Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Fiesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Fiesta

    This image of Ford's all-new Fiesta supermini was released just hours before the car's official unveiling in Cologne, Germany.

    In terms of looks, it's safe to say the design of the 2017 Ford Fiesta remains similar to what we saw on the previous generation model, although this is currently valid only when viewed from the front 3/4 as we're still waiting for the official images in order to see just how different the rear end is, seen as how spy pics have already confirmed the presence of horizontal taillights.

    Apparently we're looking at the five-door model in ST-Line trim, which according to Autocar & Autodato serves as a solid preview to the full ST model. It features 10-spoke alloys, sporty bumpers and side skirts, a new front grille and a pair of smaller though bulkier headlights compared to the outgoing car.

    Inside, we're expecting better quality overall and more up-to-date infotainment/connectivity and active safety systems, though it might be the presence of Ford's latest SYNC3 system that could boost the Fiesta's image among its rivals in a segment that's bound to become a lot more "connected" in the next couple of years.

    Now, since the model pictured here is allegedly wearing ST-Line duds, it could mean that it also boasts sports seats, sport steering wheel and alloy pedals to go with the sport suspension and aggressive wheel design, as it's the case for the current 2016 model.

    Power for all-new 2017 Fiesta is expected to come from an assortment of 3 and 4-cylinder EcoBoost units in various stages of tune. Some reports also indicate we could see a new 1.5-liter EcoBlue diesel engine for the European markets. As for the ST hot hatch version, it could be powered by an upgraded 1.0-liter EcoBoost unit, though at this point it's just a rumor - much like the one that states it would have up to 220 HP.

    Ford is hoping that the new Fiesta's improved cabin quality will make its transition into a more upmarket position as smooth as possible, seen as how the automaker has already dropped the base models from the current Fiesta range in favor of the new five-door Ka+.

    Expect to learn more about Ford's new-generation Fiesta within the next few hours, so stay tuned.



    Bron: www.carscoops.com
    freude am fahren

  • #2




    Bron: www.autoweek.nl
    Last edited by RUBN; 29/11/2016, 22:33.
    freude am fahren

    Comment


    • #3
      Knap. Een vooruitgang op alle vlakken.
      Zeker de achterzijde is er op vooruit gegaan.

      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

      Comment


      • #4
        Zie hier beelden:

        Ford has revealed the brand new Fiesta! Not only will the US manufacturer offer a sport ST Line model, and the uber luxurious Vignale, but also a brand new S...


        Dat interieur is een forse stap vooruit zowel qua look als materialen.

        Comment


        • #5
          ik ben fan
          heden 2014 Bmw M235i 326pk
          heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

          Comment


          • #6
            Het persbericht van Ford België:
            PERSBERICHT

            Nieuwe Ford Fiesta-generatie – De meest geavanceerde kleine auto ter wereld – Vier modellen met apart karakter

            • Nieuwe Ford Fiesta-generatie – De meest geavanceerde kleine auto ter wereld – biedt een uitgebreid gamma met de luxueuze Vignale, sportieve ST-Line, stijlvolle Titanium en Active cross-over

            • Fiesta is eerste Ford met Voetgangersdetectie die aanrijdingen in het donker kan helpen voorkomen; Active Park Assist met reminterventies om lichte aanrijdingen bij het handenvrij parkeren te vermijden

            • Fiesta beschikt ook als eerste Ford over een hoogwaardig B&O PLAY-audiosysteem. Connectiviteit van SYNC 3 ondersteund door zwevende aanraakschermen tot 8" groot met hogeresolutieweergave

            • Elegant koetswerk en ergonomisch interieur voor nieuwe personaliseringsmogelijkheden. Luxueuze uitrusting zoals een panoramisch glazen schuifdak. Meer raffinement dankzij 7 procent minder rolgeluiden

            • Motorgamma met 1,0-liter EcoBoost 140 pk, 1,5-liter TDCi 120 pk – eerste krachtige dieselversie voor de Fiesta – en nieuwe zestrapsautomaat. Verwachte CO2-uitstoot: vanaf 82 g/km*

            • Rijplezier nog verhoogd met nieuwe ophanging en elektronische koppelvectoring. Grip in de bochten met 10 procent verbeterd, remafstanden ingekort met 8 procent

            Sint-Agatha-Berchem, 30 november 2016 – Ford onthulde vandaag de volgende generatie van de Ford Fiesta, de meest geavanceerde kleine auto ter wereld, tijdens het speciale Go Further-evenement in Keulen (Duitsland).

            Als onderdeel van het meest complete en veelzijdige modelgamma uit de veertigjarige geschiedenis van de Europese Fiesta werd de nieuwe generatie voorgesteld met de breedste waaier aan geavanceerde rijhulptechnologieën en connectiviteitsvoorzieningen ooit in een kleine seriewagen.

            Ford heeft vier verschillende productieversies van de Fiesta onthuld, waaronder de stijlvolle Fiesta Titanium, de op de Ford Performance-modellen geïnspireerde Fiesta ST-Line, de hoogwaardige Fiesta Vignale en de Fiesta Active cross-over, het eerste in een nieuw gamma van Active-modellen dat Ford de komende jaren zal uitrollen.

            De drie- en vijfdeurs Fiesta zullen zich onderscheiden door een superieure kwaliteit en verfijning, een stijlvol nieuw koetswerk en een revolutionair interieurdesign met meer personaliseringsmogelijkheden dan ooit tevoren. Ford heeft ook het rijplezier versterkt dat de Fiesta vier jaar op rij tot de meest verkochte kleine wagen in Europa heeft gemaakt.

