Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Niro (2016)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kia Niro (2016)

    Van deze blijkt ook nog geen topic te zijn, hierbij dan,

    De zowel in Californië als Namyang (Zuid-Korea) getekende Niro heeft een stoere koets meegekregen met korte overhangen aan zowel de voor- als achterzijde. De cW-waarde ligt volgens Kia op 0,29. De wielbasis bedraagt 2,7 meter en het accupakket is onder de achterbank gemonteerd om de bagageruimte intact te houden. Kia spreekt verder over veelvuldig gebruik van lichtgewicht materialen om het totaalgewicht laag te houden. Onder de kap ligt de nieuwe 1.6-liter GDI-viercilinder benzinemotor die speciaal voor hybride-aandrijflijnen is ontwikkeld. Het blok levert zo'n 105 pk en is gekoppeld aan een 43 pk sterke elektromotor die in bij de versnellingsbak is geplaatst. Het totaalvermogen komt uit op 146 pk en 265 Nm. Schakelen gaat middels een nieuwe zestrapsautomaat met dubbele koppeling en het gemiddeld verbruik moet uitkomen op 4.7 l/100 km.









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Paar weken geleden met zo eentje meegereden in NL. Heel leuke auto en ik ben wel fan van de looks.

        Comment


        • #5
          De grill vooraan blijft een afknapper voor mij.

          Comment


          • #6
            Getest: Kia Niro hybride (Bron: https://www.vab.be/nl/nieuws/2017/1/19/kianiro)

            Naast broertjes Sportage en Cee’d blijft de hybride Kia Niro allerminst gehoorzaam in het gelid lopen. De compacte SUV is een buitenbeentje, een slimme én attente auto.
            Uitrusting

            De Niro is beschikbaar in drie uitvoeringen, waarvan de goedkoopste, de Lounge, naar goede Aziatische gewoonte al een heleboel handige extra’s heeft die bij andere merken dure opties zijn. Voor de duurste, de Sense, blijven slechts metaalkleur of parelmoerkleur als opties over, alle andere toeters en bellen zijn standaard met extra’s zoals zetelverwarming op de achterbank. Ideaal als zoonlief verkleumd na de voetbaltraining de auto in moet. Ook stuurverwarming is inclusief, een geweldig alternatief voor onhandig sturen met warme, maar te dikke handschoenen aan. Dat er niet weinig extra’s zijn, blijkt uit de massa knopjes op het stuur en dashboard. Je krijgt spontaan een paniekaanval bij het zien van zo veel mogelijkheden.

            Interieur

            De batterij van de Niro zit onder de achterbank, en dat heeft zo zijn voordelen. Er is zowaar een écht stopcontact in de auto, zodat je niet aangewezen bent op de sigarenaansteker en zowat alles, van laptop over stofzuiger tot babyflesverwarmers, gemakkelijk van stroom kunt voorzien. Ook handig is dat de batterij de koffer niet kleiner maakt, zodat daar zelfs een heus reservewiel in past. En wie nog meer wil vervoeren, kan een trekhaak laten installeren en een aanhangwagentje aankoppelen. Geen alledaagse optie bij hybride wagens. De ingenieurs hebben er een erezaak van gemaakt om zo veel mogelijk lawaai te vermijden. Isolatie her en der, geluidswerend glas, geprofileerde buitenspiegels en nog veel meer dempende constructies en vondsten. Een elektrische motor is sowieso stil, maar deze is echt geruisloos.

            Rijgedrag

            De eerste indruk is stabiel. Van de vrij zware autodeur tot de wegligging en zijn gedrag in het moeilijkere bochtenwerk: alles voelt betrouwbaar, soepel en zeker aan. Interessant aan deze hybride is dat de elektrische motor niet alleen bij lagere snelheden ingeschakeld wordt, maar eigenlijk voortdurend samenwerkt met de verbrandingsmotor. En dat zo goed als naadloos, merk ik op het dashboardschermpje voor de weergave van de energiestromen. De Niro recupereert zo veel mogelijk energie uit remmen en afdalen, en geeft aanwijzingen over wat je zelf kunt doen om zo ecologisch mogelijk te rijden. Zelfs het navigatiesysteem wordt daarbij ingeschakeld. Als je goed bezig bent, dan krijg je een feestelijk oplichtend boompje te zien. Bij minder milieuvriendelijk gedrag wordt dat een kale boomstam.

