Ik had dit topic nog niet opgemerkt. Maar toen ik de titel zag, dacht ik bij Stinger dat het een bom zou zijn en toen zag ik 'Kia' erbij en ging ik er weer vanuit dat het een dom Kia'ke ging zijn met weer een geweldige naam. Maar hey, een mens kan zich vergissen. Vind het ne geile bak.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Stinger (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk vind de Optima GT wel een mooie wagen, maar bij deze heb ik toch wat mijn twijfels.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk blijf bij mijn mening, doe mij maar een Optima GT
Comment
-
Ik ga veroorloven om mijn achteraandrijving verkorten, en ik ga om uw adviezen te gebruiken. We zullen zien wat er zal zijnIk zal je vertellen hoe het was. Regards u
Comment
-
De motoren,
Specificaties Kia Stinger
De Stinger GT heeft een sterke V6 onder de motorkap met een inhoud van 3,3 liter en een vermogen van 370 pk. Denk nou niet dat de twee andere motoren in de Stinger stakkers zijn: de 2.0 liter benzine etaleert een vermogen van 255 pk en de 2.2 liter turbodiesel 200 pk. Twee laatstgenoemde in volle glorie laten excelleren betekent de achttraps automaat tarten. De diesel heeft 8,5 seconden nodig om de 100 km/h aan te tikken en de GT iets meer dan vijf seconden. Nog even geduld trouwens! In de tweede helft van dit jaar start de verkoop van de high-performance Gran Turismo in ons werelddeel.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenZijn de prijzen voor BE nu al gekend?
Van NL al wel
2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Rij-impressie: KIA STINGER
Een Kia met 370 pk, vierwielaandrijving en een topsnelheid van 270 km/h. Als je dat een paar jaar geleden had geroepen, was je keihard uitgelachen. De Stinger is echter een auto die we heel serieus moeten nemen.
Het merk kwam van ver, maar deed dat wel met grote stappen: Kia is groot geworden met budgetauto's, maar bouwt inmiddels – zoals gevoeglijk bekend is – auto's die zich in alle opzichten kunnen meten met de producten van Europese volumemerken. De Zuid-Koreanen hebben het volgende doel echter al voor ogen. Ook de zogenoemde premiummerken moeten stukje bij beetje rekening gaan houden met nieuwe concurrentie uit onverwachte hoek. Met de Stinger heeft Kia namelijk gerenommeerde spelers als Audi (A5 Sportback) en BMW (4-serie Gran Coupé) in het vizier. En het moet gezegd, het eindresultaat ziet er bijzonder geslaagd uit.
De typische 'tiger nose'-grille oogt door zijn breedte imposanter dan ooit, terwijl ook de grote luchtinlaten en de priemende ledkoplampen ervoor zorgen dat deze Kia serieus wordt genomen. En dan zijn er nog die lange motorkap, de fraaie inkepingen in de flanken met luchtuitlaten, de 19-inch wielen en de lage, coupéachtige achterzijde met vier portieren en grote achterklep. Een sterk staaltje van hoofddesigner Peter Schreyer, die overigens niet als enige westerling betrokken was bij de ontwikkeling van Kia's nieuwe topmodel. Zijn landgenoot Albert Biermann, die tot voor kort bij BMW's M-divisie werkte en zodoende verantwoordelijk was voor auto's als de M3 en M5, heeft zich namelijk als ontwikkelingschef beziggehouden met de technische aspecten.
Qua techniek leunt de Stinger sterk op de G80, een model van Genesis, het luxemerk van Hyundai. Zodoende beschikt de top-Kia in tegenstelling tot de minder heftige modellen uit het Kia-gamma over in lengterichting geplaatste motoren, achterwielaandrijving en een onderstel met McPherson-veerpoten aan de voorzijde en een multilink achteras. Tegen meerprijs is vierwielaandrijving met torque vectoring en – voor het eerst bij Kia – elektrisch verstelbare schokdempersverkrijgbaar. Een achttraps automaat behoort tot de standaarduitrusting, terwijl er op motorengebied keuze is uit een 2,2-liter dieselmotor met 200 pk, een 2,0-liter turbobenzinemotor met 255 pk en een 370 pk sterke biturbo-V6.
Bij onze eerste korte kennismaking met Kia's nieuwe vlaggenschip op de testbaan van het merk weet de uit de kluiten gewassen Stinger indruk te maken met zijn daadkrachtige aandrijflijn, mooie balans en verbazend directe besturing. De V6 maakt een mooi zwaar geluid en zorgt ervoor dat deze auto desgewenst flinke stappen voorwaarts zet. Daarbij voelt de auto lichtvoetig, maar niet nerveus aan. "De Stinger moet qua rijden waarmaken wat zijn uiterlijk belooft", zo stelde Biermann zichzelf ten doel. Missie geslaagd.
Mochten er nog steeds mensen zijn die het merk Kia onderschatten, dan worden ze nu definitief wakker geschud. De Stinger is een indrukwekkende auto met een waanzinnig design en hoogstaande techniek. Het zal een hele opgave worden om Audi- en BMW-rijders de weg naar de Kia-showroom te laten vinden, maar de Stinger is beslist opgewassen tegen de eerdergenoemde A5 Sportback en 4-serie Gran Coupé. En dat is voor een nieuwkomer een prestatie van formaat.
OORDEEL- +Heerlijk directe besturing
- +Overtuigende aandrijflijn
- -Imago telt in dit segment zwaar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
Klikerdeklikhier
Car name: Octavius Rsus
Comment
-
En ik blijf nog steeds bij mijn mening, tegen een Optima GT zou ik geen nee zeggen, maar deze Stinger GT mogen ze toch bijhouden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment