Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Picanto (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Imo gaat het design van kia de goede kant op.
    heden 2014 Bmw M235i 326pk
    heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk Berichten
      Imo gaat het design van kia de goede kant op.
      Dat is nu toch al enkele jaren zo.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23










        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Rij-impressie: KIA PICANTO
            PODIUMKANDIDAAT

            De tweede generatie Picanto lanceerde Kia voor het eerst naar de top van zijn segment. We zoeken uit of zijn opvolger met die hoge verwachtingen kan omgaan.

            De lijn omhoog is onmiskenbaar. Het gaat goed met de Koreaanse autoindustrie. Zowel Hyundai als Kia pakken meer en meer marktaandeel, zowel in Nederland als in Europa. De topmensen luisteren goed naar commentaar en wensen, passen de modellen aan naar aanleiding van kritiek en beginnen opnieuw. En als het hun zelf niet lukt om Europese verfijning in hun modellen te krijgen, dan kopen ze simpelweg Europese expertise in. Al meerdere Europese toppers op design- en onderstelgebied werden bij gevestigde merken weggeplukt om in Korea de merken Hyundai en Kia naar grote hoogten te stuwen. Het resultaat mag er zijn, want Kia is inmiddels het grootste Aziatische merk in Nederland en weet in de particuliere markt af en toe de nummer één te worden op de ranglijsten. De Picanto was in aantallen daarbij de afgelopen jaren het belangrijkste model in Nederland. Er wacht de nieuwe generatie Picanto dus een flinke uitdaging.


            NIET GROTER

            De auto staat op een compleet nieuw platform, waarvan in de toekomst ook de nieuwe Hyundai i10 gebruik zal maken. Uiterlijk lijkt het evenwel meer om een ingrijpende facelift te gaan. Geen toeval, want Kia wil zijn designtaal rustig uitbouwen en niet bij iedere generatie compleet opnieuw beginnen. Zo'n aanpak is de basis voor een goed restwaardebeleid. De looks zijn wel stoerder geworden, met een nog indringender neus en brede wielkasten. De stoere jongen op de foto's is de versie met GT-line pakket, waarbij je een grille met rode accenten, booskijkers en rode biezen krijgt. De lengte en breedte van de auto zijn tot op de millimeter gelijk aan die van de tweede generatie, maar er zijn evengoed verschuivingen. De wielbasis is toegenomen en de nieuwe Picanto is iets hoger dan voorheen. Het gevolg van die twee maatregelen is dat de achterpassagiers meer ruimte hebben. De bagageruimte is bovendien toegenomen tot 255 liter, waarmee de Picanto tot de top van zijn segment behoort.

            Voorin is het geheel ook iets ruimer geworden. Zo heb je meer plek voor je knieën omdat de stuurkolom iets hoger staat. De zitpositie is goed; de stoel zou wel iets langer mogen zijn. De kwaliteit van de cockpit is voor dit segment buitengewoon. De knoppen op je stuur, de klimaatcontrole en met name het multimediasysteem zetten echt een nieuwe standaard in deze klasse, al wist de Opel Karl hier eerder goede zaken te doen. Houd er wel rekening mee dat veel van deze zaken optioneel zijn, net als de verschuifbare middenarmsteun. Zoals gebruikelijk bij Kia zijn de meeste zaken niet los te bestellen, maar onderdeel van een uitvoering.



            TURBO VOLGT

            Vooralsnog zijn er twee bekende motoren leverbaar: een driecilinder 1.0 met 67 pk en een viercilinder 1.2 met 84 pk. Dit najaar volgt een nieuwe 1,0-liter turbomotor met 100 pk. Wij probeerden de 1,2-liter variant, die in de meeste gevallen de versie is die je moet hebben. Behalve op de steilste heuvels (zoals we die in Nederland niet kennen) presteert het blok naar wens. De 1.0 zouden we alleen overwegen als de Picanto je tweede auto wordt en je zelden de stad verlaat. De toekomstige 100 pk-versie transformeert de Picanto ongetwijfeld in een leuk scheurijzer, maar de prijs zal bepalen of het tegen die tijd een musthave is. Het onderstel is goed uitontwikkeld, de demping is duidelijk een tikje volwassener dan bij de voorganger. Die had bovendien – vooral op nat wegdek – veel last van onderstuur, al lag dat voor een groot deel aan de banden. Het nieuwe onderstel is merkbaar beter en houdt de kleine auto altijd goed op de weg, met meer tractie dan voorheen. De besturing is bovendien directer en levert meer feedback, niet verrassend na de goede besturing in auto's als de Niro en de Sportage. De vijfbak is nog altijd niet de meest communicatieve in zijn soort, maar roept nooit ergernis op.

            Kijkend naar het eindresultaat concluderen we dat Kia heeft gefocust op de grootste minpunten van de tweede generatie Picanto, terwijl het goed heeft gelaten wat goed was. Het lijkt zo simpel, maar genoeg concurrenten doen daar nodeloos ingewikkeld over. De nieuwe Picanto knalt opnieuw meteen naar de top van het segment en mag daar strijden om een podiumplaats.

            OORDEEL

            • +Volwassen en ruim interieur
            • +Goede rijeigenschappen
            • -Leuke opties drijven de prijs op
            • -Huidige motoren niet overweldigend










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26








              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Kan mijn niet bekoren zo'n Picanto, ik vind het helemaal niets.

                Comment


                • #28
                  Testje: KIA PICANTO 1.0 CVVT FIRST EDITION
                  OPNIEUW EEN TOPPER


                  Sinds de introductie van de vorige generatie Kia Picanto heeft de concurrentie in de ‘instapklasse’ een stevige kluif aan de Koreaan. Met de komst van een compleet nieuwe generatie rijst de vraag of de Picanto zijn leiderspositie weet vast te houden.

                  In 2011 wist de Picanto van de tweede generatie maar liefst negen concurrenten achter zich te laten. Kia is bij het tekenen van de derde generatie daarom voorzichtig te werk gegaan. Het uiterlijk past nu bij dat van de eveneens verse Rio. De goede balans tussen speels en tijdloos design wordt aan de binnenkant van de Picanto voortgezet. Het dashboard is strak en logisch ingedeeld. Rond het touchscreen zitten veel knoppen, die dienen als snelkoppeling naar de menu's. Ook het stuur is bezaaid met knoppen, maar dit went snel. Doordat alles netjes is bekleed, oogt de auto vanbinnen volwassen.

                  Voorin is moeite gedaan om een goede zitpositie op de prima stoelen te creëren. Typerend voor deze klasse: een middenarmsteun ontbreekt. De geteste Picanto is uitgerust met de optionele driezits achterbank, maar wie daarop volwassen passagiers wil meenemen, zal voorin moeten inschikken. In de bagageruimte vinden we een handige dubbele bodem.

                  De vijfbak schakelt fijn, maar soepel optrekken kost wat moeite. De basismotor van de testauto, een 1.0 driecilinder met 67 pk blijkt niet overdadig. Op de snelweg gaat het prima, maar in de stad is iets meer reserve welkom. Toch blijft het geluidsniveau binnen de perken.

                  De hier geteste First Edition heeft een groot touchscreen met navigatie, smartphone-integratie en een achteruitrijcamera. Voor wie meer verwennerij wil, zijn er de ExecutiveLine en GT-Line.

                  SPECIFICATIES
                  Brandstof Benzine
                  Aantal cilinders 3 in lijn
                  Cilinderinhoud 998 cc
                  Maximaal vermogen 49 kW / 67 pk bij 5.500 tpm
                  Maximaal koppel 96 Nm bij 3.500 tpm
                  Lengte / breedte / hoogte 3.595 mm / 1.595 mm / 1.485 mm
                  Wielbasis 2.400 mm
                  Massa leeg 835 kg
                  Laadvermogen 565 kg
                  Banden 185/55R15
                  Topsnelheid 161 km/u
                  Acceleratie 0-100 km/u gemeten 15,1s (14,3s)
                  Acceleratie 50-80 km/u in 3 / 4 7,2s / 10,2s
                  Acceleratie 80-120 km/u in 4 / 5 16,7s / 23,3s
                  Brandstofverbruik gemeten 6,5 l/100km
                  (fabrieksopgave: 4,2 l/100km)
                  CO2-uitstoot 97 g/km
                  EINDOORDEEL

                  4/5

                  Het verschil is niet groot, maar Kia is er opnieuw in geslaagd om in het A-segment een topper neer te zetten. De nieuwe Picanto is een logisch vervolg op het vorige model en combineert een volwassen uiterlijk met een fraai interieur.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29








                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      KIA PRESENTEERT PICANTO X-LINE

                      STOER AANGEKLEDE TOPVERSIE

                      Kia stelt tijdens de IAA van Frankfurt de Picanto X-Line voor, een Picanto met cross-overambities.

                      Kia gooit de Picanto met wat cross-overdetails in de blender en het resultaat draagt de naam Picanto X-Line. Kia zet de stoer aangeklede variant van zijn kleinste model 1,5 centimeter hoger op zijn poten, wat de totale bodemspeling op 15,6 centimeter brengt.

