Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alpine A110 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Haha Geert, ik had net mijn post wat bijgewerkt en al een beetje antwoord geboden op je vragen
    Maar je zou echt eens met deze verschillende bakken moeten rijden om het verschil echt te kennen, dat begrijp ik.
    Dus je schakelmomenten zelf kiezen, is absoluut geen probleem. Met de flippers aan het stuur dus de rode zone opzoeken kan op gelijk welk ogenblik in de manuele stand.

    Snel even fotos genomen voor je

    F10 535i heeft verschillende configuraties die je via de Idrive kan instellen. Dan gaat die automatisch in hogere toeren blijven hangen in auto stand. Dan kan je ook nog de pook naar links klikken voor sneller en sportiever schakelen. Ik heb de sportbak.



    E46 M3 heeft ook een sportknop waardoor je korter op de gas hangt. Dan ook 6 verschillende standen voor korter en bruter schakelen (rechts onderaan op de foto met die balkjes). Laatste 2 standen zijn zeer agressief.



    Die SMG heeft wel een leercurve. Als je dat niet gewoon bent, en niet weet hoe je moet revmatchen en gassen, dan bak je er niets van


    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Manueel en automaat is natuurlijk niet echt te vergelijken. Maar het is idd zo dat ge in 'sportstand' toch wel wat sportiever kunt rijden.
    Dat ge zelf de keuze wilt hebben, geen probleem, want dat gaat met de schakelpeddels of bij de meeste auto's ook nog met de pook. Meestal kunt ge de pook opzij schuiven waardoor hij in manueel valt. Dan kunt ge zelf schakelen wanneer ge wilt. Maar natuurlijk mist ge wel de koppeling waar ge eigenlijk ook nog wel wat mee kunt spelen en bruter mee kunt zijn. Verschil is dat ge dan niet het gas hoeft los te laten als ge door de vittessen peddelt

    Zelf fan van automaat, maar dat is vooral omdat ik enorm veel kms voor mijn werk doe en dan wil ik idd lekker relax rijden. ACC en start&stop werkt 100x fijner met een automaat. Mijn vrouw heeft een manuele met S&S en als ik ermee rij, valt die nooit stil omdat ik hem voor een rood licht nooit in neutraal zet.

    Moest ik een funcar erbij hebben, dan zou ik wss ook wel een manuele willen hebben. Maar vermits de snelle supercars allemaal over gaan naar automaat, heb ik wel het gevoel dat ge zeker niet moet inboeten op sportiviteit. Bij Ford hebben ze het met de Mustang wel goed bezien. Een dikke V8 die ook manueel te krijgen is.

    Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten

    Inderdaad , Ik had al door dat Je blijkbaar nog niet met een automaat gereden had. Voor Ik met de Alpine gereden had , had Ik ook nog nooit met een automaat met paddles gereden , wel met een volledige automaat in Mijn vrachtwagen! Ik was verbaasd wat de automaat allemaal kan , schakelt veel vlugger als een manuele bak. Geen tijd nodig om gas te lossen , ontkoppeling in te drukken, te schakelen, ontkoppeling los laten, terug gas geven. Die automaat doet dat allemaal in een fractie van een seconde !!
    Bij de Alpine sta Je bij het starten altijd in de normale stand, na 2 meter kun Je gewoon overschakelen op sport stand (Schakelen wanneer Je wil op 2000 of op 7000 toeren zoals Je wenst, (enkel zonder ontkoppelingspedaal) , Terugschakelen kun Je 3 maal in 1 seconde indien gewenst, Ik zou het graag iemand zien doen met een manuele bak.
    Wil Je helemaal loos gaan, houd dan de sport knop langer ingedrukt en dan schakelt Hij in track modus, Kan Je patineren van in Aalst tot in Brussel!
    Het is me allemaal al een beetje duidelijker, aleja eigenlijk wist ik het grotendeels wel al hoe deze bakken ongeveer werken. Allemaal goed en wel dat het schakelen sneller, soepeler en zo verloopt, maar daar gaat het bij mij juist niet om. Eigenlijk kan je manueel alles wat automatisch kan, juist trager en dat je dan zelf moet ontkoppelen. Alhoewel ik ooit is een film'ke gezien heb waarin Tanner Foust erin slaagde van sneller een rondje op het circuit te rijden met een manuele bak dan met een automatische (sequentiële bak)!

    Btw manueel kunt ge van 6de direct naar 1ste schakelen! Gaat da met een automatische?

    Ik zal toch ni snel overschakelen denk ik, in de file sta ik bijna nooit en autostrades doe ik amper, in die situatie kan ik er wel inkomen en al zeker als ge veel km's doet, wat bij mij ook al niet het geval is.

    Ik vind het juist jammer dat sportievere wagens de dag van vandaag enkel met automaat worden aangeboden, had dit bij de MX-5 zo geweest, ik had er mij wsl nooit eentje gekocht. Waarom ze dure sportwagens enkel nog met automatisch aanbieden? Geen idee eigenlijk, wsl omdat die wagens zodanig krachtig zijn dat ze manueel bijna niet meer te besturen vallen. Kan mij voorstellen da da ni zo gemakkelijk moet zijn. En vooral voor het comfort dan en dat het dan sneller zou gaan allemaal.

    Comment


    • Van 6de naar eerste wordt een dikke moneyshift en ja een automaat of SMG schakelt zelf af naar eerste indien nodig hoor, met tussengas
      Maar ik besef dat ik in een luxepositie zit, ik kan 3 bakken kiezen
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Ahja, ieder zijn ding zeker, ik kan mij da trouwens toch ni permitteren.

        Comment


        • Goed geraden, een manuele wagen met honderden pk’s kan niet iedereen overmeesteren (zeker ik niet...) maar vooral kan een automaat de ergste onhandigheden vermijden. Ook waken de elektronische honden om de mecaniek te beschermen tegen teveel enthousiasme.
          Anders zouden deze krachtpatsers in de kortste tijd kapot gaan, door de enorme spanningen op de onderdelen.

          Comment


          • WACHTTIJD VAN 14 MAANDEN VERKLEINEN

            ALPINE SCHROEFT PRODUCTIE A110 OP

            De Alpine A110 blijkt een onverwacht groot succes, want door 5.000 reserveringen is de wachttijd opgelopen tot meer dan een jaar. Om de tijd weer wat terug te dringen, versnelt Alpine de productie van de auto.

            Dat zegt Regis Fricotte, hoofd van de verkoop- en marketingafdeling van Alpine, tegen Automotive News Europe. De fabriek in Dieppe kan jaarlijks 6.000 Alpine's produceren. Door de dagelijkse productie van de A110 van 15 naar 20 stuks op te krikken, zouden er voortaan jaarlijks 5.200 sportauto's van de productieband rollen. Om een A110 in elkaar te zetten, hebben de Fransen anderhalve week nodig. De kwaliteit blijft volgens Fricotte prioriteit nummer één, maar de snelheid van het bouwproces wordt opgevoerd.

            De productie van de eerste 1.955 Première intromodellen zit er bijna op na het maken van het 1.200e exemplaar. Voor de standaard productiemodellen is er in die tijd een wachtlijst van 5.000 geïnteresseerden ontstaan. Daardoor moet een klant nu gemiddeld 14 maanden wachten tot zijn of haar auto bij de dealer staat.

            Iedereen die op de wachtlijst wil staan voor een 'reguliere' Pure- of Legende-uitvoering, moet nu nog een aanbetaling van € 2.000 overmaken naar Alpine. In september opent Alpine vervolgens officieel de bestelboeken.


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
              Ahja, ieder zijn ding zeker, ik kan mij da trouwens toch ni permitteren.
              Dat zeg je. Maar misschien heb jij wel paarden, of een dure vrouw, of een minnares...
              Het zijn allemaal keuzes voor gewone werkmensen als wij

              Goed dat ze productie opschroeven. 14 maanden is toch echt wel te veel.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Goed geraden, een manuele wagen met honderden pk’s kan niet iedereen overmeesteren (zeker ik niet...) maar vooral kan een automaat de ergste onhandigheden vermijden. Ook waken de elektronische honden om de mecaniek te beschermen tegen teveel enthousiasme.
                Anders zouden deze krachtpatsers in de kortste tijd kapot gaan, door de enorme spanningen op de onderdelen.
                Bwa, der zitten daar ook hulpmiddelen op, tractiecontrole enzo, met een wagen zoals deze met 252 pk is da nog wel te doen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                  Dat zeg je. Maar misschien heb jij wel paarden, of een dure vrouw, of een minnares...
                  Het zijn allemaal keuzes voor gewone werkmensen als wij

                  Goed dat ze productie opschroeven. 14 maanden is toch echt wel te veel.
                  Waarom zou ik meer betalen voor minder rijplezier? Comfort is voor mij van geen belang, mag iets zijn, maar laat mij toch maar een beetje werken.
                  Geen idee wat jullie verstaan onder rijplezier, maar een automatische versnellingsbak valt daar voor mij niet onder. En ja, die van mij heeft een paard ja, me da geld zou het er anders wel afkunnen.

                  Ja 14 maanden is wel heel lang, vind da zelf ni erg als ik enkele maanden moet wachten, maar 14, das wel heeeel lang! Tegen dat je de wagen hebt is er alweer veel nieuws uitgekomen en ge kunt er dan nog spijt van hebben.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                    Bwa, der zitten daar ook hulpmiddelen op, tractiecontrole enzo, met een wagen zoals deze met 252 pk is da nog wel te doen.
                    ik heb het over wagens van 350 pk’s en meer...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      ik heb het over wagens van 350 pk’s en meer...
                      Da weet ik wel, maar had het over de Alpine, dat een manuele bak toch nog wel te doen is met zijn 252 pk. Dus zouden die ook moeten aanbieden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        ik heb het over wagens van 350 pk’s en meer...
                        Mijn M3 en M5 hebben dat ongeveer. Dat is zeker onder controle te houden, of het nu manueel of SMG is. Je moet natuurlijk niet de stoere mongool uithangen maar verantwoord plaats en tijd kiezen.
                        Met de huidige (zinloze) pk wedloop, en M3/4/5 met 400-600 pk en veel eigenaars die daar eindelijk niet mee om kunnen (het is niet omdat je geld hebt dat je goed kan rijden) moeten ze wel systemen steken om het allemaal onder controle te houden. Automaat is er een van. En dan nog gaat het geregeld mis.
                        E46 M3 kan je al die zaken afzetten, de E34 M5 heeft zelfs niets van die nieuwe prullen, Dat is pas rijden

                        Haha Geert, ik had gelijk van dat paard
                        Wat de discussie manueel automaat betreft : probeer het allemaal eens, ga dan oordelen.

                        Zon Alpine zou ik wel lusten, automaat of niet!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten







                          Het is me allemaal al een beetje duidelijker, aleja eigenlijk wist ik het grotendeels wel al hoe deze bakken ongeveer werken. Allemaal goed en wel dat het schakelen sneller, soepeler en zo verloopt, maar daar gaat het bij mij juist niet om. Eigenlijk kan je manueel alles wat automatisch kan, juist trager en dat je dan zelf moet ontkoppelen. Alhoewel ik ooit is een film'ke gezien heb waarin Tanner Foust erin slaagde van sneller een rondje op het circuit te rijden met een manuele bak dan met een automatische (sequentiële bak)!

                          Btw manueel kunt ge van 6de direct naar 1ste schakelen! Gaat da met een automatische?

                          Ik zal toch ni snel overschakelen denk ik, in de file sta ik bijna nooit en autostrades doe ik amper, in die situatie kan ik er wel inkomen en al zeker als ge veel km's doet, wat bij mij ook al niet het geval is.

                          Ik vind het juist jammer dat sportievere wagens de dag van vandaag enkel met automaat worden aangeboden, had dit bij de MX-5 zo geweest, ik had er mij wsl nooit eentje gekocht. Waarom ze dure sportwagens enkel nog met automatisch aanbieden? Geen idee eigenlijk, wsl omdat die wagens zodanig krachtig zijn dat ze manueel bijna niet meer te besturen vallen. Kan mij voorstellen da da ni zo gemakkelijk moet zijn. En vooral voor het comfort dan en dat het dan sneller zou gaan allemaal.
                          Van zesde naar eerste, hopelijk niet als Je honderdtwintig rijdt of je kan je boite in Parijs gaan terughalen!!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            WACHTTIJD VAN 14 MAANDEN VERKLEINEN

                            ALPINE SCHROEFT PRODUCTIE A110 OP


                            De Alpine A110 blijkt een onverwacht groot succes, want door 5.000 reserveringen is de wachttijd opgelopen tot meer dan een jaar. Om de tijd weer wat terug te dringen, versnelt Alpine de productie van de auto.

                            Dat zegt Regis Fricotte, hoofd van de verkoop- en marketingafdeling van Alpine, tegen Automotive News Europe. De fabriek in Dieppe kan jaarlijks 6.000 Alpine's produceren. Door de dagelijkse productie van de A110 van 15 naar 20 stuks op te krikken, zouden er voortaan jaarlijks 5.200 sportauto's van de productieband rollen. Om een A110 in elkaar te zetten, hebben de Fransen anderhalve week nodig. De kwaliteit blijft volgens Fricotte prioriteit nummer één, maar de snelheid van het bouwproces wordt opgevoerd.

                            De productie van de eerste 1.955 Première intromodellen zit er bijna op na het maken van het 1.200e exemplaar. Voor de standaard productiemodellen is er in die tijd een wachtlijst van 5.000 geïnteresseerden ontstaan. Daardoor moet een klant nu gemiddeld 14 maanden wachten tot zijn of haar auto bij de dealer staat.

                            Iedereen die op de wachtlijst wil staan voor een 'reguliere' Pure- of Legende-uitvoering, moet nu nog een aanbetaling van € 2.000 overmaken naar Alpine. In september opent Alpine vervolgens officieel de bestelboeken.

