Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lexus LS (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lexus LS (2017)

    Lexus heeft de jongste incarnatie van zijn vlaggenschip gepresenteerd. In Detroit maakt autoland kennis met de compleet nieuwe vijfde generatie LS.

    Wat begon met de LF-LC Concept is vandaag tijdens de North American International Auto Show als nieuwe LS naar voren geschoven. Daarmee lijkt de cirkel rond. 28 jaar geleden lanceerde Lexus op hetzelfde podium de eerste generatie van zijn S-klasse-rivaal.

    De vijfde generatie van Lexus' huzarenstukje staat op de nieuwe technische basis waar ook de LC gebruik van maakt: het GA-L platform. Met de LS slaat Lexus een sportievere weg in. De limousine profiteert van een laag zwaartepunt en beschikt over Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), een chassiscontrolesysteem waarmee de LS dynamischer moet zijn dan ooit. Lexus Dynamic Handling, vierwielsturing is aanwezig voor een scherper stuurgedrag. Tevens belooft Lexus dat de nieuwe LS dankzij Active Noise Control stiller is dan ooit, iets waar Lexus ooit naam mee heeft gemaakt.

    Motor en looks

    In het vooronder heeft Lexus een compleet nieuw ontwikkelde 3,5-liter metende V6 met twee turbo's gemonteerd. Het benzineblok levert 421 pk en 600 Nm. Wie het gas volledig intrapt, heeft in 4,5 tellen een snelheid van 100 km/h op de klok staan. Schakelen gaat middels een tientrapsautomaat die net zo snel ver verzet moet wisselen als een exemplaar met dubbele koppeling. De LS verschijnt zowel met voor- als met vierwielaandrijving.

    Lexus overgiet de LS met een nieuwe designtaal, een ontwerpstijl waarbij het coupélijnen met die van een ruime sedan combineert. Lexus noemt de designtaal 'Yet'. Zetten we de nieuwe LS naast zijn voorganger, dan blijkt de vijfde generatie 1,5 centimeter lager te zijn. De neus en kont liggen respectievelijk 3 en 4,1 centimeter dichter boven het asfalt. De wielbasis groeit met 3,5 centimeter, wat de totale afstand tussen de wielen op 3,13 meter brengt. De totale lengte van de LS ligt op 5,24 meter terwijl hij 1,45 meter hoog en 1,9 meter breed is.

    Weelde

    Aan luxe zal het niemand ontbreken in de LS. De voorstoelen laten zich op 28 manieren verstellen en zijn voorzien van varwarming, ventilatie én een massagefunctie. Optioneel monteert Lexus de 'Ottoman-zetel' achterin de LS, een luxueuze stoel die naast voor extra beenruimte over een massagefunctie en een voetensteun beschikt. Ook de rugleuning laat zich verstellen. Een audiosysteem van Mark Levinson is standaard aanwezig. Optioneel is een 3D surround-system te bestellen. Wie die laatste optie aanvinkt, krijgt onder andere speakers die achter de hemelbekleding zijn weggewerkt in zijn LS.

    Veiligheid en autonoom

    Op veiligheidsgebied krijgt de nieuwe LS Lexus Safety+ mee, een pakket dat onder andere zaken bevat als Pre-crash safety, Rear Cross Traffic Alert en Braking, Adaptive Cruise Control en Advanced Lane Keeping Assist. Nieuw is Intuitive Pedestrian Detection met Active Steering. Als een aanrijding met een voetganger dreigt, remt de LS automatisch af én stuurt hij om de voetganger heen zonder daarbij de rijbaan te verlaten. Semi-autonoom rijden is mogelijk dankzij de aanwezigheid van Lexus CoDrive, een volledig nieuw systeem.

    Bron: AutoWeek










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3








      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        die geplette zandloper in die snoet ga er nooit aan wennen
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #5
          Persoonlijk:auto oogt te druk voor een sedan in dit segment.
          Last edited by CaliforniaDream; 20/04/2017, 14:37.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #6




            Comment


            • #7










              Comment


              • #8
                Die snuit is om van te kotsen. FUGLY

                Comment


                • #9
                  Geen V8 meer?
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #10
                    Wa een mottige 2 draaierkes bovenaan het dashboard
                    Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                    Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                    (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                    Comment


                    • #11
                      Front is er echt over

                      Voor de rest wel nog mooie evolutie...

                      Comment


                      • #12
                        Ik vind 'm knap, typisch gedurfd Lexus design, wijkt tenminste af van alle eenheidsworst en kwalitatief zeker een topper.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            In Detroit,









                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              De prestigieuze hybride berline Lexus LS 500h beleeft zijn werelddebuut in Genève. Het Japanse merk vervolledigt daarmee het gamma naast de eerder onthulde LS 500 met zijn 3.5-V6 met twee turbo’s. Zoals met de LC in 2016 stelt Lexus de hybride versie van zijn LS voor in Genève (9-19 maart) nadat de variant met traditionele motor in Detroit debuteerde. Het merk geeft nog geen technische details vrij van de hybride variant. We verwachten dat de LS 500h een aandrijfgeheel zal gebruiken dat vrij sterk vergelijkbaar is met dat van de LC 500h. Die combineert een 3.5-V6 met een elektromotor en een lithium-ionbatterij voor een gecombineerd vermogen van 354 pk. De krachtbronnen zijn gekoppeld aan een 4-versnellingsbak die een 10-trapsautomaat nabootst.
                              Autogids.be

                              Comment


                              • #16
                                Waar in godsnaam moet de nummerplaat vooraan naar toe...?

                                Comment


                                • #17
                                  Voorkant is inderdaad wennen, maar wat een klassebak! Lexus durft tenminste veranderen en vernieuwen, dit moet echt een zalige auto worden...

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mooi en tegelijkertijd jammer van het kippengaas vooraan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      LS 500h, Geneva world premiere:













                                      Comment


                                      • #20
                                         

                                        Comment

                                        Working...
                                        X