Vermits de nieuwe toch deze week onthuld wordt en de folder al gelekt is, hierbij...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse Coupé (2017)
Collapse
X
-
Teaser: https://www.youtube.com/watch?v=u0I93_U1OIQ
De folder van de E-klasse Coupé is online verschenen. Oops!
Op benzinevlak lijkt het motorenaanbod te beginnen met de E 200, een 2,0-liter viercilinder die 184 pk en 300 Nm opwekt. Daarmee staat een snelheid van 100 km/h in 7,8 tellen op de klok. Bij 240 km/h behoort het versnellen tot het verleden. Wie meer kracht wenst, kan bij de E 300 terecht. Deze variant is dankzij een 245 pk en 370 Nm sterke variant van dezelfde 2.0 goed voor een topsnelheid van 250 km/h en een 0-100-sprinttijd van 6,4 tellen. Bovenaan de benzineladder staat voorlopig de E 400 4Matic, standaard een vierwielaandrijver. Onder de kap een 3,0-liter metende V6 die 333 pk en 480 Nm levert. Daarmee lanceert de Benz zich in 5,3 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Schakelen gaat in alle gevallen middels een 9G-Tronic automaat. Later volgen ook AMG-versies.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zéér mooie auto !Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk BerichtenBenieuwd hoeveel groter dan de c coupe het is. heb de e coupe van 2010 voor 2 jaar. die was op het onderstel van de c
de E63S AMG gaat wel een monster worden. 605pk en 4matic in lichtere coupe kan wel eens de snelste AMG gaan worden op misschien de GT-R nalets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenWat een super machine ! Wie wil nog een saaie audi of een bmw ? Als die rijdt als een bmw, dan groeit mercedes door naar de 3 miljoen wagens per jaar !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenMuch better than the C coupe
Comment
-
Mercedes-Benz heeft zojuist het doek getrokken van de E-klasse Coupé. Zoals verwacht past de nieuweling perfect in het rijtje tussen de C- en S-klasse Coupé
Dit weekend verscheen de folder van de nieuwe E-klasse Coupé online en vandaag heeft Mercedes-Benz besloten het doek ook zélf van zijn nieuwste model te trekken. Een verrassing mag het uiterlijk van de E-klasse Coupé natuurlijk niet heten. Al maanden weten we dat de E-Coupé wat design betreft perfect past tussen de C- en S-klasse Coupé.
Wie een blik op de nieuwe E-Coupé werpt, valt als het goed is direct op dat we een extra spijltje zien in de raampartij, een designknipoog naar de vorige generatie E-Coupé, een auto die wel heel sterk gerelateerd was aan de C-klasse Coupé van die tijd. Net als zijn huidige coupébroers is ook de nieuwe E-Coupé voorzien van zeer platte led-achterlichtunits. Wie Led-multibeam-koplampunits bestelt, wordt getrakteerd op een extra functie. Als de auto van het slot gehaald wordt, lichten de ledjes aan de achterzijde vanuit het midden naar buiten toe op. Wie de auto op slot zet, krijgt het tegenovergestelde te zien. De E-klasse Coupé meet 4,83 meter in de lengte, is 1,86 meter breed en 1,43 meter breed. Daarmee is hij een ruime tien centimeter langer, zo'n 8 centimeter breder en 3 centimeter hoger dan zijn voorganger.
In het interieur zien we het dahboard uit de E-klasse sedan en Estate. Twee optionele 12,3-inch metende displays hebben een plek gekregen in het instrumentearium, schermen die samen de Widescreen Cockpit vormen. Wie deze schermen niet op de bestellijst aanvinkt, krijgt twee analoge klokken met een digitaal scherm ertussen. Ook nieuw is de vorm van de ventilatieroosters, units die volgens Mercedes in de E-Coupé lijken op een straalmotor. Uiteraard is het binnenste geheel volgens Mercedes-traditie in de smaken te krijgen.
Op het stuur vinden we Touch Control 'knoppen' en op de middentunnel nemen we een touchpad en een knop waar om de infotainment mee te bedienen. Linguatronic voice control is aanwezig voor wie graag praat tegen zijn E-klasse Coupé.
Motoren
Op benzinevlak lijkt het motorenaanbod te beginnen met de E 200, een 2,0-liter viercilinder die 184 pk en 300 Nm opwekt. Daarmee staat een snelheid van 100 km/h in 7,8 tellen op de klok. Bij 240 km/h behoort het versnellen tot het verleden. Wie meer kracht wenst, kan bij de E 300 terecht. Deze variant is dankzij een 245 pk en 370 Nm sterke variant van dezelfde 2.0 goed voor een topsnelheid van 250 km/h en een 0-100-sprinttijd van 6,4 tellen. Boven aan de benzineladder staat voorlopig de E 400 4Matic, standaard een vierwielaandrijver. Onder de kap een 3,0-liter metende V6 die 333 pk en 480 Nm levert. Daarmee lanceert de Benz zich in 5,3 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Schakelen gaat in alle gevallen middels een 9G-Tronic automaat. Dieselen kan met een 194 pk sterke E 220d, met 2,0-liter dieselmotor die gemiddeld 4l/100 km slurpt. Later volgen ook AMG-versies.
Systemen
Geen E-klasse zonder hightech systemen. Zo beschik took de Coupé over slimme systemen als Active Break Assist en Drive Pilot, daarmee kan de nieuwe Benz net als zijn broers met meer portieren auto's 'volgen' bij een snelheid van maximaal 210 km/h. Remote Parking Pilot is ook aanwezig, een systeem waarmee de E-klasse middels een telefoonapplicatie uit krappa parkeerplekken is te rijden.
Tijdens de North American International Auto Show in Detroit wordt de E-klasse Coupé voor het eerst in levenden lijve aan het grote publiek getoond. De E-klasse-familie is nu bijna compleet, we wachten alleen nog op een E-klasse Cabriolet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment