Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Niro (2016)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
    1. Veel te benepen interieur...
    ...
    ...alle voordelen van een EV (waaronder stilte in het interieur bij lage snelheden).
    Dankjewel.
    Duidelijk én verhelderend.

De E-Niro is duidelijk een homogener pakket. Maar wel aan de prijs natuurlijk
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Je kan ze ook niet echt vergelijken.
      De Zoë situeert zich eerder in het segment van stadsauto's, de Kona in het B-segment en de e-Niro in het C-segment.
      De Tesla 3 is dan weer meer een sportieve auto (die in de standard uitvoering van bijna al zijn voordelen ontdaan wordt om de prijs
      "laag" te kunnen houden).
      Het is maar waar je prioriteiten liggen.
      Technisch liggen de Kona en e-Niro zeer dicht bij elkaar (komen ook uit dezelfde groep).
      Vind het wel eigenaardig dat de grotere e-Niro "goedkoper" is als de kleinere en iets sportievere e-Niro. Tenslotte is het batterijpack en de aandrijflijn gelijk.
      Volgens onze prioriteiten ging het uiteindelijk nog tussen de Kona Sky en de e-Niro More.
      Eigenlijk heeft de e-Niro het voor ons, in volgorde van belangrijkheid, gehaald op volgende punten:
      1. Veel ruimere koffer
      2. Mooiere afwerkingsmaterialen in het interieur
      3. We vonden de “alles in één” draaiknop drive selector ergonomischer dan de drukknoppen van de Kona
      4. De gedeeltelijk open middenconsole in de e-Niro vonden we handiger dan de gesloten middentunnel in de Kona.
      5. Iets ruimer interieur
      Last edited by ivob2; 11/03/2019, 18:26.

Comment

Zojuist bellen ze dat er drie nieuwe Kona’s EV Sky zijn afgeleverd: ceramic blue met wit dak/Acid yellow/Tangerine comet.
        We hebben dan maar de eerste versie (Ceramic blue/white) gekozen.
        Volgende week vrijdag komt Eneco ter plaatse voor de prospectie van de wallbox. Gaat ineens vooruit.
        Eerst nu het minder prettige deel afhandelen.

Comment

Dacht dat ge een e-niro besteld had

Comment

Klopt. Maar die wordt pas over 11 maanden geleverd.
            Afspraak was dat, bij bestelling van een e-Niro, in tussentijd een Kona EV Sky zou geleverd worden. Dacht dat ik dat hier ergens al geschreven had. Zoniet, bij deze dus.
            edit: mijn geheugen laat me idd nog niet in de steek: op pagina 65 van het Tesla Model 3 had ik het al vermeld.
            Ging uit van een levertijd van drie maanden. Niet dus. Straks een voertuig zonder wallbox.
            Last edited by ivob2; 14/03/2019, 16:41. Reden: Bijkomende info

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

De e-Niro natuurlijk
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Kia e-Niro 39 kWh (2021) review - Stuk goedkoper, even goed?

Comment

Nog snel de nieuwe logo's op het uitgaande model:

Comment

Kia e-Niro: Mit großem Akku alltagstausglich? - Test/Review

Comment

Kia Niro - 2019 - 140.000 km - Accudegradatietest

Comment

Working...
                          X