaar kan je zelf wel opzoeken, zeker ?

                                    Comment


                                    • Mja Free, dat er veel meer DSG's rondbollen dan TCT's, dat spreekt voor zich (dat zie ik zelfs als ik eens vanonder mijne steen uitkom hier) :-) Anderzijds zegt het toch ook iets denk ik, als er een extern bedrijf zich specifiek richt op de herstelling van één onderdeel van de modellen van één fabrikant ? (efkes alle VAG merken op nen hoop) ?
                                      Dan stel ik mij toch vragen bij de betrouwbaarheid van zo'n bak ? (Waarmee ik niet wil zeggen dat die TCT betrouwbaarder is hé - heb trouwens de indruk dat die dubbele koppelingen overal wel wat problemen geven)

                                      En ook dat - ene keer uit garantie - de coulance via VAG blijkbaar niet afdoende is, met ongetwijfeld pittige facturen voor herstelling bij de dealers (er vanuitgaand dat die dsgdokter goeiekoper is) ?

                                      Wat betreft die Jeep Compass met (oa) lakproblemen van hier op het forum, 100% akkoord, de opstelling van FCA was een schandààl, maar eveneens (vooral ?) het gebrek aan goodwill van de dealer. Problemen komen zoals ge zelf ook al zei, bij ieder merk voor, het gaat erom hoe ze opgelost worden. En uiteraard heeft de importeur daar een grote rol, maar zeker en vast ook de dealer in kwestie. Was die herstelling van den eerste keer vlot en fatsoenlijk uitgevoerd, dan reed hij waarschijnlijk nog steeds met zijne Jeep rond, wie weet zelfs nog tevreden ook ;-)


                                      Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten

                                        Wat betreft die Jeep Compass met (oa) lakproblemen van hier op het forum, 100% akkoord, de opstelling van FCA was een schandààl, maar eveneens (vooral ?) het gebrek aan goodwill van de dealer. Problemen komen zoals ge zelf ook al zei, bij ieder merk voor, het gaat erom hoe ze opgelost worden. En uiteraard heeft de importeur daar een grote rol, maar zeker en vast ook de dealer in kwestie. Was die herstelling van den eerste keer vlot en fatsoenlijk uitgevoerd, dan reed hij waarschijnlijk nog steeds met zijne Jeep rond, wie weet zelfs nog tevreden ook ;-)
                                        Als om de zoveel tijd weer iets anders kapot gaat denk ik niet dat het aan de goodwill van de dealer ligt.

                                        FCA producten scoorden 20 jaar geleden al slecht bij elk tevredenheids en/of pechonderzoek en helaas is dat nog altijd zo. Hopelijk brengt de fusie met PSA nu daar echt eens beterschap.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                                          Mja Free, dat er veel meer DSG's rondbollen dan TCT's, dat spreekt voor zich (dat zie ik zelfs als ik eens vanonder mijne steen uitkom hier) :-) Anderzijds zegt het toch ook iets denk ik, als er een extern bedrijf zich specifiek richt op de herstelling van één onderdeel van de modellen van één fabrikant ? (efkes alle VAG merken op nen hoop) ?
                                          Dan stel ik mij toch vragen bij de betrouwbaarheid van zo'n bak ? (Waarmee ik niet wil zeggen dat die TCT betrouwbaarder is hé - heb trouwens de indruk dat die dubbele koppelingen overal wel wat problemen geven)


                                          Daar ga ik u toch niet in volgen hoor. Ge doet nu identiek hetzelfde als quovadis. Die mensen in Nederland hebben een gat in de markt gezien en doen ook spoelingen aan de DSG's en de meesten doen ook andere automaten er naast hoor. Als er bij wijze van spreken maar 100 TCT's rond rijden waarvan er 2 per jaar kapot gaan, dan lijkt het mij logisch dat daar niets aan te verdienen valt en als ge dan nog een TCT dokterspraktijk wilt beginnen, zijt ge al failliet voordat ge begint. Als er 10000 DSG's rondrijden waarvan er elk jaar 100 kapot gaan, dan is daar wel iets aan te verdienen. Dus is het logisch dat mensen met een TCT bij de garage gaan of een firma die allerlei merken doet. Logischer als dit is het niet hoor. Moest het tussen FCA en VAG net omgekeerd zijn, dan smeten ze u nu dood met TCT dokters en vond ge geen DSG dokters.

                                          Ge kunt mekaar verwijten naar het hoofd blijven smijten, maar als ge naar de betrouwbaarheid gaat kijken, vindt ge lijsten waar alfa goed scoort en de rest van FCA achteraan bengelt, maar ook lijsten waar Alfa mee achteraan bengelt. Afhankelijk van waar de bevraging gedaan is. Paar jaar terug nog een bevraging door TestAankoop in België geweest waar Alfa achteraan bengelt. Wat maakt het uit. Vader van een vriendin van mij heeft op 1,5 jaar met ne 530 welgeteld 35 x in de garage gestaan waarvan ne keer of 10 effectief met depannage. Mijne eerste auto was van 81 en mijne laatste van 2016, maar naar mijn meningen worden alle auto's betrouwbaarder. Laatste keer dat ik effectief in panne stond met een auto is al 15 jaar gelden met een Nissan Primera. Dat was een zondagmorgenmodel. Dus gewoon pech.

                                          Ik zelf ben totaal niet merkgebonden. Ik heb al enorm veel merken gehad en het ene wat meer problemen als met het andere. Zo waren mijn ford vooral miseriebakken, maar ik ken voldoende mensen die ze vlot zonder problemen over de 400k kms rijden. Ge hebt pech of ge hebt het niet. Ik ga zeker naar die Stelvio eens kijken en prijs laten maken en voor mij maakt die betrouwbaarheid niet zo heel veel uit als firmawagen met assistance. Deze namiddag ff gaan lezen op het alfa forum in nederland, maar daar staat het ook wel vol met problemen ... zoals bij elk merk wel.

                                          Mij gaat het gewoon om het feit dat Quovadis in 9 van de 10 bijdrages zijn gal spuwt op VAG. Die jongen heeft echt een virus opgelopen ergens, maar niemand krijgt eruit wat zijn probleem met VAG echt is. Ik heb er ook het raden naar. Hij kletst dan ook uit zijne nek. Ik heb nu op iets meer dan 3 jaar 138000km met mijne DSG7 en die heeft niet 1 x een schok gegeven, maar toch beweert hij dat DSG's schokken. Als ge zo ne lulkoek verkoopt, dan hebt ge nog nooit met een DSG7 gereden. Eveneens vermeld hij ford met een getrag die schokt. Mijne beste maat heeft nen S-Max met getrag 6-traps waar ik zeer regelmatig mee rij. Ik dacht dat het pas traploos voelde vanaf 7-traps, maar eveneens in zijne S-Max voelt ge dat nauwelijks dat die schakelt.

                                          Ik heb totaal niets tegen Alfa en het zijn echt knappe bakken. Enige echt negatieve dat ik terug vind, is dat mensen nogal klagen over de gedateerde navigatie. Wilde deze avond ff binnen wippen, maar garage was al om 17u dicht en het was al 16,30u. Dus van de week mss eens binnen wippen. Ben benieuwd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X