Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse Coupé (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    c heeft b-stijl en geen zijruit die opengaat achteraan, en de s heeft plek genoeg om de raam te laten zakken door de langere wielbasis
    Thanks

Comment

• C208 had ook zo'n vaste ruit met B-stijl.
      C209 daarentegen een volledig te openen ruit zonder stijl precies zoals een CL.

Last edited by Gere; 14/03/2017, 02:07.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• hoewel het prototype van w210 coupe, ook geen b-stijl had (er was op dat moment geen sprake dat dat op c-basis ging zijn)

Comment

• Rij-impressie: MERCEDES-BENZ E-KLASSE COUPÉ

Ruim twintig jaar na het verdwijnen van de laatste echte E-klasse Coupé, de W124, presenteert Mercedes-Benz een nieuwe versie. En dat in een tijd waarin de twee- en driedeursauto door steeds meer merken wordt afgeschaft, omdat de consument vier of vijf portieren wil. We maken de eerste kilometers met de 194 pk sterke E 220 d.

Inderdaad, er bestond tot nu toe wel een E-klasse Coupé, maar die is gebaseerd op de C-klasse. Qua maatvoering viel hij tussen de C en de E in. Dit proces begon eigenlijk al in 1997, toen de CLK op de markt kwam. Die typeaanduiding is tot in 2009 gebruikt. Sindsdien heet de auto weer E-klasse Coupé, hoewel hij dat in feite niet is. In 2011 kreeg de E Coupé gezelschap van de C Coupé. Kijken we naar het huidige aanbod van Mercedes-Benz, dan tellen we maar liefst zeven coupés: de C, CLA, E, GLC, GLE, S en de AMG GT. Het is een indrukwekkende lijst.

VOLDOENDE RUIM ACHTERIN

De nieuwe E Coupé (codering: C238 ) is zo'n tien centimeter korter dan de limousine waarop hij is gebaseerd. Ook de wielbasis is korter, terwijl de auto zelf een maatje groter is dan zijn voorganger. Op dit moment telt de prijslijst vier versies: de E 200, de E 300, de E 400 4Matic en de E 220 d. Afgezien van de E 400 zijn dat allemaal viercilinders, gekoppeld aan een negentraps automaat. Een handbak wordt pas later leverbaar. Meer motoriseringen en uitvoeringen met 4Matic volgen eveneens nog. Zo stond er ook al een E 350 d tussen de
          demo's waarmee wij konden rijden, een uitvoering waarover de persinformatie nog niet rept. En dat er een 43AMG en 63AMG onderweg zijn, laat zich niet al te moeilijk raden.

Qua design sluit de nieuwe E-klasse Coupé keurig aan bij de rest van het gamma. Als opmerkelijk detail is er de kleine, derde zijruit, die het mogelijk maakt de andere achterste zijruit volledig omlaag te laten zakken. Het interieur – en dan bedoelen we vooral het dashboard – is overgenomen uit de huidige E-klasse. Afwerking en materiaalkwaliteit zijn boven iedere vorm van kritiek verheven en ook de ergonomie is goed. Afwijkend ten opzichte van de sedan zijn de ventilatieroosters; de vormgeving is geïnspireerd op die van een straalmotor. Mooi! Dankzij de grote portieren heb je een ruime instap. Wil je achterin zitten, dan vereist dat iets meer lenigheid. De voorstoel schuift weliswaar elektrisch aangedreven naar voren (erg langzaam, lastig als het regent en je snel naar binnen wilt!), maar je moet toch flink bukken. Zit je eenmaal op één van de twee zitplaatsen, dan blijkt de ruimte zeer acceptabel. Met een lengte tot pakweg 1,90 m kun je er prima zitten; een flinke vooruitgang ten opzichte van het vorige model. Dat je voorin subliem zit, is bijna vanzelfsprekend. De stoelen zijn royaal van formaat en uitgebreid verstelbaar. Achter
          het stuur kijk je uit over de twee power domes op de motorkap – de trouwe merkliefhebber heeft waarschijnlijk liever de glanzende ster in het vizier.

We rijden met de E 220 d, die een tweeliter dieselmotor met 194 pk en 400 Nm koppel heeft. Deze motor wordt nog niet in de C Coupé geleverd. Als je goed je best doet, hoor je soms nog het vertrouwde dieselronkje van Mercedes. Verder schittert deze motor door akoestische afwezigheid en van dieselvibraties is al helemaal geen sprake, ook al levert hij zijn prestaties bij zeer lage toerentallen. Bij een snelheid van 130 km/h maakt de krukas slechts 1.500 toeren per minuut. Alleen al dat maakt het rijden en reizen met deze auto bijzonder rustgevend.

VOLOP VEILIGHEID

Saai om te rijden, dus? Nee, dat nou ook weer niet. Mercedes beheerst als geen ander de kunst om een dynamisch onderstel te combineren met veel comfort. De E Coupé vormt daarop geen uitzondering. Hij dringt zich niet aan je op en nodigt niet uit tot een sportieve rijstijl, maar gaat toch met het grootste gemak op hoog tempo over een bochtige weg. De grip is zeer goed en het duurt lang voordat de voorwielen de strijd opgeven en er licht onderstuur ontstaat. Bij dat alles voelt de auto zeer homogeen aan. Om de carrosserie minstens zo stijf te maken als die van de sedan, zijn er verstevigende maatregelen getroffen. Daardoor is de E Coupé 50 kg zwaarder. De besturing werkt nauwkeurig en geeft rust en vertrouwen. De vering en demping (instelbaar) filteren broddelwerk van wegenbouwers en stratenmakers keurig weg. Met deze eigenschappen weet de E indruk te maken.

Wat assistentiesystemen betreft, behoort deze auto eveneens tot de top. Hij biedt zelfs deels autonoom rijden. Al die systemen behoren tot de standaarduitrusting. En dat het werkt, merkten we op de snelweg, waar het verkeer van het ene op het andere moment tot stilstand was gekomen, terwijl ondergetekende even was afgeleid door de vele knoppen en instellingen. Opeens klonk er luid gepiep, trokken de gordels zich strak en remde de Benz voluit. Zonder dat systeem was de rit heel anders afgelopen.

Met prijzen die tussen de € 4.500 en € 6.000 hoger liggen dan die van een vergelijkbare vierdeurs E-klasse, is de Coupé geen koopje. Aan de andere kant koop je met een Mercedes-Benz wel zo'n beetje het beste wat de auto-industrie momenteel te bieden heeft.

OORDEEL
          • +Voel- en zichtbaar goede bouwkwaliteit
          • +Zeer veel actieve en passieve veiligheid
          • -Kleine kofferbakopening
          • -Krappe instap achterin

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ja maar dat is zo 'wit'...ik ben er nu naar aan het zien en vind het spijtig dat er geen hybride bij zit.

Comment

• Ik ben benieuwd naar de E50 AMG coupé. Deze zou komen met de nieuwe 3L6 biturbo motor met 450pk.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik vrees dat die E50 wel nog gaat tegenvallen qua co2 (en dus VAA), daar wringt het nog wat. Ik wil gewoon een zescilinder met aanvaardbaar co2. Bv zoals de nieuwe 540i. Als Mercedes dat in de E coupe kan leveren ga ik onmiddellijk tekenen.

Een hybride komt er trouwens niet, of toch niet volgens de verschillende verkopers die ik al aangesproken heb. Geen hybride in een coupé.

Comment

• Op Brussels Airport staat er een erg mooie 220d met de juiste opties voor een kleine 75.000.
                  Dat ene multimediapack wordt nogal gepromoot momenteel. Heel fijn natuurlijk maar dan krijg je wel auto's zoals deze die dan wel Burmester hebben maar geen Distronic.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• eens een offerte gekregen voor een E300 coupe en kwam op 79.7k zonder korting. met korting op zo'n 70k...
                    goed voorzien van opties maar dan nog... tis een 4cil blok
                    lets have some more member berries

Comment

• Wat een gekke prijzen...
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        eens een offerte gekregen voor een E300 coupe en kwam op 79.7k zonder korting. met korting op zo'n 70k...
                        goed voorzien van opties maar dan nog... tis een 4cil blok
                        Om het eens om te rekenen in BF: 3215500 Belgische frank met een kleine 400000 frank korting....waanzinnig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten

Om het eens om te rekenen in BF: 3215500 Belgische frank met een kleine 400000 frank korting....waanzinnig.

Comment

• Naar BEF moet je niet meer terugtellen, want dan ga je gevoelsmatig vergelijken met prijzen van bijna 20jr geleden. Alles, en ik herhaal, alles is veel duurder geworden, dus ook auto's. In 1998 kochten mijn ouders nog een nieuwe BMW 7 voor 1,8 miljoen BEF, wat 45k euro is. Daar koop je vandaag met moeite een even goed uitgeruste 318d voor...
                            OO 00 OO

Comment

• Ik had in 2001 een e cabrio 2dehands gekocht prijs bij aankoop was 1650000bef (model 96)

ik ga een testrit voor de e coupe aanvragen het begint te kriebelen

Comment

• Die Johnny velgen eraf en das een knappe auto.
                                Kleur is prachtig

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Ik ben ondertussen licht euforisch na de cijfers te zien van de nieuwe zescilinder in de S 450. 6-cilinder, 270 + 16 kW (367 + 22 pk) en een uitstoot van 150 - 157. Laat ze die maar in de E lepelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Die Johnny velgen eraf en das een knappe auto.
                                    Kleur is prachtig

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                                    Hebk in mechelen gezien zaterdag. Is de testwagen toch? Kleur is niet mn ding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik vrees dat die E50 wel nog gaat tegenvallen qua co2 (en dus VAA), daar wringt het nog wat. Ik wil gewoon een zescilinder met aanvaardbaar co2. Bv zoals de nieuwe 540i. Als Mercedes dat in de E coupe kan leveren ga ik onmiddellijk tekenen.

Een hybride komt er trouwens niet, of toch niet volgens de verschillende verkopers die ik al aangesproken heb. Geen hybride in een coupé.
                                      https://www.autoblog.com/2017/08/09/...bo-inline-six/

Ziehier al wat meer nieuws over de nieuwe 6 in lijn motor, de M256, die zal komen in de toekomste Mercedessen, en waarvan ook een AMG variant zal komen, de 53 AMG
                                      Deze motor heeft zijn debuut gemaakt in de S-klasse, waar hij 435pk en 520Nm aan kracht levert, en een CO2 uitstoot heeft van 150-156gr CO2.
                                      Als AMG 53 zal deze motor zijn debuut kennen in de nieuwe CLS die volgend jaar op de markt komt. Even later zal deze motor ook in de E coupé en cabrio komen, en zal er geen 4.0V8 AMG63 versie komen.

Ik blijf uitkijken naar een E53 AMG coupé.

Gisteren trouwens een eerste E coupé zien rijden, en het is echt een heel mooie auto.
                                      OO 00 OO

Comment

• Zou al content zijn met de nieuwe 6 in lijn met 367pk in de E coupé.

Comment

• zou zonde zijn als er geen E63 S coupe en CLS63 komt
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X