Oorspronkelijk geplaatst door 2ge
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5 (2017)
Collapse
X
-
Net een nieuwe CX5 skycruise gaan oppikken, maar, ivm het soundsysteem:
1) leest geen NTFS schijven
2) speelt geen lossless audio (flac? wav?) WTF??
Voorlopig dus op mp3 modus.
Ik kom van Harman Kardon uit een bmw - 2.5 jaar oud en dat ding deed het probleemloos hiermee... zonde, want het Bose systeem komt qua sound dicht bij de harman (hoewel een surround functie iets beter was geweest)
Of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk BerichtenNet een nieuwe CX5 skycruise gaan oppikken, maar, ivm het soundsysteem:
1) leest geen NTFS schijven
2) speelt geen lossless audio (flac? wav?) WTF??
Voorlopig dus op mp3 modus.
Ik kom van Harman Kardon uit een bmw - 2.5 jaar oud en dat ding deed het probleemloos hiermee... zonde, want het Bose systeem komt qua sound dicht bij de harman (hoewel een surround functie iets beter was geweest)
Of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
zaterdag getekend voor eencx5 soul red 2.0 prestige. Ten laatste 7/08 hebben we hem.
We tellen af.
Kan iemand bovenstaande vertalen. Dus als ik een usb met een hoop MP3's aansluit dan kan de wagen het afspelen?
Wat zijn deze andere bestanden?
Ik ben nog leek op dit gebied. ;-)
- Likes 1
Comment
-
Mp3 comprimeert de muziek, lees maakt de bestanden kleiner waarbij kwaliteit verloren gaat.
Bij losless blijven de bestanden intact, maar nemen ze meer plaats in. Op een goede audio installatie hoor je het verschil...
Best eens testen met iPhone, ipad, iPod ...
Extra geheugen voor je Apple product: http://www.ebay.com/itm/Flash-Drive-...3D281869352201
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenMp3 comprimeert de muziek, lees maakt de bestanden kleiner waarbij kwaliteit verloren gaat.
Bij losless blijven de bestanden intact, maar nemen ze meer plaats in. Op een goede audio installatie hoor je het verschil...
Best eens testen met iPhone, ipad, iPod ...
Extra geheugen voor je Apple product: http://www.ebay.com/itm/Flash-Drive-...3D281869352201
Soit, sluit die usb-stick aan (geformateerd als FAT, als dit je niets zegt dan hoef je niets te doen want ze worden standaard volgens FAT-bestandsindeling geleverd) en luister naar muziek. Alternatief kun je Spotify Premium nemen (deel een family account van 15 euro met zes mensen in totaal en betaal elk 2,5 euro per maand) en dan hoef je niet te klooien met extra geheugen, usb-sticks, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
Ik betwijfel me of je, zelfs met het beste beschikbare geluidssysteem op de CX-5, een verschil zal horen in de auto. Zeer benieuwd hoeveel er bij een blinde test van tien liedjes er telkens de flac zullen uithalen.
Soit, die zou minstens wav moeten ondersteunen; flac is leuker omdat je daar meer kan bij taggen.
Er is immers ook een cd speler aanwezig dus zou je een 1/1 rip moeten kunnen afspelen, is toch de logica zelve?
Heb er nu een ipod aanhangen - mp3 stuff. Ik zal eens proberen mijn library naar apple lossless om te zetten, maar ik zie op tegen al dat gedoe...
Iets anders wat mij irriteert: de GPS; als die mevrouw spreekt, doet ze dat aan de kant van de bestuurder, de klank van de audio valt daar dus weg. Ik had liever gehad dat ze spreekt over alle speakers, in stereo minstens, terwijl de muziek op dat moment wordt gedimd. Langs een kant spreken en de andere kant muziek is niet echt ideaal... Bon, dat wordt men wel gewoon, maar toch... De passagier begrijpt dus totaal niet wat er aangegeven wordt door de gps...dat is soms wel handig :-)
Comment
-
Op Bose wordt sowieso ferm neergekeken door echte audiofielen. Bose is enkel marketing. Kwaliteit ga je er niet vinden. Het zijn standaard, goedkope componenten in een min of meer design-kastje gepropt en vervolgens aangeprezen als premium, wat het niet is. Het is niet dat die speakers inherent slecht zijn want dat zijn ze niet, gewoon dat het net hetzelfde is als een goedkope fabrikant. Inlezen doe je hier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenOp Bose wordt sowieso ferm neergekeken door echte audiofielen. Bose is enkel marketing. Kwaliteit ga je er niet vinden. Het zijn standaard, goedkope componenten in een min of meer design-kastje gepropt en vervolgens aangeprezen als premium, wat het niet is. Het is niet dat die speakers inherent slecht zijn want dat zijn ze niet, gewoon dat het net hetzelfde is als een goedkope fabrikant. Inlezen doe je hier.
Zelf zou ik absoluut nooit Bose aanschaffen omdat de prijzen absoluut veel te hoog liggen voor de kwaliteit die ze bieden. Maar het is zeker beter dan "een standaard goedkope fabrikant".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenOp Bose wordt sowieso ferm neergekeken door echte audiofielen. Bose is enkel marketing. Kwaliteit ga je er niet vinden. Het zijn standaard, goedkope componenten in een min of meer design-kastje gepropt en vervolgens aangeprezen als premium, wat het niet is. Het is niet dat die speakers inherent slecht zijn want dat zijn ze niet, gewoon dat het net hetzelfde is als een goedkope fabrikant. Inlezen doe je hier.
Comment
-
Ik heb mijn auto (wel een MX-5, geen CX-5) niet bewust gewild met of zonder Bose, het zit er standaard op. En ik vertrouw op Mazda dat ze goede onderdelen in hun auto's monteren, of althans goed genoeg voor de gemiddelde Mazda-koper. Ik stel mij niet de vraag of de Bilstein schokdempers, de Eibach veren, de Recaro stoelen, de Bridgestone banden of de Bose speakers wel zullen volstaan. Ik vertrouw op Mazda daarvoor. En dit audio systeem volstaat voor mij. Zeker voor in een auto.
Comment
-
Het gaat nu even niet over een concept. Het gaat over een audio systeem. Ik hoef toch niet 100% van de tijd die ik rij naar de motor te luisteren, ik wil soms ook eens naar muziek luisteren.
Onze andere auto is een Mazda 5, daar zit zelfs geen speciaal systeem in, en daar ben ik ook tevreden mee. Maar ja, een Mazda 5 is nog een ander concept zeker :-)
Twintig jaar geleden hadden de meeste auto's zelfs geen cruise control, nu zijn er al velen ongelukkig als het geen adaptive CC is.
Of het nu mp3 of flac is, weinigen zullen het verschil merken, en je hoeft je er heus niet ongelukkig bij te voelen ;-)
Comment
-
Iemand zijn geluk hangt niet af van materiële zaken... Wat voor mij belangrijk is:
Niet het beste willen, maar er wel het beste van maken. En daar voldoening in vinden. En ja, ik bewaar mijn muziek losless...
Adaptieve Cc is een veiligheidsmaatregel en staat los van Cc. En we gaan hiermee off topic.
Comment
-
Echt niet offtopic. Ik reageer op de persoon die postte "Geen flac, wtf ?" Ik probeer hem duidelijk te maken dat dit niet zo een ramp is, dat je je daar niet ongelukkig hoeft door te voelen. Want bij bepaalde mensen hangt geluk wel af van materiële zaken.
En ja, adaptive CC wordt inderdaad een veiligheidsmaatregel genoemd. Ik catalogeer het bij de comfortopties:-)
Maar hoe kan het los van CC staan ? Zijn dat dan 2 aparte systemen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenEcht niet offtopic. Ik reageer op de persoon die postte "Geen flac, wtf ?" Ik probeer hem duidelijk te maken dat dit niet zo een ramp is, dat je je daar niet ongelukkig hoeft door te voelen. Want bij bepaalde mensen hangt geluk wel af van materiële zaken.
Ik denk dat je niet begrepen heb wat ik bedoel.
Ik ben niet "ongelukkig" omdat dat ding geen flac, noch wav speelt. Ik begrijp gewoon niet dat in dit audio-concept een "verouderd" entertainment systeem zit. Al wat ik aankaart is op te lossen met een software update. Die update, die had er dus al zeker 2,5 jaar moeten zijn. Da's al. Ik had het moeten checken op voorhand natuurlijk, als het mijn gelukzaligheid zou beïnvloeden had ik toen kunnen afhaken, nu zit ik ermee, ocharme :-)
Dirk heeft het wel begrepen als hij zegt "haal je er alles uit wat er in zit/luid is niet beter" - en dat is zowel van de kant van de fabrikant (de feature ondersteunen) als de kant van de consument bekeken( de feature gebruiken). Iow, het is gewoon jammer dat het niet ondersteund wordt, zeker omdat ze er tralala van maken bij verkoop.
Over BOSE spreek ik mij niet uit - ja iedereen kakt er op, da's een feit - het is de eerste keer dat ik zo'n systeempje in een wagen heb en ik kan maar vergelijken met wat ik eerder had (Infinity/HK/Dynaudio/Focal). Het klinkt zeker niet belabberd, integendeel. Zodra het 'beter' is dan de standaard rommel, ben ik al tevreden. Om muziek te beluisteren kruip ik wel op mijn zolder.
Zodra ik tijd heb test ik het eens uit met alac op de ipod en nog eens aparte (wifi) dac via aux - weten we direct wat de dsp waard is ook.
Heb sowieso al doorgespeeld aan Mazda - ze doen er maar mee wat ze willen. Een dagje werk om dat eens te programmeren en 't is opgelost ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEen wifi DAC... Vertel....
Comment
Comment