Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC60 (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Van de week nog eens zitten configureren uit nieuwsgierigheid en op zich valt het dan nog mee als ze de 'normale' korting hanteren van 12%. Ik heb in 2015 eens prijs laten maken en toen was het 12% en een jaar later opnieuw prijs en toen was het 14% en kreeg er nog €450 extra korting bij, maar dat was omdat het oude model uitliep.

Dus ben eens benieuwd hoe dat volgend jaar gaat zitten en wat mijn budget gaat zijn. In ieder geval binnenkort al eens achter polsen bij de baas, want als het budget maar ietske hoger is als de vorige keer, dan wordt het wss de Tiguan Allspace. Maar daar zit momenteel 12 maanden levertermijn op. Dus op tijd bij zijn

Comment

• Mooiste Volvo XC60 tot nu toe.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• GEEN DIESELS MEER EN ALTIJD MAXIMAAL 180 KM/H

VOLVO S60 EN XC60 KRIJGEN NIEUWE MILD-HYBRIDVERSIES

Volvo breidt de prijslijst van zowel de S60 als de XC60 uit met nieuwe mild hybride versies, maar er is ook geëlektrificeerd nieuws waar wél een stekker bij komt kijken.

XC60

De XC60 was op benzinevlak tot voor kort leverbaar als 190 pk sterke T4, als 250 pk sterke B5 (mild-hybrid), als heftige T8 (plug-in). Daarnaast leverde Volvo een 190 pk sterke D4-diesel én een 197 pk sterke B4 diesel met mild-hybrid techniek aan boord. Die laatste twee dieselversies worden definitief van de prijslijst geschrapt.

Daarnaast wordt de T4 vervangen door de B4, een benzinemotor met mild-hybrid techniek. Deze in de basis 197 pk en 300 Nm sterke viercilinder komt tijdelijk over 14 pk en 40 Nm extra te beschikken. Daarnaast ondersteunt het kleine accupakket, samen met een starter-generator, waar mogelijk de benzinemotor. Een sprint vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h is in 8,1 tellen achter de rug. De topsnelheid van alle XC60's is voortaan afgeregeld op 180 km/h.

Meer XC60-nieuws heeft te maken met de komst van een nieuwe plug-in hybride smaak. Naast de T8 en diens krachtigere Polestar Engineered-uitvoering is de XC60 nu ook als T6 te krijgen. De deze plug-in hybride beschikt over een 253 pk en 350 Nm sterke 2,0-liter viercilinder die bijval krijgt van een 87 pk en 240 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Het systeemvermogen bedraagt 340 pk. Het accupakket is 11,6 kWh groot, goed voor een elektrische actieradius van 51 tot 54 kilometer.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik heb Volvo altijd wel een mooi en eigenzinnig merk gevonden, met zeker de laatste jaren ook mooi design, maar het enige wat mij van heel het artikeltje vreselijk mijn ogen uitsteekt is 'begrensd op 180km/h'
          Dit worden dan toch de ultieme wagens voor de betutteltrutten (m/v !) uit de rubbervaltegelstraat ?!
          Ik word hier werkelijk waar mottig van, écht.
          Niet dat ik van plan ben op topsnelheid te gaan rondkoersen, maar moést ik een Volvo hebben, dan wil ik ook gewoon ordinair hard kunnen gaan met mijn veel te duur betaalde gewatteerde kluis op wielen, waar en wanneer IK dat wil.
          Of ben ik nu de enige ? Nee toch ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Last edited by Fre79; 10/02/2020, 22:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten
            Ik heb Volvo altijd wel een mooi en eigenzinnig merk gevonden, met zeker de laatste jaren ook mooi design, maar het enige wat mij van heel het artikeltje vreselijk mijn ogen uitsteekt is 'begrensd op 180km/h'
            Dit worden dan toch de ultieme wagens voor de betutteltrutten (m/v !) uit de rubbervaltegelstraat ?!
            Niet dat ik van plan ben op topsnelheid te gaan rondkoersen, maar moést ik een Volvo hebben, dan wil ik ook gewoon ordinair hard kunnen gaan met mijn veel te duur betaalde gewatteerde kluis op wielen, waar en wanneer IK dat wil.
            Uiteraard ben jij niet de enige maar bereid je er toch maar op voor dat er nog merken gaan volgen. In Duitsland is de discussie over de snelheidslimiet ook weer volop aan de gang en in Nederland mag je het binnenkort overdag nog tegen 100 km/h doen
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik heb Volvo altijd wel een mooi en eigenzinnig merk gevonden, met zeker de laatste jaren ook mooi design, maar het enige wat mij van heel het artikeltje vreselijk mijn ogen uitsteekt is 'begrensd op 180km/h'

Elke nieuwe Mustang Mach-E zal ook maar een max. topsnelheid van 180km/u krijgen.
              Zal dus blijkbaar de nieuwe standaard worden. Wen er maar al aan.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Gedeeltelijk ben ik er al aan gewend hoor, 180km/h haalt Brigitte la 500C niet eens bergaf met Ciara l'orage in haar gat, maar goed. Die kàn gewoon niet rapper met 69 vadsige pony's, en niet omdat Fiat heeft gezegd dat ze niet rapper màg ! Snapt ge ? ;-)

Comment

• Enige keren dat ik eens 180 rij is op de duitse autostrades. En dan nooit heel lang. Daar hou ik het meestal op een 160 met eens een piekje. Dus op zich zou ik me niet storen aan die beperking.

