Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
    Ik vind het ook een zeer tof model... dus versta me niet verkeer

    Hij zal fantastisch rijden, comfortabel, sportief, enz voortgaande op alles wat ik lees. Maar exclusief.... Blijft een Renault die dezelfde motor (en wellicht dezelfde bak ?) heeft van een Espace en een Megane RS die dan nog eens veel meer power heeft. Knoppen duidelijk herkenbaar als Renault...

    Men gebruikt eigenlijk een naam om iets duurder te maken vind ik. (mij niet dood slagen he gasten). Is gewoon keigoede marketing. Alpine heeft z'n naam mee en om het helemaal exclusief te maken worden maar enkele Renaultdealers in Belgie toegelaten om hiervoor een afzonderlijke showroom en atelier te maken en de wagen te verkopen en te onderhouden.

    Als je het nuchter bekijkt, dan kon die wagen toch net even goed naast de Megane RS staan pronken in een Renault toonzaal ? Maar een stuk goedkoper dan, door de kostelijke marketing die er nu mee gepaard gaat (denk aan al die extra kosten zoals showroom, atelier, extra personeel, enz enz).

    En die wagen zou even goed rijden met een Renault embleem, zeker weten...
    Er zijn maar een paar plekken waar je in België een Alpine kan bestellen, en dat is altijd bij een Renault-garage. De toonzaal die ze daarvoor nodig hebben is, voor zover ik kon zien, niet anders afgewerkt dan de toonzaal van de Renault-sectie. Het personeel dat de Alpines onderhoudt is gewoon Renault-personeel - met het enige verschil dat ze een training hebben gevolgd voor de Alpine. De meerkost is dus nihil. Ook qua marketing doen ze geen bijzonder dure of uitzonderlijke zaken. Of je er dan een Alpine dan wel een Renault-label op zou plakken, zou qua kosten dus niet zoveel uitmaken.

    Natuurlijk zou de auto niet bestaan zonder Renault. Dat spreekt voor zich. De Alpine wordt in dezelfde fabriek in elkaar gezet als de Clio IV Sport (andere auto's worden er in Dieppe niet gemaakt). Maar dat verandert niets aan het feit dat je zeer veel auto krijgt voor het geld dat ze er voor vragen. De afwerking is een stuk beter dan in een Mégane RS. De gebruikte techniek eveneens. Mispak je niet aan het motorvermogen. De RS doet de 0 naar 100 in 5,7 seconden. De Alpine snijdt daar 1,2 seconden af. Je kan ze werkelijk op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Alleen al de ophanging is fenomenaal - beter dan wat je in een gemiddelde Porsche vindt.

    Wat de exclusiviteit betreft: je kan exclusief zijn door exuberant veel geld te pompen in marketing (de Duitse drie, o.a.) of door veel maatwerk aan te bieden (Rolls Royce, bvb). Maar het kan ook door de aantallen laag te houden. Dat is wat Alpine momenteel doet. Of dat dan bewust is, of een praktische beperking in de productiefaciliteit: dat is me niet helemaal duidelijk. Feit blijft dat de Alpines momenteel met een druppelteller op de markt worden losgelaten. Om je een vergelijkingspunt te geven: de auto's op het 718-platform van Porsche (Boxster en Cayman) worden grosso modo in een 10 keer grotere oplage op de markt gezet. Terwijl je ze "in 't wild" ook nauwelijks ziet.

    Geloof me: ga er eens naar kijken én mee rijden. Als je dan nog altijd denkt dat dit "gewoon een Renault met een andere badge" is, laat het me weten

    Comment


    • Ik moet hem niet rijden of zien, ik weet tot wat Renault in staat is. Kijk naar de Alpine ...

      Veel draait rond marketing. Het probleem is dat als men het Renaultembleem erop gehangen had, men hem nooit met een Porsche zou vergelijken.
      Ik heb het wel voor Renault, en ook hier zijn zij het in mijn ogen die alle eer verdienen... Het is een wagen propvol Renaulttechniek en onderdelen, gemaakt in de Renaultfabriek te Dieppe verkocht door 2 Renaultdealers en inderdaad onderhouden door Renaulttechniekers die hun onderdelen uit het gemeenschappelijk magazijn halen.

      Is dat een schande ? Nee... concurrerende merken doen dit ook. (daarom niet met een sportwagen, maar denk aan Lexus, Infinity, Maybach,.. een Toyota kan niet concurreren met een Mercedes, een Mercedes niet met een Rolls,...).

      Jammer dat het merk dikwijls primeert op de kwaliteiten van een wagen. Maar dat willen de klanten nu eenmaal. Met gevolgen voor de uiteindelijke prijs uiteraard.

      Dit is geen kritiek hee, gewoon een vaststelling na vele jaren Renault






      Comment








      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Dat zijn al vier gelukkige toekomstige eigenaars !!

          Comment


          • Ge begint ze al hier en daar in het wild te zien. Niet mis, maar voor dat geld zou ik me toch wel wat anders kopen.

            Comment


            • Wat dan? Een Porsche? Dan rijdt ge rond met een kale Boxster of Cayman zonder enige optie. Kleed die aan en ge gaat richting 80-90k. Ik zie de A110 als een unieke aanbieding, net zoals een MX-5. Twee auto's die voor dat geld enorm veel rijplezier bieden en quasi geen concurrentie hebben.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Wat dan? Een Porsche? Dan rijdt ge rond met een kale Boxster of Cayman zonder enige optie. Kleed die aan en ge gaat richting 80-90k. Ik zie de A110 als een unieke aanbieding, net zoals een MX-5. Twee auto's die voor dat geld enorm veel rijplezier bieden en quasi geen concurrentie hebben.
                Wat een insinuatie. Waarom zou ik een Porsche moeten kopen? Er zijn 10-tallen merken met evenveel modellen. Dus zal wel wat vinden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                  Wat een insinuatie. Waarom zou ik een Porsche moeten kopen? Er zijn 10-tallen merken met evenveel modellen. Dus zal wel wat vinden.
                  Er zijn inderdaad zeer veel modellen op de markt, tikje teveel om het overzicht te houden. Maar je opmerking leek te suggereren dat je een alternatief voor de Alpine 110 zocht. Gek genoeg zijn er niet veel vergelijkbare stukken speelgoed op de markt. De Cayman komt het dichtst in de buurt. Alle anderen - 911, TT, 4C, Elise, Caterham enzovoort - zitten veel verder van de Alpine A110 vandaan dan de Cayman. Dus eerlijk gezegd: ik begrijp de insinuatie wel. Al is het dan strikt genomen geen insinuatie, want het is noch een verdachtmaking, noch een zinspeling - maar dat terzijde

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                    Er zijn inderdaad zeer veel modellen op de markt, tikje teveel om het overzicht te houden. Maar je opmerking leek te suggereren dat je een alternatief voor de Alpine 110 zocht. Gek genoeg zijn er niet veel vergelijkbare stukken speelgoed op de markt. De Cayman komt het dichtst in de buurt. Alle anderen - 911, TT, 4C, Elise, Caterham enzovoort - zitten veel verder van de Alpine A110 vandaan dan de Cayman. Dus eerlijk gezegd: ik begrijp de insinuatie wel. Al is het dan strikt genomen geen insinuatie, want het is noch een verdachtmaking, noch een zinspeling - maar dat terzijde
                    Tja, bij de Jappen valt voor die prijs ook nog wel een bommeke te halen.

                    Comment


                    • BMW M2. Stop de klok.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Tja, bij de Jappen valt voor die prijs ook nog wel een bommeke te halen.
                        Natuurlijk. Maar een bommeke dekt vele ladingen. De meeste Japanse bommekes die we hier kunnen krijgen zijn vier- of vijfzitters met voor- of vierwielaandrijving. De Nissan 370Z is een van die typische uitzonderingen (en een bijzonder leuk scheurijzer, zeker in Nismo-trim), maar is niet te vergelijken met de A110. 'k Heb met beide gereden, en los van 't feit dat het tweezitters zijn, hebben ze weinig met elkaar gemeen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                          BMW M2. Stop de klok.
                          BMW M2 is een vierzitter. De motor zit voorin. En hij is ook een stukje duurder. Fantastische bak, daar niet van.

                          Kijk, als 't gaat over andere vormen van fun voor die prijs vind je natuurlijk alternatieven. Maar dat is niet wat ik bedoel met "vergelijkbaar". De A110 heeft een middenmotor en twee zitplaatsen zonder (excuus voor een) achterbank. Daardoor valt een hele reeks auto's af als 't gaat over vergelijkingen.

                          Comment


                          • Enige waar ik nog aan denk is een Lotus Elise ofzo, maar een Elise is wel niet echt bruikbaar als "daily". Niet dat ik ga zeggen dat de A110 de ideale daily is, maar qua comfort staat deze mijlen verder dan een Elise. Lijkt mij het belangrijkste verschil tussen de twee.

                            Comment


                            • Geloof Me, als Ik zeg dat Ik Voor Ik een reservatie plaatste voor de A110 vele merken bekeken heb. De eerste was de Nismo 370Z. Prachtauto, wist een stockauto staan in de streek van Antwerpen, Spotgoedkoop voor een nieuwe Zwarte Nismo was ongeveer 42.000€. Heb het idee direct laten varen doordat Ik de BIV en Rijtaks berekend heb. Kwam ongeveer op 8.800€ BIV en rijtaks bedroeg ongeveer 1.700€ per jaar om van het verbruik van de 3.7 L nog maar te zwijgen! De BMW is zonder twijfel ook een prachtproduct en zal misschien iets goedkoper zijn om in te schrijven in Belgie dan de Nismo, Maar het is ook een 3 Liter motor en 52.000€ aankoopprijs. Voor een Japans bommeke ben Ik al veel te oud , Ik Zie mezelf al zitten achter het stuur van een Civic Type R met Mijn 20 Lentes en 34 keiharde winters. In een Lotus Elise heb Ik slechts 1x ingezeten, Ze hebben Sarens moeten bellen om er Mij terug uit te halen.
                              Oh ja, voor de geinteresseerden onder Ons , BIV voor de A110 is 431€ en jaarlijkse verkeersbelasting is 291€, en het verbruik van de 1.8 valt reuze mee. Zo zie Je dat niet enkel de aankoopprijs telt, de belastingen moeten hier in Belgie ook betaald worden!!!

                              Comment


                              • ik zou die graag eens testrijden maar heb voorlopig geen budget voor een 3de wagen :/
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • De meeste (Vooral jonge) mensen zijn vergeten waar echt autorijden om draait. Het gaat er niet over hoe snel Je van punt A naar punt B rijdt, Het gaat hem om de hoeveelheid plezier Je hebt gehad om in punt B aan te komen. En geloof Me , dat weten Ze bij Alpine verdomd goed. Ik heb ondertussen duizenden commentaren gelezen en Je kunt er zo de mensen tussenuit halen die met de Alpine gereden hebben. Velen schreeuwen om meer vermogen in deze Alpine! Is dat nodig ? NEE en nog eens NEE !! In die val zijn ze bij Alpine al eens getrapt eind vorige eeuw !
                                  Meer vermogen , Breder banden, sterkere remmen , alles leidt terug naar meer gewicht !! Dan kom Je terug in een segment van de auto-industrie waar de concurrentie groot is en waar Je als kleine autobouwer niet kan overleven!

                                  Ik wou nog 1 goede raad aan Doa geven. Als Je voor een derde wagen geen budget hebt zou Ik als Ik Jou was uit deze Alpine uitblijven, want eens Je er mee gereden hebt kun Je hem niet meer uit Je hoofd krijgen!!
                                  Last edited by ; 10/07/2018, 09:03.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                                    Natuurlijk. Maar een bommeke dekt vele ladingen. De meeste Japanse bommekes die we hier kunnen krijgen zijn vier- of vijfzitters met voor- of vierwielaandrijving. De Nissan 370Z is een van die typische uitzonderingen (en een bijzonder leuk scheurijzer, zeker in Nismo-trim), maar is niet te vergelijken met de A110. 'k Heb met beide gereden, en los van 't feit dat het tweezitters zijn, hebben ze weinig met elkaar gemeen.
                                    Dat kan gerust zijn, maar persoonlijk zou ik dan toch voor de Nissan kiezen.

                                    Comment


                                    • 8.800€ naar vadertje staat, ik zou het niet over mijn hart krijgen om met een auto te rijden.

                                      Comment


                                      • Dat is idd wel heel erg veel geld. Maar uiteindelijk als ge die Nismo neemt, en die €88500 BIV betaald en dan nog de taks, dan duurt het nog wel enkele jaren vooraleer ge qua kosten boven de Alpine uit komt. Want ik moet toch wel eerlijk zijn dat ik €65000 veel geld vind voor een fransoos.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten
                                          De meeste (Vooral jonge) mensen zijn vergeten waar echt autorijden om draait. Het gaat er niet over hoe snel Je van punt A naar punt B rijdt, Het gaat hem om de hoeveelheid plezier Je hebt gehad om in punt B aan te komen. En geloof Me , dat weten Ze bij Alpine verdomd goed. Ik heb ondertussen duizenden commentaren gelezen en Je kunt er zo de mensen tussenuit halen die met de Alpine gereden hebben. Velen schreeuwen om meer vermogen in deze Alpine! Is dat nodig ? NEE en nog eens NEE !! In die val zijn ze bij Alpine al eens getrapt eind vorige eeuw !
                                          Meer vermogen , Breder banden, sterkere remmen , alles leidt terug naar meer gewicht !! Dan kom Je terug in een segment van de auto-industrie waar de concurrentie groot is en waar Je als kleine autobouwer niet kan overleven!

                                          Ik wou nog 1 goede raad aan Doa geven. Als Je voor een derde wagen geen budget hebt zou Ik als Ik Jou was uit deze Alpine uitblijven, want eens Je er mee gereden hebt kun Je hem niet meer uit Je hoofd krijgen!!
                                          Zo is dat. Het is voor veel gasten een pk wedloop geworden. Als je maar een hoog getal aan de toog kan roepen.
                                          Onlangs was er een meeting in mijn buurt, zo eentje waar je enkel kan aan meedoen als je 400+ pk hebt. Principe alleen is al geen liefhebberij. Stond daar blijkbaar vol met zware recente bakken, M4, SLS, AMG, enz... veel jonge gasten van 22-25j die met die wagens begonnen te revven voor zot. Dat is allemaal om ter meest, om ter duurst. Zon autos met alle mogelijke hulpmiddelen om toch maar te zorgen dat zo een eigenaar, die wss niet echt een liefhebber is maar meer een showman, zich niet of zo weinig mogelijk te pletter rijdt.

                                          Gisteren was ik nog bij een BMW dealer. Spreekt mij een jonge stagiair aan, net uit het ei. Ik keek net naar wat modellen in de showroom terwijl ik op mijn wagen wachtte. Hij had al eens meegereden met een M4 en was onder de indruk. LOL. Die jongen had geen idee wat echte rijbeleving is. Ik heb hem wat wagens aangeraden uit het verleden, met echte rijsensaties, geluid en analoog rijgevoel, waarmee het nog echt rijden is.
                                          Gelukkig zit er hier op het forum ander volk.
                                          Last edited by order66; 10/07/2018, 14:36.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...