            Budget

            Basisprijs: € 26.390 / prijs testmodel (1.6 GDi HEV Sense): € 32.890
            BIV: € 81,69
            Verkeersbelasting: € 217,43

            Extra info

            Testverbruik: 5,4 l/100 km (1.6 GDi HEV (hybride, 6DCT), 105 pk)
            CO2-emissie: 88 g/km

            Plus

            • details zoals een handig zonnebrilvak
            • stuurverwarming
            • een écht reservewiel
            • geruisloos
            Min

            • echt zuinig met een hybride rijden, moet je een beetje al doende leren
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Verbruik Sense tegenvallend, 6,1 l / 100km en defensief rijden zowel op snelweg als gewone wegen (ong. 1000 km gereden). Wel aangenaam om mee te .rijden
              Last edited by ; 28/05/2017, 21:24. Reden: Nu 7140 km op teller en laatst gemiddeld verbruik rond 4,88 l / 100 km over astand van 677 km. Ben nu wel tevreden.

              Comment


              • #8
                Onze kuisvrouw vertelde me deze morgen dat ze hem volgende week mag afhalen.

                Comment


                • #9
                  Een kennis heeft er eentje:
                  tevreden, rijdt langer op puur electro als een Prius, en ook bij lange autoweg trajecten helpt de electro motor mee
                  wel al paar keer zonder stroom gevallen door deur of iets te laten opstaan en deuren geblokkeerd..
                  Is Hyundai even sterk als een Toyota in de tijd ?..

                  Comment


                  • #10
                    Wat is lang electro? Maat van mij heeft zo ne hybride Auris en die kan nog geen 4 km puur electrisch.

                    Comment


                    • #11
                      Naast de Optima Sportswagon is ook de Niro als plug-in te bewonderen in Genève. In de normaal al hybride cross-over wordt de 141 pk sterke 1,6-liter GDI benzinemotor gekoppeld aan een niet nader gespecificeerde elektromotor. Een 8,9 kWh accupakket moet volgens Kia een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer mogelijk maken. De gemiddelde CO2-uitstoot komt volgens Kia uit op minder dan 30 g/km. De Niro komt als plug-in in het derde kwartaal naar de dealer. Prijzen van beide Kia's volgen op een later moment.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Nu ook als plug-in hybrid,

                            De Niro was er al als hybride zonder stekker. Ten opzichte van de Niro Hybrid heeft de Plug-in Hybrid een groter accupakket, dat onder de achterbank en laadruimte is aangebracht. In theorie kan de Niro daarmee 58 kilometer volledig elektrisch rijden.


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              ELEKTRISCH IN TWEE SMAKEN

                              KIA NIRO EV LAAT ZICH AL ZIEN

                              Kia heeft een volledig elektrische Niro in het vat zitten en het is die EV die zich vandaag in productietrim laat zien.

                              Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas presenteerde Kia een concept-car waarmee het merk vooruitblikte op een volledig elektrische versie van de Niro, een auto die we in Nederland tot op heden alleen als reguliere hybride kennen. In het thuisland is de auto tijdens de Electric Vehicle Expo al gepresenteerd.

                              De Niro EV krijgt een minder van de reguliere Niros afwijkend uiterlijk mee dan vooraf werd gedacht. Slechts de wielen, de dichte grille en het nieuwe bumperwerk rondom met blauwe accenten zorgen voor enig onderscheid. Dankzij zijn nieuwe bumpers is de Niro EV 4,38 meter lang, 2 centimeter langer dan de Niro Hybrid.

