Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mss is het al vermeld maar zonet nieuwe prijslijst 2019 bekeken en de D3 150pk enkel in manuele versnellingsbak te verkrijgen, dat is balen zeg....
    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

    XC90 2.4 D 225pk 2006
    S40 2.0D 136pk 2004
    S40 1.8i 1996

    Comment


    • Kwestie van het verschil met de XC40 voldoende groot te houden wsl.

      Maar hoe merken soms hun optie politiek hanteren, is mij al langer een raadsel.

      Comment


      • VOLVO XC60 DE VEILIGSTE IN 2017

        EURONCAP BLIKT TERUG

        Met bijna zeventig modellen die EuroNCAP tegen de veiligheidsmuur botsten, was 2017 het drukts geteste jaar ooit. Volvo en Volkswagen zijn de grootste winnaars.

        Aan de hand van zes categoriën keek EuroNCAP naar welke auto's het beste presteerden in het afgelopen jaar. Van de zes winnaars kwamen er drie uit het Duitse Wolfsburg. Volkswagen botst uiteindelijk de meeste sterren bij elkaar. De Arteon werd verkozen als beste 'zakelijke' auto, de T-Roc als compacte cross-over en als laatste de Polo als compacte auto. De Volvo XC60 is naast de best presterende SUV ook de auto die in het geheel als veiligste wordt gezien. Toen de nieuwe XC60 in november 2017 tegen de muur werd gereden, behaalde hij bijna een perfecte veiligheidsscore voor volwassen inzittenden.

        De Opel Crossland-X is door het instituut als beste kleine MPV bestempeld. De Subaru Impreza en XV gaan er met het goud vandoor als veiligste compacte familie-auto. Waar
        voetgangersdetectiesystemen in 2016 voor het eerst werden getest, beschikten 82% van de geteste auto's al over zo'n systeem. Snelheidsassistentie werd aangeboden op 92% van de geteste auto's en was standaard op 82% van de modellen aanwezig.



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Zaterdag testrit met de XC60 T8. Nu bestellen geeft leverdatum van eind oktober ..

          Comment


          • Levertijden worden een probleem bij zowat alle merken tegenwoordig. De tijd dat elk automerk de parkings vol propte en maar door bleef produceren, is voorbij.

            Comment


            • Straf dat die zo goed gaat met een grote surplus ten opzichte van het oud model. Want voor veel mensen valt deze ineens wel buiten leasebudget. Blijkbaar voelen ze het niet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Levertijden worden een probleem bij zowat alle merken tegenwoordig. De tijd dat elk automerk de parkings vol propte en maar door bleef produceren, is voorbij.
                Ze hebben geleerd van hun fouten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Straf dat die zo goed gaat met een grote surplus ten opzichte van het oud model. Want voor veel mensen valt deze ineens wel buiten leasebudget. Blijkbaar voelen ze het niet.
                  De verkoper gisteren zei me dat er een pak besteld worden op vennootschappen. De hybride verkoopt als zoete broodjes, omdat die na 2020 ook nog altijd geniet van laag VAA en 100% aftrekbaarheid.

                  Zoals ik eerder aangaf had ik gisteren een testrit met de nieuwe XC60 T8. Het was een R-design in het rood. Persoonlijk niet mijn ding, maar mijn vrouw vond dan weer van wel. Heb er ongeveer een anderhalf uur met rondgebold, van autosnelweg tot stadsverkeer, en ik was best wel onder de indruk. Als je doorduwt heeft dat echt wel veel power, en merk je dat het heel vlot gaat. Niet te vergelijken met een acceleratie zoals ik in mijn A45 gewoon bent, maar dat mag je dan ook niet verwachten. Ik merkte vooral dat ik veel rustiger achter het stuur zat. Daarna binnendoor terug richting garage gereden, met wat dorpskernen en stadsverkeer, en ook daar was het heel aangenaam vertoeven. Had de wagen in Pure gezet om zoveel mogelijk op batterij te rijden, en dat is wonderwel gelukt. Adaptive cruise control op en gaan. Al bij al een korte maar zeer aangename ervaring. Heb mij een offerte laten maken, mooie korting gekregen, en bovenaan het lijstje gezet als volgende wagen. Ik ben fan!

                  Comment


                  • Deze XC60 staat ook op mijn verlanglijstje. Vroeger S60 gereden en heeft me nooit in de steek gelaten.
                    Evenwel moet ik nog verschillende testritten doen om er uit te geraken (VW Arteon, BMW 6 GT, MB E klasse all terrain).

                    Maar de hybride bij Volvo heeft een grote streep voor momenteel wegens de 100% aftrekbaarheid.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Logger Bekijk Berichten
                      Deze XC60 staat ook op mijn verlanglijstje. Vroeger S60 gereden en heeft me nooit in de steek gelaten.
                      Evenwel moet ik nog verschillende testritten doen om er uit te geraken (VW Arteon, BMW 6 GT, MB E klasse all terrain).

                      Maar de hybride bij Volvo heeft een grote streep voor momenteel wegens de 100% aftrekbaarheid.
                      dat is sinds 1 januari toch lang niet meer het geval?
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

                      Comment


                      • Voor de meeste hybrides niet meer, maar voor de volvo XC60 en Audi Q7 nog wel dacht ik. Omwille van de 0,6KW/kg regel ofzo. Of ben ik verkeerd of zijn de regeltjes weer aangepast?

                        Comment


                        • De Volvo XC60 is idd nog steeds 100% aftrekbaar, ook na 2020. Of ze moeten binnenkort nog eens wat regeltjes veranderen

                          Comment


                          • Zijn er hier al eigenaars met een D3 of D4? En wat zijn de bevindingen?
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Logger Bekijk Berichten
                              Voor de meeste hybrides niet meer, maar voor de volvo XC60 en Audi Q7 nog wel dacht ik. Omwille van de 0,6KW/kg regel ofzo. Of ben ik verkeerd of zijn de regeltjes weer aangepast?
                              Van volvo weet ik niet, maar bij de Q7 heeft dat te maken omdat het een plug-in hybride diesel is. Ze willen diesel eruit, maar hier is de diesel dan de winnaar

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Van volvo weet ik niet, maar bij de Q7 heeft dat te maken omdat het een plug-in hybride diesel is. Ze willen diesel eruit, maar hier is de diesel dan de winnaar
                                Heeft niks te maken met het feit dat het een diesel is, want de nieuwe formule van de fiscale aftrekbaarheid vanaf 2020 benadeelt diesels zelfs t.o.v. benzine. Het is omdat de hybride batterij voldoende hoge kWh heeft in relatie tot het gewicht om in de regelgeving te passen
                                Nu nog afwachten of die enkele plug-in hybrides die de norm nu nog halen (VW GTE, BMW 530e, Audi Q7 e-tron, Kia Optima, Volvo V90T8,...) er ook nog zullen onder vallen met WLTP. Highly unlikely..., tenzij de constructeurs tegen dan ook de hybride batterij weer krachtiger gemaakt hebben.

                                Comment


                                • Ah zo.

                                  Comment


                                  • Ben hier eens aant configureren en zie nu net dat de D4 geartronic 163pk en de 190pk precies evenveel kost en evenveel co2 heeft. Zou dat wel kloppen? Want waarom zou dan iemand de 163pk nemen als u die 190pk evenveel kost in aankoop?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Ben hier eens aant configureren en zie nu net dat de D4 geartronic 163pk en de 190pk precies evenveel kost en evenveel co2 heeft. Zou dat wel kloppen? Want waarom zou dan iemand de 163pk nemen als u die 190pk evenveel kost in aankoop?


                                      Scheelt zich een goede 1200 euro aan BIV om te beginnen in't "zuiden".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Dat kan voor bepaalde mensen wel doorslaggevend zijn. Maar als ik al €50000 over heb voor de auto, dan ga ik van die €1200 ook niet meer wakker liggen, maar begrijp dat opa dat wel zal doen.

                                        Comment


                                        • Ik snap u. Kben ook niet altijd mee dat men precies gevoeliger is voor 100 euro taks meer of minder, dan de effectieve prijs van de wagen en de running costs. Sommige mensen kopen een wagen omdat deze 50 euro goedkoper is per jaar aan verkeersbelasting tov "de concurrent".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X