Comment

Jammer genoeg is dat de realiteit van ons veel te drukke verkeer.
                    Ik rijd zelf vrij vaak en al heel veel jaren op de Autobahn, en zelfs daar is plus 180 bijna nergens nog mogelijk.

Vroeger zou dat voor mij ook een must geweest, maar gezien de aard van deze auto, lijkt me dat absoluut geen probleem.

Comment

• Volvo XC60 B5 FULL REVIEW new MHEV 2020 Mild-Hybrid

Comment

• Volvo XC60 Recharge T6 - Rijtest

Comment

• OOK NIEUWE INFOTAINMENT VOOR S90 EN V90

MODELJAARUPDATE VOOR VOLVO XC60

Volvo voert een modeljaarupdate door op de in 2017 gepresenteerde XC60. De SUV krijgt onder meer het nieuwe Android-infotainmentsysteem, maar wordt ook op uiterlijk vlak vernieuwd.

De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge was de eerste auto van Volvo die van het nieuwe, op Android-draaiende infotainmentsysteem was voorzien, een systeem dat in de Polestar 2 debuteerde. Volvo brengt het nieuwe infotainmentsysteem nu ook naar de S90, V90, V90 Cross Country én naar de XC60. Maar er is meer.

De XC60 profiteert namelijk ook van een op detailniveau vernieuwd uiterlijk. De inmiddels zo'n vier jaar oude SUV krijgt een nieuwe grille, een vernieuwde voorbumper én Volvo brengt nieuwe lakkleuren en nieuwe lichtmetalen wielen naar de concurrent van auto's als de BMW X3 en Audi Q5. Opvallend is dat Volvo afbeeldingen meelevert van een XC60 P8 Recharge zonder zichtbare uitlaatpijpen, al betreft dit waarschijnlijk 'gewoon' de plug-in hybride variant. Daarnaast stelt Volvo nieuwe materialen beschikbaar voor de afwerking van het interieur, waaronder de stoffen City Weave-bekleding die we onder meer van de Polestar 2 kennen. Meer onderhuids nieuws komt in de vorm van vernieuwde veiligheidssystemen. De XC60 krijgt, net als de S90 en V90, vernieuwde radars, camera's en sensoren.

Uitgebreide details zijn er nog niet. Wel zegt Volvo dat de XC60 van modeljaar 2022 vanaf mei van de band loopt. Prijzen en uitgebreide specificaties volgen in een later stadium.

Comment

• Blijft toch een vaste waarde in zijn segment.

Het enige wat me aan deze stoort, zijn de achterlichten die naar binnen toe komen.
                            Dan zag het liever zoals op het voorgaande model.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• *EXCLUSIEF* Volvo XC60 2022 - Eerste kennismaking vernieuwde XC60

Comment

• 2021 Volvo XC60 Recharge T8 Polestar Engineered PHEV - Test

Comment

• Volvo XC60 T8 (2022) rijtest: stekkeren met 390 pk

Comment

• Ik ga een nieuwe firmawagen bestellen en het zal een hybride worden. Ik twijfel nog tussen de Volvo XC60 T8 recharge ( modeljaar 2023 ) of de BMW X3 30e.
                                      Voordeel van de Volvo tov de BMW is dat hij een elektrisch rijbereik heeft van 70 km , de BMW een 40 km. CO2 uitstoot van de Volvo 23 gr , de BMW 49 gr.
                                      Weten jullie iets over de huidige betrouwbaarheid van Volvo , daar heb ik wat twijfels over. Ik ken Volvo eigenlijk niet.
                                      Rij al 10 jaar met BMW , nu een 430i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                        Ik ga een nieuwe firmawagen bestellen en het zal een hybride worden. Ik twijfel nog tussen de Volvo XC60 T8 recharge ( modeljaar 2023 ) of de BMW X3 30e.
                                        Voordeel van de Volvo tov de BMW is dat hij een elektrisch rijbereik heeft van 70 km , de BMW een 40 km. CO2 uitstoot van de Volvo 23 gr , de BMW 49 gr.
                                        Weten jullie iets over de huidige betrouwbaarheid van Volvo , daar heb ik wat twijfels over. Ik ken Volvo eigenlijk niet.
                                        Rij al 10 jaar met BMW , nu een 430i
                                        Ik zou je daar niet teveel zorgen in maken. Zelf rijden we nog met een goeie oude diesel V60 cc van 2019 en komende van een A6 Allroad BiT. Wel geen ervaring met hybride maar érg tevreden van deze. Als je op 28 maanden 200.000km bijeen rijdt zonder extra kosten te hebben mag je die redelijk betrouwbaar noemen wat niet wil zeggen dat er al eens een maandag-voertuig tussen kan zitten natuurlijk.
                                        Ik zou zo’n XC60 T8 dan ook blindelings kunnen aanschaffen met zulke specs.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X