            "We delen onze passie voor de Fiesta met onze klanten. Daardoor hebben we het aantrekkelijke, aangename en sportieve karakter van deze iconische kleine auto naar het volgende niveau kunnen tillen. Er is nu een nog ruimere keuze aan modellen, met elk een eigen persoonlijkheid," verklaarde Jim Farley, executive vice president en president Europe, Middle East & Africa bij Ford Motor Company. "Er is nu een versie van de Fiesta voor elke bestuurder, waaronder de luxueuze Fiesta Vignale en de Fiesta Active cross-over. De Fiesta beschikt over geavanceerde technologieën en functies waar klanten van een kleine auto een paar jaar geleden enkel van konden dromen."

            Een van de toonaangevende rijhulpsystemen van de Fiesta is een verbeterde voetgangersdetectie met sensoren die tot 130 meter vooruit kunnen kijken en voor het eerst ook aanrijdingen in het donker kunnen helpen voorkomen. Ford Active Park Assist activeert dan weer het remsysteem om lichte aanrijdingen bij het handenvrij parkeren te voorkomen.

            De Fiesta is tevens de eerste Ford met een hoogwaardig audiosysteem B&O PLAY en biedt voor het eerst een panoramisch glazen schuifdak. Het geavanceerde communicatie- en entertainmentsysteem SYNC 3 is eveneens van de partij in de Fiesta en wordt ondersteund door zwevende aanraakschermen tot 8" groot met hogeresolutieweergave en ruime en ergonomische interieurvoorzieningen die het aantal toetsen op de middenconsole bijna halveren voor een meer intuïtieve bediening.

            Het uiterst geavanceerde motorgamma omvat onder meer de meermaals bekroonde 1,0-liter EcoBoost-benzinemotor met vermogens tot 140 pk en een 1,5-liter TDCi diesel met 120 pk, de krachtigste diesel ooit in een Fiesta. Ford verwacht een CO2-uitstoot vanaf 82 g/km, ondersteund door een gloednieuwe zesversnellingsbak met innovatieve wrijvingsreducerende technologieën.

            Uitgebreid Fiesta-gamma
            Het meest complete Fiesta-gamma ooit voldoet aan de groeiende behoeften naar meer keuze en een hogere kwaliteit in het B-segment.

            De volgende Fiesta-generatie zal voor het eerst worden aangeboden als de luxueuze Ford Fiesta Vignale, die kadert in de hoogwaardige product- en bezitservaring Ford Vignale. De Fiesta Vignale vervoegt daarmee de Mondeo, S-MAX, Kuga en Edge Vignale als meest exclusieve versies van het Ford-gamma in Europa. Hij onderscheidt zich door unieke 18" lichtmetalen velgen, exclusieve koetswerkdetails en kleuren en lederen zetels met een zeshoekig stiknaadpatroon.

            De Fiesta Active is de eerste cross-overversie van de Fiesta en koppelt het befaamde rijgedrag van de Fiesta aan de functionaliteit van een hatchback en een robuuste cross-overstijl met een verhoogde bodemvrijheid, dakstangen en extra beschermstrips.

            Eerder dit jaar lanceerde Ford ook voor het eerst een nieuw gamma ST-Line-modellen, waarvan het koetswerk en interieur inspiratie opdoen bij de Ford Performance-modellen. Ze worden bovendien aangedreven door krachtige Ford EcoBoost-benzinemotoren en TDCi-diesels en richten zich tot klanten die dromen van het sportieve imago van de Ford ST-modellen maar geen behoefte hebben aan het volledige prestatiepotentieel van de met sportwagentechnologieën geoptimaliseerde ST-motoren en -onderstellen.

            De Fiesta ST-Line is te herkennen aan zijn sportieve koetswerkstijl met onder meer unieke lichtmetalen velgen en een specifiek ontwerp voor het radiatorrooster, de voor- en achterbumper en de zijschorten. Het interieur kan schermen met sportzetels, lichtmetalen pedalen en een afgeplat stuurwiel. De rijervaring wordt dan weer opgekrikt door de sportophanging.

            Ford onthulde tevens de Fiesta Titanium, die een voorsmaakje geeft van de rijkelijke uitrusting en hoge kwaliteit die Fiesta-klanten in heel Europa voorgeschoteld zullen krijgen. In de eerste tien maanden van 2016 namen de hogere uitvoeringen bijna 60 procent van de Ford-verkoop voor hun rekening. Zo werd 48 procent van de Fiesta's dit jaar verkocht in de Titanium-versie. Daarnaast komt er ook een Trend-variant van de Fiesta.

            "Het aantal inschrijvingen van de duurdere stadswagens is met 24 procent gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar en tegelijk steeg ook de vraag naar de basisversies met 11 procent," becijferde Roelant de Waard, vice president Marketing, Sales & Service bij Ford of Europe. "Ford biedt nu meer keuze voor klanten in het B-segment, en zorgt voor uitzonderlijk veel waarde met de nieuwe KA+. Tegelijk verschijnt een nieuwe generatie van het Fiesta-gamma met zeer aantrekkelijke, gepersonaliseerde modellen."

            De meest geavanceerde kleine auto ter wereld
            De nieuwe Ford Fiesta-generatie kan schermen met een toonaangevend gamma van technologieën om het comfort, het gebruiksgemak en de veiligheid te verhogen. De geavanceerde rijhulpsystemen worden ondersteund door twee camera's, drie radars en twaalf ultrasone sensoren, die samen een 360°-beeld van de omgeving rond de wagen creëren en die de weg voor de auto over een afstand van 130 meter scannen. Dat is verder dan de lengte van een voetbalveld.

