Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nog een goei 70 dagen, niet dat ik aftel of zo......hou forum zeker op de hoogte

Comment

• Bij mijn cx5 2.5 van november 2017 is de cilinderuitschakeling ook aanwezig, evenals i-loop. I-loop kan je volgen in een apart menu, maar denk niet dat dit veel bijdraagt aan brandstofverbruik. De extra ( batterij ) opslag is vrij snel vol maar nog sneller terug leeg. Bij de cilinderuitschakeling valt de brandstofmeter naar ca. 5l verbruik.
      Na 4000km is het algemeen gemiddelde 7.5 l verbruik, deze tankbeurt, na 120km zit ik op 6.9 l . Bij veel korte afstanden met koude motor gaat het verbruik naar 10 a 12 l . , en wanneer je het gaspedaal diep intrapt: prachtig geluid...en snel

Comment

• Bedankt om te delen! Het verbruik is dan nog beter dan ik dacht precies! Schitterend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Bedankt om te delen! Het verbruik is dan nog beter dan ik dacht precies! Schitterend!
          Met mijn vorige cx5 2l handgeschakeld had ik een verbruik van 5.9 gemiddeld. Met deze speel ik veel met de adaptive cruise controle, geeft zelf gas, remt zelf en door op de juiste momenten uit of in te schakelen haal je de eigenaardigheden van het systeem eruit. In de file moet je de rem en gas niet gebruiken, volgt gewoon de auto voor u .

Comment

• Ah de nieuwe CX5 heeft ook al follow-to-stop? Ik weet dat bij de andere modellen van Mazda deze uitvalt onder de 30km/h. Fijn om te zien dat dit er ook op vooruit gaat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2ge Bekijk Berichten
              Bij mijn cx5 2.5 van november 2017 is de cilinderuitschakeling ook aanwezig, evenals i-loop. I-loop kan je volgen in een apart menu, maar denk niet dat dit veel bijdraagt aan brandstofverbruik. De extra ( batterij ) opslag is vrij snel vol maar nog sneller terug leeg. Bij de cilinderuitschakeling valt de brandstofmeter naar ca. 5l verbruik.
              Na 4000km is het algemeen gemiddelde 7.5 l verbruik, deze tankbeurt, na 120km zit ik op 6.9 l . Bij veel korte afstanden met koude motor gaat het verbruik naar 10 a 12 l . , en wanneer je het gaspedaal diep intrapt: prachtig geluid...en snel
              Indrukwekkend.

Comment

• Wat zijn de ervaringen met een 2.0 benzine skydrive 163 pk handgeschakeld ? Verbruik etc ?

Comment

• Weet er iemand of volgende nog steeds van kracht is:
                  • Customer orders car
                  • Towards the end of every month, dealers are asked to file their orders
                  • These are then collated along with the cars Mazda Motors UK has ordered
                  • Around the 9th of the following month, the order is placed with the factory
                  • The car is built the month after that
                  • Ships leave so regularly that cars are only on the quayside in Japan for an average of nine days
                  • It takes 34 days from when the cars leave the port in Japan until their arrival in Zeebrugge, Belgium
                  • The cars are prepared for delivery to the UK in Zeebrugge. We allow 15 days from when they are requested to when they are delivered to the dealership

Comment

• iemand ervaring met die 194pk benzine?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Almost ready for cx5 Bekijk Berichten
                      Wat zijn de ervaringen met een 2.0 benzine skydrive 163 pk handgeschakeld ? Verbruik etc ?
                      Fijne motor. Zou wel voor een zwaardere kiezen bij de CX-5 (of combineren met de automaat, hoewel het plezant schakelen is).
                      Ouders gebruiken hem enkel voor hele korte ritten (geen autosnelweg etc). Ik denk dat ze toch rond de 8 à 9 liter zitten daardoor. Niet slecht vind ik persoonlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        iemand ervaring met die 194pk benzine?
                        Zie enkele berichten hierboven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Almost ready for cx5
                          Wat zijn de ervaringen met een 2.0 benzine skydrive 163 pk handgeschakeld ? Verbruik etc ?
                          Niet kopen zou ik zeggen. Heb er enkele malen mee gereden (moeder haar wagen) en elke keer dacht ik met 100pk max onderweg te zijn. Dat ding mist echt wel koppel en het is zeer storend. Echt statig vond ik hem ook niet. Zetels zitten ook redelijk slecht, kort zitvlak. Let wel op ik heb het over vorige model. Handbak heeft Mazda zoals altijd wel heel goed voor elkaar. Nochtans heb ik een voorliefde voor Mazda en vind ik het zeer knappe wagens.

