Ik zou een IS 300h vragen, die heeft begin dit jaar een facelift gehad en is ook nog bereikbaar voor de gemiddelde 3-serie, A4, C-klasse leaserijder. Grootste belemmering is meestal de car policy die geen benzine hybrides of Lexus toelaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus LS (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenIk zou een IS 300h vragen, die heeft begin dit jaar een facelift gehad en is ook nog bereikbaar voor de gemiddelde 3-serie, A4, C-klasse leaserijder. Grootste belemmering is meestal de car policy die geen benzine hybrides of Lexus toelaat.
alhowel de meeste via leasing prijs aanvragne omadt de maandelijke kost voor hen relevant is. niet de aankooprpijs als particulier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
rx is zo lelijk, dat wil ik zelfs niet haha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Ik zou toch maar oppassen wat je hier neerschrijft. Big Brother is watching you...
hmm ik ben een vrijdenkend mens. ik verwacht van anderen hetzelfde. als iemand aanstoot zou nemen aan mijn mening omtrent iets banaals als esthetiek dan prefereer ik zelf sowieso afstand te nemen, ook als dat financiele implicaties zou hebben.
wat belang heeft is als een klant of geinteresseerde geboeid is door een voertuig, en ik die interesse kan aanwakkeren of ondersteunen, niet wat ik zelf persoonlijk van dat voertuig in kwestie vind op vlak van esthetiek.
op moreel vlak is dat iets anders.
in het midden van de dieselgate schandalen heb ik een voorstel van een vag merk geweigerd omwille van die reden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
hmm ik ben een vrijdenkend mens. ik verwacht van anderen hetzelfde. als iemand aanstoot zou nemen aan mijn mening omtrent iets banaals als esthetiek dan prefereer ik zelf sowieso afstand te nemen, ook als dat financiele implicaties zou hebben.
wat belang heeft is als een klant of geinteresseerde geboeid is door een voertuig, en ik die interesse kan aanwakkeren of ondersteunen, niet wat ik zelf persoonlijk van dat voertuig in kwestie vind op vlak van esthetiek.
op moreel vlak is dat iets anders.
in het midden van de dieselgate schandalen heb ik een voorstel van een vag merk geweigerd omwille van die reden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Niemand zal aanstoot nemen aan je persoonlijke mening rond esthetiek, zolang je professioneel genoeg bent om je eigen mening te filteren uit de uitleg die je geeft als product informant aan de prospecten op de stand. Ben je al op gesprek geweest en geselecteerd?
ik doe het ook al jaren, maar telkens voor een aantal andere merken.
dit is de eerste keer voor dit merk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
uiteraard, spreekt voor zich en iedere mens met voldoende intelligentie en gezond verstand slaagt erin dat ook prima te implementeren.
ik doe het ook al jaren, maar telkens voor een aantal andere merken.
dit is de eerste keer voor dit merk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Ik zou toch maar oppassen wat je hier neerschrijft. Big Brother is watching you...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Rij-impressie: LEXUS LS 500H
ZELF RIJDEN OF GEREDEN WORDEN?
Het is de klassieke vraag bij topklassesedans zoals de nieuwe LS500h. Maar hij is voor moderne uitleg vatbaar. Want zelfs wanneer je achter het stuur zit, kun je gereden wórden. Met dank aan de semiautonome functies waarmee Lexus nieuwe stappen zet.
Wie in de markt is voor een grote limousine, heeft beduidend minder keus dan wie shopt voor een middenklasser. Op het lijstje zullen de Audi A8, Mercedes-Benz S-klasse, BMW 7-serie en Porsche Panamera verschijnen: de zogenaamde top-of-mindmodellen. Maar daarna houdt het vaak wel op. Lexus kennen we allemaal, maar nemen we niet vanzelf op in dat rijtje. Toch parkeert het Japanse merk in december de nieuwe LS in de Nederlandse showrooms. In Japan maken we kennis met de auto en kunnen we er een klein stukje mee rijden.
De nieuwe Lexus LS is lang en sierlijk. Was de vorige versie er in twee lengtes, het nieuwe model biedt die keuze niet meer; de 'korte' versie werd geschrapt. Het meest in het oog springt natuurlijk de opvallende grille met tientallen ruitjes die in een sierlijk gevormd patroon staan. Minutieuze styling, dat is duidelijk. Het onderscheidt de auto ook meteen van de Europese concurrenten die vaak juist heel strak en zakelijk zijn. Lexus toont lef en we weten zeker dat een LS-rijder áltijd aanspraak zal hebben met zo'n grille. De neus van de auto is lang en de lage daklijn van de LS loopt over in een vrij korte kofferklep. De achterzijde is met iets minder fantasie vormgegeven dan de voorkant van de auto. Geen spectaculaire uitvouwbare achterspoiler zoals bij de Porsche Panamera of achterlichtunits die tot leven kunnen komen zoals bij de Audi A8.
