Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb een electronisch probleem met mijn CX5 GT-M AWD 2012 123000km.
    Bij het starten weigert hij soms met de mededeling dat ik de rem in moet trappen; uiteraard doe ik dit wel.
    Opnieuw proberen: meestal 1 keer, soms meerdere keren en dan start hij.
    meldingen dashboard die verschijnen:
    TPMS inspectie vereist
    SCBS inspectie vereist
    ESP symbool knippert
    I-stop symbool knippert

Soms blijven de meldingen de hele rit; soms verdwijnen ze spontaan.

De accu is goed
    Mijn Mazda dealer kent deze problemen niet uit ervaring.

Er zou toch een gemeenschappelijke oorzaak moeten zijn voor deze combinatie van meldingen?

er was ook een (spontaan afgaan) probleem met het alarm, maar dat is opgeheven door het bijstellen van de interieursensor door de installateur daarvan.

Wie kent dit probleem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Driessen Bekijk Berichten
      Ik heb een electronisch probleem met mijn CX5 GT-M AWD 2012 123000km.
      Bij het starten weigert hij soms met de mededeling dat ik de rem in moet trappen; uiteraard doe ik dit wel.
      Opnieuw proberen: meestal 1 keer, soms meerdere keren en dan start hij.
      meldingen dashboard die verschijnen:
      TPMS inspectie vereist
      SCBS inspectie vereist
      ESP symbool knippert
      I-stop symbool knippert

Soms blijven de meldingen de hele rit; soms verdwijnen ze spontaan.

De accu is goed
      Mijn Mazda dealer kent deze problemen niet uit ervaring.

Er zou toch een gemeenschappelijke oorzaak moeten zijn voor deze combinatie van meldingen?

er was ook een (spontaan afgaan) probleem met het alarm, maar dat is opgeheven door het bijstellen van de interieursensor door de installateur daarvan.

Wie kent dit probleem?
      Hallo Arnold, eerst en vooral welkom op het forum

Ik denk dat je beter ook een topicje kan openen bij 'Techniek' (zie linkje) voor deze specifieke vraag want hier zit je bij 'nieuwe auto's' en daar ga je meer members bereiken voor een eventuele oplossing.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hallo Arnold, eerst en vooral welkom op het forum

Ik denk dat je beter ook een topicje kan openen bij 'Techniek' (zie linkje) voor deze specifieke vraag want hier zit je bij 'nieuwe auto's' en daar ga je meer members bereiken voor een eventuele oplossing.

http://www.autoforum.be/forum/specifiek/techniek
        Heb ik al gedaan.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag de 2.5 awd getest.

Heel mooi afgewerkte wagen binnenin met alles er op en aan.
          Rijdt sportief en is toch heel comfortabel.
          Wat mij wel opviel is dat de voorste stoelen heel kort zijn.
          De zetel verwarming had ook serieus wat tijd nodig om zijn warmte af te geven.
          Zowel vooraan als achteraan.
          Na welgeteld 9,8km begon je het wat te voelen.
          Bij de huidige wagens is dat al na 30 seconden.
          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Vandaag de 2.5 awd getest.

Heel mooi afgewerkte wagen binnenin met alles er op en aan.
            Rijdt sportief en is toch heel comfortabel.
            Wat mij wel opviel is dat de voorste stoelen heel kort zijn.
            De zetel verwarming had ook serieus wat tijd nodig om zijn warmte af te geven.
            Zowel vooraan als achteraan.
            Na welgeteld 9,8km begon je het wat te voelen.
            Bij de huidige wagens is dat al na 30 seconden.
            Kameraad van mij heeft een 2.5 van nog geen jaar oud. Prachtig ding, wel nog niet mee gereden maar hij is er lovend over. Heeft die speciale OEM kit met alu trim laten plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• Zet er u de volgende keer eens in en laat mij weten wat jij er van denkt.
              den borre

Int3x0r

Comment

Zet er u de volgende keer eens in en laat mij weten wat jij er van denkt.
                Had ik het geweten, ben er vorige week zaterdag nog maar geweest bij hem.

MAAR, ik ben zaterdag op het salon. Zal eens checken. We zijn even groot dacht ik

Comment

• Ik kan 2 vuisten tussen de stoel en mijn knieholte steken.
                  Bij de onze is dat 1, net zoals bij vele andere. (Wat ik al veel vind)
                  Bij sommige is het een halve vuist of heb je zo een uitschuifbaar verlengstuk.

Op langere ritten ga je de mindere steun zeker voelen.
                  den borre

Int3x0r

Comment

Ik kan 2 vuisten tussen de stoel en mijn knieholte steken.
                    Bij de onze is dat 1, net zoals bij vele andere. (Wat ik al veel vind)
                    Bij sommige is het een halve vuist of heb je zo een uitschuifbaar verlengstuk.

Op langere ritten ga je de mindere steun zeker voelen.
                    Mijne A4, had uitschuifbare, beste uitvinding ooit. Ook de enige tot nu toe waar ik 1300km aan een stuk deed zonder rugpijn of krampen in de benen.

Weinig auto's die dit nu nog hebben.

Comment

• Een bmw met M-pack kan de nood aan uitschuifbare stoelen oplossen. Ik vond dat alleszinds zeer aangenaam zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Mijne A4, had uitschuifbare, beste uitvinding ooit. Ook de enige tot nu toe waar ik 1300km aan een stuk deed zonder rugpijn of krampen in de benen.

Weinig auto's die dit nu nog hebben.

