Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    alhoewel de prestaties top zijn en ik er geen zier om geef, hoop ik toch ook stiekem op een versie met de 2.0 amg motor...maar of ze het chassis erop hebben voorzien
    We spreken dan niet meer van dieseltjes maar over AMG-motoren... de hero producten van Mercedes, gaat die samenwerking tussen Mercedes en Renault zo ver?

    Comment


    • #42
      geen idee, er waren toch ook gesprekken om aan am te gaan leveren en ze leverden vroeger ook de automaten aan porsche

      ze kunnen moeilijk 1 richting werken, als benz de 1.5 en 1.6d inzet, wil dat toch zeggen dat het een synergie is
      schat eerder dat renault zijn eigen alpine afdeling niet kan of wil schofferen door amg erin te lepelen (ze hebben ook hun trots en f1 team)

      veronderstellingen op niets gebaseerd, maar een alpine 380pk :inove:

      Comment


      • #43
        Heerlijke wagen, jammer van de prijs.

        Het verschil met de concurrenten is niet groot genoeg vind ik.

        Tijd zal raad brengen of deze het slechts minieme prijsverschil met de concurrenten waard is.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

        Comment


        • #44
          Over welke concurrenten spreken we?
          Als deze Alpine iets beter voor de dag komt als een Lotus Elise of Alfa 4C qua dagdagelijkse inzetbaarheid schat ik hun kansen wel hoog in.
          Je hebt één heel sterke concurrent op dat vlak, een Porsche 718 (voor sommige mensen werkt Porsche perceptie in hun voordeel, ik vind het eerder een nadeel).

          Comment


          • #45
            Ik denk ook wel dat het een gemiste kans is dat ze die niet in manueel aanbieden. Ook al past dubble clutch bij een moderne sportwagen, persoonlijk zou ik voor manueel gaan.

            En daar heeft de Cayman ook wel een voordeel. Als enigste van de 3 bovengenoemde manueel te verkrijgen.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • #46
              Iemand een idee welk percentage cayman manueel wordt verkocht ?

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

              Comment


              • #47
                Zegt iemand met all season banden op zijn RS.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #48
                  Wat een heerlijke auto !
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

                    We spreken dan niet meer van dieseltjes maar over AMG-motoren... de hero producten van Mercedes, gaat die samenwerking tussen Mercedes en Renault zo ver?
                    Volgens geruchten is er een akkoord in de maak tussen Alpine en AMG voor de levering van krachtigere motoren aan het Franse merk.
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                    Comment


                    • #50












                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          Wil hem graag zien op 17". Dat past op een auto die dan getankt 1080kg weegt, of dus ~1155kg EU. Dat is ongeveer wat de 4C effectief weegt en ook waarom men graag het naakte alu koetswerk showed. Heerlijk met een lichte auto erbij, de belofte van lange veerwegen en zachte veren belooft ook veel, een geciviliseerde Elise... En de Caymans (incl. non-S) die hier in Zweden ingeschreven worden met wat opties wegen gewogen niet minder dan 1455kg EU, dus ~300kg zwaarder dat is al serieus wat. Een 4 cylinder turbo is niet zo spannend, maar dat is ook wat de Cayman heeft, maar wel boxer. Echter een enkele turbo op een boxer is niet ideaal, de A110 heeft een goede kans minder lag te hebben als ze de motor goed ontwikkeld hebben. Blijft dat het enkel een getrag dkg is en geen manuele. Hoe dan ook, zoals Logic al aangeeft, veel liever dit dan de zoveelste Porsche... (met veel te lange manuele versnellingen)
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            Blijft dat het enkel een getrag dkg is en geen manuele.
                            En ook een leuk weetje, blijkt dat deze setup minder weegt dan één met manuele versnellingsbak, alles in acht genomen (middentunnel, versnellingspook, link met de bak, koppelingspedaal). Best uitzonderlijk en mede mogelijk gemaakt omdat ze enkele zaken hebben kunnen schrappen wat niet kan bij auto's die ontwikkelt zijn voor beide transmissies. Resoluut kiezen voor een DCT kan maw z'n voordelen hebben.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door logic

                              En ook een leuk weetje, blijkt dat deze setup minder weegt dan één met manuele versnellingsbak, alles in acht genomen (middentunnel, versnellingspook, link met de bak, koppelingspedaal). Best uitzonderlijk en mede mogelijk gemaakt omdat ze enkele zaken hebben kunnen schrappen wat niet kan bij auto's die ontwikkelt zijn voor beide transmissies. Resoluut kiezen voor een DCT kan maw z'n voordelen hebben.
                              Ook gezien op de preview van Evo en is ook logisch als je erbij nadenkt, drie knoppen wegen in ieder geval minder dan een gans (kabel) mechanisch systeem voor de bediening. Probleem is enkel, een auto is niet logisch en al helemaal een sportwagen niet. Ondanks dat een dkg sneller en dus blijkbaar wat lichter is, wordt een auto als dit gekocht voor de rijbeleving en dan blijven een belangrijk deel van de potentiële kopers een manuele bak veel leuker. Maar wat ook belangrijk is, is de uitvoering, de manier waarop een versnellingsbak zijn werk doet. En zelfs ik rij liever met een zeer goed uitgevoerde automaat, dan met een manuele die frustreert. Wat misschien toch een klein beetje het geval is bij de Porsche(s), waar ik hoofdzakelijk zou zitten schakelen tussen 1 en 2 (tot 125km/h) op de kleine bochtige weggetjes die ik liefst doe, en dat is nu ook niet echt de bedoeling...

                              Last edited by Onehp; 11/03/2017, 05:02.
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • #55
                                Van sommige dingen word ik hebberig. Dit is een van die dingen. Zal helaas nog wel even duren voor deze A110 beschikbaar is voor een testrit.

                                Comment


                                • #56


                                  Alpine-A110-old-vs-new.jpg


                                  Het totaalbeeld is meer "duur speelgoed" geworden, waar het vroeger eerder ging over "sportief speelgoed".
                                  En toch lijkt dit mij een zeer plezant ding om mee te rijden, gewoon rijden om te rijden.


                                  Comment


                                  • #57
                                    Wauw !!! Die zijn daar potverdorie goed bezig bij Renault...nooit gedacht dat ik dit ooit ging zeggen...

                                    Comment


                                    • #58
                                      Alpine A110 : La Poste commande 20 exemplaires pour ses livraisons express



                                      foto van French Classic Cars.







                                      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                      Comment


                                      • #59


                                        Alez,.tis nog ne keer 1 April.
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Iemand een idee welk percentage cayman manueel wordt verkocht ?

                                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                          Volgens mobile ongeveer 1 op 3. Best wel veel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X