Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jonge gasten met wagens met +400 pk’s ? Die hebben dan een bijzonder meegaande suikertante...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Jonge gasten met wagens met +400 pk’s ? Die hebben dan een bijzonder meegaande suikertante...
      Het liep er blijkbaar vol van. En de site verlaten met veel lawaai en driften. Je kan er al van op aan dat het de volgende keer niet meer mag, en dat de naam van iemand met een iets snellere wagen of sportief uiterlijk ook weer naar de is.

      Ik laat u weten in PM
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Jonge gasten met wagens met +400 pk’s ? Die hebben dan een bijzonder meegaande suikertante...
        Ge weet nooit he.
        Er zijn verschillende oorzaken:
        1. Rijke suikertante
        2. Rijke cougar
        3. Uit zeer rijken schaamlippen gekomen (of tenminste schaamlippen die getrouwd zijn met geld)
        4. Jong en succesvol: bv App ontwikkeld
        5. Jong en crimineel
        6. Bitcoins verkocht
        7. Wagen gehuurd


        Waar is het bij mij mis gegaan?

        Comment


        • Hahahaha zalig!
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

            Dat kan gerust zijn, maar persoonlijk zou ik dan toch voor de Nissan kiezen.
            Alle begrip voor. Die ongeblazen zescilinder klinkt fantastisch en hangt als een zot aan 't gas. Een beetje zoals een oude 911, maar dan met een betere balans.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
              Dat is idd wel heel erg veel geld. Maar uiteindelijk als ge die Nismo neemt, en die €88500 BIV betaald en dan nog de taks, dan duurt het nog wel enkele jaren vooraleer ge qua kosten boven de Alpine uit komt. Want ik moet toch wel eerlijk zijn dat ik €65000 veel geld vind voor een fransoos.
              Ik had toch wel duidelijk gezegd dat de Nismo een stockwagen was, bij de dealer bestellen kost 45000 €. De Alpine Pure kost 55000 € . De Nismo heeft een gemiddeld verbruik van 12,5 liter per 100 km en de Alpine slechts 8.5 liter. Als ik nog een beetje kan rekenen, is de Nissan exact na 4000 km rijden even duur als de Alpine en vanaf dan wordt Hij per afgelegde kilometer duurder door het hoge verbruik en de jaarlijkse rijtaks.. Ik veronderstel dat U toch geen wagen verkoopt na 4000 km. En voor de snelheidsduivels onder Ons, de Alpine snelt naar de 100 in 4.5 sec en de Nismo met 100 pk's meer doet er 5.2 sec over!! Dit gezegd zijnde is de Nismo zonder twijfel een prachtige kwaliteitsvolle auto. En of Je nu met een Japanner of met een Fransoos plezier beleefd, is dat niet helemaal hetzelfde !! Vergeet ook niet dat de motor in de Alpine ontwikkeld is bij Nissan !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                Zo is dat. Het is voor veel gasten een pk wedloop geworden. Als je maar een hoog getal aan de toog kan roepen.
                Onlangs was er een meeting in mijn buurt, zo eentje waar je enkel kan aan meedoen als je 400+ pk hebt. Principe alleen is al geen liefhebberij. Stond daar blijkbaar vol met zware recente bakken, M4, SLS, AMG, enz... veel jonge gasten van 22-25j die met die wagens begonnen te revven voor zot. Dat is allemaal om ter meest, om ter duurst. Zon autos met alle mogelijke hulpmiddelen om toch maar te zorgen dat zo een eigenaar, die wss niet echt een liefhebber is maar meer een showman, zich niet of zo weinig mogelijk te pletter rijdt.

                Gisteren was ik nog bij een BMW dealer. Spreekt mij een jonge stagiair aan, net uit het ei. Ik keek net naar wat modellen in de showroom terwijl ik op mijn wagen wachtte. Hij had al eens meegereden met een M4 en was onder de indruk. LOL. Die jongen had geen idee wat echte rijbeleving is. Ik heb hem wat wagens aangeraden uit het verleden, met echte rijsensaties, geluid en analoog rijgevoel, waarmee het nog echt rijden is.
                Gelukkig zit er hier op het forum ander volk.
                Juist jammer dat ze de Alpine enkel in automaat aanbieden. En zo is da bij elke sportwagen tegenwoordig, ook de nieuwe Supra. Ik heb toch graag nog een beetje werk tijdens het rijden, een wagen zonder 3de pedaal voelt voor mij aan als een handicap, of anders gezegd, weg met dat linker been! Heb je toch niet meer nodig. Er zou mij echt is iemand moeten overtuigen van zo een automaat, er zijn situatie waar ik er kan inkomen, maar als het op rijplezier aankomt?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                  Juist jammer dat ze de Alpine enkel in automaat aanbieden. En zo is da bij elke sportwagen tegenwoordig, ook de nieuwe Supra. Ik heb toch graag nog een beetje werk tijdens het rijden, een wagen zonder 3de pedaal voelt voor mij aan als een handicap, of anders gezegd, weg met dat linker been! Heb je toch niet meer nodig. Er zou mij echt is iemand moeten overtuigen van zo een automaat, er zijn situatie waar ik er kan inkomen, maar als het op rijplezier aankomt?
                  Daar heb je zeker een punt. Bij Alpine hadden ze beiden moeten aanbieden.

                  Maar een handicap is het zeker niet. Het komt allemaal een beetje neer op persoonlijke voorkeur, en het soort wagen waar je mee rijdt. ik kan goed vergelijken, heb 3 soorten versnellingsbakken : ZF8 automaat in de 535i, sequential manual gearbox in de M3 en manueel in de M5.
                  In een dagelijkse auto moet voor mij sowieso een automaat. Dagelijks verkeer trotseren wordt op die manier een stuk comfortabeler. File, aanschuiven... who cares, relax. Schakelt boterzacht, toch kan je op Sport en Sport+ knallen indien gewenst.
                  Die SMG hetzelfde eigenlijk, maar is een veel brutere ervaring, op de meest agressieve stand knalt die bak de versnellingen erin, een heel aparte ervaring, zeker als je dat niet gewoon bent. Je moet ook, net als bij een manuele, revmatchen, voetje liften en gas timen.
                  Met beide bakken kan je natuurlijk nog kiezen om zelf te schakelen met de peddels aan het stuur.
                  De M5 heeft een manuele bak, maar wel behoorlijk lange versnellingen en erg veel koppel onderin. Daar kan je dus ook alle kanten mee uit. Maar is toch potroeren natuurlijk
                  Last edited by order66; 11/07/2018, 08:55.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                    Daar heb je zeker een punt. Bij Alpine hadden ze beiden moeten aanbieden.

                    Maar een handicap is het zeker niet. Het komt allemaal een beetje neer op persoonlijke voorkeur, en het soort wagen waar je mee rijdt. ik kan goed vergelijken, heb 3 soorten versnellingsbakken : ZF8 automaat in de 535i, sequential manual gearbox in de M3 en manueel in de M5. In een dagelijkse auto moet voor mij sowieso een automaat. Dagelijks verkeer trotseren wordt op die manier een stuk comfortabeler. File, aanschuiven... who cares, relax. Schakelt boterzacht, toch kan je op Sport en Sport+ knallen indien gewenst.
                    Die SMG hetzelfde eigenlijk, maar is een veel brutere ervaring, op de meest agressieve stand knalt die bak de versnellingen erin, een heel aparte ervaring, zeker als je dat niet gewoon bent. Je moet ook, net als bij een manuele, revmatchen, voetje liften en gas timen.
                    De M5 heeft een manuele bak, maar wel behoorlijk lange versnellingen en erg veel koppel onderin. Daar kan je dus ook alle kanten mee uit. Maar is toch potroeren natuurlijk
                    Ik kies toch liever zelf wanneer ik schakel, moet het ni snel gaan, sneller schakelen en als het even kan dan de rode zone gaan opzoeken. Hoe zit dat met een automaat? Kan je die instellen dat er in veel hogere toeren moet geschakeld worden? Wsl met de sport stand ofzo.

                    Heb eigenlijk zelf nog nooit met een automaat gereden, wel al meegereden, met een Toyota GT86 met flippers aan het stuur (sequentiële versnellingsbak), ma vond da veel te gemakkelijk en zeker ni brutaal, je voelt amper iets tijdens het schakelen. Daar kunt ge dan het toerental wel weer zelf kiezen.

                    En hoe zit da eigenlijk als ge wil patineren? Manueel kunt ge toch meer spelen veronderstel ik?

                    Comment


                    • Alpine heeft gekozen voor de automaat omdat deze lichter is dan een handbak en 95% van de mensen kiezen voor een automaat bij sportwagens. (ga bijv. maar eens zoeken naar een manuele 911)

                      Comment


                      • Haha Geert, ik had net mijn post wat bijgewerkt en al een beetje antwoord geboden op je vragen
                        Maar je zou echt eens met deze verschillende bakken moeten rijden om het verschil echt te kennen, dat begrijp ik.
                        Dus je schakelmomenten zelf kiezen, is absoluut geen probleem. Met de flippers aan het stuur dus de rode zone opzoeken kan op gelijk welk ogenblik in de manuele stand.

                        Snel even fotos genomen voor je

                        F10 535i heeft verschillende configuraties die je via de Idrive kan instellen. Dan gaat die automatisch in hogere toeren blijven hangen in auto stand. Dan kan je ook nog de pook naar links klikken voor sneller en sportiever schakelen. Ik heb de sportbak.



                        E46 M3 heeft ook een sportknop waardoor je korter op de gas hangt. Dan ook 6 verschillende standen voor korter en bruter schakelen (rechts onderaan op de foto met die balkjes). Laatste 2 standen zijn zeer agressief.



                        Die SMG heeft wel een leercurve. Als je dat niet gewoon bent, en niet weet hoe je moet revmatchen en gassen, dan bak je er niets van
                        Last edited by order66; 11/07/2018, 09:49.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten

                          Ik had toch wel duidelijk gezegd dat de Nismo een stockwagen was, bij de dealer bestellen kost 45000 €. De Alpine Pure kost 55000 € . De Nismo heeft een gemiddeld verbruik van 12,5 liter per 100 km en de Alpine slechts 8.5 liter. Als ik nog een beetje kan rekenen, is de Nissan exact na 4000 km rijden even duur als de Alpine en vanaf dan wordt Hij per afgelegde kilometer duurder door het hoge verbruik en de jaarlijkse rijtaks.. Ik veronderstel dat U toch geen wagen verkoopt na 4000 km. En voor de snelheidsduivels onder Ons, de Alpine snelt naar de 100 in 4.5 sec en de Nismo met 100 pk's meer doet er 5.2 sec over!! Dit gezegd zijnde is de Nismo zonder twijfel een prachtige kwaliteitsvolle auto. En of Je nu met een Japanner of met een Fransoos plezier beleefd, is dat niet helemaal hetzelfde !! Vergeet ook niet dat de motor in de Alpine ontwikkeld is bij Nissan !!
                          Dat zijn natuurlijk andere cijfers. Met surfen kwam ik op €65000 voor de Alpine. Vandaar. Maar het is natuurlijk persoonlijke smaak. De Nismo is naar mijn persoonlijke smaak een pak mooier dan de Alpine. Maar als ze de Alpine in beperkte oplage laten, gaat hij wel op lange termijn veel exclusiever zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                            Ik kies toch liever zelf wanneer ik schakel, moet het ni snel gaan, sneller schakelen en als het even kan dan de rode zone gaan opzoeken. Hoe zit dat met een automaat? Kan je die instellen dat er in veel hogere toeren moet geschakeld worden? Wsl met de sport stand ofzo.

                            Heb eigenlijk zelf nog nooit met een automaat gereden, wel al meegereden, met een Toyota GT86 met flippers aan het stuur (sequentiële versnellingsbak), ma vond da veel te gemakkelijk en zeker ni brutaal, je voelt amper iets tijdens het schakelen. Daar kunt ge dan het toerental wel weer zelf kiezen.

                            En hoe zit da eigenlijk als ge wil patineren? Manueel kunt ge toch meer spelen veronderstel ik?
                            Manueel en automaat is natuurlijk niet echt te vergelijken. Maar het is idd zo dat ge in 'sportstand' toch wel wat sportiever kunt rijden.
                            Dat ge zelf de keuze wilt hebben, geen probleem, want dat gaat met de schakelpeddels of bij de meeste auto's ook nog met de pook. Meestal kunt ge de pook opzij schuiven waardoor hij in manueel valt. Dan kunt ge zelf schakelen wanneer ge wilt. Maar natuurlijk mist ge wel de koppeling waar ge eigenlijk ook nog wel wat mee kunt spelen en bruter mee kunt zijn. Verschil is dat ge dan niet het gas hoeft los te laten als ge door de vittessen peddelt

                            Zelf fan van automaat, maar dat is vooral omdat ik enorm veel kms voor mijn werk doe en dan wil ik idd lekker relax rijden. ACC en start&stop werkt 100x fijner met een automaat. Mijn vrouw heeft een manuele met S&S en als ik ermee rij, valt die nooit stil omdat ik hem voor een rood licht nooit in neutraal zet.

                            Moest ik een funcar erbij hebben, dan zou ik wss ook wel een manuele willen hebben. Maar vermits de snelle supercars allemaal over gaan naar automaat, heb ik wel het gevoel dat ge zeker niet moet inboeten op sportiviteit. Bij Ford hebben ze het met de Mustang wel goed bezien. Een dikke V8 die ook manueel te krijgen is.