            De Fiesta beschikt als eerste Ford over een verbeterde versie van Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie om mensen op of naast de weg voor de auto te detecteren. 's Nachts gebruikt het systeem het licht van de koplampen van de auto.

            Het systeem is ontwikkeld om de impact van bepaalde frontale botsingen tussen voertuigen en voetgangers te beperken of de botsing zelfs helemaal te voorkomen. Een breedhoekcamera verbetert de tracking van voetgangersbewegingen.

            Ook voor het eerst aanwezig op de Fiesta is Fords Active Park Assist met Perpendicular Parking, dat bestuurders helpt om geschikte parkeerplaatsen te vinden en de auto handenvrij te parkeren tussen andere auto's, hetzij in een lijn, hetzij zij aan zij. De technologie, die verder werd verbeterd voor de Fiesta, kan nu voor het eerst de remmen activeren als de bestuurder niet reageert op de aanwijzingen en waarschuwingen van het systeem tijdens de voorwaartse en achterwaartse bewegingen en als de auto op een obstakel of geparkeerde auto dreigt te botsen.

            "Voor sommige bestuurders zijn onze geautomatiseerde parkeersystemen iets te geavanceerd: consumenten die ze voor het eerst gebruiken, zijn vaak erg onder de indruk," aldus Darren Palmer, small car vehicle line director bij Ford of Europe. "De reminterventies voor Active Park Assist kunnen lichte aanrijdingen tijdens het parkeren voorkomen en maken parkeren nog minder stresserend."


            Andere functies die voor het eerst verkrijgbaar zijn op de Fiesta en de functionaliteit verhogen, zijn onder meer:
            • Traffic Sign Recognition, dat voortaan ook afwijkende snelheidsbeperkingen op individuele rijstroken controleert zoals aangegeven op informatiebruggen boven snelwegen en het scherm aanpast wanneer de bestuurder van rijstrook verandert;
            • Auto High Beam, dat nu doeltreffender werkt op wegen met een scheiding tussen de rijstroken voor de twee richtingen. Het systeem houdt voortaan ook rekening met vrachtwagens die in de andere richting rijden om te voorkomen dat hoger zittende chauffeurs verblind worden. Een nieuwe, zachte overschakeling verhoogt het comfort van bestuurders in het donker met zachte overgangen tussen dim- en grootlichten.

            De Fiesta kan als eerste auto in zijn segment worden uitgerust met Cross Traffic Alert. Dat systeem waarschuwt bestuurders die achteruit een parkeerplaats uitrijden voor wagens in de buurt die hem kunnen kruisen. Deze functie is een van de in het totaal vijftien rijhulpsystemen die Fiesta-bestuurders ondersteunen. Andere voorbeelden zijn de adaptieve snelheidsregelaar (Adaptive Cruise Control), de regelbare snelheidsbegrenzer (Adjustable Speed Limiter), de dodehoekcontrole (Blind Spot Information System), de afstandsaanduiding (Distance Indication), de waakzaamheidsassistent (Driver Alert), de rijstrookassistent (Lane Keeping Aid), de rijstrookwaarschuwing (Lane Keeping Alert) en de botswaarschuwing (Forward Collision Warning).

            SYNC 3 en B&O PLAY voor exclusief entertainment
            Fords communicatie- en entertainmentsysteem SYNC 3 zal Fiesta-bestuurders in staat stellen om het audiosysteem, het navigatiesysteem en aangesloten smartphones te bedienen met eenvoudige gesproken commando's.

            Een toets indrukken en zeggen 'Ik heb koffie nodig', 'Ik heb benzine nodig' of 'Ik moet parkeren' volstaat om respectievelijk cafés, benzinestations en parkings op te zoeken. Ook treinstations, luchthavens en hotels kan de bestuurder op die manier opzoeken. Het systeem is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto™. SYNC 3 omvat ook SYNC AppLink, dat de spraakbediening uitbreidt naar diverse smartphone-apps zoals Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather en Los 40 Principales.

            Het zwevende 8"-aanraakscherm in kleur is geïnspireerd op tablets en laat zich bedienen met veeg- en knijpbewegingen. SYNC 3 is eveneens verkrijgbaar met een zwevend 6,5"-aanraakscherm in kleur terwijl MyFord Dock over een 4,2"-kleurenscherm beschikt. Dat laatste maakt het mogelijk om mobiele toestellen zoals telefoons en navigatiesystemen op te bergen, vast te zetten en op te laden. Alle Fiesta-schermen bieden een ongeëvenaarde resolutie en zijn tot twee keer helderder dan die van de concurrentie, waardoor bestuurders de scherminformatie en -functies nog gemakkelijker kunnen lezen en gebruiken.

            Om in te spelen op de overgang naar draagbare digitale multimedia wordt de Fiesta standaard geleverd met een Bluetooth-aansluiting en twee USB-poorten. Een geïntegreerde cd-speler is als optie verkrijgbaar, net als een DAB-radio. Hoe de bestuurders hun muziek ook raadplegen, de soundsystemen van de Fiesta leveren steeds een hoogwaardige kwaliteit, waaronder het eerste B&O PLAY-soundsysteem gemonteerd in een model van Ford.

