Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda CX-5 (2017)

Mazda would like you to believe the 2017 CX-5 is all new. It isn’t. This latest version of the compact crossover SUV is, for the most part, mechanically identical to the vehicle that first arrived on our shores as a 2013 model.

Riding on an updated version of the same platform as before, the CX-5 sees the biggest changes in its exterior and interior styling. Outside, the crossover wears the latest evolution of Mazda’s Kodo design language, including a striking (and massive) grille up front. Chrome detailing surrounds the lower portion of the new maw and merges with the lower portion of the headlights.

Aside from its mug, the rest of the 2017 CX-5’s design is much tamer. The front fender lines flow into the doors in a way that’s reminiscent of the smaller Mazda CX-3, while a thick chrome piece defines the lower portion of the CX-5’s window line. At the rear, the changes are so minor as to be insignificant.

The exterior dimensions are much the same as well. Inside, an updated cabin shares design details with the larger Mazda CX-9, while the rear seats gain a new reclining function. Like the exterior, the CX-5’s insides are dimensionally similar to the previous model.

Power for the new CX-5 comes courtesy of Mazda’s familiar 2.5-liter four-cylinder engine, which makes 184 horsepower and 185 lb-ft of torque in the current model. A six-speed automatic transmission is expected to be the sole gearbox offered, while Mazda’s trick G-Vectoring Control, a system that improves steering response by gently reducing torque to the drive wheels on initial turn-in, is added to the mix. In other areas of the world, Mazda will offer the CX-5 with two additional engine choices, a 2.0-liter four-cylinder and a 2.2-liter diesel; however, a company spokesperson couldn’t confirm the availability of those two engines for our market. We’re holding out hope that the 2.0-liter makes it back into the CX-5 lineup, as it’s paired exclusively with a rare-for-the-segment manual transmission in the current model.

While the 2017 Mazda CX-5 may not be completely new, that’s not a bad thing. Given our appreciation of the current CX-5’s smooth ride, lively dynamics, and comfortable and ergonomically friendly interior, the latest model’s fresh looks and revised technologies may be change enough for one of our favorite compact crossovers.

Bron: www.caranddriver.com

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vergelijking oud-nieuw.

Comment

Comment

Comment

Blijft de mooiste mid-SUV!
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Erg knap idd! Alleen valt de levenscyclus van de modellen wat tegen, toch snel 4 jaar met ook nog een lichte facelift tussen. Is wel eigen aan veel Aziatische modellen, spijtig!

Comment

Leuk frontje...

Comment

Knap. Kijkt wat kwader van voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa
                    Blijft de mooiste mid-SUV!
                    +1
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Vandaag bij de Mazda dealer eens gaan luisteren wanneer ze deze knappe Mazda cx5 in de showroom gaan hebben. Men deelde me mee augustus - september 2017. Dat wordt dus nog lang wachten.

Comment

weet niet of exterior een verbetering is ?? de golving in de zijkant was magic, nu flat ?

Comment

Hoeveel verbruikt een 2.0 werkelijk eigenlijk ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gdc02 Bekijk Berichten
                            Hoeveel verbruikt een 2.0 werkelijk eigenlijk ???
                            Volgens Spritmonitor
                            252 Benzin 5,48 8,03 11,17
                            252 CX 5-en een 8 liter gemiddeld
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Comment

Comment

Hij ziet er weer net iets volwassener uit. Zowel front als achterpartij zijn een verbetering tov de vorige, naar mijn mening.
                                  Blijft sowieso één van de mooiste SUV's op de markt.

Comment

In elk geval ziet het interieur veel beter uit dan de nieuwe Q5, én met een wegklapbaar scherm...

Comment

Ben je dat zeker, van dat wegklapbaar scherm ?
                                      En, waarom maken sommigen daar zo een spel van, als een scherm niet kan wegklappen ?

Comment

GEREDEN: MAZDA CX-5

Al na vijf jaar vervangt Mazda de eerste generatie CX-5 door editie twee. Met verfijndere techniek en een aangescherpt uiterlijk spreken de Japanners zelfs over het eerste model van een nieuwe generatie Mazda’s. Wij hingen er alvast een blokje mee om.

De CX-5 is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesnummer dat inmiddels 25 procent van Mazda's verkoopvolume voor z'n rekening neemt. En hoewel de auto nog absoluut niet over z'n houdbaarheidsdatum is, achten de Japanners het toch nodig om hem te vervangen door een geheel nieuw model. Het nieuwe uiterlijk is volgens z'n ontwerpers ";de aftrap van een nieuwe designtaal voor een komende generatie Mazda's". Onder de motorkap zien we weinig verrassingen, in basis gaat het om dezelfde SkyActiv-motoren en transmissies zoals die ook in het vorige model zijn gebruikt, alleen dan geüpdatet net als in de Mazda 6. Wij zijn op pad geweest met de vierwielaangedreven versie voorzien van een 160 pk benzinemotor en automatische transmissie. Hiermee is de auto prima bediend. Wel laat de motor duidelijk horen wanneer-ie aan het werk moet. Wellicht dat dit extra opvalt doordat Mazda z'n best heeft gedaan om het geluid van de banden en de rijwind zo veel mogelijk buiten te sluiten. De grote vernieuwing zit vooral in de carrosserie en het onderstel. Stijfheid lijkt hierbij het kernbegrip. Mede dankzij het standaard in de software meegeleverde G-Vectoring Control maakt het de CX-5 een strak sturende auto die lekker stabiel op de weg ligt zonder dat het ook maar een moment oncomfortabel wordt.

Comment

Working...
                                        X