Ferrari heeft zojuist zijn grote nieuws voor de komende editie van Genève vrijgegeven; hier is de Ferrari 812 Superfast.
De Ferrari 812 Superfast: naar eigen zeggen is deze nieuwe twaalfcilinder berlinetta de krachtigste en snelste Ferrari uit de historie van het merk. Zeventig jaar geleden begon de historie van de twaalfcilinders van Ferrari en dit is dan ook een mooi eerbertoon daaraan.
De nieuwe 6,5-liter V12 met 800 pk (588 kW) ligt middenvoor en levert zijn maximale vermogen bij 8.500 toeren. Het specifieke vermogen bedraagt 123 pk per liter en het maximale koppel van 718 Nm komt vrij bij 7.000 tpm. Tachtig procent daarvan is beschikbaar vanaf 3.500 toeren, wat de motor een grote mate van souplesse moet geven. De inlaatkanalen met variabele geometrie zijn geïnspireerd op de atmosferische motoren uit de Formule 1.
De transmissie is van het type dubbele koppeling en Ferrari belooft extreem korte schakeltijden, afgestemd op de gasrespons. Een nieuwe versie van Ferrari's Side Slip Control helpt het potentieel van de 812 Superfast in de hand te houden en voor de eerste keer krijgt een Ferrari de elektronische stuurbekrachtiging EPS. Het Virtual Short Wheelbase 2.0 (PCV) moet middels software de handling verbeteren.
De hoge achterzijde is geïnspireerd op de 365 GTB4 uit 1969 en ook de vier ronde achterlichten zijn een knipoog naar het roemruchte verleden. De nieuwe tint rood heet Rosso Settanta en is gemengd ter ere van zeventig jaar Ferrari.
De Ferrari 812 Superfast sprint in 2,9 seconden naar de 100 km/h en de top ligt boven de 340 km/h. Wie hem in het echt wil zien, koopt een retourtje naar Genève, waar de 812 Superfast zijn werelddebuut beleeft.
Bron: Autoweek
De Ferrari 812 Superfast: naar eigen zeggen is deze nieuwe twaalfcilinder berlinetta de krachtigste en snelste Ferrari uit de historie van het merk. Zeventig jaar geleden begon de historie van de twaalfcilinders van Ferrari en dit is dan ook een mooi eerbertoon daaraan.
De nieuwe 6,5-liter V12 met 800 pk (588 kW) ligt middenvoor en levert zijn maximale vermogen bij 8.500 toeren. Het specifieke vermogen bedraagt 123 pk per liter en het maximale koppel van 718 Nm komt vrij bij 7.000 tpm. Tachtig procent daarvan is beschikbaar vanaf 3.500 toeren, wat de motor een grote mate van souplesse moet geven. De inlaatkanalen met variabele geometrie zijn geïnspireerd op de atmosferische motoren uit de Formule 1.
De transmissie is van het type dubbele koppeling en Ferrari belooft extreem korte schakeltijden, afgestemd op de gasrespons. Een nieuwe versie van Ferrari's Side Slip Control helpt het potentieel van de 812 Superfast in de hand te houden en voor de eerste keer krijgt een Ferrari de elektronische stuurbekrachtiging EPS. Het Virtual Short Wheelbase 2.0 (PCV) moet middels software de handling verbeteren.
De hoge achterzijde is geïnspireerd op de 365 GTB4 uit 1969 en ook de vier ronde achterlichten zijn een knipoog naar het roemruchte verleden. De nieuwe tint rood heet Rosso Settanta en is gemengd ter ere van zeventig jaar Ferrari.
De Ferrari 812 Superfast sprint in 2,9 seconden naar de 100 km/h en de top ligt boven de 340 km/h. Wie hem in het echt wil zien, koopt een retourtje naar Genève, waar de 812 Superfast zijn werelddebuut beleeft.
Bron: Autoweek
Comment