                      Op optisch vlak weet de Picanto X-Line zich van zijn minder avontuurlijk ingestelde broertjes te onderscheiden met zijn stoerdere bumperwerk, compleet met zwart plastic en zilverkleurige skidplates aan zowel voor- als achterzijde. De omlijstingen van de grille en de mistlampen zijn limoengroen, al is zilverkleurige afwerking ook te krijgen. Zwarte randen rond de wielkasten kunnen op een dergelijk model natuurlijk niet ontbreken.

                      De Picanto X-Line is te krijgen in combinatie met de 100 pk en 172 Nm sterke T-GDI driecilinder, al is hij ook als 1.2 te bestellen. Deze ruige Picanto sprint daarmee in 10,1 tellen naar een snelheid van 100 km/h.

                      In het vierde kwartaal van dit jaar verschijnt de Picanto X-Line in de Europese showrooms.







                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Testje: KIA PICANTO 1.0 T-GDI X-LINE


                        De term ‘SUV’ is inmiddels niet meer weg te denken uit autoland, maar in het segment van de allerkleinsten houdt Kia het voor de Picanto bij ‘X-Line’, een versie met wat extra bodemspeling en stoer ogende opsmuk.


                        Kia is niet het enige merk dat zijn 'kleintje' van stoer ogende aan­kleding voorziet. De Ignis mocht eerder bijvoorbeeld al aantreden tegen de Opel AdamRocks, een auto die inmiddels gezelschap heeft gekregen van de Karl Rocks. En Volkswagen biedt de Up aan als Cross-Up. De Picanto X-Line staat als min of meer gelijkwaardig alternatief voor de GT-Line op de prijslijst. De auto is rondom voorzien van stoere, zwarte spatbordverbreders en krijgt andere bumpers met zwarte details en een zilverkleurige onderrand die doet denken aan een bodembeschermingsplaat. Bovendien staat de X-Line daadwerkelijk hoger op de poten dan zijn minder opgedofte broertjes, al springt het verschil van 1,5 cm niet bepaald in het oog. Grote wielen, het nodige chroom en leddagrijlampen en -achterlichten maken het feest compleet.

                        Overdaad

                        De Picanto doet het qua binnenruimte helemaal niet slecht en biedt met enig inschikken een prima zitplek aan vier volwassenen. Een vijfde persoon herbergen behoort tot de mogelijkheden, al komt dat het comfort achterin niet ten goede. De kofferbak is minder ruim, maar de Picanto heeft een troef achter de hand: de dubbele bodem. In de laagste stand zorgt het ding voor aanzienlijk meer ruimte, terwijl het 'schot' in de hoogste stand een vlakke laadvloer bij neergeklapte achterbank bewerkstelligt. Handig!

                        Net als in ­grotere Kia's staat het centrale scherm hoog op het dashboard en wordt het omgeven door echte, fysieke knoppen die toegang bieden tot verschillende functies. Prettig, zeker omdat de menu's logisch zijn ingedeeld en met smaak zijn vormgegeven. Het systeem is één van de vele zaken die bijdragen aan de hoogwaardige uitstraling in het Kia­binnenste. Die kwaliteitsindruk wordt slechts getemperd door zijn formaat. Van het fraaie, met knoppen bezaaide stuurwiel tot het uitgebreide instrumentarium en de creatief ingedeelde middenconsole – het oogt allemaal even doordacht en volwassen. Net als bij de Suzuki wordt dat voor een deel veroorzaakt doordat we hier over de duurste uitvoering beschikken, maar ook zonder al die opsmuk blijft er een interieur over dat voor dit segment serieus overkomt.

                        Een gebied waarop de Picanto zich wel in negatieve zin onderscheidt ten opzichte van zijn grotere broers, is de zitpositie. Kia heeft zijn best gedaan door de stoel en het stuur vrij uitgebreid verstelbaar te maken, maar de mogelijkheden worden domweg beperkt door de buitenmaten. Langere personen zitten daardoor al snel met opgetrokken knieën óf te ver van het stuur vandaan. De stoel hoger zetten is mogelijk, maar dat vindt niet iedereen prettig.

                        Hybride

                        Eenmaal onderweg valt op de fabrikant zijn best heeft gedaan om het de bestuurder zo gemakkelijk mogelijk te maken. Sturen, schakelen en koppelen gaat vederlicht. De besturing van de Koreaan is rond de middenstand wat indirect. Dat zorgt voor een rustig stuurgedrag op de snelweg, maar betekent ook dat het stuurwiel bij een stevige zijwind al snel ietwat scheef komt te staan.

                        Wie wil, kan best eens wat brutaler de hoek om. Dat resulteert in goedmoedig overhellen, maar de auto houdt zijn koers lang vast en het stuur geeft voldoende informatie door om lol te hebben.

                        Wat betreft de aandrijflijn vaart deze fabrikant een eigen koers en geeft de sterkst gemotoriseerde Picanto een heuse turbomotor. Die draagt niet alleen bij aan de prestaties van de kleine Koreaan, maar ook aan de rust en comfort aan boord. Met 100 pk en 171 Nm is ver doorhalen in de versnellingen vrijwel nooit nodig en op de snelweg houdt de motor zich keurig op de achtergrond, waardoor de Picanto de volwassen indruk versterkt. Wel hoor je bij het accelereren goed dat er een driecilinder aan het werk is, al heeft dat 'roffeltje' ook een leuke kant.

                        Vol met lekkers

                        De Picanto behoort tot de goedkoopste SUV-achtigen op de markt, maar binnen dat segment is het toch geen koopje. De X-Line is de absolute topuitvoering uit de Picanto-prijslijst en de 1.0 T-GDi is de krachtigste en prijzigste motorisering. Zoals je van Kia mag verwachten, zit de auto voor dat bedrag echter wel vol met vrijwel al het lekkers dat het merk voor zijn kleintje beschikbaar heeft. Leerlook-bekleding, stoelverwarming, klimaatregeling, cruisecontrol, het uitgebreide navigatiesysteem, 16-inch lichtmetaal en keyless start & go zijn allemaal standaard en dan is de lijst nog lang niet compleet. Het pakket veiligheidsvoorzieningen verdient een pluim, want de Kia beschikt zelfs over een automatische noodrem.

                        SPECIFICATIES

                        Brandstof Benzine
                        Motor 3-cil. in lijn
                        Cilinderinhoud 998 cc
                        Maximaal vermogen 74 kW / 100 pk bij 4.500 tpm
                        Maximaal koppel 171 Nm bij 4.000 tpm
                        Lengte / breedte / hoogte 3.595 mm / 1.595 mm / 1.485 mm
                        Wielbasis 2.400 mm
                        Massa leeg 920 kg
                        Laadvermogen 485 kg
                        Banden 195/45R16
                        Topsnelheid 180 km/h
                        Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,9s (10,1s)
                        Acceleratie 50-80 km/h in 3 / 4 4,4s / 6,3s
                        Acceleratie 80-120 km/h in 4 / 5 10,9s / 13,0s
                        Brandstofverbruik gemeten 6,0 l/100km
                        (fabrieksopgave: 4,5 l/100km)
                        CO2-uitstoot 104 g/km

                        EINDOORDEEL

                        4/5

                        Wie graag een kleine auto heeft met extra uitstraling en een boel luxe, is bij Kia aan het juiste adres. De Picanto X-Line heeft als sterke punten het fraaie interieur en de fijne aandrijflijn. Wie geen maximale ruimte nodig heeft, doet met de Koreaan daarom een goede koop.






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          ZOEKTOCHT

                          ‘GEHEEL ELEKTRISCHE KIA PICANTO ONDERWEG’

                          Er hangen donkere wolken boven het A-segment. Fabrikant na fabrikant zegt de komende tijd weinig te willen investeren in de kleine stadsautootjes. Geruchten over een nieuwe Kia Picanto gaan al even rond, maar krijgen nu een nieuwe zet in de rug.

                          Emilio Herrera, hoofd van Kia’s aandeel in Europa, zegt tegen Automotive News Europe dat ze druk in de weer zijn met een elektrische versie van de Picanto. Dit bevestigde de topman op de vraag of Kia ook met een kleine elektrische stadsauto komt zoals Renault dat gaat doen met de Kwid. Deze belooft minder dan € 10.000 te gaan kosten. Herrera noemt dat een gedurfd project, maar vindt het niet erg realistisch. “We weten dat het moeilijk is, omdat we op zoek zijn naar een volledig elektrische versie van de Picanto.” Voor een vraagprijs van minder dan € 10.000 ziet de topman dat echter niet gebeuren.

                          Afgelopen herfst kon David LaBrosse, Head of Product Planning bij Hyundai Motor Europe Technical Center (HMETC), de komst van volledig elektrische Picanto nog niet bevestigen. “Door de CO2-deal van 95 gram per 2020 moet er gekeken worden naar een zuinigere Picanto. Dat betekent dat we ermee moet stoppen of dat er een volledig elektrische variant volgt.” Hij deelde destijds alleen dat een elektrische aandrijflijn ook onherroepelijk betekent dat de Picanto (sterk) in prijs zal stijgen. “Dat zal een groot effect hebben op de populariteit van de auto.” Het merk heeft volgens LaBrosse echter nog geen haast, aangezien de huidige Picanto pas twee jaar oud is.

                          Bron: Autoweek
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment

                          Working...
                          X