                              De Niro EV kan uitgerust worden met een 39,2 kWh groot accupakket en een exemplaar met een capaciteit van 64 kWh. Met het eerste pakket moet een actieradius van meer dan 240 kilometer te halen zijn. Het grootste exemplaar moet goed zijn voor een bereik van meer dan 380 kilometer. Kia stopt de Niro vol een reeks moderne assistentiesystemen als adaptieve cruisecontrol, een noodremsysteem, Highway Driving Assist en een rijbaanassistent. De elektromotorlevert rond de 200 pk.

                              Kia zegt in februari in het thuisland al 5.000 orders te hebben ontvangen voor de Niro EV.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                UPDATE

                                Kia meldt nu dat de 64 kWh-versie volgens de WLTP-cyclus ruim 450 kilometer ver komt op één acculading. De 39,2 kWh-uitvoering komt ruim 300 kilometer ver.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17



                                  Kia Niro EV Crossover Makes World Debut – Range Of Up To 236 Miles
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kunnen ze echt geen bumper maken die gewoon toe is? Ipv de bestaande zo op te vullen. Lijkt nergens naar.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • #19
                                      204 PK EN 395 NM STERK

                                      KIA NIRO EV GEPRESENTEERD

                                      Kia heeft tijdens de Busan International Motor Show in het thuisland de Niro EV gepresenteerd.

                                      Begin vorige maand liet Kia al de eerste afbeeldingen zien van de Niro EV, de volledig elektrische productieversie van de Kia Niro EV Concept die hem voorging.

                                      De Niro is na de Soul EV Kia's tweede volledig elektrische cross-over. Kia meldt dat het de Niro EV als global car gaat voeren en dat betekent dat het merk grote verwachtingen heeft van de EV. In het thuisland verschijnt de auto op korte termijn al op de markt.

                                      De productieversie van de Niro EV is door Kia's designcentrum in de Amerikaanse staat Californië getekend. De auto krijgt echter een minder van de reguliere Niros afwijkend uiterlijk mee dan - met de Niro EV Concept op het netvlies - vooraf werd gedacht. Slechts de vijfspaaks 17-inch wielen, de dichte grille en het nieuwe bumperwerk rondom met blauwe accenten zorgen voor enig onderscheid. Dankzij zijn nieuwe bumpers is de Niro EV 4,38 meter lang, 2 centimeter langer dan de Niro Hybrid. De bagageruimte meet 451 liter.

                                      Voor het eerst brengt Kia ook het binnenste van de Niro EV in beeld. Opvallend is ook hier dat praktisch het gehele interieur - afgezien van wat blauwe details en een nieuwe middentunnel - optisch identiek is aan dat van de reguliere Niros. Wel monteert Kia specifiek voor de EV-versie ontwikkelde sfeerverlichting in het interieur, verlichting die in zes verschillende kleuren is in te stellen. In het infotainmentscherm is natuurlijk specifiek voor de EV-versie bestemde informatie op te roepen. Een lamp bovenop het dashboard geeft aan of de auto aan het laden is of dat het accupakket weer vol is.

                                      De Niro EV komt in twee smaken beschikbaar waarvan de meest kostbare versie over een 64 kWh groot accupakket beschikt. Daarmee moet de Niro volgens de WLTP-cyclus ruim 450 kilometer ver komen. De variant met 39,2 kWh groot accupakket komt ruim 300 kilometer ver op een lading. Het accupakket bevindt zich onder bodem van de bagageruimte. Voor het eerst weten we ook hoe krachtig de Niro EV is. Een op de vooras geplaatste elektromotor levert 204 pk en 395 Nm, goed voor een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h in 7,8 seconden.









                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Europees marktdebuut tijdens Autosalon Parijs 2018

                                        Kia heeft op de thuismarkt (Zuid-Korea) de orderboeken geopend van de batterij-elektrische Kia Niro EV. Europeanen moeten nog even geduld hebben. De elektrische crossover debuteert in oktober dit jaar op de Autosalon van Parijs en zal daarna spoedig in de verkoop gaan.

                                        Bron: ZERauto.nl


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X