Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ferrari 812 Superfast
Collapse
X
-
NAAMLOOS ÉN GELIMITEERD
FERRARI 812 SUPERFAST KRIJGT EXTREME SPECIALE VERSIE
Ferrari geeft de eerste beelden vrij van een ongetwijfeld extra potente versie van de toch al niet malse 812 Superfast. De nog naamloze speciale uitvoering geeft op 5 mei al zijn geheimen prijs.
Het supercarhoekje van autoland is een bijzonder nisje om in te vertoeven. Het is een wereld waar 800 pk klaarblijkelijk niet voor iedereen voldoende is. Ferrari heeft sinds 2017 namelijk de 800 pk sterke 812 Superfast op de menukaart staan, een exotische delicatesse die straks zijn meerdere moet erkennen in een maar liefst 830 pk sterke speciale versie waar Ferrari alvast het exterieur van vrijgeeft.
De nog naamloze overtreffende trap van de Ferrari 812 Superfast belooft een uiterst exclusief stukje Italiaanse verwennerij te worden. Ferrari omschrijft de nieuwe variant namelijk als een auto die is bedoeld voor "[...] Ferrari's meest gepassioneerde verzamelaars en connaisseurs." De nieuwe Ferrari oogt niet alleen alsof hij z'n toeschouwer het liefst met huid en haar verslindt, ongetwijfeld klinkt hij ook zo. De 812 Superfast geeft zijn maximum vermogen bij 8.500 tpm vrij, maar de 830 pk van deze extreme variant daarvan jankt door tot de toerenteller op 9.500 tpm aangeeft. Het hoogste toerental van een straatlegale Ferrari ooit. Ferrari zegt onder meer de kleptiming van de 6.5 liter V12 te hebben aangepast en maakt ook melding van de komst van een compleet nieuw uitlaatsysteem.
Ferrari 812
Maar er is meer. Zo heeft de extra heftige versie van de 812 Superfast vierwielsturing. Daarnaast zegt Ferrari veelvuldig gebruik te hebben gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zo ver mogelijk terug te dringen. Dit lichtgewicht materiaal vinden we niet alleen aan de buitenkant, maar als het goed is ook in het binnenste van de 812 Superfast terug. De 'reguliere' 812 Superfast is al in staat om in minder dan 3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te denderen. Kijk niet gek op als deze speciale gelimiteerde editie het origineel links en rechts voorbij blaast.
Ferrari 812
Vanbuiten onderscheidt de heftige 812 Superfast zich onder meer met uitbundige bumpers van zijn reeds bekende broertje, maar er is nog meer. Zo heeft de nieuwkomer een volledig nieuwe motorkap zonder koelopeningen naast de koplampen. De zijspiegels zijn nieuw, in de voorschermen zitten aangepaste koelopeningen en achter de achterwielen nemen we een drietal nieuwe koelsleuven waar. De lijst optische aanpassingen gaat verder met een grotere achterspoiler die de bovenkant van de achterlichten afdekt, een werkelijk immense diffuser onderaan de achterbumper én Ferrari ruilt de glazen achterklep van de 812 Superfast om voor een semi-dicht exemplaar van aluminium. Aan weerszijden van de diffuser achter plaatst Ferrari twee rechthoekige stortkokers en dus worden de twee sets dubbele uitlaatpijpen naar de prullenmand verwezen.
Op naar 5 mei!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEr was toch iemand hier op het forum die een 812 in bestelling had ?
Comment
-
FERRARI ONTHULT MACHTIGE 812 COMPETIZIONE EN 812 COMPETIZIONE A
Ferrari voegt een nieuwe extreme editie van de 812 Superfast aan zijn gamma toe. Dít is de 812 Competizione, een tot 830 pk opgeschroefde lichtgewicht 812 Superfast die in een beperkte oplage leverbaar wordt.
De in 2017 als opvolger van de F12 Berlinetta gepresenteerde Ferrari 812 Superfast is niet voor de poes. In de neus van de Italiaan ligt namelijk een 800 pk en 718 Nm sterke 6.5 V12, maar dat blijkt niet voor iedereen voldoende. Ferrari schuift deze 812 Competizione naar voren, een exclusieve, gelimiteerde extremist die de 812 Superfast in elk opzicht naar een hoger plan tilt.
De 812 Competizione heeft een tot 830 pk opgeschroefde 6.5 V12 van de 812 Superfast als krachtcentrale, al levert die twaalfcilinder met 692 Nm iets minder koppel. Die machine jankt door tot de toerenbegrenzer er bij 9.500 tpm inhakt. Het hoogste toerental van een straatlegale Ferrari ooit. Met deze bonk oerkracht dendert de 812 Competizione in 2,85 tellen naar de 100 km/h. De 200 km/h staat in 7,5 seconden op de klok (812 Superfast: 7,9 s) en wie het pedaal lang genoeg tegen de bodem trapt moet tot meer dan 340 km/h kunnen doordenderen. De 812 Competizione put zijn extra pk's onder meer uit een nieuw uitlaatsysteem, maar ook de aangepaste kleptiming draagt er een steentje aan bij. Ferrari heeft onder meer het inlaattraject, de zuigers, cilinderkoppen en krukas aangepast. De zeventraps automaat met dubbele koppeling schakelt tot 5 procent sneller dan in het origineel.
Maar er zijn meer technische aanpassingen, zoals vierwielsturing. Daarnaast is een groot deel van de koets uit koolstofvezel vervaardigd om het gewicht tot een minimum te beperken. Hij legt 1.487 kilo in de schaal, 38 kilo minder dan het origineel. Het exterieur is bepaald niet kinderachtig aangepast. Sterker nog, de 812 Competizione staart je aan alsof hij je, je naasten en verre kennissen het liefst met huid en haar verslindt. Ferrari monteert afwijkend bumperwerk, compleet met intense koelopeningen, vleugels, lipjes en randjes.
Ferrari 812
Wie de 812 Superfast op zijn netvlies heeft staan, ziet direct dat de 812 Competizione een heel andere motorkap heeft, die het in tegenstelling tot het exemplaar van de 812 Superfast zonder koelsleuven naast de koplampen moet doen. Ferrari heeft op meer vlakken de zaag erin gezet. Zo nemen we in de voorschermen koelopeningen waar en zitten er achter de achterwielen drie horizontale koelsleuven. Ook de achterkant wijkt af. De achterspoiler is fiks groter dan die van het model waarop de 812 Competizione is gebaseerd. Die zorgt voor meer neerwaartse druk en doorklieft voortaan de achterlichten en zorgt voor meer neerwaartse druk. Een indrukwekkend geheel, maar er is meer. Zo verruilt Ferrari de glazen achterklep van de 812 Superfast voor een semi-dicht exemplaar dat uit aluminium is opgetrokken. Minstens zo indrukwekkend is de gigantische diffuser onderaan de achterkant. Aan weerszijden van het volledig uit koolstof opgetrokken exemplaar zitten twee verticale, hoekige stortkokers. De 812 Superfast heeft daarentegen twee dubbele knalpijpen. De uiterlijke aanpassingen leveren de 812 Competizione niet alleen verbeterde koeling op, maar ook maar liefst 80 kilo meer neerwaartse druk bij een snelheid van 200 km/h dan de reguliere 812 Superfast. De spoorbreedte van de nieuwe Italiaan is zowel voor als achter met enkele centimeters vergroot.
Ferrari 812
Nog niet genoeg Ferrari-verwennerij? Ga er dan maar even goed voor zitten. Ferrari trekt namelijk ook direct het doek van een de 812 Competizione A waarbij de A staat voor aperta. Open dus. Daarmee moet je de 812 Competizione A zien als de doorgesnoven broer van de 812 GTS. De aandrijflijn van die 812 Competizione A is identiek aan die van zijn gesloten broer. Wel heeft Ferrari de aerodynamica aangepast op het feit dat een dakje niet altijd aanwezig is. De Competizione A krijgt onder meer een speciaal uit koolstofvezel opgetrokken dakje. Net als de dichte versie staat de 812 Competizione A op 20-inch uit koolstofvezel opgetrokken wielen.
Wie er eentje wil, moeten we teleurstellen. Alle 999 te bouwen exemplaren van de ruim 5 ton kostende 812 Competizione én de 599 te produceren exemplaren van de tegen de 6 ton kostende 812 Competizione A zijn uitverkocht.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenJa, Inventief heeft eentje.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Waar is die eigenlijk heen? Niet meer te zien op het forum?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenBuitenland vermoed ik.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
Comment