Laat de A4 die wij gehad hebben (bouwjaar 2012, facelift) de enige auto geweest zijn waar ik absoluut geen 1300km mee kon rijden zonder rugpijn...
                        Meestal zelfs geen 100km zonder rugpijn. Die stoelen bij dat model van de A4 (kan niet vergelijken) staan niet recht in de auto en dus ook niet recht t.o.v. het stuur (om meer schouderruimte te creëren om beter te scoren bij crashtesten). Blijkbaar voor mij genoeg om rugpijn te hebben.
                        De onze waren wel leder maar geen uitschuifbare beensteun. Toch best erg dat je bij een premiummerk blijkbaar niet mag verwachten dat de standaard stoelen deftig zijn.
                        Kameraad heeft zijn BMW 3-reeks ingeruild wegens sinds die auto aanhoudende rugklachten....
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Mijn had wel de optionele S-Line zetels.

Comment

• je ziet het niet zo op zicht
                            maar als je op de zitting van de zetelverstelling, nog een extra knopje ziet, kun je de lengte van de zitting instellen, das dan het volledig zitvlak dan verschuift

Comment

• Iemand ervaring met het chippen van de 2.o l skyactiv moter van 165 pk benzine?
                              sinds 6 weken rij ik met de cx5.
                              rijcomfort super enkel de moterprestatie valt soms beetje tegen en verbruik gaat naar de 9.5 a 10 liter.
                              ook trage reactie op het gaspedaal.
                              ik had allesinds voor een 2litermoter meer verwacht

Comment

• +15pk max.
                                Is een atmosferische motor he...

Heb je daar dan niet mee testgereden? En qua trage reactie op het gaspedaal moet ik je toch resoluut tegenspreken. Reactie is veel sneller dan bij andere wagens. Maar de motor zal natuurlijk niet vlot aanvoelen als je dan niet in het juiste toerental zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joeri merckx Bekijk Berichten
                                  Iemand ervaring met het chippen van de 2.o l skyactiv moter van 165 pk benzine?
                                  Met deze auto niet, wel met DVX. Content van.
                                  Ze verwachen (maar hangt van exemplaar tot exemplaar af) ca. +15pk en +10nm
                                  Maar jouw auto gaat wsl wel heel anders aanvoelen. Wsl gaat hij sneller reageren op het gaspedaal.
                                  Maar hoe je het ook draait of keert, chiptuning heeft ook nadelen (illegaal, zwaardere slijtage van bepaalde onderdelen, slechter voor het milieu)

KLIK |&| KLAK

Comment

• Heb sinds een weekje de CX5 model 2018. Absoluut fantastisch, ik vind het verschil met mijn vorige CX5 (2013) heel groot, qua comfort, geluidsdemping enz en de auto ziet er prachtig uit. Maar één ding ben ik nog niet gewoon en dat is die GPS. Het overige van de multimedia installatie is puik, daar niet van, maar ik vind die kaart van de gps verschrikkelijk onduidelijk. Je kan er amper je eigen traject op zien, laat staan het verschil tussen een patattenweggetje of de E19 onderscheiden. Dan was dat in mijn vorige stukken duidelijker (Tomtom). En wat al helemaal een drama is, is de verkeersinformatie. Je moet al 5 schermen doorbladeren om ze uberhaupt te zien en dan slaat ze werkelijk nergens op. Gisteren 35 minuten file doorgeploeterd maar dat ding bleef volhouden dat er "5 minuten vertraging" was. Al goed dat ik mijn Waze op mijn telefoon heb ook. Iemand die een idee heeft hoe die verkeersinformatie binnenkomt? Is dat aan een account/abonnement gekoppeld? Hoe de werking te verbeteren? Kan die kaart een ander kleurenschema krijgen? enz....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                      Heb sinds een weekje de CX5 model 2018. Absoluut fantastisch, ik vind het verschil met mijn vorige CX5 (2013) heel groot, qua comfort, geluidsdemping enz en de auto ziet er prachtig uit. Maar één ding ben ik nog niet gewoon en dat is die GPS. Het overige van de multimedia installatie is puik, daar niet van, maar ik vind die kaart van de gps verschrikkelijk onduidelijk. Je kan er amper je eigen traject op zien, laat staan het verschil tussen een patattenweggetje of de E19 onderscheiden. Dan was dat in mijn vorige stukken duidelijker (Tomtom). En wat al helemaal een drama is, is de verkeersinformatie. Je moet al 5 schermen doorbladeren om ze uberhaupt te zien en dan slaat ze werkelijk nergens op. Gisteren 35 minuten file doorgeploeterd maar dat ding bleef volhouden dat er "5 minuten vertraging" was. Al goed dat ik mijn Waze op mijn telefoon heb ook. Iemand die een idee heeft hoe die verkeersinformatie binnenkomt? Is dat aan een account/abonnement gekoppeld? Hoe de werking te verbeteren? Kan die kaart een ander kleurenschema krijgen? enz....
                                      Gewoon waze blijven gebruiken, is gewoononklopbaar.
                                      Ik dacht dat android auto ondertussen ook beschikbaar is voor Mazda. Mss is dat een optie?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

• tx voor de suggestie. Maar een 300 euro uitgeven om Google Maps op het scherm van de auto te hebben ipv op mijn smartphone, is wat gek. Al de rest (Play Music enzo) interesseert me weinig. Ik gebruik Poweramp op mijn Smartphone en een iPod, dus qua muziek ben ik wel gesteld (zeker in combinatie met de Bose-installatie in deze auto). Telefonie gaat ook prima met de Mazda zelf.
                                        Zoals je zegt Waze is onklopbaar. Kon ik dat maar op het Mazda scherm hebben !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                          tx voor de suggestie. Maar een 300 euro uitgeven om Google Maps op het scherm van de auto te hebben ipv op mijn smartphone, is wat gek.

Zoals je zegt Waze is onklopbaar. Kon ik dat maar op het Mazda scherm hebben !!

Krijg je Waze niet op het scherm met die android auto app?

Comment

Working...
                                          X