            De nieuwe B&O PLAY-systemen – exclusief voor het wereldwijde gamma van Ford – verhogen het luistergenot dankzij een speciaal uitgekiende plaatsing van de luidsprekers en een afstemming op elke wagen in het Ford-gamma. De Fiesta wordt bedacht met tien luidsprekers, waaronder een in de koffer gemonteerde subwoofer en een centrale luidspreker voor middelhoge tonen bovenaan het instrumentenbord, getooid met het aluminium B&O PLAY-logo en een uniek gaatjespatroon. De versterker levert een totaalvermogen van 675 watt, dat in goede banen wordt geleid door de digitale signaalverwerking (Digital Signal Processing). Die controleert de equalizing en mixing inclusief inschakelbare Surround Sound en genereert een nog rijkere en krachtigere klank, ongeacht de plaats waar men zit.

            Intrinsieke kwaliteit
            De nieuwe Fiesta-generatie biedt een hoger kwaliteitsniveau dankzij de betere specificaties, innovatieve technologie en verfijnde stijl van de Fiesta. Die beschikt ook over een panoramisch glazen schuifdak over de volledige lengte van het interieur en bestaat uit twee panelen van gehard en getint glas.

            De geoptimaliseerde koetswerkafwerking resulteert in hoogwaardigere uitstraling. De parkeersensoren sluiten voortaan naadloos aan op de koetswerkpanelen, de ruitensproeiers zitten onder de motorkaplip, er zijn geen schroeven zichtbaar in de achterlichten of de achterkant, de speling tussen het dak en de achterklep werd ruim 30 procent kleiner... Stuk voor stuk voorbeelden die getuigen van de obsessie voor kwaliteit die beslist in de smaak zal vallen bij klanten.

            De vlakke, naadloze oppervlakken kenmerken ook het interieur. De eendelige middenconsole loopt op discrete wijze over in het instrumentenbord voor een harmonieuze look en er zijn geen zichtbare bevestigingen in de vloer. De coatings zijn van de hoogste kwaliteit in zijn segment en zorgen voor een complexe, driedimensionale look.

            De zetelmaterialen en tapijten van het hele Fiesta-gamma werden als eerste getest in het laboratorium voor hoogstaande materialen in het Britse Dunton. De zetelsteunen ondergingen daarbij 60.000 testcycli om de slijtagebestendigheid te verzekeren. De robuustheid van de kleuren wordt getest met een “weermeter” en geanalyseerd met een spectrometer, om zeker te zijn dat ze niet vervagen bij een langdurige blootstelling aan ultraviolet licht. De lederen zetels moeten bestand zijn tegen ingedroogde koffie en de verfstof van jeans. De lederen stuurwielen zijn getest op weerstand tegen zonnecrème.

            Andere nieuwigheden die de Fiesta overnam van de grotere Ford-modellen zijn onder meer het verwarmde stuurwiel voor meer comfort op koude winterochtenden en het stijlvolle nieuwe instrumentenbord met een multifunctioneel 4,2" groot tft-scherm dat een aantrekkelijke startanimatie biedt.

            De stijvere koetswerkstructuur, de afname van lawaai en trillingen, de beter geïsoleerde aandrijving en de geluidswerende voorruit dragen bij tot een comfortabelere en hoogwaardigere ervaring voor bestuurder en passagiers. De stilteniveaus in het interieur zijn de beste in het segment en omvatten een luidheid van de rolgeluiden in het interieur van 29,3 soon bij 100 km/u, een daling met 7 procent in vergelijking met de vorige Fiesta.

            Bestuurders zullen de nieuwe Fiesta ook als gebruiksvriendelijker ervaren. Om een antwoord te bieden op de feedback van klanten kreeg de nieuwe Fiesta ruitenwissers die een 13 procent groter oppervlak beslaan, deuren die 20 procent minder kracht vergen om te sluiten en een brandstofvulopening die morsen tegengaat wanneer men gebruikmaakt van het EasyFuel-tanksysteem zonder dop om het tanken van foutieve brandstof tegen te gaan.

            De deurrandbeschermers van Ford omvatten een in de deur verborgen beschermflap die in een fractie van een seconde wordt geactiveerd wanneer de deur open gaat om lak- en koetswerkschade te voorkomen en bestuurders te helpen wanneer ze in smalle plaatsen geparkeerd staan. Het nieuwe dakdesign kanaliseert regenwater weg van de dakranden en voorkomt dat er water op de inzittenden druppelt wanneer ze in- of uitstappen.

            Bijkomende tests tijdens en na de productie hebben de kwaliteit nog opgedreven. Een nieuwe productietechnologie analyseert de geluidsfrequenties tijdens het persproces en kan onderdelen die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen, identificeren voor ze de pers verlaten.

            "We hebben heel wat aandacht besteed aan aspecten die klanten opmerken zonder er zich zelf van bewust te zijn, van speling tussen de koetswerkpanelen tot het gaspedaal," aldus Palmer. "De Fiesta is een van de meest voorkomende auto's op de markt en we wilden dan ook een auto afleveren die keer op keer bewonderende blikken afdwingt."

            Evolutionair exterieurdesign
            De vier Fiesta-varianten die in Keulen worden voorgesteld, accentueren de koetswerkstijl die voortbouwt op het gedurfde design van het vorige model, met een eleganter design en een meer vloeiende look.

            De eenvoudigere, rechtere lijnen en de zuiverdere oppervlakken zetten de visuele uitstraling kracht bij. De motorkap kreeg een rustiger design zonder centrale bult, waardoor het nieuwe, bredere radiatorrooster een meer prominente plaats inneemt. De gestroomlijnde koplampen lopen verder door op de flanken en creëren zo een effect dat zowel overdag als 's nachts onmiddellijk herkenbaar is.

            Het zijprofiel oogt rustiger en minder wigvormig en zorgt samen met het 71 millimeter langere en 12 millimeter bredere koetswerk voor een prestigieuzere uitstraling. De gordellijn strekt zich uit tot aan de koplampen en ook de ruitlijn werd uitgerekt met het oog op het vloeiende, ononderbroken design. Zelfs de buitenspiegels kregen een duidelijke afscheiding tussen het bovenste en onderste deel, die niet langer wordt onderbroken door de lens van de richtingaanwijzers.

            De koetswerkflanken ogen sterk gebeiteld voor het Fiesta-segment en zijn ontworpen om boeiende reflecties te creëren onder de stadsverlichting. De unieke velgdesigns tot 18" omvatten asymmetrische ontwerpen die zelfs bij stilstand beweging suggereren. Achteraan versterken de nieuwe, horizontale lichten de bredere look van de breedgeschouderde Fiesta en pakken ze uit met een C-vormige lichtsignatuur.

            "De nog steeds overweldigend positieve respons van klanten op het dynamische design van de huidige Fiesta bepaalt sterk mee waarom de Fiesta vandaag na 7 jaar nog altijd toonaangevend is in zijn segment," aldus Joel Piaskowski, director Design bij Ford of Europe. "We hebben het design naar een meer hedendaagse look laten evolueren, zonder de essentie van het concept ‘Fiesta’ te verliezen waar de klanten zo van houden. De volgende generatie van de Fiesta oogt verfijnd, maar veel meer gebeiteld met een even emotionele aantrekkingskracht. Het exterieur van de Fiesta is visueel eenvoudiger. Zo konden we sterkere karakterversies creëren in het uitgebreide gamma, elk met aparte voorzijdes, radiatorroosters en details die een veel breder publiek van klanten zullen aanspreken."

            Elk van de vier Ford Fiesta-varianten onderscheidt zich door een uniek designkarakter dat voortbouwt op het kader van het vereenvoudigde basisdesign. Het kan ook verder gepersonaliseerd worden met opties zoals het contrasterende dak en de buitenspiegelkappen in de kleuren zwart, wit, Bohai Bay Mint of Chrome Copper (nieuw). Andere nieuwe koetswerkkleuren zijn onder meer Blue Wave en Milano Grigio (voor de Fiesta Vignale).

            De specifieke gesatineerde Vignale-afwerking voor het patroon en de rand van het radiatorrooster, de mistlampranden, de zijdelingse karakterlijn en het sierelement van de diffuser achteraan dragen bij tot de luxueuze uitstraling van de Fiesta Vignale. De Fiesta Titanium is herkenbaar aan zijn chroomafwerking voor een eenvoudige maar hoogwaardige stijl. De verticale mistlampen worden met elkaar verbonden door een glimlachende karakterlijn in de bumper, die het model een meer optimistische en verwelkomende uitstraling geeft.

            Het eenvoudige, op de Ford Performance-modellen geïnspireerde radiatorrooster van de Fiesta ST-Line laat geen twijfel bestaan over zijn prestaties. Ook oogt het sportieve koetswerk hoekiger en meer gespierd. Een functionele achterspoiler draagt bij tot zijn zelfzekere uitstraling.

            De Fiesta Active onderscheidt zich verder door zijn verhoogde ophanging met donkere beschermstrips die vanaf de voorbumperlip over de wielkasten en de flanken naar de achterkant lopen. Het zeshoekige design van het radiatorrooster en de zwarte achtergrond voor de nummerplaatzone op de achterklep dragen net als het dak in contrastkleur en de dakstangen bij tot de meer robuuste en veelzijdige uitstraling.

            Interieurcomfort en individuele stijl
            Het bestuurdergerichte interieurdesign van de Fiesta werd beïnvloed door het gebruik van elektronische toestellen en tablets. Het logisch opgestelde en toch emotionele interieur oogt ruimer en exclusiever dankzij het ergonomische design en de zacht aanvoelende materialen – ook voor de bovenkant van het instrumentenbord. Het helpt ook een rustgevende omgeving te creëren die klanten kunnen personaliseren met diverse opties.

            De personaliseringsopties, die werden ontworpen om het interieur meer karakter te geven zonder daarbij te raken aan de evenwichtige en harmonieuze lay-out, omvatten onder meer sierelementen voor de middenconsole en het instrumentenbord aan passagierszijde, de deurgrepen en de spiegelkap in de kleuren Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue of Chrome Copper.

            "Het design en de uitvoering van het Fiesta-interieur is revolutionair," legt Piaskowski uit. "Elk interieur zorgt voor een visuele versterking en verbetering van de verschillende karakters van het hele gamma van de Fiesta. De nieuwe designs bieden klanten kwaliteit op het gebied van materialen, vakmanschap en technologie en zorgen ervoor dat ze hun persoonlijkheid met individuele opties kunnen uitdrukken."

            Die rustgevende interieurfilosofie wordt ondersteund door de gebruiksvriendelijke bedieningselementen. Het aantal toetsen in de middenconsole is bijna gehalveerd doordat heel wat connectiviteits- en entertainmentelementen werden verplaatst naar het 8"-aanraakscherm. De meest natuurlijke en ergonomische posities voor bedieningselementen en schermen werden bevestigd door middel van software die de oogbewegingen opvolgt. Zowel het scherm in het instrumentenbord als het centrale scherm werd optimaal gepositioneerd om informatie in een oogopslag weer te geven.

            De achterpassagiers genieten 16 millimeter meer knieruimte dankzij nieuwe voorzetels met een dunnere rugleuning, die zachter aanvoelt en meer zijdelingse steun biedt. De centrale armsteun vooraan werd zodanig gepositioneerd dat ze ook grotere en kleinere bestuurders (+19 procent) hem kunnen gebruiken. De in de hoogte verstelbare bestuurderszetel kreeg een herwerkte lendensteun voor meer comfort, terwijl de positionering van de hoofdsteunen werd geoptimaliseerd voor alle inzittenden.

            De nieuwe Fiesta-generatie heeft een bredere achterklep die de koffer vlotter toegankelijk maakt en biedt meer opbergruimte voor persoonlijke voorwerpen, zoals een 20 procent groter handschoenenkastje en een mediavak van 1 liter in de middenconsole. In de achterdeuren passen waterflesjes tot 0,6 liter voor gezinsuitstapjes.

            Intelligenter, sterker, veiliger
            De actieve- en passieveveiligheidssystemen vullen het complete gamma van rijhulpsystemen aan en zullen de nieuwe Fiesta naar alle waarschijnlijkheid de hoogste scores opleveren in de EuroNCAP-crashtests. De Fiesta kan als eerste Ford in Europa de vruchten plukken van met de computer gesimuleerde crashtests voor de volledige wagen dankzij de geavanceerde nieuwe Finite Element Analysis-technologie, die alle veiligheidsvoorzieningen, van airbags tot structurele koetswerkverstevigingen, doeltreffender optimaliseert.

            Het koetswerk van de Fiesta gebruikt 36 procent meer boorstaal voor extra stevigheid op cruciale plaatsen zoals het bovenste deel van de nieuwe B-stijl, die een T-vormige configuratie gebruikt om zijdelingse botsenergie doeltreffender af te leiden naar het dak. De hertekende dwarsbalken in de deuren beschermen inzittenden nog beter tegen zijdelingse aanrijdingen en de deuren omvatten voortaan druksensoren die de gordels en airbags verscheidene milliseconden vroeger kunnen activeren. De zijarbags werden ontworpen om de arm van de inzittende weg te leiden van een impactzone.

            De innovatieve beschermingssystemen omvatten een gordelvergrendeling, een mechanisch geactiveerd systeem om te voorkomen dat de gordel verschuift bij een ongeval. Zo wordt een knieairbag voor de bestuurder overbodig. De buitenste plaatsen achterin beschikken voortaan eveneens over voorspanners en krachtbegrenzers, die voordien enkel werden aangeboden op de voorste plaatsen, om passagiers nog beter op hun plaats te houden en gordelletsels te voorkomen.

            Ouders van jonge kinderen zullen bovendien in de wolken zijn met de uitschakelbare passagiersairbag vooraan, die de installatie van kinderzitjes mogelijk maakt. Voetgangers worden voortaan beter beschermd dankzij koplampen die zich bij een impact naar achteren toe bewegen, alsook een wegklapbaar schutbord en wegklapbare ruitenwissers die hoofdletsels vermijden.

            Geavanceerde aandrijfgehelen
            Het vereenvoudigde gamma van geavanceerde Euro 6-benzine- en dieselmotoren combineert prestaties met zuinigheid om een toonaangevende gebruikservaring aan lagere gebruikskosten te koppelen.

            Fords meermaals bekroonde 1,0-liter EcoBoost-benzinemotor is verkrijgbaar met 100, 125 en 140 pk en wordt gekoppeld aan een nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak met wrijvingswerende architectuur, die bijdraagt tot een CO2-uitstoot* vanaf 97 g/km of een optionele zestrapsautomaat met schakelhendels aan het stuur voor de versie met 100 pk.

            De 1,0-liter EcoBoost driecilinder-turbomotor beschikt over geavanceerde technologieën zoals een directe hogedrukinjectie, een dubbele onafhankelijke nokkenastiming, en een innovatieve uit de as geplaatste krukas die een raffinement creëert dat zijn gelijke niet kent onder de driecilindermotoren.

            De 120 pk sterke 1,5-liter TDCi-motor van Ford is de allereerste uiterst krachtige dieselmotor in een Fiesta. Hij biedt een veelzijdige combinatie van vermogen, koppel en zuinigheid voor een maximaal rijplezier, een handgeschakelde zesversnellingsbak en een verwachte CO2-uitstoot van 89 g/km. De 1,5-liter TDCi-motor is ook verkrijgbaar met 85 pk – 10 pk meer dan de zuinigste Fiesta van het vorige model – en biedt een verwachte CO2-uitstoot van 82 g/km in combinatie met de nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak.

            De 1,5-liter TDCi-motor onderscheidt zich door een geoptimaliseerd ontwerp voor de brandstofkamers, een turbo – met variabele geometrie voor de versie met 120 pk – en een geavanceerde brandstofinjectie die het raffinement verhoogt. Smart Regenerative Charging verhoogt de zuinigheid door de alternator selectief in te schakelen en de batterij op te laden wanneer de wagen uitrolt of remt.

            De 1,1-liter-benzinemotor van Ford deelt zijn driecilinderarchitectuur met de 1,0-liter EcoBoost en wordt aangeboden in combinatie met een nieuwe handgeschakelde vijfversnellingsbak voor de versies met 70 en 85 pk. Deze vervangen de atmosferische 1,25-liter benzinemotor en combineren een hoger vermogen met een lagere CO2-uitstoot vanaf 101 g/km.

