Mijn voorkeur zou toch uit gaan naar een witte.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alpine A110 (2017)
Collapse
X
-
Mijn voorkeur zou toch uit gaan naar een witte met mat zwart dak, zoals de race CUP versie.Last edited by The Pretender; 29/11/2017, 22:05.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mooie wagen, maar waarom in godsnaam nog altijd die ouderwetse radiobediening achter het stuur... De helft van de bedieningselementen komen uit mijn saaie renault clio...Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
(SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk BerichtenMooie wagen, maar waarom in godsnaam nog altijd die ouderwetse radiobediening achter het stuur... De helft van de bedieningselementen komen uit mijn saaie renault clio...
Comment
-
Te duur.
In Knokke paar keer gehoord van onze hogere klasse uit de maatschappij.
Voor de ene goed als 4de auto, de rijken uit de onderste regionen hoorde je alleen zeggen dat je voor dat geld een Porsche hebt.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichtendat je voor dat geld een Porsche hebt.
Als reïncarnatie van de originele A110 is deze nieuwe absoluut niet geslaagd. Ik vind het maar een raar ding met vreemde proporties en zou het alvast nooit kopen
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWat vinden jullie van de prijs ?
Comment
-
In Frankrijk kost deze 58500€. De 2 Belgische Alpine-centers zijn officieel nog niet open.
Het zijn beide 2-zitters met een middenmotor maar daar houdt vergelijking dan ook op. Porsche is een stuk groter en zwaarder maar zelfs de instap 718 heeft al 300pk.
Alpine blijft ook een Renault net zoals Abarth een Fiat is, laten we daar aub niet flauw over doen.2.0 JTDm
Comment
-
Vraag me af waarom ze dit in slechts 2 garages gaan verkopen. Beperkt de verkoopbaarheid toch hierdoor ? Of zou men hem hierdoor zodanig exclusief vinden dat hij juist beter gaat verkopen ? In Zaventem is het Valckenier dacht ik die hem gaat verkopen. Is dan wel erg sneu dat je ik weet niet hoeveel garages van Valckenier moet passeren als je een onderhoud of ingreep moet laten doen.
Comment
-
Heb de auto sinds de voorstelling gevolgd en altijd bijzonder aantrekkelijk gevonden. Echter nooit echt interesse in gehad wegens automaat. Mijn fun auto moe(s)t gewoon een manuele zijn. Maar potdorie, het is een autotje dat echt aanspreekt en nu begin ik toch te denken dat die in de (nabije) toekomst zou passen als semi-dagelijkse auto. De boite er dan maar bijnemend.
Ik heb zonet deze topic nog is doorgenomen en merk dat de meesten deze auto ook wel heel geslaagd vinden. Maar het valt me op dat (vergelijking) Porsche en (dure) prijs regelmatig terug komen.
Over Porsche, ik zie geen enkele Porsche als concurrent. Zelfs hun kleinste model is een +20cm 'grote auto' in vergelijking. Een kleine gooi en smijt auto is het zeker niet.
Het goedkoopste model is, indien vergelijkbaar aangekleed, ook een pak duurder. En misschien nog belangrijker. De Alpine is een 'top of the line' auto. De Porsche een instapper.
Ik vind dat een niet te onderschatten verschil. Voor Jan mdp is elke Porsche een 'rijkemensen' auto. Maar puur voor mezelf als liefhebber telt dat mee. Don't ask me why. It just is
Eigenlijk heeft deze auto nauwelijks concurrentie. De Elise, een veredelde kitcar, is eigenlijk een 'non starter'.
Dat is toch geen auto waar je zo even inspringt. Dat vergt al planning.
De Alfa 4C is wel al wat meer een echte auto maar het 'ambachtelijke' is toch niet echt ver weg. En ook, die is te gedrongen voor mij. Maakt het uiteindelijk toch, net als de Elise, meer speelgoed dan auto. En duurder ook nog.
Voor mij is de prijs OK, ik begrijp dat die moet kosten wat die kost. De alu structuur is duur(der). De productie kost veel hoger. De ophangingsconstructie is een droom (kost geld). En we kunnen niet ontkennen dat deze nooit 'en masse' zal gebouwd worden zoals een Cayman/Boxster. En dat betaal je ook.
En een serie, van bijna 2000 stuks, die binnen een paar minuten uitverkoopt kan toch niet te duur zijn. Want zoals met alles, de markt heeft altijd gelijk.
Ik vind het geweldig dat Renault de automarkt verrijkt met zoiets apart. Een niche auto waar blijkbaar toch genoeg mensen op gewacht hebben.
- Likes 1
Comment
-
Une version plus radicale de l'Alpine A110 se confirme
300cv pour 1050kg un 0 à 100 sous la barre des 4s !
Source : Alpine Planet
Alpine prépare déjà l'avenir pour sa nouvelle A110. Les rumeurs d'une version plus radicale se font de plus en plus insistantes...
À l’approche de nos essais de la nouvelle Alpine, la rumeur d’un modèle plus radical refait parler de lui. En mai dernier, nous annoncions déjà une hypothétique version plus puissante permettant d’aller chasser en terres germaniques.
Cette nouvelle information vient du média Auto Express UK, où ils évoquaient une nouvelle itération de la berlinette avec une puissance relevée à 300 ch. Le bloc moteur M5PT serait une évolution de l’actuel 1,8 litre avec des spécifications se rapprochant de la Renault Mégane 4 RS. L’hypothèse d’un partenariat avec le motoriste AMG s’éloigne, la marque préférant capitaliser sur les ressources en interne via Renault Sport.
Alpine souhaite également alléger sa sportive avec un poids ramené à 1 050 kg, soit un gain de près de 50 kg environ par rapport à la version Première Édition. Pour atteindre son objectif, la cure d’amaigrissement porterait principalement sur l’équipement intérieur (isolants, matériaux, etc…). La structure en aluminium serait conservée sans modifications particulières, mais elle recevrait quelques appendices aérodynamiques. Le rapport poids/puissance descendrait à 3.5 kg/ch, un ratio très intéressant qui permettrait à l’A110 s’intercaler entre une Porsche Cayman 718 S (350 ch) et la future version GT4.
Ainsi, le niveau de performance serait relevé d’un cran, c’est à dire capable de passer de 0 à 100 km/h en moins de 4 sec (4,5 sec actuellement) . Le vitesse de pointe serait toujours auto-limitée à 250 km/h.
En ce qui concerne le châssis, elle bénéficierait en outre de liaisons au sol raffermies de l’ordre de 15 à 20% avec notamment une suspension abaissée. Elle perdrait en confort pour gagner (encore) en agilité. Du fait de sa grande légèreté, les étriers Brembo resteraient inchangés.
Qui dit amélioration des performances, dit aussi reparamétrage global du trio direction / boite et aides à la conduite. Pour cela, la direction serait plus directe en particulier pour le mode « Track » et la boite Getrag à 7 rapports aurait le droit à des lois de passages améliorées.
Niveau tarif, alors que nous ne connaissons pas encore celui de la version de série, il connaîtrait une augmentation de l’ordre de 15 à 20%. Nous pouvons tabler sur un prix au-delà des 60 000€. Pour ce qui est de sa présentation, Auto Express prévoit un « reveal » courant de l’été 2018. Au sein de la rédaction, le délai annoncé nous paraît bien trop court.
En toute logique, si la rumeur se confirme, il serait plutôt cohérent d’assurer sa présentation au Mondial de Paris 2018 afin de dynamiser le stand avec un nouveau véhicule.
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
@ TT 911
Alpine heeft gekozen voor een automaat met dubbele koppeling omdat die iets lichter was. En idd, de Alpine A110 is qua marktpositionering uniek. Ga ze maar eens zoeken, de sportwagens voor zo'n prijs die zoveel fun geven.
Als ik u was zou ik deze wagen zeker overwegen.
Comment
Comment