Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    De 2.5 voldoet toch ?

    Comment


    • #42
      Ja maar dan zit je met een veel hogere tax en dito aankoopprijs. Zelfs zonder turbo, het is beteouwbaarder en hoeft niet maar... feit is wel dat je een 1.6 tdi'tje moeilijk kan bijhoude int begin.

      En nee ik ben geen strepentrekker maar ik vind dat wel vervelend.

      Los hiervan blijf ik wel mazdafan. Ik zou eens met de 2,5 moeten rijden. Het enige dat ik weet is dat ik uit mijn laguna stap met 2dci 150 pk en instap in mijn houders hun cx5 163pk benzine dat ik het gevoel heb dat er maar 100pk in zit. En dat komt niet door de koets maar door de atmobenzine zonder koppel.
      0-100tijden zijn dezelfde maar wat is dat dan waard.
      Last edited by SteakFriet; 02/05/2017, 12:16.

      Comment


      • #43
        Ook als je in de toeren gaat? Het is een benzine zonder turbo...

        Comment


        • #44
          Nogal logisch dat een Cx-5 2.0 i, sloom is bij lage toeren, er is slechts 210 Nm koppel bij 4000 toeren…
          Daarnaast ook al een beetje zwaar, met veel luchtweerstand.

          Sommige 1.0 3 cilinder met Turbo hebben evenveel koppel, bij slechts de helft van de toeren. Als je alle vermogen gaat gebruiken verbruiken ze natuurlijk ook evenveel als een 2.0 i



          De turbo loze oplossing van Mazda, is goed voor het imago, voor klanten die met 2.0 willen rijden, maar heeft natuurlijk ook een “grote” keerzijde…..

          Comment


          • #45
            Akkoord, aan de stoplichten moet de 2.0 SkyActiv het afleggen tegen de meeste turbogeblazen blokken. Maar in ruil krijg je een motor met een breed bruikbaar toerenbereik, wat in de praktijk aangenamer is dan het on-off karakter van de vele turbogeblazen koffiemolentjes. Cruisen aan 1500-200 toeren/minuut verloopt stil en trillingsvrij. Vlotte hernemingen zijn zeker mogelijk mits terugschakelen, vanaf 3000 toeren/minuut zit er zeker genoeg pit in de motor. Tel daarbij het zeer aanvaardbare verbruik (7l/100km is zeker mogelijk) en de betrouwbare reputatie, en je hebt toch een mooi totaalpakket.
            Zwaar is de CX-5 trouwens niet: een 2.0 SkyActiv G met voorwielaandrijving en manuele versnellingsbak weegt 1290 kg. Ik kan me wel voorstellen dat een 4WD met automaat aan de trage kant moet zijn.

            Comment


            • #46
              Er bestaan ook turbo geblazen (benzine) koffiemolentjes, met een breed bruikbaar toeren bereik, zonder on-off karakter, waarmee je vlot en trillingvrij kan cruisen, vanaf 1300 tr/m.
              Bij een turbo benzine met volledig variabele kleptiming daalt het koppel quasi niet tss 2000 en 6000 tr/m. (bv Giulietta 1.4 MultiAir met 250 Nm, 170 pk)

              Met een automaat (TCT 6) zit je in het normale verkeer tussen 1400 tr/m en 2400 tr/m (bij 120 km/u) en rijden kan dan ook nog zuinig.

              Het on-off karakter ken ik alleen bij turbo dieseltjes met een “tractor” effect tussen 2000 en 2500 tm/min, waardoor het bv met een 1.2 en 1.6 Tdi heel “moeilijk” is om schokvrij te rijden en je veel moet schakelen om in het ideale toerental te blijven.

              Comment


              • #47
                De vw 1.6 Tdi was anders perfect schokvrij te rijden... heb er zo'n 3 versleten... reed vanzelf en zeker niet bruut in vgl met de oude 1.9 tdi!
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                  De vw 1.6 Tdi was anders perfect schokvrij te rijden... heb er zo'n 3 versleten... reed vanzelf en zeker niet bruut in vgl met de oude 1.9 tdi!
                  Elke bestuurder zijn rijstijl is uiteraard anders.

                  Mijn collega werd zich pas bewust, van zijn rijstijl, toen zijn kinderen wagenziek werden in zijn nieuwe Octavia 1.6 Tdi, daarvoor men een Corolla benzine geen problemen.
                  Nu rijdt hij met de Corsa 1.2 benzine van zijn vrouw naar zee. Zelf rij ik om dezelfde reden niet veel met hem mee.

                  Idem voor kinderen familie met een Mondeo 1.8 TDi (125 pk) deze heeft dan ook een extreem turbo gat. (met veel koppel) Probleem is er niet als die kinderen met mijn auto meerijden…

                  Comment


                  • #49
                    Vanochtend al een vrachtwagen met nieuwe CX-5's op de E34 gezien, eerste dealermodellen?

                    Comment


                    • #50
                      Ik heb vorige week een nieuwe CX 5 besteld, opnieuw een rode Skycruise 2,2D 175 pk AT , volgens de dealer staat hij in de productieplanning van juli en de levering is voor eind augustus - begin september.

                      Twijfels over de motorversie had ik niet, enerzijds omdat wij met de huidige op 3 jaar tijd een dikke 80K gereden hebben, anderzijds denk ik dat ik de punch van die dieselmotor teveel zou missen.
                      Ook mee te nemen in onze redenering was het verbruik, ons gemiddelde verbruik ligt met onze huidige CX 5 op een 8,3 - 8,6 L/100Km, ik vermoed dat dit met de benzine versie nog hoger zou zijn, en benzine is bij mijn weten nog steeds duurder aan de pomp, het verschil in BIV en wegentaks tussen de 2,2 D 175pk en de 2,5 benzine (die nog niet te verkrijgen is) is verwaarloosbaar vind ik.

                      Op 8 juni is er een lanceringsfeestje bij de dealer.

                      Voor de geïnteresseerden, ergens in augustus komt er een Zeal Red CX 5 2,2D 175 pk AT op de tweedehandsmarkt
                      CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                      Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

                      Comment


                      • #51
                        10juni zijn er ook opendeurdagen met deze. Misschien toch eens gaan piepen? Deze zomer komt er sowieso iets nieuws/2dehands bij mij. Wel sowieso een benzine. Ik blijf bang voor de overstap van een diesel met 350nm/150pk naar de turboloze mazda... hij valt wel net binnen budget dus blijft een optie.


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Vandaag zien staan in de showroom bij mijn dealer.
                          Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                          Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                            Vandaag zien staan in de showroom bij mijn dealer.
                            En wat zijn de eerste bevindingen?

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten

                              En wat zijn de eerste bevindingen?

                              Persoonlijk heb ik het niet zo voor zo auto's. Heb liever een break.
                              Ik vind de gril vooraan nog al groot.
                              Ik heb een gsm foto


                              Last edited by mister lee; 03/06/2017, 21:14.
                              Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                              Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                              Comment


                              • #55
                                Dat is ook weer een gewoonte hoor, als je een tijd met een "hoogpoter" hebt gereden, en dan eens in een "normale" auto stapt, is het net alsof ge in de grond valt .
                                Ik hoor toch van de meeste mensen die reeds gewoon zijn wat hoger te zitten, dat liefst zo houden, en dus bij de hoogpoters blijven.

                                Welke uitrusting had die CX 5 op jouw foto's ?

                                Wel jammer dat al die crossovers tegenwoordig op van die smalle bandekes staan en dat die dan ook teveel naar binnen staan, en dat allemaal voor die norm te halen.

                                Mijn huidige velgen op mijn CX5 verhuizen beslist opnieuw terug mee, en deze keer ga ik zelfs de originele niet gebruiken als winterwielen denk ik.

                                Dropbox is a free service that lets you bring your photos, docs, and videos anywhere and share them easily. Never email yourself a file again!
                                CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                                Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                  Wel jammer dat al die crossovers tegenwoordig op van die smalle bandekes staan en dat die dan ook teveel naar binnen staan, en dat allemaal voor die norm te halen.

                                  Mijn huidige velgen op mijn CX5 verhuizen beslist opnieuw terug mee, en deze keer ga ik zelfs de originele niet gebruiken als winterwielen denk ik.
                                  Wageffe. Hierboven zeg je dat het verbruik meegespeeld heeft in je beslissing, en nu zeg je dat je er bredere velgen onder gaat steken? Ligt het aan mij (en heb ik slecht gelezen), of lijkt dat elkaar tegen te spreken?

                                  Comment


                                  • #57
                                    Mijn opgegeven verbruik is met de bredere banden, ik merk trouwens geen noemenswaardig verschil als ik in de winter op originele wielen sta met winterbanden, maar dat kan natuurlijk net aan het feit liggen dat het winterbanden zijn.

                                    Ik stelde enkel dat het verbruik van zo'n 2,5 benzine allicht hoger zou liggen dan de 2,2D die ik nu heb, in die zin heeft het verbruik meegespeeld + mijn opmerking dat benzine duurder is dan diesel.
                                    CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                                    Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                      Dat is ook weer een gewoonte hoor, als je een tijd met een "hoogpoter" hebt gereden, en dan eens in een "normale" auto stapt, is het net alsof ge in de grond valt .
                                      Ik hoor toch van de meeste mensen die reeds gewoon zijn wat hoger te zitten, dat liefst zo houden, en dus bij de hoogpoters blijven.

                                      Welke uitrusting had die CX 5 op jouw foto's ?

                                      Wel jammer dat al die crossovers tegenwoordig op van die smalle bandekes staan en dat die dan ook teveel naar binnen staan, en dat allemaal voor die norm te halen.

                                      Mijn huidige velgen op mijn CX5 verhuizen beslist opnieuw terug mee, en deze keer ga ik zelfs de originele niet gebruiken als winterwielen denk ik.
                                      Als ik een hoogpoter wil zou ik liever een Land-Rover Discovery hebben maar is een ander prijskaartje
                                      Ik weet niet welke CX5 het was. Het was wel met leder en een handbak.( Er stond nog geen bordje bij)
                                      Er stonden buiten maar liefst 2 vrachtwagens vol met CX5 te lossen. De baas van de garage zij dat deze allemaal al verkocht waren.
                                      Last edited by mister lee; 04/06/2017, 10:50.
                                      Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                      Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                                        Er stonden buiten maar liefst 2 vrachtwagens vol met CX5 te lossen. De baas van de garage zij dat deze allemaal al verkocht waren.
                                        Ja hoe ik het begrijp is Mazda zeer goed bezig kijkende naar hun productiecapaciteit. Een Mazda 3 benzine heeft ook een levertijd van meer dan een half jaar, wat maakt dat mazda garages (hier in de buurt alleszins) deze ook nooit op stock hebben. De stockwagens die onderweg zijn, zijn altijd verkocht voordat deze effectief aankomen.

                                        Ik heb zelf interesse in de Mazda 3 met 2.0 maar van de 2 mazda garages hier in de buurt heeft er geen van de 2 de afgelopen 5 maanden een 3 gehad in benzine en manueel.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                          Ja hoe ik het begrijp is Mazda zeer goed bezig kijkende naar hun productiecapaciteit. Een Mazda 3 benzine heeft ook een levertijd van meer dan een half jaar, wat maakt dat mazda garages (hier in de buurt alleszins) deze ook nooit op stock hebben. De stockwagens die onderweg zijn, zijn altijd verkocht voordat deze effectief aankomen.

                                          Ik heb zelf interesse in de Mazda 3 met 2.0 maar van de 2 mazda garages hier in de buurt heeft er geen van de 2 de afgelopen 5 maanden een 3 gehad in benzine en manueel.
                                          Je moet wat geluk hebben maar er zijn er wel. Ik zelf heb geluk gehad ik wou een MZ6 benzine 145 of 163 maakte mij maakte het niet veel uit. Ik had keuze uit een 145 en een 163 met alles op en aan. Anders is het wel 4 tot 6 maand wachten als je geen stock wagen wil. Heb net gekeken op autoscout er staan er 3 tal met een 2,0 de rest is een 1,5
                                          Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                                          Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

                                          Comment

                                          Working...
                                          X