Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
    Wat betreft die Jeep Compass met (oa) lakproblemen van hier op het forum, 100% akkoord, de opstelling van FCA was een schandààl, maar eveneens (vooral ?) het gebrek aan goodwill van de dealer. Problemen komen zoals ge zelf ook al zei, bij ieder merk voor, het gaat erom hoe ze opgelost worden. En uiteraard heeft de importeur daar een grote rol, maar zeker en vast ook de dealer in kwestie. Was die herstelling van den eerste keer vlot en fatsoenlijk uitgevoerd, dan reed hij waarschijnlijk nog steeds met zijne Jeep rond, wie weet zelfs nog tevreden ook ;-)


    Mss moet ge zijn topic toch nog eens opnieuw lezen. Het bleef niet bij 1 ding.

    Comment


    • Om hier op in te pikken, het was niet alleen FCA, ook de dealer, en zijn carrosier, en de mechaniekers, en de voortdurende mankementen aan de wagen zelf, en ....

      Ik had als het bij die eerste herstelling opgelost was geweest mss idd nog klant geweest, maar na alles wat ik daar heb meegemaakt ben ik blij dat dit een afgesloten hoofdstuk is.
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • Vandaag deze tegengekomen in Polen. Verkoopt slecht volgens plaatselijke verkoper.







        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Vandaag deze tegengekomen in Polen. Verkoopt slecht volgens plaatselijke verkoper.
          Vrees gewoon dat het grootste probleem is dat de meeste mensen tegenwoordig boven een bepaald bedrag enkel nog de Duitse 3 kiezen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

            Vrees gewoon dat het grootste probleem is dat de meeste mensen tegenwoordig boven een bepaald bedrag enkel nog de Duitse 3 kiezen...
            Geen idee eigenlijk. Kan ook zijn dat hij en leasing slecht ligt omwille de herverkoopwaarde.

            Ik ga zeker zien, maar op het eerste zicht gaat dat ouderwetse dashboard en gedateerde navigatie iets zijn wat voor mij twijfelgeval zou zijn. En dan ook de hoge CO2.
            Area view is er op het eerste zicht ook niet op te krijgen.

            Wie zal het zeggen. Ik zie ze thans heel regelmatig rijden. Dus in ons land gaan ze dan niet zo heel slecht.

            Comment


            • @ Jocar : Allicht dat die slecht verkoopt, ze hebben zich met die modellen (Giulia inbegrepen) gigantisch in hunne voet geschoten door ze om te beginnen veel te duur in de markt te zetten.
              En dat terwijl Alfa als merk nog bij zeer veel mensen een twijfelachtige reputatie heeft.
              Optiepolitiek idem, het lijkt BMW wel.
              Eerst - consistent - aantonen dat ge die centen waard zijt (ook met een dealernetwerk en dienst naverkoop de naam waardig) en dan pas 'premiummerkje' gaan spelen.
              Instappers met stevige vermogens (benzines vanaf 200pk zoiets zeker ?), allemaal leuk, maar ze laten een flink stuk markt liggen door simpelweg niks lichter aan te bieden, idem voor de SW van de Giulia, die 'ontbreakt'. (Ok, flauw, ik weet het)

              @ Free: Ik veronderstel dat de uitspraak over het ouderwetse dashboard puur slaat op het ontbreken van de digitale klokken ? :-)
              Dat zou mij dan niet storen persoonlijk, vormgeving van het geheel en integratie van de navigatie vind ik heel mooi gedaan en rustiger op het netvlies dan de trend van de zwevende tablets, maar goed, dat is goesting hé ;-)
              Navigatie/multimedia: tja, het is uConnect met TomTom, als ge dat gaat testen, vergeet wat ge kent van in uwe Tiguan. Het is heel anders qua menu's, en misschien minder intuïtief, maar dat gaat op voor ieder merk denk ik, wennen moet ge altijd. (switch tussen de systemen van VAG/BMW/Mercedes, en ge zit in het begin ook te foeteren denk ik)
              uConnect gaat trouwens een behoorlijke update krijgen (voor nieuwe wagens), zowel qua layout, sneller en makkelijker in gebruik volgens alle gedoens, dus zeker navragen.



              Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
                @ Jocar : Allicht dat die slecht verkoopt, ze hebben zich met die modellen (Giulia inbegrepen) gigantisch in hunne voet geschoten door ze om te beginnen veel te duur in de markt te zetten.
                En dat terwijl Alfa als merk nog bij zeer veel mensen een twijfelachtige reputatie heeft.
                Optiepolitiek idem, het lijkt BMW wel.
                Eerst - consistent - aantonen dat ge die centen waard zijt (ook met een dealernetwerk en dienst naverkoop de naam waardig) en dan pas 'premiummerkje' gaan spelen.
                Instappers met stevige vermogens (benzines vanaf 200pk zoiets zeker ?), allemaal leuk, maar ze laten een flink stuk markt liggen door simpelweg niks lichter aan te bieden, idem voor de SW van de Giulia, die 'ontbreakt'. (Ok, flauw, ik weet het)
                Klopt inderdaad, 10 jaar geleden vroegen ze ook van die van de pot gerukte prijzen voor een Delta terwijl ze zelf beweerden heel dicht bij 'premijoem' aan te leunen en ik geloofde dat ook nog

                Nuja, je ziet waar Lancia ondertussen gebleven is. Als je enkel dure onbetrouwbaarheid en gerammel verkoopt is dat het verdiende loon imo. Spijtig van de rijke geschiedenis maar als hun kwaliteit niet verbeterd gaan er in de toekomst nog van die legendarische namen volgen


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Zal wel zijn dat die flippers meer dan €300 kosten :-). Die zijn gigantisch. Maar ni op de offerte laten zetten. Zonder lukt ook wel :-)




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Last edited by ; 03/02/2020, 15:21.

                  Comment


                  • Blauw met dat bruin leer is echt knap

                    De optie lederen dachboard maakt hem echt af!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Zal wel zijn dat die flippers meer dan €300 kosten :-). Die zijn gigantisch. Maar ni op de offerte laten zetten. Zo der lukt ook wel :-)



                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      Hoe heb je hem wel laten configureren dan?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                        Blauw met dat bruin leer is echt knap

                        De optie lederen dachboard maakt hem echt af!
                        Ik heb maar rap een foto gemaakt van eentje. Was een MY19. Configuratie is een MY20 die ik had laten doen met zwart leder.

                        Comment


                        • En de verdere specs?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Ik heb maar rap een foto gemaakt van eentje. Was een MY19. Configuratie is een MY20 die ik had laten doen met zwart leder.
                            In een Alfa hoort wel gekleurd leder

                            Comment


                            • De Stelvio van goeie vrienden van ons staat te koop, heel dikke config.

                              Hier vind je een tweedehands Alfa Romeo Stelvio die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                Hoe heb je hem wel laten configureren dan?
                                Ben maar rap binnen gewipt en de verkoper kwam just uit middagpauze en had de indruk dat zijn eten nog moest zakken

                                Configuratie:
                                Stelvia MY20 Super 2.0 Diesel 160AT RWD
                                Kleur: Blue Montecarlo
                                Binnen Zwart leder.

                                Bovenop standaarduitrusting van de Super:
                                - Privacy getinte ruiten
                                - Pack Rijassistentie - niveau 2
                                - Lederen binnenbekleding
                                - Dakrails met alu afwerking
                                - Metaalkleur
                                - Rijhulp Pack
                                - Winter pack
                                - Seat pack
                                - Verchroomde raamomlijsting (komt er automatisch bij wanneer ge dakrails neemt)

                                Positieve:
                                1. Echt wel een knappe wagen, zeker met dat leder
                                2. Koffer groter dan verwacht en dus ook dieper dan de Tiguan
                                3. De prijs. Mits 20% korting kost hij 'ongeveer' evenveel als dat ik nu identiek dezelfde Tiguan zou bestellen + Traffic Jam Assist wat de Stelvio in deze configuratie wel heeft.
                                4. Desondanks het zicht op de 'zeer' diepe achterbank u een slecht gevoel geeft, zit deze toch wel vrij goed

                                Negatieve:
                                - Geen digitaal dashboard te verkrijgen - doch voelt het dashboard wel zeer mooi aan en zou dat wel gewend worden
                                - Handschoenkastje is te serieus genomen, want buiten de papieren, passen er ook nog net een paar handschoenen in
                                - Geen parkpilot op verkrijgbaar - verkoper vond het ook raar, vermits hij het wel op zijn Jeep Compass had
                                - Stuur stond voor mij wat laag en ook als ik het naar mij toe trok, vond ik het nog wat laag. Kwam met in- en uitstappen ook tegen het stuur. Dus zou wennen worden.
                                - Die gigantische lelijke flippers aan het stuur, maar dat is gelukkig een optie die ge kunt weg laten. Alhoewel als ge achter het stuur zit, ge ze niet heel fel ziet, maar als ge er naast zit, is het vreselijk.
                                - Voor een testrit is het ofwel met ne naft die ze hebben ofwel met de 190pk van de zaakvoerder. Echter wil ik wel effectief kunnen testrijden met een 160pk diesel, moest het zo ver komen. Ik ben niet het type dat overal geen prijs vragen om ook te kunnen rijden. Verkoper zei met dat 80% van degenen die daar binnen loopt vooral voor de testrit komen
                                - Area View is er niet op te krijgen, wat ik dan weer niet snap in deze tijden waar meer dan de helft van de wagens het al heeft.
                                - electrische zetels zijn maar 6-weg, maar gelukkig wel 4-voudige lendesteun wat ik absoluut nodig heb.
                                - Beenruimte achterin is ietske minder als in mijne kleine tiguan.
                                - In de garage niet achter gevraagd, maar in de configurator ook niet te vinden - > zwarte dakhemel. Dat zou het wel af maken.

                                Ik had de verkoper vermeld dat ik nogal las dat het een verouderde navigatie was, maar hij zei me dat ze nu met MY20 wel wat meer up-to-date zijn. Zelf niet kunnen bekijken.

                                Enige dat de geconfigureerde versie meer had dan mijne Tiguan nu is 'echte' lederen zetels ipv nep en die Traffic Jam Assist, wat ik in de toekomst ook wel op de Tiguan zou hebben als ik voor een tiguan ga. De tiguan nu heeft wel meer uitrusting dan de Stelvio en dan vooral omdat ze bij VAG dingen aanbieden die Alfa niet kan aanbieden zoals ik hier hoger vermeld. Enkel pano dak is er wel op verkrijgbaar, maar desondanks dat fijn is, zou ik andere zaken voorrang geven op het budget.

                                Desondanks de negatieve lijst langer is dan de positieve, schrijf ik hem zeker nog niet af.

                                Ben ook ervoor ff bij GMS Mercedes binnen gewipt en heb hard moeten zoeken naar een GLB die blijkbaar binnen 2 à 3 weken pas binnen komt.
                                Last edited by ; 03/02/2020, 18:09.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

                                  In een Alfa hoort wel gekleurd leder
                                  Ik heb in de DS5 wit/beige leder gehad en dat werd blauw van mijn jeansbroek. Dus hou het gewoon op zwart. Mss in geval van de stelvio dat ik bruin nog zou overwegen.

                                  Comment


                                  • Ik verschiet er wel van dat die Stelvio super "maar" hetzelfde kost als je Tiguan, maar des te beter.

                                    Voor mij zouden die opties die je opnoemt toch maar gadgets zijn, dus zou ik deze zéker boven de Tiguan verkiezen.
                                    Ik wist trouwens niet dat die RWD is, als 2wd.
                                    Dat zou voor mij persoonlijk nu een minpunt zijn, maar als je er geen zware trailer mee moet trekken, absoluut nog een dik pluspunt ook.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Ik verschiet er wel van dat die Stelvio super "maar" hetzelfde kost als je Tiguan, maar des te beter.

                                      Voor mij zouden die opties die je opnoemt toch maar gadgets zijn, dus zou ik deze zéker boven de Tiguan verkiezen.
                                      Ik wist trouwens niet dat die RWD is, als 2wd.
                                      Dat zou voor mij persoonlijk nu een minpunt zijn, maar als je er geen zware trailer mee moet trekken, absoluut nog een dik pluspunt ook.
                                      Voor u zijn dat gadgets, maar eens ge ze hebt, laat ge het moeilijk terug los. Ik ga liever voor meer, ipv minder.
                                      Hij is nu een €3500 duurder als mijne Tiguan toen, maar toen had ik launch premie en ondertussen is die al 2 of 3 x opgeslagen en dan met het pack van traffic jam assist, zullen ze nu wel hetzelfde zijn. Offerte hier is €41912,01

                                      Die verkoper sprak ook van de Sprint versie die wss ietske duurder zou zijn. Maar hij was precies wat lui om er werk van te maken. Ik heb dus daarnet hem zelf zitten configureren en kwam €1000 duurder uit omdat ik er het reservewiel en comfort pack bij had genomen. Maar als ik dat bij de Super erbij neem, kom ik daar ook aan. Bij de Sprint zijn het mooiere zetels, grotere wielen en ook zwarte dakrails en raamomlijstingen.

                                      Bij VW geven ze maar 8,5% in mijn geval en bij Alfa 20%. Daar zit het grote verschil.

                                      Bij de Tiguan destijds had ik het gevoel van thuis komen. Stuur, zetels,... alles stond zoals het hoorde. Less is more. Zeker als ge uit die bombastische en claustrofobische DS5 kwam. Maar bij de Stelvio voelde het allemaal wat onwennig aan. Een testrit gaat dat voor een stukje weg nemen, maar het zal echt wennen worden. Zeker omdat het stuur niet omhoog kan.

                                      Zoals gezegd, het blijft een kanshebber. Had nog ff getwijfeld om bij Volvo binnen te gaan voor de XC60, maar daar mag ik al zeker zijn dat ik die nooit binnen budget krijg. Dus blijven voorlopig nog Mazda CX5, Mercedes GLB en Tiguan Platinum over. Qua garage zou ik het beste af zijn met opnieuw een Tiguan. De CX5 reed zalig in de US, maar ook daar gebrek aan gadgets.

                                      We hebben nog tijd, want hij is leverbaar op 3 à 4 maanden en kan zelfs zijn dat als het de Stelvio wordt, dat het al MY21 gaat zijn.

                                      BTW: CO2 was 160gr WLTP en 139gr NEDC en volgens de verkoper geldt de NEDC nog als ge hem dit jaar nog inschrijft. Wist ik zelfs niet. Tiguan Platinum zit op 129gr.

                                      Comment


                                      • Idd NEDC nog enkel voor dit jaar. Vandaar dat we hier ook met een overgangsjaar zitten.

                                        Als Petrolhead zou ik bij jouw opties, all the way voor de Alfa gaan, maar dan zou het hart meer spreken dan de rede uiteraard ;-)
                                        Zeker in die Sprint versie is het toch wel een bangelijk mooie SUV.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


                                          Bij VW geven ze maar 8,5% in mijn geval en bij Alfa 20%. Daar zit het grote verschil.
                                          20% Dan zullen ze er echt vanaf willen

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X