Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat zou best eens kunnen ja ;-)
    Maar het huidige model was de eerste jaren ook out of my reach, en nadien hebben ze hem middels grote kortingen toch bereikbaarder gemaakt.

    Comment


    • Idd. Ben in 2015 gaan zien en viel goed mee en vorig jaar was die zelfs nog eens €1000 goedkoper en kreeg ik van de garage nog eens extra €450 korting. Wss uitloop van het model.

      Comment


      • Nadeel is dan weer dat Volvo modellen wel wat langer meegaan dan bij de meeste andere automerken. ;-)

        Comment


        • Las gisteren trouwens nog dat Volvo stopt met dieselmotoren ontwikkelen, ...wait and see.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Nadeel is dan weer dat Volvo modellen wel wat langer meegaan dan bij de meeste andere automerken. ;-)
            Is altijd zo geweest, alhouwel ze al wat aant versnellen zijn. Daar waar vroeger de merken om de 4 tot 6 jaar veranderden, gingen ze bij Volvo soms 10 jaar door op een model en staken ze hun R&D kosten vooral in de veiligheid. Ze zijn gekenmerkt omwille hun veiligheid en daar hebben ze altijd op ingespeeld.

            Maar zie naar Citroën, die doen al 9 jaar met de C5 met nauwelijks een aanpassing. Daardoor is hij spotgoedkoop, maar verkoopt volgens de garage ook nog amper.

            Jammere evolutie eigenlijk.

            Comment


            • Hopelijk, kunnen ze kortingen befinnengeven aan de particulier.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Las gisteren trouwens nog dat Volvo stopt met dieselmotoren ontwikkelen, ...wait and see.
                ontwikkelen misschien, er zijn genoeg dieselmotoren fabrikanten waar ze er kunnen kopen...
                dan blijven ze enkel met benzine- en electrische wagens (al dan niet hybride), en er zal rekening moeten gehouden worden met twee probleempjes (?)
                - de rage van de electrische wagens is nauw verbonden met de subsidiëring, en deze zal stoppen als het aantal zal stijgen (cfr zonnepanelen)
                - er komt een "rijdende" controle van het naleven van de uitstootnormen, en dan zal duidelijk worden dat de benzinemotoren minder goed scoren dat geopperd.
                alles zal ook afhangen of Volvo de lease-markt zal kunnen missen, ik denk dat de dood van de dieselmotor niet voor morgen is...

                Comment


                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Leuk filmpje. Echt een zeer knappe wagen. Toch benieuwd of we hem zo veelvuldig gaan zijn door dat zware motorenverhaal.

                    Comment


                    • Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
                        Leuk filmpje. Echt een zeer knappe wagen. Toch benieuwd of we hem zo veelvuldig gaan zijn door dat zware motorenverhaal.
                        In eerste instantie denk ik dat ze met het vorig model nooit gedacht hadden dat het zo een verkoopstopper zou worden. Reden daarvoor is de prijs die redelijk concurrentieel was.
                        Maar het prijsverschil nu met de nieuwe is zo groot dat hij, volgens mij, uit menige leasebudgetten gaat vallen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          In eerste instantie denk ik dat ze met het vorig model nooit gedacht hadden dat het zo een verkoopstopper zou worden. Reden daarvoor is de prijs die redelijk concurrentieel was.
                          Maar het prijsverschil nu met de nieuwe is zo groot dat hij, volgens mij, uit menige leasebudgetten gaat vallen.
                          Ze willen de XC60 gewoon wat hoger positioneren. Niets mis mee, ze hebben dat ook met de 90 reeks gedaan en die verkoopt ook zeer goed. De XC60, zeker de nieuwe, is echt een concurrent voor de X3, GLC en Q5. En als je kijkt naar de GLC, die denk ik momenteel de best verkopende SUV is in die klasse, is de basisversie daar ook een 220d met 4 Matic.

                          En Volvo kan in de toekomst het modellengamma naar onder nog steeds uitbreiden. Dat hebben ze bij de vorige XC60 ook zo gedaan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            In eerste instantie denk ik dat ze met het vorig model nooit gedacht hadden dat het zo een verkoopstopper zou worden. Reden daarvoor is de prijs die redelijk concurrentieel was.
                            Maar het prijsverschil nu met de nieuwe is zo groot dat hij, volgens mij, uit menige leasebudgetten gaat vallen.
                            Prijsverschil is toch vooral zo groot omdat de instapmodellen nog moeten volgen, niet?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                              Prijsverschil is toch vooral zo groot omdat de instapmodellen nog moeten volgen, niet?
                              Geen flauw idee. Maar vorig jaar was de XC60 nog net €1000 duurder dan mijne nieuwe Tiguan. Reden was vooral ook dat het de uitloop was van de XC60 waardoor ik nog €1400 excl. BTW extra korting had dan het jaar ervoor toen ik hem al eens had laten configureren.

                              Maar of ze nog instapmodellen ervan gaan maken, geen flauw idee. Mss dat ze hem deze keer duurder zetten om de XC40 ook een kans te geven.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Las gisteren trouwens nog dat Volvo stopt met dieselmotoren ontwikkelen, ...wait and see.
                                Van wat ik hoor van mij, contacten bij de leasing maatschappijen blijken die diesels ook niet de meest betrouwbare op de markt tegenwoordig
                                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                Comment


                                • Waarom ze daar nu eens geen deftige zescilinder in monteren is mij toch een raadsel. Die 4 pitter koffiemolen in de t8 klinkt toch maar triestig ze bij optrekken.

                                  Het was voor mij een reden om geen xc90 te kopen vorig jaar.


                                  Comment


                                  • Midden volgend jaar zouden de lichtere motoren en niet-AWD versies uitkomen zeiden ze in de garage tegen mij.
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

                                    Comment


                                    • Rij-impressie: VOLVO XC60

                                      Nadat de 90-reeks het merk Volvo naar een compleet nieuw niveau heeft weten te schieten, hopen de Zweden hun ervaring toe te passen op de 60-reeks, die op hetzelfde SPA-platform wordt gebouwd. De gloednieuwe XC60 bijt het spits af.


                                      De eerste XC60 was een absolute knaller. Het model was wereldwijd niet aan te slepen en deed het ook in Nederland erg goed. Door zijn gemoedelijke imago en prijzen die net even voordeliger zijn dan die van de dikke Duitse concurrenten, wist de auto de gunst van de calvinistische Nederlander te winnen. Maar de jaren begonnen te tellen. Motoren, onderstel en interieur konden niet meer meekomen in vergelijking met de nieuwe Audi Q5 of Mercedes GLC. Bovendien is de concurrentie toegenomen. Alfa Romeo heeft de Stelvio, Jaguar heeft de F-Pace, Lexus de NX en ga zo maar door. Het is tijd voor iets nieuws. En dat komt op een mooi moment, want het gaat goed met Volvo. De Zweden hebben vorig jaar opnieuw een verkooprecord gezet en met de XC90 wist het merk zichzelf kwalitatief naar nieuwe hoogten te stuwen. Het plan is om alle innovaties van de 90-serie over te zetten naar de 60-serie uit het D-segment. De nieuwe XC60 gaat een toekomstige V60 en S60 voor en mag dus laten zien in hoeverre dat is gelukt.

                                      Modulair
                                      In ieder geval staat de auto op hetzelfde modulaire SPA-platform (Scalable Product Architecture) als de 90-serie. De kleinere Volvo's, denk aan een nieuwe XC40, zullen het nieuwe CMA-platform gebruiken. De XC60 kan hierdoor voortborduren op de goede rijeigenschappen van zijn grotere broer. Dat doet de auto overigens op meer vlakken. Het begint met de buitenkant, waarbij meer dan ooit duidelijk wordt dat ook Volvo een familie-designtaal nastreeft. Hij lijkt veel op de XC90, al is ons bij de XC40-concept onthulling beloofd dat de auto's in verschillende segmenten niet te veel op elkaar gaan lijken. De XC60 is iets lager dan zijn voorganger om hem een iets minder plomp voorkomen te geven. Ons testmodel was een dikke uitvoering met 22-inch wielen, waardoor het geheel een stuk minder braaf oogt dan Volvo ooit was. Fout wordt het nooit, eerder hypermodern.

                                      De cockpit is eveneens bekend terrein voor iedereen die al veel ervaring heeft met de 90-serie. Het grote verticale touchscreen in het midden domineert, voor je neus heb je digitale klokken. De zitpositie is uitstekend en het materiaalgebruik is voor Volvobegrippen ongekend goed in deze klasse. Audi en Mercedes gaan nog een stapje verder, maar een merk als BMW moet zich zorgen maken over de stappen die Volvo hier maakt. Het touchscreen is door zijn grootte en vooral zijn werksnelheid een van de betere in zijn soort. In het begin is het even puzzelen waar alles zit, maar als wij het binnen een dag doorhebben, mag dat voor vaste berijders geen problemen opleveren.

                                      Plug-in kansen
                                      Met in het achterhoofd Volvo's claim dat er in 2020 geen doden of zwaargewonden meer mogen vallen in een nieuwe Volvo, is het niet verrassend dat de veiligheidsopties in de SUV bovengemiddeld zijn. De autopilot is verder verbeterd; op de snelweg houdt dit systeem je prima binnen de lijnen en op goede afstand van je voorganger, ook in glooiende bochten. Volvo benadrukt dat het systeem is bedoeld als ondersteunende maatregel. Te lang je handen van het stuur houden wordt niet getolereerd. Geen Teslapraktijken dus nog. Ook automatisch van rijstrook wisselen zoals bij Mercedes (en Tesla) is niet mogelijk. Autobrake is wel standaard, net als een systeem dat je automatisch terugstuurt naar je eigen rijbaan bij dreiging van een botsing met een tegenligger. Bij een onvermijdelijke aanrijding zal de auto eveneens zelfstandig wegsturen van het obstakel. Optioneel kun je nog verder gaan met dodehoekdetectie, eveneens gekoppeld aan dat autosteer-systeem.

                                      Wij reden de dikste dieselversie, de D5 met 235 pk. Ook omdat verder alleen de T6 beschikbaar was, en die zal voor Nederland niet belangrijk worden. De plug-in T8 TE (Twin Engine) met ruim 400 pk is namelijk goedkoper dan de T6 (met 320 pk), wat de keuze gemakkelijker maakt. De plug-in heeft net als de XC90 een viercilinder met turbo en supercharger met 320 pk, de rest van het vermogen komt van een elektromotor. In Nederland is zoals bekend het bijtellingsvoordeel over en uit, waardoor de verkoop van plug-ins is ingestort. Volvo claimt echter dat veel tevreden V60 TErijders toch graag opnieuw (semi-)elektrisch willen rijden en daardoor veel interesse hebben in de XC60 T8. Omdat die variant tevens een goed dieselalternatief kan zijn, kan Volvo zowaar de neergang van plug-ins in Nederland doorbreken. Hier speelt wel mee dat er nog geen andere instapmotoren verkrijgbaar zijn. Een T5 (254 pk) en een D4 (190 pk), beide met vierwielaandrijving, zijn de zwakste broeders. Andere motoren met voorwielaandrijving zullen volgen, maar dat duurt nog minstens één tot anderhalf jaar. Als er een goedkopere T4 met bijvoorbeeld 180 pk komt, zal dat in Nederland zeker ten koste gaan van de T8 TE.

                                      Tot dat moment zullen ook de dieselversies belangrijk blijven. Volvo mag dan hebben aangekondigd dat het stopt met de ontwikkeling van dieselmotoren, de biturbo-D5 is zonder meer een heerlijk blok. De viercilinder is stiller dan vergelijkbare diesels van bijvoorbeeld Mercedes en Jaguar, en de hoeveelheid koppel is enorm. Het gemak waarmee de SUV een steile helling opstoomt, is indrukwekkend. De achttraps automaat is soepel en snel genoeg, maar verwacht geen reacties zoals in een BMW of Audi. De rijeigenschappen doen dus denken aan die van de XC90. De basis van de XC60 is nog altijd comfort, maar de auto ligt een stuk steviger op de weg. Een kwaliteit die Mercedes al langer heeft. Dit tilt de rijervaring van de hele auto en het hele merk naar een meer volwassen niveau. We tekenen daarbij wel aan dat ons model luchtvering had. De standaardversie en de sportvariant hebben normale veren en dempers, waarbij de sportieve uitvoering iets harder is. Een R-design uitvoering staat hierdoor los van het onderstel. Volgens Volvo waren er klanten die wel de design-upgrade wilden, maar niet het hardere onderstel. Met de luchtvering in de Dynamic-stand wordt de besturing iets zwaarder en het onderstel stugger, wat dynamisch rijden mogelijk maakt. Evengoed moet je niet denken dat de Volvo hiermee een rijdersauto wordt. Wil je dingen doen zoals in een Porsche Macan, dan glijdt de Zweed al snel over zijn voorwielen weg. Maar goed, op dit vlak pretendeert Volvo ook niet zoveel.

                                      De XC60 weet net zo'n grote stap te zetten als de XC90 eerder deed, waarmee de auto naar onze mening nog meer is geslaagd dan de S90 en V90. Hij is wel wat duurder dan zijn voorganger, maar omdat optiepakketten redelijk voordelig zijn, kan de Zweed de Duitse concurrentie met een goed totaalaanbod om de oren slaan. Voor Nederland is het wel jammer dat goedkopere, T4- (wellicht zelfs T3-) en D3-versies pas veel later komen. Veel potentiële kopers zullen hierdoor lang geduld moeten hebben, als ze al niet voor die tijd bij een concurrent gaan shoppen.

                                      OORDEEL

                                      • +Zeer volwassen onderstel
                                      • +Mooie veiligheidsopties
                                      • -Instapmotoren volgen veel later
                                      • -Niet super dynamisch













                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Volvokenners, hoe is de afwerkingskwaliteit van een nieuwe XC60 tov nieuwe XC90?
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Worden die al geleverd?
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X