            Het verbruik wordt verder gereduceerd door het Auto-Start-Stop-systeem dat op alle motoren wordt aangeboden en de actieve lamellen in het radiatorrooster voor de 1,0-liter EcoBoost en de 1,5-liter TDCi met 85 pk. Een nieuwe Eco-toets voor de handgeschakelde transmissies past de instellingen van de motor en het gaspedaal aan om bestuurders te helpen nog meer brandstof te besparen. De aerodynamische afwerking van de onderkant draagt bij tot een lagere luchtweerstand.

            Nog meer rijplezier
            De nieuwe Fiesta-generatie bouwt voort op het toonaangevende rijgedrag van zijn voorganger om meer grip, betere remprestaties en een beter stuurgevoel te verzekeren in combinatie met een hoger rijcomfort en raffinement. Elk onderdeel werd geoptimaliseerd om het rijgedrag en het comfort te verbeteren.

            Het meer doorgedreven gebruik van boorstaal, de laserlasnaden, de stijvere bevestigingspunten voor het subframe vooraan en de gelaste bevestigingspunten voor de torsieas vertalen zich in een 15 procent hogere torsiestijfheid. De sporen vooraan en achteraan werden 30 respectievelijk 10 millimeter breder en de wielbasis werd 4 millimeter langer om de ophanging te optimaliseren voor grotere 18"-velgen. Een lichtere en stijvere holle antirolstang vooraan draagt bij tot een betere rolcontrole en beter stuurgevoel. De wrijving werd met 20 procent gereduceerd en de versnellingsbakken schakelen nu soepeler.

            Het Fiesta-onderstel biedt voortaan 10 procent meer grip in de bochten, mede dankzij de elektronische koppelvectoring (Torque Vectoring Control). Die optimaliseert de rijervaring door de binnenste wielen lichtjes af te remmen om de tractie en stabiliteit in de bochten te verbeteren. De remafstanden vanaf 100 km/u worden met meer dan 8 procent ingekort. Modellen met meer dan 100 pk hebben achteraan recht op schijfremmen.

            De nieuwe, dubbel verlijmde ophangingslagerschalen zijn dubbel zo stijf als die van de vorige Fiesta voor een snediger stuurgevoel. De lagerschalen kregen ook een specifieke vorm om oneffenheden in het wegdek beter te isoleren en werken samen met een grotere torsieas achteraan om de impact van kleine oneffenheden en rolgeluiden in het interieur te beperken.

            "Rijplezier staat centraal in de aantrekkingskracht van de Fiesta. Onze nieuwe Fiesta-generatie blijft trouw aan dat karakter, dat al generaties heeft gefascineerd en levert de scherpste, sportiefste en meest evenwichtige prestaties ooit," besluit Joe Bakaj, vice president Product Development bij Ford of Europe. "Door meer stijl, meer verfijning, meer technologie en meer rijplezier aan te bieden is de favoriete kleine auto van Europa meer Fiesta dan ooit tevoren."
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

            Comment


            • #7
              Dubbelpost blijkbaar...
              Last edited by 96gr; 30/11/2016, 23:48.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • #8
                Fiesta Active







                Fiesta ST-line







                Fiesta Titanium











                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Eindelijk een interieur dat qua look met zijn tijd mee is, was dringend nodig bij Ford.
                  Hopelijk is de kwaliteit van de materialen ook mee vooruitgegaan.

                  Comment


                  • #10


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11


                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Leuk bakske, alleen de achterkant vind ik minder geslaagd.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          voorkant begint wel veel op een meerval te lijken

                          Comment


                          • #14
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15




                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                  voorkant begint wel veel op een meerval te lijken
                                  Allez, ik ben niet de enige die dieren in auto's ziet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rij-impressie: FORD FIESTA

                                    Als je een product verfijnt waar het goed was en verbetert waar het slecht was, heb je op papier een topproduct. Bij de nieuwe Ford Fiesta is de praktijk gelukkig niet veel anders.


                                    Het was een leuk afscheidscadeautje voor Ford. De uitgaande Fiesta was de laatste maanden de bestverkochte auto van Europa. De stormloop was zelfs zo groot, dat de auto letterlijk uitverkocht was voordat de nieuwe in de showroom stond. De relatief jonge ST-lineuitvoering was onderdeel van dat succes en in Nederland deden wat private-leaseaanbiedingen een duit in het zakje. Ook hier werd het succes onderschat. Mede hierdoor krijgt de nieuwe Fiesta een vliegende start. In Nederland hebben duizend mensen er al eentje besteld voordat er een meter mee is gereden. Dat is natuurlijk lekker.

                                    Vijf versies
                                    AutoWeek kon in november al de nieuwe Fiesta goed bekijken in de Ford-fabriek in Keulen. De auto komt er in maar liefst vijf uitvoeringen. De varianten die nu al bij de dealer staan, zijn de Trend en Titanium. In oktober volgen een sportieve ST-line en een luxe Vignale-versie. Een verhoogde Fiesta Active ('voor actieve mensen', zegt Ford, voor senioren die een hoge instap willen, zeggen wij) volgt in het begin van 2018, als we ook voor het eerst met de échte Fiesta ST op pad kunnen. Van zijn voorganger verschilt deze generatie qua design een stuk minder dan bij de vorige generatiewisseling. Zoals tegenwoordig gebruikelijk is bij veel merken, is het meer evolutie dan revolutie. Toch is de auto compleet nieuw.

