Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten
    Ik heb de commentaren van Brammelo gelezen en Ik kan me daar voor 100 % bij aansluiten .
    Ik ben nl. gisterenmorgen vertrokken met de bedoeling mezelf eens te trakteren na 35 jaar hard labeur. Het idee was in de voormiddag naar Zaventem, in de namiddag naar Gent om ofwel een Alpine of een Cayman 718 te bekijken , zomaar zonder afspraak te maken , Je weet wel gewoon om te kijken !!
    Ben dus aangekomen in Zaventem omstreeks 10 uur. Heb even gewacht want de verkoper vertrok net voor een ritje met een Jongeling (Ik schat 18 jaar die daar was met Zijn moeder).
    Ik was gelukkig in goed gezelschap met die 2 Première Editions in de Showroom. En die deuren zijn toch wel open zeker, heb dus direct plaats genomen achter het stuur , en wonder alle wonders die auto is opvallend ruim en comfortabel voor een 2-zits coupé. Nog even bij vermelden dat Ik ondertussen de respectabele leeftijd van 53 jaar bereikt heb, Dat ik 1 meter 90 groot ben en dat Ik 110 kg weeg !!!! De lichtgewicht kuipzeteltjes van Sabelt zijn echt een wondertje , de zetel hoefde zelfs niet tot helemaal op het einde, de hoofdruimte is perfect. Het stuur kan verplaatst worden zowel in hoogte als in lengte. De wagen is niet zo gemakkelijk om uit (of in) te stappen , Ik kan me voorstellen als Je op een parking staat met een auto naast je dat het enige manoevers vergt om uit te stappen , maar dat zal grotendeels aan mijn postuur liggen en daarbij Ik WOU OOK HELEMAAL NIET UITSTAPPEN !!
    Ondertussen was de verkoper (Frank De Tant , nog eens bedankt trouwens!) terug en Hij vroeg Me direct in te stappen in de Alpine op de parking voor een testrit, zomaar zonder afspraak !! Heb natuurlijk niet nee gezegd !

    Wat dan volgt is eigenlijk niet te beschrijven, wat een auto !!! Als ik aan gisteren denk krijg Ik nog steeds een smile tot achter Mijn oren. De Alpine heeft geen handgeschakelde bak nodig, Opschakelen en terugschakelen loopt echt perfect.
    De wagen rijdt echt fenomenaal , zowaar echt comfortabel . Ik heb een nieuw model scirocco gehad , leuke wagen daar niet van , maar qua comfort vind Ik zelfs de Alpine beter zitten dan de VW.
    Eén nadeel is echter de grote binnenspiegel die echt veel te groot is voor zo een klein achterruitje, hij belemmert het zicht door de voorruit als Je redelijk groot bent ,maar Ik veronderstel dat dit slechts een kleine ingreep zal vergen om een kleinere te plaatsen ofwel helemaal te verwijderen.

    Sorry voor de jongens bij Porsche. Ik ben in de namiddag niet meer in Gent geweest. Ik ben teruggekomen van deze kleine rit en heb er onmiddellijk één gereserveerd. Zo goed was ie !!
    En nu maar wachten en wachten en wachten, zowaar tot November 2019!!!

    November 2019 ????

    Comment


    • Ja inderdaad , dit was geen typefout.
      Maar hé , alle leuke dingen zijn het wachten waard!
      Ik heb nummer 5951 op Mijn reservatie , dat zou willen zeggen dat er voor Mij al 5950 gereserveerd zijn over gans Europa , inclusief de 1955 Prémière Editions die nu volop aan het uitleveren zijn. Aangezien Ze op dit ogenblik in Dieppe slechts 1500 auto's per jaar bouwen maximum, inclusief de cup cars (deze productie zou in Dieppe misschien stoppen) dan is de rekening snel gemaakt.
      Last edited by ; 17/06/2018, 20:23.

      Comment


      • Proficiat man met de bestelling. Heerlijke wagen en pedigree. Kon je mij niet komen halen voor die proefrit?
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten
          Sorry voor de jongens bij Porsche. Ik ben in de namiddag niet meer in Gent geweest. Ik ben teruggekomen van deze kleine rit en heb er onmiddellijk één gereserveerd. Zo goed was ie !!
          En nu maar wachten en wachten en wachten, zowaar tot November 2019!!!
          Gefeliciteerd met de keuze! Je gaat er bijzonder veel plezier aan beleven (en waarschijnlijk voor langere tijd). Uit nieuwsgierigheid: welke spec heb je gekozen? Ik bedoel dan kleur, velgen, zetels en andere frutsels.

          Comment


          • Bedankt , jongens voor de fijne commentaren. Ben er zeker van dat Ik er ga van genieten.
            In verband met die specs , eigenlijk is ie in theorie nog niet besteld. Je kan ze zelfs nog niet bestellen , enkel reserveren door via de Alpine app 2000 Euro te storten.
            Je kan eventueel nog terug krabbelen door omstandigheden door het lange wachten, Op anderhalf jaar tijd kan er nog veel gebeuren!
            Ben zeker niet van plan terug te krabbelen.
            Bestellingen beginnen binnenkort Augustus misschien september. Zeker is dat Ik voor de blauwe Legende ga (met volledig lederen stoelen , heb Ik echter nog niet in levende lijve gezien) , met actieve uitlaat (Laat maar lekker pruttelen) , en natuurlijk met de lichte Fuchs velgen.
            Je moet wel opletten met de nieuwe Pure en Legende , bijna alles wat op de Première Edition standaard was (Alpine Bleu en Fuchs velgen) ,moet nu helaas bijbetaald worden.
            Enkel de witte lak is standaard. Dus de wagen met de specs die Ik hier opgenoemd heb komt op Ongeveer 62.000 € !!!! (Toch nog 5.000 € goedkoper dan de 718 met gelijkaardige specs)

            Comment


            • Een welgemeende proficiat van een mede 53 jarige!
              De Alpine is, wat mij betreft, veel begeerlijker dan de Porsche.
              En dat zeg ik als Porsche liefhebber en eigenaar. Zet je de Porsche bril even af dan besef je algauw wat voor een wagen daar aangeboden wordt.
              Ik zal op termijn ook wel is eentje kopen vermoed ik.

              Comment


              • Bij weinig plaats is het handig het raam te laten zakken.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Pfff, anderhalf jaar wachten. Dan is mij de goesting allang over.

                  Comment


                  • Dat is inderdaad wel een meer dan pittige levertijd. Dus als automerk lanceer je tegenwoordig zo'n auto om pakweg 2,5j later de eerste exemplaren pas effectief op de weg te gaan zien.
                    Bizar toch wel.
                    Los daarvan blijf ik wel enorme fan van de auto. Ook al is de prijs ondertussen ook wel min of meer Porsche waardig, het blijft toch een beetje de new kid on the block.

                    Comment


                    • Als Je goesting over is kan Ik aanraden eens een proefritje te maken, Je Goesting zal rap terug zijn !

                      Comment


                      • Blackbess, proficiat met de aankoop, de wachttijd zou mij ontmoedigen. Veel geduld gewenst. Misschien kan je die tijd overbruggen met een MX-5 in stock ergens ;-)

                        Comment


                        • Zelfs de dealers verkopen hem boven de officiële verkoopprijs.

                          Comment


                          • Welke dealers ?
                            Er zijn in Belgie maar 2 officiele verdelers. Valckenier Zaventem en Alpine Antwerpen, voor Antwerpen weet Ik het Niet, Maar in Zaventem heb Ik Alleszins een prijslijst gekregen met de officiele verkoopprijzen. 55.000 € voor de Pure en 58.500 € voor de Legend (zonder opties).
                            De Première Editions die op sommige sites te koop staan voor veel te veel geld zijn aangekocht door handelaars met de bedoeling Ze door te verkopen met winst!!!
                            De Première Edition was uitverkocht op 5 dagen. Je kan dus als je wenst volgende week rijden in de Nieuwe Alpine , indien Je zin hebt 20.000 € teveel te betalen (NIET DOEN DUS!!). Voor die prijs wacht Ik liever aanderhalf jaar en koop bij een erkende verdeler aangesteld Door Alpine Frankrijk.

                            Comment


                            • POA, details die je meestal nergens anders ziet of hoort



                              normaal gezien geen fan van zwart (meer), maar het is wel m’n favoriet (uit de drie) voor deze alpine

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                POA, details die je meestal nergens anders ziet of hoort



                                normaal gezien geen fan van zwart (meer), maar het is wel m’n favoriet (uit de drie) voor deze alpine
                                Erg knappe afwerking voor een franse wagen als je het mij vraagt, is zijn prijs wel waard denk ik want het is toch wel iets exclusiefs, een iets zwaardere motor en deze wagen kon mij helemaal overtuigen.

                                Aan z'n review te zien is de wagen zeker zijn prijs waard dus zal ik deze op de voet volgen en moest het eens passen dat ik in de achterbuurten van België passeer dan boek ik eens een testrit
                                Last edited by Schnippy; 23/06/2018, 05:58.

                                Comment


                                • Hahaha die Fransen, chauvinist tot in de kist
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • Ik vind het ook een zeer tof model... dus versta me niet verkeer

                                    Hij zal fantastisch rijden, comfortabel, sportief, enz voortgaande op alles wat ik lees. Maar exclusief.... Blijft een Renault die dezelfde motor (en wellicht dezelfde bak ?) heeft van een Espace en een Megane RS die dan nog eens veel meer power heeft. Knoppen duidelijk herkenbaar als Renault...

                                    Men gebruikt eigenlijk een naam om iets duurder te maken vind ik. (mij niet dood slagen he gasten). Is gewoon keigoede marketing. Alpine heeft z'n naam mee en om het helemaal exclusief te maken worden maar enkele Renaultdealers in Belgie toegelaten om hiervoor een afzonderlijke showroom en atelier te maken en de wagen te verkopen en te onderhouden.

                                    Als je het nuchter bekijkt, dan kon die wagen toch net even goed naast de Megane RS staan pronken in een Renault toonzaal ? Maar een stuk goedkoper dan, door de kostelijke marketing die er nu mee gepaard gaat (denk aan al die extra kosten zoals showroom, atelier, extra personeel, enz enz).

                                    En die wagen zou even goed rijden met een Renault embleem, zeker weten...

                                    Comment


                                    • ik probeer het ruimer plaatje te bekijken:
                                      - ontwikkelingskost: de strubbelingen met Caterham zullen daar geen deugd gedaan hebben en de kostprijs van op maat gemaakte onderdelen in beperkte oplage is tov het totaalpakket soms niet te rechtvaardigen zonder je uit de markt te prijzen
                                      - assemblagekost: er is heel wat geinvesteerd in de ateliers in Dieppe, wat weliswaar niet alleen deze Alpine ten goede komt. Maar dat moet ook terugverdiend worden. Maar dit type assemblage komt ook met een kost die meeverrekend wordt in de prijs. Gezien de beperkte afzet zou de kost van aanpassing van een assemblagelijn in een meer geautomatiseerde plant ook niet terug te verdienen zijn.

                                      Wat betreft marketing: als deze als Renault zou verkocht worden, dan zou er ook heel wat marketing aan te pas moeten komen, en ik denk, zelfs met een lagere prijs, dat de marketingkost om dezelfde verkoopscijfers te krijgen onder Renaultbadge veel hoger zouden liggen. De Alpine naam brengt heel wat gratis aandacht in media met zich mee en ik denk ook dat het kopers makkelijker over de streep haalt. En aangezien er nog meer aankomt, is dit tot nu wel een goede zet gebleken, lijkt me. De reviews zijn goed, en geeft het merk Alpine alvast een goed imago.

                                      De verkoopsresultaten lijken aan te geven dat de prijs goed zit tov de concurrentie, en ik denk dat de investeringen om bovenstaande kosten omlaag te brengen en de wagen aan een lagere prijs in de markt te zetten, moeilijk terug te verdienen zijn. Dit blijft een segment met een beperkte vraag.
                                      Just my 2 cents.

                                      Comment


                                      • Had iemand dat verhaal van de Michelin banden al gehoord ?
                                        (aanpassing omdat ze te veel grip gaven)

                                        Comment


                                        • Het is inderdaad zo dat deze Alpine inderdaad duur is, maar er moet toch gezegd dat het een op maat gemaakte auto is met een Renault motor net zoals ze de Alpines maakten in de jaren zestig, en daardoor is het een Alpine-Renault en GEEN Renault-Alpine wat toch duidelijk een verschil is. Hadden Ze voor deze auto nog een motor speciaal moeten ontwikkelen, had hij misschien nog een paar duizend euro duurder geweest. En vergeet niet , wat is er mis met de Renault Megane motor (Die eigenlijk van Nissan komt). Jullie vergeten allemaal met welke motoren Michael Schumacher voor de eerste keren in Zijn welgevulde carrière wereldkampioen geworden is. Het verhaal van de banden lijkt Me nogal vergezocht en typisch Frans overdrijven. Het blijft tenslotte een auto om te gebruiken in het dagelijks verkeer en niet op een circuit !
                                          Maar in verband met de kleur wil Ik toch zeggen. Une Alpine roule mieux en Alpine Bleu !!!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X