Een M2 ok kan ik inkomen. Maar heeft zeker niet de exclusiviteit van een Alpine. Als ik moet vergelijken, de Alpine heeft een sportieve pedigree die erg lang terugggaat. Het heeft iets magisch sinds de 60ties. Als ik dan moet vergelijken met Honda, Peugeot, Mazda... die komen nog niet aan de enkels van Alpine. Daar zou ik dan geen geld kunnen aan uitgeven. Porsche zou ik voor dat budget ook niet doen (zal wat meer moeten zijn om iets deftig nieuw te kopen) maar dat is hier reeds uitgebreid besproken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Alpine A110 (2017)
Collapse
X
-
Last edited by order66; 26/04/2018, 08:02.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Zo zie ik dat ook. Komt er nog eens bij dat ik de A110 een zeer geslaagd retromodel vind qua design en de filosofie achter die wagen klopt gewoon. Terwijl alle andere merken zich verliezen in een zinloze vermogenswedloop doet Alpine het tegenovergestelde. 250pk, punt. Da's genoeg.
En ja, wsl komt er een gepeperde versie binnenkort maar +300pk zal dat niet worden.
Alleen heeft deze auto 1 groot nadeel en dat is zijn piepkleine benzinetank van 45L. Daar komt ge geen 500km ver mee en dat is voor mij een minimum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEen M2 ok kan ik inkomen. Maar heeft zeker niet de exclusiviteit van een Alpine. Als ik moet vergelijken, de Alpine heeft een sportieve pedigree die erg lang terugggaat. Het heeft iets magisch sinds de 60ties. Als ik dan moet vergelijken met Honda, Peugeot, Mazda... die komen nog niet aan de enkels van Alpine. Daar zou ik dan geen geld kunnen aan uitgeven. Porsche zou ik voor dat budget ook niet doen (zal wat meer moeten zijn om iets deftig nieuw te kopen) maar dat is hier reeds uitgebreid besproken.
Iets magisch ? Omdat ze met Renault-onderdelen 50 jaar geleden eens een paar rally's gewonnen hebben ?
Voor 't zelfde hadden de marketing mannen van Renault besloten om ook in de F1 onder de naam Alpine te gaan, dan hadden ze al een stuk of 10 F1 titels op hun naam. Was er daardoor dan zo'n magische geschiedenis voor het merk dat een dure prijs rechtvaardigt ?
Trouwens, Mazda heeft wel al de 24u van Le Mans gewonnen, als enige Japans merk als ik niet mis ben ;-)
Waarom zou Honda met 6 F1 titels, of Peugeot met verschillende WRC kampioenen, tot aan hun enkels komen ? Ik zou eerder het omgekeerde denken.
Hun aantal gewone straatwagens is ook al niet fameus, daar zie ik ook niet veel geschiedenis in. Een model of 4 op 60 jaar tijd ? Als je daarmee dan exclusief bedoelt, ja dan dat wel natuurlijk :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAlleen heeft deze auto 1 groot nadeel en dat is zijn piepkleine benzinetank van 45L. Daar komt ge geen 500km ver mee en dat is voor mij een minimum.
Dat is ook zo bij de MX-5, lichtgewicht met slechts een 45l tank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Bwa, ik denk niet dat deze auto gemaakt is om dagelijks 100 km mee te rijden. En na al het werk om de auto zo licht mogelijk te maken zou het zonde zijn om dan 60 kilo naft mee te slepen, toch ?
Dat is ook zo bij de MX-5, lichtgewicht met slechts een 45l tank.
Comment
-
Iets magisch ? Omdat ze met Renault-onderdelen 50 jaar geleden eens een paar rally's gewonnen hebben ?
Voor 't zelfde hadden de marketing mannen van Renault besloten om ook in de F1 onder de naam Alpine te gaan, dan hadden ze al een stuk of 10 F1 titels op hun naam. Was er daardoor dan zo'n magische geschiedenis voor het merk dat een dure prijs rechtvaardigt ?
Trouwens, Mazda heeft wel al de 24u van Le Mans gewonnen, als enige Japans merk als ik niet mis ben ;-)
Waarom zou Honda met 6 F1 titels, of Peugeot met verschillende WRC kampioenen, tot aan hun enkels komen ? Ik zou eerder het omgekeerde denken.
Hun aantal gewone straatwagens is ook al niet fameus, daar zie ik ook niet veel geschiedenis in. Een model of 4 op 60 jaar tijd ? Als je daarmee dan exclusief bedoelt, ja dan dat wel natuurlijk :-)
Maar je hebt het vast niet meegemaakt. Voor mij blijft het omgekeerd. Honda, Mazda ed hebben echt niets van magie voor mij. Zou het nooit kopen.
Maar ik volg helemaal jouw redenering.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten... je hebt het vast niet meegemaakt..
Comment
-
Nostalgie, dat kan het ook zijn. Ik ben opgegroeid in de succesperiode van McRae en ik wou een Impreza, en ik voel daar nog steeds wel iets voor. Misschien ben jij 20 jaar ouder dan mij ;-)“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventiefmooi""den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Nostalgie, dat kan het ook zijn. Ik ben opgegroeid in de succesperiode van McRae en ik wou een Impreza, en ik voel daar nog steeds wel iets voor. Misschien ben jij 20 jaar ouder dan mij ;-)
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Autosporten zeggen mij ni veel eigenlijk, juist gelijk voetbal en koers, als ik iets koop is omdat ik het zelf wil en niet omdat de ene of de andere daar een wereldbeker mee gewonnen heeft ofzo. Sporten, autorijden, het zijn wel dingen die ik graag doe, maar kijken hoe een ander het doet? Nee bedankt, driften vind ik zalig, soms kom ik het is tegen op tv, maar zelf dan zal ik snel wegzappen, kijk dan liever van die amateur film'kes op youtube, die zijn tenminste spannend en veel spectaculairder.
Dit ter zijde,vind de Alpine mooi, maar tegen die prijs, nee bedankt.
Onlangs zag ik bij onze Mazda garage, een MX-5 160 edition vanaf 27400€ dacht ik! Das veel fun voor "weinig" geld! Had beter nog even gewacht voor ik die van mij kocht.
Ah en zo ne scooby, altijd machtig als ik er eentje tegenkom! Zou ik ook wel willen! Liefst in het blauw met de gouden velgen!
Heb zo eentje in schaal 1:10, speciaal om te driften van Tamiya, originele bandjes vervangen door PE buizen, gaat gelijk zot!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVoetbal en koers zeggen u niet veel? Zijt gij wel een Belg?
Dju, dacht dat ik de enige was die een afkeer van deze sporten heeft.
Mijn vriendin vindt da in ieder geval ni erg.
Wanneer wast onlangs koers op de tv op een zondag? Man was da zalig cruisen me mijn voiture! Aja, ze zaten allemaal achter hun tv gekluisterd. De baan voor mij alleen!
Moet zalig cruisen zijn met zo een Alpine dan! Jammer dat em zo duur is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
Ben ik niet op de foto, ik had de camera vast
Comment
-
Ik persoonlijk vind hem niet mis. Wat mij zou aanspreken is dat hij toch vrij comfortabel zou zijn (weet ik, niet de juiste gedachtengang voor een pure sportwagen, maar dit zou eerder rijden als een GT). Anderzijds weet ik het niet zo goed. Model is mooi, heeft alles mee...
Maar is hij z'n geld waard ? Het blijft een Renault onder de naam Alpine met dezelfde motor als er in de Espace 225 pk zit. Ik dacht dat de versnellingsbak ook dezelfde is.
Heb hem binnenin nog niet gezien, maar daar zouden ook zeer herkenbare onderdelen in voorkomen.
Ik heb het niet moeilijk dat het Renaultonderdelen zijn, verre van. Dat is wel bij meerdere merken zo...
Maar waarom moet die zoveel meer kosten dan een Megane Sport waarvan er een Trophyversie komt met meer dan 300 pk uit dezelfde motor tov de 250 in de Alpine ?
Ok, het zijn uiteraard twee verschillende wagens, maar is de Alpine dan zoveel duurder te construeren dan een Megane RS of is dit marketing onder het Alpinelogo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDie wagen is ontworpen vanaf nul met een gedachtengang voor gewichtsgesparing. Is ook voor een zeer groot deel gebouwd van aluminium. Ik vind die zelfs nog redelijk geprijsd.
Ik denk dat vooral de naam Alpine de prijs maakt bij deze wagen, zo een Alpine is ook maar een klein auto'ken e.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn een MX-5 is een grote auto. Just kidding. Een Mazda MX-5 die vnl. geproduceerd zou worden uit aluminium had ook een ander prijskaartje gehad.
Comment
Comment