Bewerkt glas
Instappen. Prima. Maar: voor- of achterin? Het is niet ondenkbaar dat je je lekker laat rijden door een chauffeur. Deze introductie begint dan ook op de achterbank. Het lange achterportier zwaait open en je kunt plaatsnemen op het soepele leer. Ruimte is er meer dan genoeg en je kunt je arm laten rusten op de brede armsteun. Wat opvalt: je kunt je voeten niet goed kwijt onder de voorstoel. Zit je achter een lege passagiersstoel, dan zal het geen probleem zijn die wat hoger te zetten om de benodigde ruimte te creëren. En dat kun je trouwens vanaf de achterbank doen. Afhankelijk van de uitvoering die je kiest, heb je een groot scherm in de armsteun voor je vermaak. Hoe dan ook, van de buitenwereld zul je niet veel last hebben, want het is behoorlijk stil in een rijdende LS.
In het interieur is veel werk gemaakt van de afwerking. En dan bedoelen we niet alleen dat alles ontzettend netjes in elkaar zit, maar dat details op een bijzondere manier zijn verwerkt in het interieur. De deurpanelen zijn naar keuze uit te voeren in een houtsoort of met aluminium – of zelfs met nauwkeurig bewerkt glas. Maar het leer kan ook volgens een bepaalde vouwkunst worden aangebracht. Op allerlei plaatsen kom je stukjes design tegen die net even wat anders ogen dan wat de Duitse merken altijd doen onder het motto 'als het maar strak is'. We zien lange lijnen over het dashboard lopen, maar ook in het stiksel van de bekleding en in de deurpanelen. De LS is dus niet alleen heel ruimtelijk, hij heeft ook een soort chique grand-hotelwarmte. Aan de manier van bewerken van het leer en de panelen zijn allerlei Japanse namen gegeven en de marketinginformatie staat bol van de Japanse termen voor vakmanschap. Maar het gaat te ver ze nu allemaal uit te leggen. Een ander belangrijk verschil tussen Duitse en Japanse auto's zit hem in knopjes. Een Duitse ontwerper zorgt ervoor dat ze even groot zijn en dezelfde vorm hebben, maar in Japan mag het best een allegaartje zijn van rond en vierkant, groot en klein, grijs en zwart. Je mag er zelf wat van vinden.
Achter het stuur vind je gemakkelijk een goede zitpositie. Je kijkt uit op een virtueel dashboard waarop een fysieke ring zit. Die ring is via een knopje te verschuiven en daarmee verandert ook de informatie die wordt getoond. Een tijdje pielen met de knopjes en je kent de weg door de uitgebreide menu's.
Stuuringreep
Op het stuur vind je ook nog een aantal knoppen die voor bekende functies zijn als de audio, maar ook voor de rijassistentiesystemen. Lexus gaat er prat op dat de Lexus LS het beste van het beste in huis heeft dat de Toyota Motor Corporation nu op de markt kan brengen op weg naar autonoom rijden. De basis is natuurlijk de adaptieve cruisecontrol die er al langer is, maar nu is uitgebreid met een rijstrookwisselmogelijkheid. Dat betekent dat wanneer je op een meerbaansweg van rijstrook wil wisselen, je alleen maar richting hoeft aan te geven. De auto kijkt of er geen verkeer in de weg zit en stuurt automatisch de goede kant op. Een ander nieuwtje is dat hij niet per se meer de lijnen op de weg nodig heeft om zelf te kunnen rijden. Als er geen markeringen zijn, volgt hij gewoon de auto voor je. De nieuwe actieve stuurassistent is onderdeel van een pakket ongeval vermijdende voorzieningen. De auto doet een stuuringreep wanneer je als bestuurder niet zit op te letten en alleen door uitwijken een botsing voorkomen kan worden. De auto wordt dan ook gestopt, trouwens.
Tientrapstransmissie
De LS staat op hetzelfde platform als de recent geïntroduceerde LC, de sportieve coupé. Natuurlijk is de afstemming van het onderstel veel meer op comfort gericht dan bij de LC, maar bij de F Sport-versie van de LS is het onderstel in een aantal standen instelbaar via opvallende draaiknoppen boven op het dashboard. Je verandert er de instelling van vering, demping, besturing en transmissie mee. Dat is trouwens ook het onderstel waarmee wij hebben gereden bij de eerste korte kennismaking met de auto in Japan.
