ja Waze en Google maps, je kan kiezen tussen de twee.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX-5 (2017)
Collapse
X
-
serieus? Ik dacht dat Google Auto enkel maar hun eigen toepassingen waren. Dat verandert de zaak! Ga ik achteraan.
5 minuten later...
Vond er dit over
Dus het gaat maar 't ziet mij er wel nogal beperkt uit t.o.v. de Waze op je telefoon. Iemand die er ervaring mee heeft?Last edited by PaulDB; 28/02/2019, 16:48.
Comment
-
Goed gerief hoor die Android Auto, maar ik vind dat er weinig optiemogelijkheden zijn, of te vinden zijn. In elk geval vind ik het onduidelijk.
Bij Waze vind ik al niet hoe je kunt kiezen tussen wel of niet snelweg te gebruiken. En Spotify vind ik zééér beperkt.
Comment
-
OK merci, ik zal er nog eens over denken! Vraagje: kan je het scherm (van de auto) dan wel bedienen terwijl je rijdt, of is dat dan ook enkel via de draaiknop? En mogelijk een stomme vraag: is het de gps antenne van je smartphone of die van de auto die wordt gebruikt?Last edited by PaulDB; 05/03/2019, 14:01.
Comment
-
Ik denk enkel met de draaiknop. Maar ik weet niet zeker, ik heb zelfs nog niet geprobeerd dat scherm aan te raken. Ik vind die knoppen handig genoeg, en ik heb geen vingerafdrukken op mijn scherm :-)
Op je andere vraag kan ik niet antwoorden :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenOK merci, ik zal er nog eens over denken! Vraagje: kan je het scherm (van de auto) dan wel bedienen terwijl je rijdt, of is dat dan ook enkel via de draaiknop?
Heb nog nooit via de touchscreen van mijn scherm gewerkt, vind het top van Mazda om de keuze te laten en fysieke knoppen te voorzien. Geen vettige vingers op mijn scherm graag.
Comment
-
Mazda laat helemaal geen keuze meer. Met mijn vorige CX5 kon ik kiezen het scherm bedienen of met de draaiknop werken. Met mijn nieuwe CX5 gaat dat via scherm nog enkel bij stilstand. OK er valt iets voor te zeggen qua veiligheid (en vetvingers :-) ) maar daar gaat het niet over. Mijn vraag was eerder bedoeld als volgt: als ik het goed begrijp, geeft de Google Auto optie je eigenlijk de mogelijkheid je smartphone aan te sluiten/gebruiken/bedienen via het multimediasysteem van je auto. Nu zou ik echt niet graag mijn smartphone met dat draaiding bedienen. Vandaar de vraag.
Comment
-
Nog eens even over die Android Auto: heb dat de voorbije dagen uitgeplozen op het www. Conclusie daar ga ik geen 300 € aan uitgeven. Koop ik liever een grotere smartphone voor die ik naast mijn auto-gps hang (zo doe ik het nu ook al, met een kleinere smartphone ;-) )
Heb tot mijn verbazing ook gezien dat Waze sedert 2013 in handen is van ... Google ! Straf.
Wat me aan die Google Auto alvast niet interesseert zijn de zaken als muziekspeler (ik gebruik nu een iPod en een smartphone met Poweramp in de auto en dat gaat geweldig goed (en dat was met de vorige CX5 wel anders, om niet te zeggen rampzalig). Dus het zou hem enkel om betere navigatie te doen zijn. En dan is het dus Google Auto met Google Maps of Waze. Van Maps ben ik geen fan, kan niet tippen aan de userinterface van Waze. Maar Waze in Google Auto blijkt dus een afgeslankte versie te zijn, waarbij een aantal zaken enkel mogelijk blijven via de smartphone zelf en dus niet via de auto-gps. Dan kan ik al evengoed die smartphone volledig gebruiken hé. Het enige dat ik dan eigenlijk mis is de stem van Waze via de autoluidsprekers sturen, en de instructies in de head-up display van de auto tonen. Niet onoverkomelijk. Zal dus de Mazda navigatie blijven gebruiken en indien het nodig is, mijn smartphone met Waze ernaast hangen.
Over die Mazda navigatie nog enkele vragen: iemand die mij kan zeggen of het zin heeft om te betalen op dat MZD Connect abonnement voor real-time verkeersinfo? Als je dat hebt, komt dat dan op het kaartscherm (zoals bij Tomtom) of moet je daar telkens speciaal naar gaan kijken in dat "Info, verkeer" scherm?
En ook: iemand die weet hoe je de stembegeleiding kan afzetten maar toch de meldingen over bv. flitspalen horen? Bij de Tomtom kon dat perfect. Hier zie ik enkel de mogelijkheid om het stemvolume van de begeleiding op 0 te zetten, maar dan krijg ik ook die meldingen niet te horen.
Over die stem gesproken: zijn er daar andere stemmen voor te vinden? Huidige NL stem is verschrikkelijk.
De snelheidslimieten dan: de snelheidslimiet die in de head-up display wordt getoond leek me super. Maar in de praktijk werkt dat amper, de snelheid is in vele gevallen totaal fout. Als je daarop vertrouwt dan ben je binnen de 10 minuten ergens geflitst. OK ik kan aannemen dat die frontcamera niet elk bord goed kan lezen (al zeker niet de afgeschenen en bemoste verkeersborden in België), maar volgens het instructieboek werkt dat samen met de GPS en die weet het dus blijkbaar ook niet (ondanks recente update van de kaart - feb 2019). Ook hier kan ik enkel zeggen: Waze weet dat wel perfect en mijn Tomtom met de recentste kaartupdate die wist dat ook perfect. Jammer toch dat Mazda zo'n brakke gps in hun - voor de rest zalige - auto's steekt.
Comment
-
Sinds ik Android Auto heb in mijn MX-5, ergens vorig jaar in september ofzo, is Waze erop enkel beter geworden. De user interface is al met grote stappen vooruit gegaan.
Welke functionaliteit zou je dan precies missen? Ik kan met stembediening een locatie opzoeken, kan meldingen doen en kan meldingen van anderen bevestigen en zie de huidige snelheid. Dit werkt mijn inziens toch veel fijner dan de ingebouwde gps of Google Maps. Het is een meerkost hoe dan ook als je het wil. Over enkele jaren is het nog steeds mogelijk en is er misschien nog meer functionaliteit.
Comment
-
Zelf gene google auto en dergelijke, maar wel Carplay. Mijne vorige auto had het, maar eer we het aant bollen kregen, waren er heel wat bezoekjes van uit Brussel nodig
Vond er dan ook geen bal aan, en gebruikte het enkel voor de kaarten app van mijn iphone voor al de DS5 weer al eens een adres niet vond.
De Tiguan had het standaard erop zitten en zou er ook niet echt voor betaald hebben. Ik was de man van het aankopen van liedjes. Eerst CD's, daarna via iTunes. Mijn vrouw heeft me dan uiteindelijk overtuigd om een gezinsabo te nemen op spotify en ben nu blij dat ik het heb, want luister nu 90% van den tijd naar Spotify.
Zelf gebruik ik geen waze omdat ik de creeps krijg van die stem en grafics en ook al gemerkt dat deze niet altijd de beste weg aangeeft. Het gaat er ook op, maar die app blijft mooi af staan. Dus gebruik het vooral voor berichten te lezen/dicteren, te bellen en vooral Spotify. Jammer dat ze daar nog geld voor vragen, maar wat mij betreft, zou ik er toch die €300 extra aan geven. Is later een meerwaarde bij de verkoop van de wagen omdat het onmisbaar wordt. En die grotere smartphone waarover ge het hebt, gaat u meer dan €300 kosten en is meestal na 3 jaar kapot.
Comment
-
De creepy stem van Waze, dan bedoel je ongetwijfeld "Femke". Daar stel ik me inderdaad een Hollandse bij voor met een lederen outfit en een zweep. Gelukkig is er tegenwoordig ook een Vlaamse stem, Thomas, en dat is echt een rustige en aangename stem.Enkele zinnetjes zijn nog niet vertaald zodat nu en dan dat bazig vrouwmens Femke me toch nog toesnauwt "u nadert een trajectcontrole!!!!" .
Maar ook de stem van de Mazda zelf is ook zo een onaangenaam, slecht articulerend Hollands geval en vandaar mijn vraag: kan dat ergens veranderd worden? Heb al zitten denken de zaak te hacken (zie https://mazdatweaks.com/ ) maar met de laatste firmware zou het hoe dan ook niet meer gaan en dus is dat een straatje zonder eind. Jammer want je kan er heel wat leuke extra's mee activeren.
Maar heb al besloten die Google Auto niet te nemen. Niet voor de centen, niet voor de weinige extra functionaliteit, en niet omdat men er mijn dashboard voor moet openmaken wat altijd een risico op gerammel inhoudt. Meerwaarde is ook geen punt: ik maak weinig illusies over de waarde van een 2.2 diesel binnen pakweg 6 jaar (tegen dan zit ik op 200000 km). En ik heb ook al ondervonden, dat al die opties maar weinig doorwegen in de verkoop van een tweedehands auto.
Berichten lezen en bellen dat gaat toch met de standaard Mazda ook? En de integratie met mijn iPod vind ik werkelijk zeer goed ( met mijn vorige CX5 (met NB1 Tomtom systeem) was dat een drama).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk BerichtenMaar heb al besloten die Google Auto niet te nemen. Niet voor de centen, niet voor de weinige extra functionaliteit, en niet omdat men er mijn dashboard voor moet openmaken wat altijd een risico op gerammel inhoudt. Meerwaarde is ook geen punt: ik maak weinig illusies over de waarde van een 2.2 diesel binnen pakweg 6 jaar (tegen dan zit ik op 200000 km). En ik heb ook al ondervonden, dat al die opties maar weinig doorwegen in de verkoop van een tweedehands auto.
Berichten lezen en bellen dat gaat toch met de standaard Mazda ook? En de integratie met mijn iPod vind ik werkelijk zeer goed ( met mijn vorige CX5 (met NB1 Tomtom systeem) was dat een drama).
Comment
-
FIJNGESLEPEN
VERNIEUWINGSRONDE VOOR MAZDA CX-5
Mazda houdt zijn modellen actueel door jaarlijks modeljaarupdates door te voeren. De CX-5 ondergaat nu weer zo'n verjongingskuur.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment