Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• testrit gaan maken, inderdaad weinig vuurwerk maar wel heel aangename auto om mee te rijden in Belgische verkeersdrukte ( behalve volgens mij veel rolgeluiden , banden Toyo )
    heel volledig uitgerust , alles werkt perfect

Comment

• Het is toch heel vreemd dat de 2,5 benzine de steeds terugkerende kanttekening krijgt dat hij punch mist.
      Ik rijd zelf met de 2,2 diesel en vind die echt sleuren, terwijl hij op papier de duimen moet leggen voor de 2,5... (acceleratiecijfers automaat 9,2sec voor de 2,5 en 9,5 voor de diesel)
      (Al zie ik wel op youtube dat de diesel in realiteit naar 8,6sec gaat op de 0-100)
      Veel zal te maken hebben met het koppelgevoel zijn neem ik aan ?

Enfin, over een gebrek aan vuurwerk hebben wij geen klagen met onze diesel.

Ter info ons verbruik na 6.500km = 8,3l/100km (bij de vorige (zelfde motor en transmissie) was dit 8,7l/100km na 90.000km) (255/45/20" banden Dunlop)
      CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
      Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Het zal denk ik veel te maken hebben met het ontbreken van een turbo , gaat zonder extra boost vol door van lage naar hoge toeren( prachtig geluid ), rij zelf met de 2.5 benzine , verbruik na 3 weken en ongeveer 800km 7.8 liter . Bij rustig rijden schakelt de automaat rond de 2000 a 2500 toeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2ge Bekijk Berichten
          Het zal denk ik veel te maken hebben met het ontbreken van een turbo , gaat zonder extra boost vol door van lage naar hoge toeren( prachtig geluid ), rij zelf met de 2.5 benzine , verbruik na 3 weken en ongeveer 800km 7.8 liter . Bij rustig rijden schakelt de automaat rond de 2000 a 2500 toeren.
          Amai, wel zuinig voor een 2,5 benzine.
          Toen wij hem pas hadden gaf hij eerst 8,7l aan, de eerste 1000km hebben we het rustig aan gedaan, jij ook waarschijnlijk ?
          Denk ook dat ons bredere banden een aandeel hebben in het meerverbruik, maar het is het meer dan waard, heb nu zelfs winterbanden in 20" gekocht ook, op de vorige had ik de winterbanden op de originele 19" velgen van Mazda gelegd, maar ik vond het echt nergens op lijken.
          De 19" velgen en stock banden liggen in opslag tot we hem weer verkopen, of ik naar de keuring moet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten

Amai, wel zuinig voor een 2,5 benzine.
            Verbruik is in de praktijk in de eerste plaats afhankelijk welk vermogen dat je gebruikt. Niet van cc.

Kleine cc en zelfde vermogen, geeft alleen een laag verbruik als je weinig vermogen gebruikt….(door lagere interne wrijving)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Verbruik is in de praktijk in de eerste plaats afhankelijk welk vermogen dat je gebruikt. Niet van cc.

Kleine cc en zelfde vermogen, geeft alleen een laag verbruik als je weinig vermogen gebruikt….(door lagere interne wrijving)
              Heel simpel uitgelegd, wanneer je een paard voor een zware wagen spant zal dit veel energie en moeite kosten voor dit beestje.
              Wanneer je 2 paarden voor dezelfde wagen spant moeten ze beide veel minder moeite doen en weinig energie verbruiken.
              Als je aan dezelfde kar 10 paarden zet, zal het wel vooruit gaan , maar zijn de voeder en onderhoudskosten ietsje buitensporig....

Comment

Als je aan dezelfde kar 10 paarden zet, zal het wel vooruit gaan , maar zijn de voeder en onderhoudskosten ietsje buitensporig....
                Maar het ego gaat wel 10x vooruit

Lodewijk XIV dacht ook altijd een 8 span nodig te hebben, terwijl een 2 span voldoende was in de files van Parijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Maar het ego gaat wel 10x vooruit

Lodewijk XIV dacht ook altijd een 8 span nodig te hebben, terwijl een 2 span voldoende was in de files van Parijs
                  Indien je bezorgd bent om je ego moet je geen Mazda kopen, moet je eerder voor bmw, Mercedes, audi,... gaan

Comment

• Ja wat heeft een ego nu met cc te maken . Dus gij denkt dat 2ge diene 2,5 gekocht heeft voor zijn ego ? Rare kronkels zulle.

Kan uit ervaring zeggen dat een grotere motor dikwijls zuiniger is dan een kleine als je ze normaal gebruikt en niet super eco gaat rijden.
                    Last edited by ; 27/11/2017, 18:41.

Comment

Indien je bezorgd bent om je ego moet je geen Mazda kopen, moet je eerder voor bmw, Mercedes, audi,... gaan
                      En de prijs voor dat ego is dan een investeringskost die zowat €15000 is voor eenzelfde uitrusting, toegegeven, de restwaarde zal dan wel beter zijn, en de verkoopbaarheid op de tweedehandsmarkt, maar om die €15000 meerkost er terug uit te halen, ik weet het zo nog niet.
                      En als je dan al wat langer met een wagen rijd, vb 7 jaar dan haal je het er imho al zeker niet meer uit.
                      Mijn conclusie, een auto is de slechtste investering die je kan doen (weet iedereen) en als je dan al toegeeft aan je ego nog meer.

Heel content met mijn Mazda, zeker de nieuwe CX5 die toch een serieuze stap richting premium gezet heeft, doet mij de prijzen van Audi en co steeds meer walgelijk vinden.
                      Al moet er een kanttekening gemaakt worden dat de Skycruise die wij hebben ook niet goedkoop te noemen is, maar toch in vergelijking met Bmw, Audi, VW, Mercedes en Volvo zeker wel.

Comment

• Dus iedereen die een Audi en co koopt doet dit voor zijn ego ? Hier hoor ik rare zaken zulle

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Dus iedereen die een Audi en co koopt doet dit voor zijn ego ? Hier hoor ik rare zaken zulle
                          Natuurlijk niet, maar je kan niet rond het feit dat die merken nu eenmaal een pak meer kosten en ik stel enkel dat die meerkost vooral in de badge zit, en dat heb ik persoonlijk er (nog)niet voor over.
                          Het zou mij verwonderen dat er mensen zijn die zo naïef zijn om te denken dat die meerkost enkel in de gebruikte materialen en de uitrusting zit .
                          Dus in zeker zin weet je dat je "teveel" betaald bij die merken, is dat dan ego als je toch voor zo'n merk kiest, dat laat ik in het midden, moest budget geen punt zijn, dan zou ik ook een Tesla kopen, een auto aankopen is voor iedere autoliefhebber een emotionele aankoop.

Comment

• Weette... zolang we maar content zijn, da's het belangrijkste hee. Dat er veel badgekopers tussen zitten, klopt wel.
                            K vind die CX5 in ieder geval een schoon machien! Mooi interieur ook zo op de foto's te zien. En denk dat uw motorisatie de best rijdende is. De 2,5 heeft eigenlijk relatief weinig vermogen volgens zijn cilinderinhoud. Zou d'r ook wel eens willen mee rijden...

Comment

• proefrit 3 uur gedaan met 2,5 , enige opmerking : beetje rolgeluiden
                              anders : prachtig machien dus besteld; levering maart, april 2018

Comment

• Proficiat. Ik heb net in het Mazda 6 topic gepost dat ik die ook zou verkiezen over de CX-5, maar dat is omdat een SUV minder mijn ding is. Maar die van Mazda zijn wel uitzonderingen, die kunnen mij best bekoren, zeker de CX-5, goeie keuze ;-)
                                Welke kleur heb je gekozen ?

Comment

• Sonic Silver 45 P
                                  dacht eerst aan Machine Gray , maar was toch een beetje te donker....

Comment

• MAZDA SLIJPT CX-5 FIJN

KLEINE TECHNISCHE AANPASSINGEN

Mazda's huidige CX-5 is nog lang niet oud genoeg voor een facelift, maar dat weerhoudt de fabrikant er niet van om de auto op technisch vlak te moderniseren. Het merk voert een reeks kleine wijzigingen door voor de SkyActiv-G benzine- en SkyActiv-D-dieselmotoren.

Mazda past onder andere de zuigers van zowel de SkyActiv-G 2.0 als de 2.5-variant aan om trillingen nog verder te reduceren. Het merk monteert andere exemplaren, die zoals gezegd niet alleen de trillingen moeten verminderen, maar ook de weerstand in de motor moeten verlagen. Tevens monteert Mazda aangepaste injectoren, exemplaren die net even efficiënter zijn dan de units die nu in de SkyActiv-G-blokken zitten. Daarnaast neemt Mazda het motormanagementsysteem onder de loep. Bovenstaande zaken moeten het brandstofverbruik en de loop van de motoren verder verbeteren. Dan is er nog een grotere noviteit die alleen op de 2,5-litervariant van de benzinemotor van toepassing is. Dat blok maakt namelijk kennis met cilinderuitschakeling. Bij lage motorbelasting worden twee van de vier cilinders, de nummers twee en drie, uitgeschakeld.

Daarnaast ondergaat ook de 2.2 SkyActiv-D een stel aanpassingen. Het merk introduceert een 190 pk sterke variant die 450 Nm sterk is. Het lijkt erop dat deze in elk geval in het thuisland dient ter vervanging van de 175 pk en 420 Nm sterke 2.2. Verder maakt de CX-5 in het thuisland in elk geval kennis met een 360-gradencamera.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bike Bekijk Berichten
                                      Sonic Silver 45 P
                                      dacht eerst aan Machine Gray , maar was toch een beetje te donker....
                                      Wanneer komt de uwe binnen eigenlijk ? Krijgt jouw nieuwe wagen die moderniseringen ook die hierboven genoemd werden ? Denk dat jij een hele goede keuze maakte!

Comment

• Levering is voorzien eind april, als deze wijzigingen van toepassing zijn voor modellenreeks 2018 zal dat bij mij van toepassing zijn.Cylinderuitschakeling sowieso.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bike Bekijk Berichten
                                          Levering is voorzien eind april, als deze wijzigingen van toepassing zijn voor modellenreeks 2018 zal dat bij mij van toepassing zijn.Cylinderuitschakeling sowieso.
                                          Tof! Hou ons op de hoogte, komt weinig aan bod op het forum... Wellicht onverslijtbaar die wagen. Grote cilinderinhoud en geen uitgeperst vermogen. En een laag verbruik...

Comment

Working...
                                          X