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                              Ik kies toch liever zelf wanneer ik schakel, moet het ni snel gaan, sneller schakelen en als het even kan dan de rode zone gaan opzoeken. Hoe zit dat met een automaat? Kan je die instellen dat er in veel hogere toeren moet geschakeld worden? Wsl met de sport stand ofzo.

                              Heb eigenlijk zelf nog nooit met een automaat gereden, wel al meegereden, met een Toyota GT86 met flippers aan het stuur (sequentiële versnellingsbak), ma vond da veel te gemakkelijk en zeker ni brutaal, je voelt amper iets tijdens het schakelen. Daar kunt ge dan het toerental wel weer zelf kiezen.

                              En hoe zit da eigenlijk als ge wil patineren? Manueel kunt ge toch meer spelen veronderstel ik?
                              Inderdaad , Ik had al door dat Je blijkbaar nog niet met een automaat gereden had. Voor Ik met de Alpine gereden had , had Ik ook nog nooit met een automaat met paddles gereden , wel met een volledige automaat in Mijn vrachtwagen! Ik was verbaasd wat de automaat allemaal kan , schakelt veel vlugger als een manuele bak. Geen tijd nodig om gas te lossen , ontkoppeling in te drukken, te schakelen, ontkoppeling los laten, terug gas geven. Die automaat doet dat allemaal in een fractie van een seconde !!
                              Bij de Alpine sta Je bij het starten altijd in de normale stand, na 2 meter kun Je gewoon overschakelen op sport stand (Schakelen wanneer Je wil op 2000 of op 7000 toeren zoals Je wenst, (enkel zonder ontkoppelingspedaal) , Terugschakelen kun Je 3 maal in 1 seconde indien gewenst, Ik zou het graag iemand zien doen met een manuele bak.
                              Wil Je helemaal loos gaan, houd dan de sport knop langer ingedrukt en dan schakelt Hij in track modus, Kan Je patineren van in Aalst tot in Brussel!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Ge weet nooit he.
                                Er zijn verschillende oorzaken:
                                1. Rijke suikertante
                                2. Rijke cougar
                                3. Uit zeer rijken schaamlippen gekomen (of tenminste schaamlippen die getrouwd zijn met geld)
                                4. Jong en succesvol: bv App ontwikkeld
                                5. Jong en crimineel
                                6. Bitcoins verkocht
                                7. Wagen gehuurd


                                Waar is het bij mij mis gegaan?
                                Puntje 7 was niet zo moeilijk hé, je bent het gewoon vergeten te doen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten
                                  Geloof Me, als Ik zeg dat Ik Voor Ik een reservatie plaatste voor de A110 vele merken bekeken heb. De eerste was de Nismo 370Z. Prachtauto, wist een stockauto staan in de streek van Antwerpen, Spotgoedkoop voor een nieuwe Zwarte Nismo was ongeveer 42.000€. Heb het idee direct laten varen doordat Ik de BIV en Rijtaks berekend heb. Kwam ongeveer op 8.800€ BIV en rijtaks bedroeg ongeveer 1.700€ per jaar om van het verbruik van de 3.7 L nog maar te zwijgen! De BMW is zonder twijfel ook een prachtproduct en zal misschien iets goedkoper zijn om in te schrijven in Belgie dan de Nismo, Maar het is ook een 3 Liter motor en 52.000€ aankoopprijs. Voor een Japans bommeke ben Ik al veel te oud , Ik Zie mezelf al zitten achter het stuur van een Civic Type R met Mijn 20 Lentes en 34 keiharde winters. In een Lotus Elise heb Ik slechts 1x ingezeten, Ze hebben Sarens moeten bellen om er Mij terug uit te halen.
                                  Oh ja, voor de geinteresseerden onder Ons , BIV voor de A110 is 431€ en jaarlijkse verkeersbelasting is 291€, en het verbruik van de 1.8 valt reuze mee. Zo zie Je dat niet enkel de aankoopprijs telt, de belastingen moeten hier in Belgie ook betaald worden!!!
                                  Uhu volledig mee eens. Ik zal nu ook op een 4.5K liggen aan biv maar doordat de rijtaks nog meevalt 800 a 900€ is het nog te doen voor m'n nieuwe wagen.
                                  Last edited by Schnippy; 11/07/2018, 12:38.

                                  Comment


                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • damm die is knap in die kleur....

                                      Comment


                                      • De kleur is goed, maar die velgen kan Ik maar niet mooi vinden! Speciaal zijn Ze wel, precies geverfde stalen velgen!

                                        Comment


                                        • Jammer dat ze geen configurator hebben op hun site anno 2018.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X