                                    Wij reden een ST-line met de 1.0 EcoBoost. Ford heeft met die motor een beetje last
                                    van de wet van de remmende voorsprong. Concurrenten die later waren met hun compacte driecilinder hebben nu een fijnere motor; denk aan PSA, Volkswagen en Opel. Dat is vooral merkbaar als je de motoren vlak na elkaar rijdt. De driecilinder is er met 100 pk en vanaf oktober ook met 125 pk. De variant met 140 pk blijft vooralsnog voorbehouden aan andere markten, maar reken in de toekomst op een speciale editie met dit blok. Wil je dieselen, dan is er een zuinige 1.5 TDCI met 85 pk. Ford denkt dat er te weinig vraag is naar de variant met 120 pk om die naar Nederland te halen. De ST-line kent wat aanpassingen. Zo is de auto een centimeter lager dan de Titaniumversie. Ook is de anti-rollbar dikker en werden vering en dempers iets aangepast.

                                    Het resultaat is een waanzinnig leuk rijdende auto. De Fiesta was altijd al een feest (niet bedoeld als woordspeling) om te rijden, maar wauw, wat is de nieuwe generatie goed, zeg! Het stuurgevoel is prima, maar de gretigheid waarmee de auto een bocht in duikt, doet niet onder voor sommige hot hatches in dit segment een aantal jaren terug. Daar komt bij dat Ford het torque vectoring-systeem erg goed heeft verfijnd. Hierbij wordt het binnenste voorwiel iets afgeremd, waardoor de auto zich naar binnen trekt. Je merkt de beweging van de auto, maar geen moment voelt het alsof je wordt afgeremd of betutteld. Krappe hairpins kun je hierdoor prachtig nemen zonder dat de tractieregeling het vermogen afknijpt óf je met één gillende voorband de bocht uit komt.

                                    De zitpositie is prima, het stuur kan fijn naar je toe en de pedalen staan perfect voor leuke tussengasacties. De goede versnellingsbak (altijd een zesbak) helpt hierbij. Ondertussen is de auto niet overdreven hard, zeker als je bedenkt dat een Titanium- of Vignale-versie nog iets meer comfort zal bieden.

                                    Goed interieur
                                    Fijn natuurlijk, dat rijgedrag, maar wel iets wat we van de Fiesta gewend zijn. Hoe anders was dat met het interieur. De laatste twee generaties lieten op dit vlak weinig bijzonders zien. Het was vaak de binnenkant waardoor de auto de strijd verloor met de concurrentie. Hoe anders is dat nu! De boel ging volledig op de schop. Een groot multimedia-touchscreen met Ford Sync3-systeem domineert de cockpit. Zo'n groot los scherm is gezien de online-commentaren niet ieders smaak, maar het zit fijn op ooghoogte en laat zich prima bedienen. Het systeem zelf oogt wat simpel, maar is veel prettiger in de omgang dan Sync2. De klokken voor je neus zijn nog steeds analoog, maar hebben een digitaal scherm in het midden. Het materiaalgebruik is fors vooruitgegaan, net als de afwerking. Het grootste nadeel van de vorige Fiesta is daarmee compleet verdwenen. Een kleiner nadeel was de ruimte op de achterbank; die is wel verbeterd, maar nog altijd niet overdreven groot. Een Renault Clio of VW Polo is daar ruimer. Daarachter is de bagageruimtemet 300 liter redelijk te noemen, maar de tildrempel is onnodig hoog.

                                    Nog los van alle dynamische zaken is de Fiesta leverbaar met een reeks fijne opties, die zoals gebruikelijk bij Ford leverbaar zijn in aantrekkelijk geprijsde pakketten. Qua veiligheid loopt de Fiesta mee in de voorste regionen van het B-segment, met zaken als automatische noodstop en een waarschuwingssysteem voor achterlangs kruisend verkeer. Voeg daar mooi leer en een B&O-audiosysteem; aan toe en je bent van alle gemakken voorzien. Het totaalpakket is daarmee niets minder dan een absolute aanrader voor wie in dit segment dynamische kwaliteiten zoekt. De nadelen die eerder met een Fiesta gepaard gingen, zijn zo goed als verdwenen. Alleen een gezin dat deze Ford als eerste auto wil inzetten, moet goed kijken of het ruimteaanbod wel afdoende is.

                                    Magie van de ST
                                    De hamvraag voor veel autofans: wanneer volgt de echte ST? Antwoord: begin 2018. De auto is al af en krijgt een 1.5-driecilinder met turbo, die 200 pk levert. Gezien de magie van de vorige ST hebben we hoge verwachtingen. Renault prefereertt met zijn vierde Clio RS toegankelijkheid boven een iconische status. Wat is Ford van plan met de ST? "Met de ST-line hebben we al een Fiesta die toegankelijk en toch sportief is", horen we van een technicus. "Dat betekent dat we meer ruimte hebben om de ST spannend te maken. De magie van de vorige generatie gaat wat ons betreft niet verloren." Dat belooft veel goeds!

                                    OORDEEL
                                    • +Goede rijeigenschappen nog beter
                                    • +Interieur grote stap vooruit
                                    • -Niet erg ruim achterin
                                    • -Niet zo voordelig als vroeger











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19









                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Echt dramatisch hoe dit er uit ziet, echt een verschrikkelijk lelijke auto.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X