Ga maandag testrijden. Als er iemand extra fotos of vragen heeft. I can check it out
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse Coupé (2017)
Collapse
X
-
Testrit was geslaagd.
Test wagen heeft een hele resem opties , AMG pack, night pack, airmatic , al de safety toestanden etc..
Machtige wagen. Weet niet in welke kleur ik hem eventueel zou bestellen, Zeker niet in dit rood (ieder zn goesting) , niet mijn smaak.
Last edited by hey69; 17/08/2017, 22:38.
Comment
-
Prachtige wagen. Sinds ik hem voor het eerst zag was ik er ook onmiddellijk gek van.
Dat gevoel werd bevestigd op het autosalon van Brussel toen ik hem voor het eerst ben gaan bekijken in de closed box.
Enkele maanden terug stond ik ook voor het dilemma: De nieuwe E coupe of toch maar de sedan.
Uiteraard vind ik de coupe mooier en als je hem kiest met AMG pakket heb je de prachtige velgen met de diamond grill wat niet mogelijk is op de sedan.
Ik vind zelf de C coupe ook prachtig, maar daarvan zijn is de achterbank zo goed als niet bruikbaar (enkel voor korte afstanden en noodgevallen), terwijl ik met mijn 1m87 in de E coupe toch zeer confortabel zit.
Ik koop zelf liefst geen nieuwe wagen: een wagen van een jaar oud en ongeveer 15000 km heeft zijn eerste grote waardeverlies al gehad en als je die koopt via een officiele consessie en de wagen is niet gebruikt als demowagen maar gebruikt door werknemers van Daimler is die wagen zo goed als nieuw, terwijl je toch al kortingen van 30% ten opzichte van de catalogusprijs kan genieten.
De coupe was op dat moment gloednieuw waardoor dat in mijn geval niet mogelijk was. Beste offerte die ik op dat moment had voor een E220d in de configuratie die ik wou was 67000 EU en dat was me toch iets te veel.
Vandaar (en ook omwille van het feit dat een sedan toch iets praktischer was met zijn 4 deuren) uiteindelijk toch voor de sedan gegaan.
Ben er tot hiertoe ZEER tevreden van. Mijn wagen is van midden 2016 dus was een van de eerste modellen met de nieuwe motor, dus dat is toch steeds wat afwachten voor de betrouwbaarheid.
Tot hiertoe geen problemen mee gehad.
Ikzelf heb de 20" AMG wielen en die zou ik wel niet meer nemen: zeer mooi, maar op dit moment staat mijn wagen in de garage met een kapotte velg: band liep zachtjes lek en bleek uiteindelijk een klein barstje aan de binnenkant van de velg te zijn.
20" in combinatie met Pirelli P zero runflats op onze Belgische wegen is op zich niet ideaal. De velgen van de testwagen in 19" en zijn ook zeer mooi en een stuk steviger. Ook altijd heel hard oppassen voor borduren met die 20" wielen...
Wat betreft de kleur voor de coupe zou ikzelf kiezen tussen het Smaragdgroen, Seleniet grijs of Iridium zilver.
Ik zou ook opteren voor het night pakket, dat maakt de wagen toch iets sportiever en vooral de aluminium velgen met de zwarte binnenkant zien er wel goed uit.
Het standaard AMG interieur in Artico/microfiber is ook top. Mocht het iets meer zijn zou ik voor het zadelbruin leder gaan en eigenlijk nog het liefst voor het Macchiato beige met het Yacht blauw (enkel op de coupe te krijgen, beetje knipoog naar de oude W124 interieurs)
Ikzelf heb ook de COMAND, in combinatie met het digitale dashboard en de CarPlay/Android integratie. Was een dure optie (+4000 EU) en toen ik de auto kocht was de CarPlay/Android integratie enkel mogelijk met de COMAND.
Ik hoorde nu dat ze vanaf modeljaar 2018 de CarPlay/Android integratie ook los zouden aanbieden en dat in combinatie met het digitale dashboard is eigenlijk perfect.
Groot nadeel is dat je de COMAND navigatie (die op zich schitterend werkt) niet kan gebruiken als je GSM geconnecteerd is, omdat die dan direct naar de maps applicatie van je GSM gaat.
Wil dus ook zeggen dat je de COMAND navigatie niet kan gebruiken in combinatie met het streamen van muziek.
Hierdoor gebruik ik de COMAND zo goed als nooit.
Mijn tip voor de motor is de E220d. Moderne vlotte motor gecombineerd met de goede 9 traps automaat. Pas wel op dat bij het nemen van het AMG pakket de CO2 (en indien van toepassing dus ook de VAA) stijgt van 102 naar 112...
Verder mijn persoonlijke tips:
ABSOLUUT noodzakelijke opties:
- AMG pakket exterieur
- Smartphone (CarPlay/Android) integratie
- In het geval van de E220d de 194pk versie (ik heb beide gereden en je voelt het verschil met de versie met gereduceerd vermogen op de baan, maar niet in taksen/CO2 )
- Spiegelpakket
Aan te raden opties:
- Digitaal dashboard
- Multibeam LED
- AMG interieur
Leuke opties:
- Panoramadak
- Burmester geluidsinstallatie
- HUD
- Airmatic ophangingLast edited by ma:; 18/08/2017, 11:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk BerichtenDie hud op de voorruit vond k vreselijk.
dus je hebt nu toch een berline ipv een coupe?
ik ben wel niet zo te spreken over de swipe knoppen op het stuur. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan.
Swipe knoppen op het stuur vallen goed mee en die heb je in de praktijk toch niet veel nodig.
Bij mij staat daar constant de kilometerteller.
Enige wat ik minder vind is dat er 3 manieren zijn om door de menu's te gaan:
- knoppen
- draaiknop
- touchpad
Ikzelf gebruik eigenlijk enkel de draaiknop en meestal nog enkel voor de CarPlay. Die touchpad mochten ze wat mij betreft weggelaten hebben...
Comment
-
Ik lees hier dingen die ik ook ervaar.
HUD staat bij mij enkel op als ik het navi gebruik, en dan nog niet altijd.
Ik vond die swipe knoppen ook geen verbetering, maar de bediening gaat gewoon een kwestie van gewenning zijn.
De touchpad heb ik ook nog nooit gebruikt, en het is voor mij zelfs een storend ding, want je raakt het snel aan, en het doet dan bewegingen die je niet wil. Weglaten die handel. Met de Linguatronic kan je alles zoveel makkelijker bedienen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
NIEUWE MOTOR VOOR MERCEDES E-KLASSE COUPE EN CABRIO
48V-TECHNIEK VOOR PRESTATIES EN ZUINIGHEID
Mercedes-Benz laat in de tweedeurs varianten van de E-klasse, de Coupé en Cabriolet dus, een nieuwe motor debuteren. Het blok heeft hybride-trekjes.
De nieuwe versie heet E 350 en levert 299 pk en 400 Nm. Dan zou je wellicht een stevige zescilinder vervangen, maar Mercedes haalt het vermogen, onder meer dankzij een 'Twinscroll'-turbo, uit een 'viercilindertje' met een cilinderinhoudvan 1.991 cc. Bijzonderder is dat er gebruik wordt gemaakt van wat Mercedes-Benzeen EQ-startmotor en generator noemt, hierbij refererend aan het toekomstige elektrolabel van het merk. De ingenieuze startmotor wordt door een riem aangedreven dankzij een elektrisch systeem van 48 in plaats van 12 Volt. Het resultaat is een auto die wat hybride-trekjes heeft. Het elektrische systeem ondersteunt de M264 gedoopte verbrandingsmotor en schakelt die onder andere omstandigheden juist tijdelijk uit.