Comment

• Mijn vorige cx5 ( 165 pk 2012 ) handgeschakeld reed nochtans vrij vlot op koppel, ik schakelde meestal tussen 1300 en 1950 t/min , regelmatig van 1 naar 3 , 5 en 6 of van 1naar2, 4 en 6. Altijd heel vlot met het verkeer mee . Enkel met een aanhangwagen ging ik hoger in toeren en bleef ik uit de 6 de versnelling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2ge Bekijk Berichten
                              Bij mijn cx5 2.5 van november 2017 is de cilinderuitschakeling ook aanwezig, evenals i-loop. I-loop kan je volgen in een apart menu, maar denk niet dat dit veel bijdraagt aan brandstofverbruik. De extra ( batterij ) opslag is vrij snel vol maar nog sneller terug leeg. Bij de cilinderuitschakeling valt de brandstofmeter naar ca. 5l verbruik.
                              Wat kost dat hok in taks?
                              sound is idd prachtig van die 2.5
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                Ondertussen het 3-jaarse Netwerkdienst Abonnement genomen (€92), je moet dus eerst de dienst aanschaffen en activeren door middel van de Mazda Toolbox op de computer (SD-kaart in de PC steken).
                                Nadien in de wagen kan je gebruik maken van de service door de wagen een wifi verbinden te laten maken via de smartphone (Persoonlijke hotspot), volgens de beschrijving in de toolbox zou het bij 6u gebruik per dag een 50MB data/maand verbruiken.

Gisteren ook de eerste maal de adaptive cruisecontrol gebruikt in een zone 70, werkt perfect met afremmen tot stilstand en terug vertrekken !
                                Maar toch een zeer raar gevoel om de controle uit handen te geven, mijn voet bleef paraat boven het rempedaal zweven moet ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                                  Ondertussen het 3-jaarse Netwerkdienst Abonnement genomen (€92), je moet dus eerst de dienst aanschaffen en activeren door middel van de Mazda Toolbox op de computer (SD-kaart in de PC steken).
                                  Nadien in de wagen kan je gebruik maken van de service door de wagen een wifi verbinden te laten maken via de smartphone (Persoonlijke hotspot), volgens de beschrijving in de toolbox zou het bij 6u gebruik per dag een 50MB data/maand verbruiken.

Gisteren ook de eerste maal de adaptive cruisecontrol gebruikt in een zone 70, werkt perfect met afremmen tot stilstand en terug vertrekken !
                                  Maar toch een zeer raar gevoel om de controle uit handen te geven, mijn voet bleef paraat boven het rempedaal zweven moet ik zeggen.
                                  Hallo Miguel , content van het Netwerk Abonnenement ? ik had vroeger ook Live in mijn 6, nu in mijn nieuwe CX-5 mis ik die Live File en flitsers info...krijgt ge die met dit Netwerk Abonnement wel ? en even duidelijk?
                                  Das het enige minpuntje dat ik heb over mijn nieuwe aankoop nu...
                                  grts
                                  bart

Comment

• Hallo . ik ben van plan een cx 5 te kopen tijdens het autosalon 2019 zou gaan voor de prestige edition , 160 pk automaat (wat ik denk dat het een benzine is :p)
                                    met eternal blue paint job. Wat is zo de leveringstijd ongeveer van de mazda ? Heb al veel horen zeggen dat deze van een half tot een heel jaar kan duren . en indien ervaring met de prestige automatic wat vindt jij ervan?

Comment

• Waarom persé wachten tot dan als de levertijd een issue is?

Comment

• De levertijd is niet echt een issue . ben gewoon benieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bart 2.2 d Bekijk Berichten

Hallo Miguel , content van het Netwerk Abonnenement ? ik had vroeger ook Live in mijn 6, nu in mijn nieuwe CX-5 mis ik die Live File en flitsers info...krijgt ge die met dit Netwerk Abonnement wel ? en even duidelijk?
                                          Das het enige minpuntje dat ik heb over mijn nieuwe aankoop nu...
                                          grts
                                          bart
                                          Dag Bart,

beetje laat met mijn respons , maar het vorige systeem van live verkeer was idd veel duidelijker en beter, je moet echt in de gaten houden dat je systeem verbonden is via wifi met je smartphone, en dan kan je de huidige verkeersincidenten wel degelijk zien als je dit opzoekt, maar met het vorige systeem met de balk rechts op het navigatiescherm was vele malen beter.
                                          Voor de rest top auto, inmiddels één jaar oud en +30K op de teller .
                                          CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
                                          Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

Working...
                                          X