Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Volvo XC60 kan je ook bekijken op de oldtimer tentoonstelling Techno Classica te Essen, Duitsland. Dat is op zich niet zo heel ver rijden van hieruit.

Volvo viert zijn 90-jarig bestaan op de oldtimer tentoonstelling Techno Classica en brengt naast enkele oldtimers ook de nieuwe Volvo XC90 mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      EU staat er sowieso slecht voor
      Weinig groei (if any), relatief oude bevolking, kosten voor sociale zekerheid swingen de pan uit, en als gevolg daarvan ook de overheidsschulden

Gelukkig is het goed weer
      Een beetje Wittgenstein zou je geen slecht doen.
      De overheidsschuld is een gevolg van het slecht beleid > 30 jaar geleden. De overheid heeft al jaren een primair positief saldo (de laatste 20 jaar gemiddeld +3,5%). Het zijn die overheidsschulden die ons de das omdoen, niet de kosten van de sociale zekerheid (alhoewel die ons in de toekomst de das om zullen doen).
      BMW 420dA : >>>

Comment

• 75k euro voor de fiscaal interessante T8 versie, ze zijn redelijk op hun kop gevallen bij Volvo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Een vaststelling is geen veroordeling... iedereen doet zijn keuze inzake beroeps-en privé-leven.
          Zeggen dat huisartsen die voor een groepspraktijk kiezen dit doen omdat ze "verdorven" zijn opgevoed en behoren tot een generatie zonder schwung, is m.i. vrij veroordelend en alles behalve een neutrale vaststelling.

Als ge werkelijk de persoonlijke keuze van anderen inzake beroep en privé respecteert, doe dan zo geen veralgemenende en veroordelende uitspraak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
            75k euro voor de fiscaal interessante T8 versie, ze zijn redelijk op hun kop gevallen bij Volvo
            Kan zijn, maar op hun kop vallen doet dan blijkbaar toch niet zoveel pijn: dankzij de absurde fiscaliteit hier in dit apenland is de XC90 wel de best verkopende SUV in zijn marktsegment (samen met de BMW X5) en bestelt 65% van de XC90 kopers zo'n T8 versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

Kan zijn, maar op hun kop vallen doet dan blijkbaar toch niet zoveel pijn: dankzij de absurde fiscaliteit hier in dit apenland is de XC90 wel de best verkopende SUV in zijn marktsegment (samen met de BMW X5) en bestelt 65% van de XC90 kopers zo'n T8 versie.
              klopt maar dit feest zal niet blijven duren. Ik ben zelf zaakvoerder, huidige wagen is afgeschreven en ben zelf stilletjes aan het uitkijken om mijn S60 D5 te vervangen en een hybride is momenteel fiscaal zeer interessant. In Nederland is de bijtelling al aangepast (van 7% naar 22%) en is de zakelijke markt voor hybrides volledig op zijn gat gevallen. Het zou mij niet verwonderen als ze hier een gelijkaardig maneuver doen zoals in 2012 onder Di Rupo, nieuwe VAA fiscaliteit met terugwerkende kracht, ik denk dat dat er nog veel gaan verschieten met hun 100k euro Porsche, Volvo, BMW en Mercedes hybrides.

Comment

• Dan zijn er koopjes te doen...

Comment

• Probleem is dat die zogenaamd 'vergroende' verkeersbelasting in de nieuwe berekening nog steeds vooral de nadruk legt op cilinderinhoud en op academische co2-cijfertjes.
                  Lexus is daar het grootste slachtoffer van omdat het klassieke hybrides zijn met 'normale' co2-waarden en geen plug-ins met 'academische' co2 waardes.
                  Vooral in het segment van de RX en de LS doet dat pijn waar die Volvo's, BMW's, Porsches verkopen als zoete broodjes aan fiscaal geïnspireerde boekhouders/bedrijfsleiders

2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• even dezelfde samenstelling gedaan als mijn GLC Coupé 350e -> 8000 euro duurder, sjah, ik vrees dat het niet meer de bestverkochte middenklasse SUV gaat blijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
                      even dezelfde samenstelling gedaan als mijn GLC Coupé 350e -> 8000 euro duurder, sjah, ik vrees dat het niet meer de bestverkochte middenklasse SUV gaat blijven...
                      Tjah, uw GLC is dan ook 90% aftrekbaar en de XC 100%... iets lagere VAA denk ik en tot 2020 vrijgesteld van inschrijving en taksen.... dan verkleint de kloof natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

Tjah, uw GLC is dan ook 90% aftrekbaar en de XC 100%... iets lagere VAA denk ik en tot 2020 vrijgesteld van inschrijving en taksen.... dan verkleint de kloof natuurlijk.
                        we spreken hierover Belgie, fiscaliteit is hier een waan-van-de-dag rommelkot die dient om van begrotingsherziening naar begrotingsherzieining te hobbelen. In Nederland is de bijtelling zakelijk rijden voor hybrides recent herzien maar daar heb je wel rechtszekerheid dat ze geen retroactieve aanpassingen doen, in Belgie schrikken ze daar niet voor terug (zie aanpassing VAA in 2012). Mijn vermoeden is dat de high-end luxe hybrids de eerste zullen zijn die ze gaan aanpakken als ze weer eens een gat van 200 miljoen moeten dichtrijden. Ze gaan het natuurlijk weer inkleden als een groene maatregel ten gunste van de algemene mobilteit maar het zal gewoon een jaloeziebelasting zijn net zoals in 2012. In linkse middens zijn die fiscaal interessante 70k euro- en-meer hyrbids een absolute doorn in het oog. Mocht er hier meer fiscale zekerheid zijn in Belgie, dan stond er morgen een T8 voor de deur, nu twijfel ik vooral omdat ik niet zoals in 2012 gevogeld wil worden (VAA x 4 toen)

Comment

• Best wel grappig dat Volvo onder Indiase vlag nu ineens meer premium wordt aanzien dan vroeger toen het nog onderdeel was van de Premier Automotive Group samen met Jaguar, LR, Aston Martin, Lincoln,..
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Best wel grappig dat Volvo onder Indiase vlag nu ineens meer premium wordt aanzien dan vroeger toen het nog onderdeel was van de Premier Automotive Group samen met Jaguar, LR, Aston Martin, Lincoln,..
                            Omdat ze een premiumprijs vragen ?

Comment

• Zal er zeker mee te maken hebben.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Best wel grappig dat Volvo onder Indiase vlag nu ineens meer premium wordt aanzien dan vroeger toen het nog onderdeel was van de Premier Automotive Group samen met Jaguar, LR, Aston Martin, Lincoln,..
                                Afwerking en uitstraling van de nieuwe modellen zijn ondertussen ook veel beter

Comment

• Het is niet al goud dat blinkt...

Comment

• Vergelijking oud en nieuw:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• lijkt op de foto's best nog wat gegroeid

Comment

• En nu de prijzen tussen oud en nieuw naast mekaar leggen
                                          Denk dat de nieuwe er voor velen gaat naast vallen in het leasebudget.

Comment

Working...
                                          X