Het gevolg van al die slimmigheidjes is dat de E350 Coupé volgens de NEDC-cyclus 6,7 liter per 100 kilometer vebruikt, oftewel 1 op 14,9. Dat is zuiniger dan de veel minder krachtige E 200 Coupé, waarvoor 7,0 liter per 100 km staat genoteerd. De cabrioletversie van de E350 is met 6,8 liter per 100 km nipt minder zuinig. Snel is de E-klasse met de nieuwe motor ook: van 0 naar 100 oet in 5,9 seconden achter de rug zijn en de top is begrensd op 250 km/h.
Naast de nieuwe motor, die ongetwijfeld snel z'n weg zal vinden naar andere modellen, voert Mercedes wat kleine wijzigingen door aan het leveringsgamma van de nog erg verse E-klasse Coupé en Cabriolet. Zo zijn er wat nieuwe kleuren en opties, is er een nieuwe mogelijkheid voor de sierlijsten in het interieur en voegt het merk door meer opties en accessoires aan te bieden nog wat personalisatiemogelijkheden toe.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Die m264 motor is toch een echte klucht ! Mild hybride en de verbruikscijfers en co2 zijn nagenoeg hetzelfde als bij de e300, als men ziet wat audi met de a7 of a8 kan als mildhybride en een romige zescilinder, dan kent mb er niks van, 3000 eur meer voor wat meer prestaties en het blijft een vier pittertje ! Met techniek waar wij proefkonijnen zullen zijn, 48 v, electrische waterpomp( en bmw , leuk he !) etc ! Totaal niet goed bezig ! En mb belgie dacht een maand geleden dat die motor pas zou verschijnen eind 2018, misschien wisten ze al dat dit een slag in het water was !
Comment
-
Romige zescilinder? Het is precies de bedoeling dat de cilinderinhoud laag blijft hé. Verkeersbelasting?
Comment
-
Hoewel er gesproken werd dat de nieuwe '53 AMG' motor eerst in de CLS zou komen, en pas later in de E coupé en cabrio, duiken nu toch foto's op van de beurs NAIAS in Detroit waar zowel de CLS als de E coupé en Cabrio in de variant 53 AMG worden voorgesteld. Dit wordt dan ook de meest krachtige AMG-versie in deze coupé en cabrio, want de V8 zal enkel voor de berline en break blijven. Hoogstwaarschijnlijk zullen de E43 berline en break ook deze motor krijgen ter vervanging.
Ziehier al enkele foto's.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
E 53 COUPÉ EN CABRIO ZIJN LOS
Naar verluidt ligt in het vooronder een 436 pk en 520 Nm sterke 3,0-liter zes-in-lijn, een blok met een turbo en een elektrisch aangestuurde compressor, dat is gekoppeld aan een elektrisch EQ Boost-systeem (een kleine elektromotor) waarmee de CLS en de twee E-varianten tijdelijk over 250 Nm en 22 pk extra komt te beschikken. Het zijn de eerste geëlektrificeerde AMG's ooit. Het EQ Boost-systeem is gekoppeld aan het 48 volt-systeem. Schakelen geschiedt middels een AMG Speedshift-transmissie met negen verzetten en een dubbele koppeling. 4Matic+ vierwielaandrijving is standaard. Mercedes-AMG belooft een zeer directe gasrespons.
De CLS 53 moet net als de E 53 Coupé in 4,4 seconden naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. De E-klasse Cabrio heeft daar 0,1 tel langer voor nodig. De topsnelheid van de 53 AMG's is standaard begrensd op 250 km/h, maar is met het AMG Drivers Package te verhogen naar 270 km/h. Het gemiddeld verbruik ligt voor de CLS en E-klasse Coupé op 8,4 l/100 km, voor de E-klasse Cabrio op 8,5 l/100 km.
Op optisch vlak zijn de 53 AMG's te herkennen aan de twee horizontale strepen in de grille. Ook de twee horizontale lamellen in de luchthappers in de bumper zijn 53-eigen. Aan de achterzijde zijn de 53's te herkennen aan hun specifieke diffuser en de daarin geplaatste ronde uitlaateindstukken. Of Mercedes-AMG ook nog met een CLS 63 op de proppen komt, valt nog te bezien.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment