Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range rover velar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Ik denk dat de tijd van de zware fake hybrides, die hun bestaan aan de fiscaliteit te danken hebben en zelden opgeladen worden, weldra afgelopen is,
    De overheid heeft het begrepen...
    Het zal zo een vaart niet lopen. De voordelen zullen ingeperkt worden, maar zullen blijven, en zullen m.i. redelijk belangrijk blijven.

Eén van de voornaamste redenen zijn de klimaatdoelstellingen. Macro economische berekening mbt het behalen van de klimaat doelstellingen waar we ons toe verbonden hebben in het Klimaatakkoord van Parijs gebeuren op basis van macro economische cijfers (gemiddelde C02 uitstoot van alle voertuigen in een land ingeschreven bvb). Of dat die cijfers wel realistisch zijn, niet realistisch zijn, of die plug-in dan opgeladen wordt of niet opgeladen wordt,... nobody really cares, maar hij telt wel mee voor zijn "officiële" CO2 uitstoot. Het aantal full EV en plug-in's met CO's rond of onder de 50GR CO2 die nodig zijn om die doelstellingen te halen zijn enorm. We spreken over honderdduizenden dergelijke wagens die nodig zijn in België voor 2025, dat lukt zonder "stimulans vanuit de overheid" nooit.

Tel daarbij nog de BTW, accijnzen, tewerkstelling,... die dergelijke wagens opbrengen (en voor een groot deel de fiscale aftrek compenseren) en rekening is snel gemaakt. Een Cayenne of Panamera E-hybrid van 120K met 56gr CO2 (of whatever er nog bestaat/aankomt bij Mercedes, Range Rover, BMW,...) brengt de staat nog altijd meer op dan pakweg een andere wagen van 50K die minder fiscaal aftrekbaar is doordat hij benzine is en (inderdaad een "eerlijker" berekenende) 110gr uitstoot heeft en daarbij draagt te plug-in dan (officieel) nog meer bij aan klimaat doelstellingen.

Men probeert gewoon een evenwicht te vinden tussen het susssen van de rooien en de vakbonden ("die smerig rijke zelfstandigen met hun dure wagen die geen belastingen betalen") en het positieve die al die wagens zowel financieel als ecologisch bijbrengen.

Comment

Prijzen zijn compleet van de pot gerukt
      Enkel weggelegd voor wie de fiscaliteit optimaal kan benutten
      En die is op maat gemaakt, maar niet van Jan Modaal.
      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

het positieve die al die wagens zowel financieel als ecologisch bijbrengen.
        I lol'd
        2.0 JTDm

Comment

Fake hybrides, is dat zoals Trump zijn "fake news" ? Mode woord zonder inhoud ?
          Een goede vriend heeft een XC90 hybride en die heeft ondertussen 35.000km, gem. verbruik 3.2 liter.
          Bezine motor gebruiken ze (erbij) als ze op vakantie gaan ofvoor een dag uitstap, de rest is puur electrisch. Heeft laadstation thuis en voor de deur aan zijn zaak.

Comment

Ik ben het eens met de stelling dat grote getallen EV’s nodig zijn om de doelstellingen te halen. Vandaar dat wij het niet zullen halen met wagens van boven de 75000 euro’s. De fiscale incentives moesten de gewone burgers overtuigen EV’s te kopen, maar deze happen wegens de prijs niet toe ondanks de toegekende voordelen. Dus blijven wij met een scheef getrokken situatie die zijn eigenlijke doel totaal mist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
              Een goede vriend heeft een XC90 hybride en die heeft ondertussen 35.000km, gem. verbruik 3.2 liter.
              Bezine motor gebruiken ze (erbij) als ze op vakantie gaan ofvoor een dag uitstap, de rest is puur electrisch. Heeft laadstation thuis en voor de deur aan zijn zaak.
              Ok, er zijn schoolvoorbeelden die bewijzen dat het kan. Mijn zoon doet ook al zijn huisbezoeken enkel op stroom in de korte kring rond zijn praktijk. Maar in de weekend verbruikt zijn Mitsu gemakkelijk 9,5 liter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
                Idem hier. Mijn gemiddeld verbruik met mijn i8 ligt op 3.2 liter. Ik gebruik de benzine quasi enkel op vakantie en als ik naar de zee rij. Vrijwel alles in/rond A'pen haal ik puur electrisch.

Comment

Een i8 is ook geen hybride, hé...

Comment

Ik bedoel geen hybride á la Panamera...

Comment

Oups..ik dacht dat de i8 straffere batterijen had !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Prijzen zijn compleet van de pot gerukt
                        Enkel weggelegd voor wie de fiscaliteit optimaal kan benutten
                        En die is op maat gemaakt, maar niet van Jan Modaal.
                        Je hebt ook meer betaalbare hybrides zoals een Golf GTE.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Prachtig gewoon!

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Heel mooi. Enkel die "steekpoep" heeft wat meer gewenning nodig.

Comment

In het echt valt dat goed mee, vind ik.
                                Ik zag dat die ook "maar" 4,7m lang is. Hij toont veel groter eigenlijk.

Comment

Nu al verschillend gezien in het verkeer, en valt me iedere keer op dat hij echt redelijk "compact" is...

Mocht hij de afmetingen van een Sport hebben, zou het perfect zijn, want de lijn zelf is echt perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    In het echt valt dat goed mee, vind ik.
                                    Ik zag dat die ook "maar" 4,7m lang is. Hij toont veel groter eigenlijk.
                                    ja, omdat zijn lengte 4,80 is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                      Prachtig gewoon!
                                      Volledig mee akkoord! Ik heb hem vorige week besteld na een lang evaluatieproces. Om een lang verhaal kort te maken:

- Heb 10 jaar met Audi gereden (A4, A5 en A6) - was altijd zeer tevreden maar het is tijd voor iets anders. Ook het feit dat de A6 Avant einde serie is, betekende dat dit model momenteel geen optie was (geen zin om binnen 6 maanden met een ouderwets model te rijden).
                                      - Velar testrit was uitstekend, niet te vergelijken met bvb. een Volvo XC60 waar ik eveneens ooit een testrit mee heb gedaan
                                      - Velar 'look' is - naar mijn mening - echt enorm knap. RR filosofie 'less is more' is hier echt geslaagd
                                      - Interieur afwerking is echt top. Enkel de onderkant van de deuren zijn wat minder (plastiek) maar die moeten bestendig blijven tegen de voeten waarmee sommigen de deur openduwen
                                      - Absoluut geen goedkope wagen maar deze wagen is standaard reeds goed uitgerust (sowieso AWD en automaat). Ik heb de SE versie genomen.
                                      - Ik hoop gewoon dat ik me de D180 versie niet ga beklagen (sowieso kon ik niet hoger gaan gezien budget) en dat de RR reputatie van 'onbetrouwbaar' niet zal gelden voor de Velar!

Comment

Proficiat met je aankoop ! De D180 rijdt belange niet slecht !.
                                        NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                                        S40 2.0D 136pk 2004
                                        S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                                          Proficiat met je aankoop ! De D180 rijdt belange niet slecht !.
                                          Hopelijk kan ik dat snel bevestigen! ;-) Levertermijn is blijkbaar toch 4-5 maanden...

Comment

Working...
                                          X