                            Heb zopas het artikel gelezen en volgens Alpine gaan Ze geen productie processen veranderen maar wel de tijd per produktiestation verminderen. Volgens Mij wil dat toch zeggen dat er kwaliteitsverlies zal zijn! Ik heb bij Volvo Gent gewerkt en als daar aan de knop gedraaid werd (De band sneller laten lopen dus) leidde dat er toch toe dat er hier en daar toch wat beknibbeld werd . We zullen wat moeten afwachten wat dat geeft zeker.
                            Last edited by ; 14/07/2018, 00:29.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten

                              Van zesde naar eerste, hopelijk niet als Je honderdtwintig rijdt ..
                              Haha, heeft dat ooit al eens iemand geprobeerd, Top Gear of zo ?

                              Comment



                              • “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                  Mijn M3 en M5 hebben dat ongeveer. Dat is zeker onder controle te houden, of het nu manueel of SMG is. Je moet natuurlijk niet de stoere mongool uithangen maar verantwoord plaats en tijd kiezen.
                                  Met de huidige (zinloze) pk wedloop, en M3/4/5 met 400-600 pk en veel eigenaars die daar eindelijk niet mee om kunnen (het is niet omdat je geld hebt dat je goed kan rijden) moeten ze wel systemen steken om het allemaal onder controle te houden. Automaat is er een van. En dan nog gaat het geregeld mis.
                                  E46 M3 kan je al die zaken afzetten, de E34 M5 heeft zelfs niets van die nieuwe prullen, Dat is pas rijden

                                  Haha Geert, ik had gelijk van dat paard
                                  Wat de discussie manueel automaat betreft : probeer het allemaal eens, ga dan oordelen.

                                  Zon Alpine zou ik wel lusten, automaat of niet!
                                  You got me! Hoe wist gij da eigenlijk van da paard?

                                  Ja ze, heb het hier nogal gezegd e, ne mens zou meerdere auto's moeten hebben, want ik zie in elk model of genre auto wel zijn voor en nadelen.
                                  Me mijne scooter moet ik ook ni schakelen en rij daar ook graag mee, maar voor mij eerder voor het gemak en nog nooit met versnellingen gereden van ne moto ofzo, is ook mijn eerste gemotoriseerde 2 wieler. Dan is da iets anders natuurlijk.

                                  Van die versnellingen, van 6 naar 1 is misschien overdreven, ma als ge in 5de aant rijden zijt en ge moet ineens hard remmen ja dan ga ik ook ni eerst naar 4de 3de, ma zie ik ongeveer aan welk toerental ik uitkom en schakel ik dan naar de versnelling die het beste uitkomt en da kan dan wel 2 zijn ofzo. Ik gebruik terugschakelen ook vaak voor het remmen op de motor. Aleja altijd eigenlijk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                                    Van die versnellingen, van 6 naar 1 is misschien overdreven, ma als ge in 5de aant rijden zijt en ge moet ineens hard remmen ja dan ga ik ook ni eerst naar 4de 3de, ma zie ik ongeveer aan welk toerental ik uitkom en schakel ik dan naar de versnelling die het beste uitkomt en da kan dan wel 2 zijn ofzo. Ik gebruik terugschakelen ook vaak voor het remmen op de motor. Aleja altijd eigenlijk.
                                    Als Ik hard moet remmen druk ik mijn ontkoppelingspedaal in en dan heeft ondertussen schakelen geen enkel nut .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Blackbess Bekijk Berichten

                                      Als Ik hard moet remmen druk ik mijn ontkoppelingspedaal in en dan heeft ondertussen schakelen geen enkel nut .
                                      Wel als het niet nodig was om volledig tot stilstand te komen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                                        Haha, heeft dat ooit al eens iemand geprobeerd, Top Gear of zo ?
                                        Lukt Me stug dat dit met een moderne versnellingsbak gaat lukken. Ben Alleszins niet van plan eens te proberen!!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Van die versnellingen, van 6 naar 1 is misschien overdreven, ma als ge in 5de aant rijden zijt en ge moet ineens hard remmen ja dan ga ik ook ni eerst naar 4de 3de, ma zie ik ongeveer aan welk toerental ik uitkom en schakel ik dan naar de versnelling die het beste uitkomt en da kan dan wel 2 zijn ofzo. Ik gebruik terugschakelen ook vaak voor het remmen op de motor. Aleja altijd eigenlijk.
                                          De automaat schakelt sneller terug dan je zelf zou kunnen doen, dus dat is al geen probleem bij afremmen.

                                          Ik gebruik terugschakelen ook altijd voor het remmen op de motor, is perfect mogelijk bij een automaat.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X