In Nederland wordt in principe alleen de LS500h geleverd, met de h van hybride. Er bestaat ook versie met een hagelnieuwe twinturbo V6, maar die komt alleen op speciaal verzoek naar ons land. Vanwege de CO2-belasting zal deze immers niet heel gunstig zijn geprijsd. Deze 500h wel: ten opzichte van het vorige model gingen er tienduizenden euro's van de prijs af, puur vanwege lagere uitstoot. Een V6 met net geen 300 pk is via een tientrapstransmissie gekoppeld aan een 180 pk sterke elektromotor. Het geheel is een pracht van een combinatie: veel koppel van onderuit en een benzinemotor die nooit hoorbaar aan de bak hoeft. Zo beweegt de auto zich met het grootste gemak door het verkeer. We maakten maar een heel korte rit over wat snelwegen bij Yokohama, waardoor we eigenlijk nog niet heel veel zinnigs kunnen zeggen over de dynamiek van het onderstel. Dat komt pas bij een volgende testrit – die staat voor begin december in de agenda. We konden wel de rijstrookwissel proberen, een optie die sommige andere auto's ook bieden. Wat bij de Lexus opvalt, is dat het systeem absoluut niet toestaat dat je van baan wisselt als er ander verkeer nadert. Er moet dus een heel vrije baan zijn (achter je), anders wacht de auto geduldig tot al het verkeer is gepasseerd. En de eerste stuurbeweging is wat aarzelend. Het echte voordeel is nog niet helemaal duidelijk, of het moet zijn dat het je dodehoek dubbelcheckt.
De nieuwe LS500h staat vanaf december bij de dealer.
OORDEEL- +Rust en comfort
- +Prettige aandrijflijn
- -Bediening touchpad
- -Rijstrookwissel erg voorzichtig
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Toch weer een fraai automobiel dat Lexus hier neerzet, daar mogen ze me zelfs (liefst) achterin zetten en dan op naar Zuid Frankrijk, Italië of Spanje maakt niet uit. Comfort en zachtheid gegarandeerd!
Wel vind ik dat dashboard wat raar met die bovenste knoppen links en rechts, jammer toch hoe ze soms nog iets verpesten...
Comment
-
De 'underdog' tegen 'the boss':
AMCI TESTING CERTIFIED RESULTS To view our unbiased tests and certified results, visit: http://amcitesting.com/ls Lexus commissioned independent, unbiased re...
Comment
-
FIJNGESLEPEN
FACELIFT VOOR LEXUS LS
Lexus heeft zijn vlaggenschip vernieuwd. De inmiddels drie jaar oude topsedan wordt ogenschijnlijk vooral op detailniveau verder verfijnd.
De huidige vierde generatie LS werd begin 2017 aan de wereld voorgesteld en daarmee is de topsedan van Lexus inmiddels een ruime drie jaar onder ons. Lexus voert een facelift door op het model om hem actueel te houden, maar geheel volgens LS-traditie wordt de auto op optisch vlak niet al te hardhandig aangepakt.
De vernieuwde LS krijgt een herziene snuit waar op het eerste gezicht niet al te veel veranderd, al is dit toch de kant van de auto waar Lexus de grootste aanpassingen doorvoert op designvlak. Hoewel de grille intact blijft, met zijn concave lijnen was het rooster al volgens de meest actuele designtaal van het merk getekend, ziet de kenner direct dat de koplampen aan weerszijden ervan compleet zijn vernieuwd. Ze hebben een nieuwe vorm waarbij de 'uitloper' aan de onderkant van de lichtunit meer naar buiten zijn opgeschoven. In de kijkers zelf vinden we sterk boemerangvormige leddagrijverlichting. De koplampen van de LS profiteren tevens van de op de gefacelifte RX geïntroduceerde BladeScan-techniek, loeisnel rondraaiende spiegeltjes voor een verbeterde lichtopbrengst. Lager op het front van de ruim vijf meter lange concurrent van auto's als de BMW 7-serie en Mercedes-Benz S-klasse zit een nieuwe bumper met nieuwe koelopeningen. Kleiner nieuws aan de achterzijde. De voorheen chroomkleurige afwerking in de achterlichten is vervangen door een nu donkerder uitgevoerde strip. Lexus zet verder een nieuwe lakkleur, Gin-ei Luster genaamd, op de bestellijst en brengt een set nieuwe 20-inch grote lichtmetalen wielen naar de F-Sport-uitvoering.
In het interieur zijn de aanpassingen zo mogelijk nog kleiner. Lexus brengt een digitale binnenspiegel naar de LS, een aan een achterwaarts kijkende camera gekoppeld display op de plek van de conventionele achteruitkijkspiegel. Daarbij past het merk her en der nieuwe donkere accenten toe, onder meer op het stuurwiel en op de middenconsole. Het infotainmentsysteem ondersteund voortaan Apple CarPlay en Android Auto en is gekoppeld aan een nieuw display. In plaats van minder knoppen, krijgt de LS juist een aantal extra knoppen in zijn binnenste. Zo zijn er onder meer fysieke sneltoetsen op de middenconsole geplaatst om snel instellingen voor onder meer de stoelverwarming op het scherm op te roepen. Dat scheelt weer zoeken. Lexus past verder het meubilair aan. Zo zouden de stoelen dankzij nieuwe vulling meer kleine trillingen moeten kunnen absorberen.
Lexus zegt het onderstel van de LS onder de loep te hebben genomen. Op technisch vlak wordt de LS verder fijngeslepen door de komst van nieuwe motorsteunen en stabilisatorstangen. De LS 500 krijgt onder meer een sneller schakende automaat en volgens de Japanners is het hybride systeem van de 500h zo aangepast dat het elektrische deel vaker dan voorheen zijn werk doet.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment