Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range rover velar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • MET SPULLEN UIT DE DEFENDER

    DÍT IS DE VERNIEUWDE RANGE ROVER VELAR

    Land Rover heeft de Range Rover Velar gemoderniseerd. Het design van het exterieur blijft gelijk aan het uitgaande model, maar de Velar is onderhuids en in het interieur behoorlijk opgefrist. In navolging van de Jaguar F-Pace en de Land Rover Defender komt de Range Rover Velar nu ook op de markt als plug-in hybride P400e. De V8 uit de SVAutobiography moet daarentegen voorlopig het veld ruimen.

    Land Rover presenteerde in 2017 de Range Rover Velar. Deze SUV kwam tussen de Evoque en de Range Rover Sport in te staan, waarbij zijn aanschafprijs dichter tegen die laatste aan schurkte. Veel van zijn techniek deelt de Velar met de Jaguar F-Pace, die onlangs eveneens werd vernieuwd. Net als bij de Jaguar zijn de meest interessante veranderingen bij de Velar onderhuids te vinden.

    Het exterieur van de Velar blijft nagenoeg ongewijzigd. De koplampen en de achterlichten - normaliter gebruikelijke zaken om aan te pakken bij een facelift - ogen nog steeds hetzelfde, terwijl stalgenootje F-Pace in dit opzicht wel is vernieuwd. Land Rover komt wel met twee nieuwe lakkleuren: 'Hakuba Silver' en 'Portofino Blue'. Daarnaast zijn er twee nieuwe wieldesigns verkrijgbaar in de formaten 19- en 21-inch. Land Rover zegt verder dat er nu meer personaliseringsmogelijkheden zijn voor de Velar. Een nieuwe uitvoering is de Edition, die is gebaseerd op de R-Dynamic SE-versie. De Edition heeft als extraatjes dat het panoramadak in het zwart is uitgevoerd en dat er bijpassende 20-inch wielen onder zijn geschroefd. Niet heel wereldschokkend dus.

    Pivi Pro

    Het interieur van de Velar kent wat meer wijzigingen dan het exterieur. Meteen springen het nieuwe stuurwiel en de gewijzigde keuzehendel voor de automaat in het oog. Deze vervangt de draaiknop die eerder op de middenconsole zat. Verder beschikt de Velar voortaan over het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem van Jaguar Land Rover. De schermen in het interieur hebben een hogere resolutie dan voorheen en daarnaast is de menustructuur grondig herzien. Het 12,3-inch Interactive Driver Display is daarbij volledig naar eigen wens in te delen. Het systeem is bovendien zelflerend, waardoor het bepaalde routines kan herkennen en daarop kan anticiperen. Uiteraard zijn Apple CarPlay en Android Auto eveneens aanwezig, daarnaast is Spotify direct geïntegreerd in het infotainmentmenu. Het uitvoeren van over-the-air updates behoort voortaan tevens tot de mogelijkheden dankzij de nieuwe EVA 2.0-architectuur van de elektronica. Dit zorgt er tevens voor dat het systeem een stuk sneller draait, waardoor het volgens Land Rover sneller opstart en beter reageert op jouw input. De bestuurder kan via de Remote App op de smartphone informatie over de auto raadplegen of met een druk op de knop het interieur alvast voorverwarmen. Dit soort systemen an sich zijn niet nieuw, maar het is prettig om te weten dat de Velar er tegenwoordig ook over beschikt.

    Een andere grote wijziging in het interieur van de Velar schuilt in het materiaalgebruik. Land Rover levert voortaan namelijk ook een nieuwe soort stof, opgebouwd uit 30% wol, als tegenhanger van leren bekleding. Het voordeel hiervan is volgens Land Rover dat de bekleding altijd een fijne temperatuur heeft. Is het koud, dan voelt het lekker warm aan. Is het warm, dan wordt het niet plakkerig en blijft de bekleding relatief koel. Verder beschikt de Velar voortaan over Cabin Air Ionisation, een luchtfilter dat werkt met nanotechnologie en daardoor kleine deeltjes en allergenen buiten de auto houdt, zo claimt Land Rover. Andere comfortverhogende toevoegingen zijn de 3D Surround Camera en Active Road Noise Cancellation. Met de camera kan de bestuurder via het scherm rondom de auto kijken en met 'ClearSight Ground View' een virtueel zicht onder de motorkap krijgen, handig voor in het terrein. Via Active Road Noise Cancellation wordt met tegengestelde geluidsgolven het rolgeluid goeddeels weggefilterd, waardoor er volgens Land Rover een geluidsreductie van 4 dB ontstaat in het interieur van de nieuwe Velar.

    Adieu V8, hallo plug-in

    Naast de wijzigingen in het in- en exterieur krijgt de Velar de beschikking over een hele trits aan nieuwe motoren. Deze kenden we al uit andere modellen van JLR, maar vinden nu ook hun weg naar de Velar. Voor de Nederlandse markt is de P400e de meest interessante aandrijflijn. Net als in de F-Pace en de Defender beschikt deze variant over een 2.0-viercilinder met elektrische ondersteuning, goed voor een vermogen van 404 pk en 640 Nm koppel. Laden kan tot een snelheid van 32 kW. In dat geval zit de batterij na een half uur al weer voor 80% vol. De WLTP-actieradius van de P400e bedraagt 53 km. Overigens kun je met de plug-in nog steeds door 50cm diep water heen rijden. Tot slot werkt de aandrijflijn in de automatische rijmodus 'Hybrid' samen met de navigatie via het zogeheten 'Predictive Energy Optimization'. Hierbij berekent het systeem aan de hand van de route welke vorm van aandrijving het meest efficiënt is op bepaalde stukken, waardoor de accucapaciteit optimaal benut wordt. Overigens is er ook een viercilinder zonder elektrische ondersteuning te krijgen in de vorm van de P250. Deze motor is ten opzichte van de pre-facelift ongewijzigd gebleven.

    Verder zijn de V6-motoren vervangen door twee versies van de zes-in-lijn van JLR, die voorzien zijn van mild-hybrid techniek. De P400 op benzine levert 400 pk en 550 Nm, waarmee een sprint naar de 100 km/h in 5,5 seconden mogelijk is. De D300 laat 300 pk en 650 Nm los op de krukas. Voor de dieselaars die met iets minder vermogen toe kunnen is er ook de D200 met vier cilinders, 204 pk en 430 Nm. Deze motor is eveneens voorzien van mild-hybrid techniek. Bij de varianten met viercilinders, dus ook de plug-in, is luchtvering optioneel. Op de zescilinders wordt het standaard meegeleverd. Liefhebbers van bruter geweld moeten we helaas teleurstellen: navraag van AutoWeek leert dat de Velar SVAutobiography met zijn 575 pk sterke V8 voorlopig niet terugkeert.

















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Tijdens onze laatste VS reis stond deze spotgoedkoop te huur bij Sixt. Blijkbaar valt deze niet in de smaak bij de Amerikanen.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

      Comment


      • De phev heeft minstens 52gr CO2.
        In de Belgische markt dus absoluut niet interessant.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Tijdens onze laatste VS reis stond deze spotgoedkoop te huur bij Sixt. Blijkbaar valt deze niet in de smaak bij de Amerikanen.
          ik zou daar graag eens mee rijden.
          IRIDIUM
          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

          Groeipunt
          Helderzienden

          Comment


          • Kan je huren in België ook dacht ik.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • ik zou dat nog eerder huren denk ik, dan interesse te gaan tonen bij een dealer en dan weken lastig gevallen te worden
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

              Groeipunt
              Helderzienden

              Comment


              • Klopt. Want ze blijven aan je plakken na een testrit.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • 2020 Range Rover Velar D300 (L560) - Test

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Range Rover Velar P400e (2021) - 400 pk

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • al iemand met de nieuwe zes in lijn gereden?
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • Range Rover Velar review - 0-60mph & brake tested!

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • RANGE ROVER VELAR VERNIEUWD: TOT 64 KILOMETER ELEKTRISCH

                          NU WEL ZICHTBAAR VERNIEUWD

                          ​De Range Rover Velar draait mee sinds 2017 en werd in 2020 al op technisch vlak vrij hardhandig gemoderniseerd. Drie jaar later gaat de auto wéér onder het mes. Het grote nieuws: de Velar krijgt een vernieuwd interieur en een grondig verbeterde plug-in hybride aandrijflijn.


                          De uiterlijke wijzigingen die Land Rover in 2020 op de Range Rover Velar doorvoerde waren minimaal. De nu opnieuw opgefriste Velar is door de kenner wél direct van de pre-faceliftversie te onderscheiden. De Velar krijgt nieuwe Pixel ledkoplampen met een andere indeling dan voorheen en een anders ingedeelde grille. Verder verandert de invulling van de achterlichten. Het is hier over en uit met de 'geblokte' lichtsignatuur. Lager achterop vinden we een andere achterbumper.

                          Het grootste nieuws op technisch vlak vinden we bij de plug-in hybride Velar P400e. De aandrijflijn bestaat wederom uit een 300 pk sterke 2.0 viercilinder benzinemotor en een elektromotor van 143 pk, maar er komt een grotere accu. De capaciteit van het accupakket groeit van 13,6 kWh naar 19,2 kWh, met als gevolg dat de elektrische actieradius toeneemt van 53 kilometer naar 64 kilometer. Het systeemvermogen bedraagt 404 pk en 640 Nm. Daarmee stampt de P400e in 5,4 tellen vanuit stilstand naar 100 km/h. Laden kan tot 50 kW. De Velar is er verder met een 3.0 in twee smaken: als 340 pk sterke P340 en als P400 van 400 pk. Daarnaast is er een 250 pk sterke 2.0 viercilinder. Op de internationale leveringslijst staan twee diesels: de 300-pk D300 met een 3.0 zes-in-lijn en de D200 van 204 pk met vier pitten.


                          Range Rover Velar.

                          In het interieur voert Land Rover significante wijzigingen door. Voorheen had de Velar een in de middenconsole geïntegreerd display met eronder een tweede scherm, waarmee je onder meer de klimaatregeling aanstuurde. Vanaf nu heeft de Velar één 11,4-inch scherm dat voor het dashboard lijkt te zweven. Het tweede scherm eronder is verdwenen. De complete middentunnel is anders vormgegeven. Het geheel oogt nu behoorlijk minimalistisch. De ronde keuzeknop om de automaat mee te bedienen, maakt plaats voor een kleine keuzeknuppel. Een opvallende wijziging. Land Rover introduceert verder nieuwe kleuren en materialen en past de optielijst aan.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Ze kunnen nu de elektronica al niet fatsoenlijk geregeld krijgen, wat gaat dat met een hybride zijn?

                            Kennis van me, heeft de zijne van armoe na 3 jaar verkocht. Meer in de garage gestaan dan gebold.
                            Gekste dingen. Verlichting uitvallen, ABS wat niet meer werkte, Multimedia helemaal vervangen...

                            Je blijft toch altijd van die horror stories horen van Range...

                            Comment


                            • en toch blijft de grote range rover, en de def...bij de begeerlijkste auto's op de markt he

                              Comment


                              • Het is ook écht wel een posh ding natuurlijk, en mensen die er eentje hebben, hebben waarschijnlijk meestal ook nog wel een overschotje staan voor als hij in panne valt LOL.

                                Comment


                                • De hybride van mijn nicht (RR Evoque) staat op minder dan een jaar al 8 keer bij de dealer.
                                  IRIDIUM
                                  Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

                                  Groeipunt
                                  Helderzienden

                                  Comment


                                  • Spijtig, is het nog steeds niet verbeterd dan?

                                    Blijf het nochtans een prachtige wagen vinden, weliswaar serieus boven budget...

                                    Comment


                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment

                                      Working...
                                      X