Dit model komt ook met een 2.0L 4 cylinder.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Stinger (2017)
Collapse
X
-
Ik vind de Optima GT wel een mooie wagen, maar bij deze heb ik toch wat mijn twijfels.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenWow Kia is écht wel top qua design ondertussen. Jammer genoeg zullen we hem hier niet veel zien rijden met zo'n motor.
Kia Stinger diesel confirmed for Europe, electrified versions may follow
Kia isn't entirely sure about building a fully electric Stinger yet, but the company is not ruling out the idea.
The Kia Stinger is one of the stars of the 2017 North American International Auto Show, and more details about the production version have started to trickle out. For example, customers in Europe will be able to get the curvaceous grand tourer with a diesel powerplant. Kia will also look at building hybrid and fully electric variants, too.
According to Autocar, the diesel-fueled Stinger will possibly debut as soon as the Geneva Motor Show in March. It will likely use the 197-horsepower 2.2-liter four-cylinder from existing Kia and Hyundai vehicles, and all-wheel drive will continue to be an option with this powerplant. It’ll also likely use an eight-speed automatic, like the gasoline-powered version.
Kia is also mulling whether to electrify the Stinger. According to Autocar, the platform is capable of accepting parts from the Optima hybrid, despite one being front-wheel drive and the new model’s rear-drive layout.
“We don’t have an EV in the plan yet but we have the capability to bring EVs in the near future if demand is there,” Spencer Cho, Kia’s overseas product marketing boss, told Autocar.
Bron: Motor1.com
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En hun Optima zag er al zo goed uit!
Ziet er "graaf" uit, maar inderdaad geen indrukwekkende cijfers voor een 3.3L als je dit vergelijkt met een Giulia QV bvb...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Op de autoshow van Detroit trok Kia vorige week alle aandacht naar zich toe met de spectaculaire Stinger. Die auto wordt in Europa ook met een dieselmotor leverbaar.
Het klapstuk van de Stinger-line-up is natuurlijk de GT. De specificaties van de V6 in die auto (370 pk!) spreken dan ook nogal tot de verbeelding. Dat de sportieve topversie gezelschap krijgt van een 255 pk sterke 2.0 benzinemotor wisten we al, maar de komst van een 2,2-liter diesel is nieuw. Het speciaal voor Europa aan de Stinger gekoppelde blok doet met 200 pk en 440Nm niet veel onder voor z'n benzine-equivalent. De dieselversie acceleert in 8,5 seconden van 0 naar 100 en stopt er pas mee bij 225 km/h. Net als de andere motoren wordt de 2.2 standaard gekoppeld aan een achttraps automaat. Z'n wielmaat is wel anders: waar de GT standaard op 19 inch staat en de 2.0 op 18, moet de diesel het met 17 inch doen. Dat past, omdat ook de remschijven een maatje kleiner zijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Er komt ook een AWD versie, ik zag de badge langs komen in deze video.
+ https://www.youtube.com/watch?v=cPi_eBQXXP0" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichtengeen indrukwekkende cijfers voor een 3.3L als je dit vergelijkt met een Giulia QV bvb...
Een mercedes S500 heeft 4,7l nodig om tot 455 pk te komen....
Kia wil hier geen sportwagen maken maar een echte GT.
370 pk en 510 Nm met een achttrapsautomaat lijken mij dan ook zeer mooie cijfers.
Die kan je ook uit een kleiner blok krijgen, dat is waar. Maar dan moet dat kleiner blok harder werken en krijg je een andere rijervaring.
Maar het design... Op het eerste zicht zei ik wauw. Maar als ik het even op het netvlies laat branden is het toch een beetje overdone.
Iets te veel lijntjes, plooitjes en frivooltjes.
Mij stoort het vooral dat de lijn bij de ruiten opzij zo snel naar boven begint te lopen en zo snel lijkt te stoppen. Bij de conceptcar loopt het raam verder door.
Comment
Comment